Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #22 Skrevet 15. februar 2009 Som du fantaserer. Og det sier hun som fantaserte om trafikkmaskin i en gågate Forhold deg til virkeligheten, du
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #23 Skrevet 15. februar 2009 Barnet skal slippe å stå utenfor å gråte og være redd. Flere som fantaserer? Barnet var ikke redd, til og med ts skriver at barnet gråt pga trass
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #24 Skrevet 15. februar 2009 Hvis hun holdt øye med ungen inne fra butikken er det vel ikke noe problem? helt enig
Gjest Miley Skrevet 15. februar 2009 #25 Skrevet 15. februar 2009 Og det sier hun som fantaserte om trafikkmaskin i en gågate Forhold deg til virkeligheten, du I en bygate står det, det er du som har fått den bygaten til å bli en gågate. Dersom du ikke kan lese hva som står i hovedinnlegget bør du holde deg for god til å svare. Uansett om det nå var en gågate, la oss fantasere sammen, så kan et barn forflytte seg til enden av gågaten. Det kan tusle rundt et hjørne, og vips, borte. Skal vi dikte mer?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #26 Skrevet 15. februar 2009 Uansett om det nå var en gågate, la oss fantasere sammen, så kan et barn forflytte seg til enden av gågaten. Det kan tusle rundt et hjørne, og vips, borte. Da har du kalkulert inn at moren ikke sto og fulgte med på barnet, noe det ikke tår noe om i ts innlegg
Gjest Miley Skrevet 15. februar 2009 #27 Skrevet 15. februar 2009 Da har du kalkulert inn at moren ikke sto og fulgte med på barnet, noe det ikke tår noe om i ts innlegg Nei, la oss ikke glemme den magiske mammaen med det utrolige røntgensynet. Hun er en viktig brikke i historien.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #28 Skrevet 15. februar 2009 Nei, la oss ikke glemme den magiske mammaen med det utrolige røntgensynet. Hun er en viktig brikke i historien. det er helt utrolig hvordan du velger å gå ut fra at en mor setter fra seg ungen utenfor en butikk uten å følge med på ham. si meg: hvilken planet lever du på???
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #29 Skrevet 15. februar 2009 Et veldig bra innlegg. Hørtes veldig sannsynlig ut. Et spm til deg; hva er galt med å ville skryte av sine bragder? Du skryter jo på en måte selv også, skryter av at du er smart nok til å gjennomskue henne med kynismen din. Jeg kan ikke engang se vitsen med å skryte av noe sånt. Men det kan tydiigvis 4far. Må le litt. Synes du det er vannskelig å si ifra, 4far?
ViljaH Skrevet 15. februar 2009 #31 Skrevet 15. februar 2009 Jeg synes ikke at folk som ikke har barn skal være så redd for å påpeke slike åpenbare ting til foreldre. Det at man klarer å produsere et barn gir ikke automatisk foreldrekompetanse eller intelligens.. Hadde alle foreldre vært dyktige foreldre så hadde det ikke vært bruk for barnevern. En venninne av meg hoppet ut i et basseng og plukket opp en liten unge som lå på bunnen, moren sto med ryggen til og skravlet. Moren var overstrømmende takknemlig. Halvtimen senere var ungen uti bassenget igjen, moren sto med ryggen til og skravlet... Det er ikke alle som tenker.
Gjest Liss Skrevet 15. februar 2009 #32 Skrevet 15. februar 2009 Jeg kan ikke engang se vitsen med å skryte av noe sånt. Men det kan tydiigvis 4far. Må le litt. Synes du det er vannskelig å si ifra, 4far? Klart det er greit å få bekreftelse på at man har gjort det rette i en så kinkig situasjon, ikke noe galt i det
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2009 #33 Skrevet 15. februar 2009 Jeg synes ikke at folk som ikke har barn skal være så redd for å påpeke slike åpenbare ting til foreldre. Det at man klarer å produsere et barn gir ikke automatisk foreldrekompetanse eller intelligens.. Hadde alle foreldre vært dyktige foreldre så hadde det ikke vært bruk for barnevern. En venninne av meg hoppet ut i et basseng og plukket opp en liten unge som lå på bunnen, moren sto med ryggen til og skravlet. Moren var overstrømmende takknemlig. Halvtimen senere var ungen uti bassenget igjen, moren sto med ryggen til og skravlet... Det er ikke alle som tenker. for en udugelig mor! hvor gammelt var barnet?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. februar 2009 #34 Skrevet 16. februar 2009 wow! her var det mange antakelser tenkte egentlig ikke på muligheten for å skryte...var mer som en annen sa, at man har hatt noen man selv oppfatter som en underlig situasjon man ønsker å dele der og da. jeg overdriver virkelig ikke situasjonen, barnet var 1,5 år(ca, jeg vet jo ikke nøyaktig...", den skrek ikke veldig høyt, men gråt vanlig(kan ha vært trass/tretthet, jeg kjenner jo ikke dette barnets gråt), og moren fulgte ikke med. barnet kunne bare si enkeltord som nei/mamma, og var for liten til å komme seg opp trappetrinnene selv. og ja, det var en gågate, et kvart kvartal borte fra tung trafikk(hoved-busstrasè). jeg er heller ikke typen som blir en hønemor, eller som mener at barn skal følges opp og oppvartes hvert sekund av dagen. men dette barnet var jo mer i krysningen av baby/lite barn, så da synes jeg ikke man kan forvente at de skal forstå like mye som et eldre barn ville gjort. kan jo legge til at jeg gikk sakte i rundt tre-fire minutter og på på barnet før jeg foretok meg noesomhelst. måtte jo også gå inn i selve butikken og kikke meg rundt før jeg skjønte hvem moren var. tror hun ble mer flau enn sur, hun virket iallefall slik. jeg tror ikke moren var forderdelig eller ikke, jeg bare gjorde meg noen tanker om at man har veldig forskjellige oppfatninger om hva som "er greit" og ikke. eksempelvis har jeg sett foreldre gå inn på cafe, sette barnevognen rett utenfor vinduet med sovende baby - og sitte med fullt utsyn. det faller meg inn som en helt ok ting å gjøre, man har jo oversikt over barnet. denne moren oppfattet vel situasjonen som grei, mens jeg ikke gjorde det. så sånn er det:=)
Gjest Fartilfler Skrevet 16. februar 2009 #35 Skrevet 16. februar 2009 wow! her var det mange antakelser tenkte egentlig ikke på muligheten for å skryte...var mer som en annen sa, at man har hatt noen man selv oppfatter som en underlig situasjon man ønsker å dele der og da. jeg overdriver virkelig ikke situasjonen, barnet var 1,5 år(ca, jeg vet jo ikke nøyaktig...", den skrek ikke veldig høyt, men gråt vanlig(kan ha vært trass/tretthet, jeg kjenner jo ikke dette barnets gråt), og moren fulgte ikke med. barnet kunne bare si enkeltord som nei/mamma, og var for liten til å komme seg opp trappetrinnene selv. og ja, det var en gågate, et kvart kvartal borte fra tung trafikk(hoved-busstrasè). jeg er heller ikke typen som blir en hønemor, eller som mener at barn skal følges opp og oppvartes hvert sekund av dagen. men dette barnet var jo mer i krysningen av baby/lite barn, så da synes jeg ikke man kan forvente at de skal forstå like mye som et eldre barn ville gjort. kan jo legge til at jeg gikk sakte i rundt tre-fire minutter og på på barnet før jeg foretok meg noesomhelst. måtte jo også gå inn i selve butikken og kikke meg rundt før jeg skjønte hvem moren var. tror hun ble mer flau enn sur, hun virket iallefall slik. jeg tror ikke moren var forderdelig eller ikke, jeg bare gjorde meg noen tanker om at man har veldig forskjellige oppfatninger om hva som "er greit" og ikke. eksempelvis har jeg sett foreldre gå inn på cafe, sette barnevognen rett utenfor vinduet med sovende baby - og sitte med fullt utsyn. det faller meg inn som en helt ok ting å gjøre, man har jo oversikt over barnet. denne moren oppfattet vel situasjonen som grei, mens jeg ikke gjorde det. så sånn er det:=) jeg har stilt deg en del skeptiske spørsmål i denne tråden, du svarer godt. Jeg tror du vurderte situasjonen riktig, bra at folk tør å si fra om mødre er så sløve som det du skisserte her. Jeg sa mødre, ja, tviler på at menn kunne ha vært så hjernedøde.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #36 Skrevet 16. februar 2009 jeg har stilt deg en del skeptiske spørsmål i denne tråden, du svarer godt. Jeg tror du vurderte situasjonen riktig, bra at folk tør å si fra om mødre er så sløve som det du skisserte her. Jeg sa mødre, ja, tviler på at menn kunne ha vært så hjernedøde. Det er etter min erfaring flere fedre enn mødre som er uoppmerksomme på barna sine... De lar f.eks. oftere barna klatre på ting som kan være farlige å falle ned fra (for eksempel autovernet langs veien, når det går et stup ned på den andre siden...). De går også ofte i forveien og forventer at barnet følger etter og kan gå f.eks. 500 meter før de i det hele tatt sjekker om barnet følger på. Dette setter barn oftere i fare, og gjør også barnet oftere mer selvstendig. Så det er fordeler og ulemper med det.
Gjest Fartilfler Skrevet 16. februar 2009 #37 Skrevet 16. februar 2009 Det er etter min erfaring flere fedre enn mødre som er uoppmerksomme på barna sine... De lar f.eks. oftere barna klatre på ting som kan være farlige å falle ned fra (for eksempel autovernet langs veien, når det går et stup ned på den andre siden...). De går også ofte i forveien og forventer at barnet følger etter og kan gå f.eks. 500 meter før de i det hele tatt sjekker om barnet følger på. Dette setter barn oftere i fare, og gjør også barnet oftere mer selvstendig. Så det er fordeler og ulemper med det. OK, du har sikkert rett Men det vil helst gå bra.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #38 Skrevet 16. februar 2009 her er det mange som ALDRI bør få barn. man setter ikke et barn på 18mnd fra seg utenfor en butikk...uansett hvilke undskyldninger moren har finnes det ingenting som rettferdig gjør dette!! herlighet....tenk dere litt om da, 18mnd!!!!!
Kosemose Skrevet 16. februar 2009 #39 Skrevet 16. februar 2009 Uansett må det da være bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite. Å oppdra barn er faktisk ingen privatsak.
Gjest chickpea Skrevet 24. juni 2009 #40 Skrevet 24. juni 2009 Hmmm... interessant, bytt ut "en mor" med "en barnehageassistant" og la oss se hvor mange ville forsvart å la barnet stå alene utenfor da.. Personlig ser jeg ingen unnskyldninger for å la et så lite barn vente alene ute på gaten mens mor er og shopper. Trass eller ei..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå