Gå til innhold

Likestiller bruk av skyggelue med Nazi-invasjonen i 1940


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, hadde vel ikke forventet noe annet fra Karita-kanten, en mer virkelighetsfjern politiker skal man vel lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jonna_*

Nå er jo Bekkemellems forhold til jøder og staten Israel en kjent sak for dem som

gidder å sette seg inn i det da.

Dette utspillet blir derfor på ingen måte overraskende eller sjokkerende.

Hennes hat mot muslimer er som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hallo_*

Jeg forstår ikke hvorfor det har blitt så mye skriverier om dette. Eller jo, avisene vil selge litt billig. Jeg forstår faktisk hva Bekkemellem mente, ikke hva avisene sier oss hva vi skal tolke.

Slik jeg har forstått det så sidestiller hun intensjonen og argumenteringen for disse to skikkene. Man har to skikker som begge sier de er religiøst begrunnet, men som ikke er det. De er kulturelle og oppfunnet/lagt til religionen av samfunn/menn som er i den interesse av å skille kvinner og menn. Intensjon til dette er å begrense kvinners frihet.

Karita sier selv:

- Kjønnlemlestelse er selvfølgelig det groveste og får helt andre konsekvenser for kvinnene som utsettes for det, men til syvende og sist handler det om det samme. Jeg bruker sammenligningen fordi både hijab og kjønnslemlestelse handler om at menn ønsker å sette begrensninger på kvinner.

Hun sidestiller ikke skikkene slik som avisene omtaler det. Hun sa i programmet hun hadde lyst til å sette det litt i samme kategori, når man snakker om hvorfor man prinsipielt bør være mot hijab.

Videre sier hun også at hun ser det positive med forslaget:

Hun understreker at hijabforslaget har de beste intensjoner for et mer tolerant og inkluderende samfunn

Men hun mener at man likevel ikke kan se bort fra hvorfor det er feil å bruke hijab.

Slik jeg ser det så snakker hun i utgangspunktet hvorfor det er feil med hijab, og at når man ser på denne grunnen, så er den alene et så viktig pekepinn at man ikke burde tillate dette i politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godwin'd!

Hvor fant du referansen til nazistene, ts?

Uansett, om det er deg eller noen andre som kom med det: Reductio ad Nazium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...