Gå til innhold

Noen andre som ble "synsk" i puberteten?


Gjest M

Anbefalte innlegg

Jeg velger å stole på psykologien, ettersom den ikke er NOE som tyder på at hun virkelig er synsk. Hun må overbevise bedre. :)

Nei sant, du kjenner meg ikke og er vanskelig å sette seg inn i andres opplevelser bare ved å lese ordene jeg skriver her.

Det er egentlig ikke vits for meg å overbevise noe som helst, jeg skal jo ikke leve på dette heller. Men det er en del av hvem jeg er nå, og jeg velger å ikke fortelle hvem som helst heller. Bare mine nærmeste vet. For man blir jo sett på som litt gal sant? Så da er det jo ingen vits? Jeg betviler det ikke ihvertfall, og alle andre kan si hva de vil. Dere lever deres liv med egen tro, og jeg min:)

For meg er det ihvertfall en naturlig ting av hverdagen. Og jeg har vært hos psykologer tidligere, bare pga det. Men det hjalp ikke så mye, så man må ta det i egne hender og bli vant til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingenting i den menneskelige fysiologi som tilsier at slike evner er mulige. Mener du at du er spesiell i så måte? At du transenderer oss normale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ble tydeligere når jeg kom i tenårene, men det har alltid vært der. Kunne beskrive steder ned til helt idiotiske detaljer (farge på planke som ble brukt til nødreprasjon i vegg, på hvilken side av en sten et tre vokste, hvor maurtuer var plassert osv) uten at jeg helt forstår hvordan. Det var stort sett via nett, og jeg ba alltid om at jeg måtte få snakke ferdig uten å bli avbrutt. Det bare forstyrret når jeg fikk tilbakemeldinger. De gangene jeg følte jeg bare gjettet holdt jeg enten kjeft, eller ga beskjed om at jeg bare gjettet. Irriterer meg at jeg ikke kan bevisst velge når det skal komme.

Sannsynligvis et helt logisk fenomen, men svært dårlig utforsket til nå. Heller litt mot teorien om kollektiv bevvisthet, men jeg har ikke satt meg grundig inn i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la meg se...jeg var synsk, jeg trodde på gud, jeg trodde på magi, jeg trodde på drager(jada du) jeg trodde på hekser, jeg fikk folk til å tro at jeg var en heks x)

I min pubertet hadde jeg veldig sterkt behov for å skille meg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du skal oppsøke en prest i sognet du tilhører og få hjelp.

Denne type "krefter", eller heksekraft, kommer fra djelven, og selv om du bruker det i beste mening så dømmer det deg til helvete.

Det er mange som tror de kan kontrollere det og bruke det til godt, men hver gang du bruker det, med vilje eller ikke, så stjeler det fra sjelen din.

Få hjelp nå! Før du tilhører djevelen for godt!

haha! morsom du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjelpsom Hånd
Kan godt forstå du er skeptisk! Er jo bare ren kritisk tenkning. Samme tenkte jeg om kristendom, fordi jeg ikke kan "ta og føle" på det, så virker det ganske utenfor min verden.

Men i denne sammenheng er jeg midt oppi, og tro meg jeg har tvilt før og føyet det vekk med innbilning. Men mange av mine nærmeste har klart å bekrefte at jeg er litt "spesiell" som de sier:-P

Og som sagt, da jeg var yngre enn 13-14 så trodde jeg heller ikke det var mulig....

Det fins mennesker som hører stemmer, og mennesker som ser syner. Dersom disse stemmene forsvinner om du tar medisin, så er det nærliggende å tenke seg at stemmene aldri fantes, det var bare noe hodet ditt innbilte seg.

Dersom du tar piller, og synskheten din er sann, så vil synskheten fremdeles være der.

Hvis synskheten forsvinner, så var det bare et selvbedrag.

Hvor glad i dette selvbedraget er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting i den menneskelige fysiologi som tilsier at slike evner er mulige. Mener du at du er spesiell i så måte? At du transenderer oss normale?

Det fins jo elektrisitet og bøgelengder i hjernen, så kan godt tenke seg det er mulig. Vi får jo signaler fra syn og hørsel feks. Man vet jo aldri, før noen forskere (eller flere) kan bekrefte det! Ellers er det bare teorier og hypoteser i luften, som bare er tenkt. Mye man ikke vet om hjernen eller menneskekroppen enda:)

Jeg mener ikke at jeg er spesiell generelt sett, men at ikke alle er åpne for det kanskje? Får inntrykk at folk har enten det i større eller mindre grad enn meg. De fleste opplever kanskje sånne småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins mennesker som hører stemmer, og mennesker som ser syner. Dersom disse stemmene forsvinner om du tar medisin, så er det nærliggende å tenke seg at stemmene aldri fantes, det var bare noe hodet ditt innbilte seg.

Dersom du tar piller, og synskheten din er sann, så vil synskheten fremdeles være der.

Hvis synskheten forsvinner, så var det bare et selvbedrag.

Hvor glad i dette selvbedraget er du?

Hvorfor skulle jeg gidde bruke energi på å bedre meg selv? Har hatt det slik nå i 10 år, så vet at det kan være en mulighet for at drømmer blir sanne, og de andre tingene som er. Det er pluss og negative sider med det såklart, men det viktigste er å holde hodet kaldt og ikke miste seg selv i "drømmeverden". Lage en klar skillelinje mellom drøm og virkelighet. Før var jeg veldig redd for skumle drømmer som skulle bli sanne, jo mer de andre gikk i oppfyllelse. Men man lærer å se litt forskjell på dem, og tenke logisk.

Hører vanligvis ikke stemmer i hodet eller ser syner i helt våken tilstand, er bare noe med den fasen mellom søvn og våken. Da kan det jo komme litt av hvert.

Tok EEG før, men alt var jo normalt så:)

Om dere hadde kjent meg, så tror jeg ikke dere hadde trodd jeg var "gal". Og jeg blander ikke religion eller alternative teorier om virkeligheten med hverdagen. Er ganske fakta basert stort sett, selv om jeg har mine egne ideer som jeg går og tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Petra_*
Nei sant, du kjenner meg ikke og er vanskelig å sette seg inn i andres opplevelser bare ved å lese ordene jeg skriver her.

Det er egentlig ikke vits for meg å overbevise noe som helst, jeg skal jo ikke leve på dette heller. Men det er en del av hvem jeg er nå, og jeg velger å ikke fortelle hvem som helst heller. Bare mine nærmeste vet. For man blir jo sett på som litt gal sant? Så da er det jo ingen vits? Jeg betviler det ikke ihvertfall, og alle andre kan si hva de vil. Dere lever deres liv med egen tro, og jeg min:)

For meg er det ihvertfall en naturlig ting av hverdagen. Og jeg har vært hos psykologer tidligere, bare pga det. Men det hjalp ikke så mye, så man må ta det i egne hender og bli vant til det!

Tull og tøys. Det er til dags dato INGEN som har kunnet bevise at de er synske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan nesten garantere deg at forskningen vil komme frem til det motsatte.

Og jeg garanterer det motsatte:) Ser tendensene allerede.... Men vi får nå se, om det er det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I litt mer seriøse forskings artikler, om at telepati ikke bare er tull.

Men samma det. La dem som vil tro tro, og la dem være dem som ikke vil tro. Man har jo rett til egen mening så:-) Ville bare dele mine "tanker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...