Katitzi Skrevet 24. juni 2009 #41 Skrevet 24. juni 2009 Jeg syns aldri det er greit å sette igjen et lite barn utenfor en butikk med den begrunnelse at barnet er sint og ikke vil. Det er ikke greit uansett begrunnelse, et barn trenger å bli passet på, og ikke forlatt ute på gaten.
Sheherasade Skrevet 24. juni 2009 #42 Skrevet 24. juni 2009 Jøje meg for noen innlegg i denne tråden...
Gjest Gjest_xxxx_* Skrevet 24. juni 2009 #43 Skrevet 24. juni 2009 Men hvorfor kommer du hit for å skryte av det? Jeg sier ikke at det ikke var riktig gjort, men det virker som så mange føler at de må få skrytt etterpå. Alt er "for the greater glory of myself". Du bygger det til og med opp ved å si at "du brøt tabuet", og senere gjenta "noen vil sikkert syntes jeg er frekk". Du får til og med presset inn at du gjør det i mot din vanlige reaksjon, du pleier ikke å legge deg opp i andres gjøren. Så viktig var det altså, at du måtte gå ut av ditt vanlige for å gjennomføre det. Hva er motivet ditt? Vil du "henge ut" mødre, sette en pekefinger mot de udugelige og dårlige? Vil du ha skryt og oppmerksomhet, noe jeg regner med at du ikke fikk da det faktisk skjedde (siden moren så ut til å være uenig, og ingen andre enn deg så ut til å legge merke til barnet)? De fleste her ser forøvrig ut til å være enige i at det var en heller grusom ting å gjøre, å etterlate et barn ute på den måten. Og siden moren tok det såpass rolig er det neppe første, eller siste gang det har skjedd. Sjansene for at det skjer igjen er store. Kommer du til å kontakte barnevern? Satser du på at noen andre gjør det samme som deg neste gang? Eller bryr du deg ikke om det? Oh well, nevermind, uansett. Bra gjort. Signerer. Med kommentaren om at morens historie nok er anderledes.
Gjest chickpea Skrevet 24. juni 2009 #44 Skrevet 24. juni 2009 Signerer. Med kommentaren om at morens historie nok er anderledes. Jada.. Det hadde nok også vært interessant å høre barnets historie, men nei, vent litt, den får vi ikke for h*n var for liten til å kunne snakke så h*n måtte bare stå alene ute på gaten og gråte..
Umuriel Skrevet 24. juni 2009 #45 Skrevet 24. juni 2009 Hmmm... interessant, bytt ut "en mor" med "en barnehageassistant" og la oss se hvor mange ville forsvart å la barnet stå alene utenfor da.. Personlig ser jeg ingen unnskyldninger for å la et så lite barn vente alene ute på gaten mens mor er og shopper. Trass eller ei.. Trass er ingen unnskyldning nei. Begynner min 1,5-åring å trasse tar jeg ham med meg under armen og går hjem. Uansett. Et så lite barn skal aldri stå igjen alene på gata. Men dessverre lever vi i et samfunn der det å bry seg om andre kalles snoking.
Anaconda Skrevet 24. juni 2009 #46 Skrevet 24. juni 2009 (endret) synes også innlegget var veldig bra! synes d var flott at du sa i fra og at du gjorde d på en ok måte! -så kanskje moren vil være mer oppmerksom neste gang og ikke føle at du glefset etter henne! (hva er d forresten med enkelte som forsøker å stadig vekk finne "feil" ved andre..og så på en så ekkel måte...er ikke dette forumet ment som et sted hvor man kan lufte ting og be om råd/assistanse uten at folk må være regelrett frekke???) Endret 24. juni 2009 av annipanni
Jade Skrevet 25. juni 2009 #47 Skrevet 25. juni 2009 Bra du sa fra (ser det er en gammel tråd, men slikt kan jo skje i dag også). Hva tenker folk som dette? "Oj, barnet vil ikke lye meg. Da får jeg heller lye barnet. DET funker sikkert i lengden!"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå