Gå til innhold

Hvorfor ikke ta betalt for sex som en jobb?


Gjest Aktuelt

Anbefalte innlegg

Gjest Aktuelt

Dette er generell samfunnsdebatt, så det ville merkelig å flytte denne til seksualitet, da denne tråden er ment å handle om moral og hva som er legitimt i vårt samfunn.

Jeg synes også det var merkelig at debatten om Ayn Rand ble flyttet til "Naturvitenskap", når den egentlig handler om samfunnsnormer, som passer bedre her på "Generell debatt".

Tema her er prostitusjon.

De fleste mennesker har sex i løpet av sitt liv. Hvorfor er det så galt å ha sex med flere, og samtidig tjene penger på det? Menn vil betale og hvis man skulle ha sex med de uansett, hvorfor ikke ta betalt slik at det ble arbeid?

Hvor er argumentasjonen og logikken i at prostitusjon ikke er ok?

Greit, noen er "slaver" og blir utnyttet. Men det er ikke de jeg vil fokusere på: mitt fokus er på de som er ressurssterke og ellers har mange dates/menn/eventuelt ONS fra byen: hvorfor ikke ta betalt når man gjør det uansett?

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at mange har ONS pga deres egen kåthet og nysgjerrighet.

å ta betalt for sex blir mer som å si at du gjør HAN en tjeneste, en tjeneste som om man skal prøvekjøre en ny bil..altså mange føler at det er samme som å si at du er underverdig bit av kjøtt som folk kan betale for..

Dessuten er det ulovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes damer som blir kåte av tanken på at det finnes menn som faktisk er villige til å betale for sex med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange ressurs sterke oppegående mentalt og følelsesmessige " friske" kvinner som ønsker å prostituere seg av fri vilje for å spre på inntekten..

Det er ikke bare " noen" som blir utnyttet og tvunget til ett slikt liv...det er hoveddelen.

Vil du anbefale dine egne døtre en framtid som prostituert som yrke? I tilfelle hvorfor ikke? De fleste ønsker faktisk ikke dette for sine egne..og da har man svaret og trenger ikke stille slike spørsmål.

Hvis du ikke har lagt merke til det er faktisk kvinner fortsatt sårbare på egenhånd i slike situasjoner..og opplever mange utrygge situasjoner, vold, trusler voldtekt etc.

Mange menn som betaler for en tjeneste, har ikke akkurat omsorgs følelser ovenfor disse kvinnene.

Og kvinner flest har nok ikke noe inderlig ønske om å ha sex med ett hvert kryp som kan betale..de gjør det for pengene..når det er ett yrke.

Det har faktisk store konsekvenser for selvfølelse, selvbilde, evne til følelsesmessig/ mental intimitet med andre mennesker for ett enkeltindivid som ikke verdsetter seg selv, og sine forhold til andre.

Klart mange utvikler en gi faan mentalitet..hva annet skal de gjøre..noen legger verdi i å være attraktiv for menn, ( oppmerksomhet)

Oppmerksomhet, og respekt..er vidt forskjellige ting.

Som en sterk oppegående kvinne, har jeg fint lite behov for overfladisk oppmerksomhet fra menn, men jeg forventer respekt.

Det finnes damer og menn som blir kåte av en hver fantasi...blir tente av at en mann er villig til å betale....du må være en mann selv...for ærlig talt...å få en mann til sengs....er ikke særlig vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastafaripasta

Det store argumentet imot, er at samfunnet ser ned på mennesker som tar seg betalt for å ha sex. Det er et tabuemne. Hvorfor det har blitt tabu å selge sex, det vet jeg ikke. Tenker i flere retninger:

- naturlig bluferdighet knyttet til sex, personlig, ikke noe du er stolt av å dele med omgivelsene, ville du fortalt foreldrene dine at du elsket å bli tisset på og slått i ansiktet?

- kvinner føler seg utkonkurrert av horer, de mister verdi, det de har å gi får en pris.

- kvinner identifiserer seg med andre kvinner som er horer, og vet at de selv ikke ville likt å selge sex, sirkelkomposisjon fordi dette sannsynligvis i stor grad skyldes at samfunnet fordømmer salg av sex.

Se på skjellsord og fornærmelser, en bra måte å fornærme en person på, går jo på seksuelle ting. Som hore synker statusen din i samfunnet, og det er vel det største arugmentet imot, sammen med risiko for sykdommer og revnet endetarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pastafaripasta
Vil du anbefale dine egne døtre en framtid som prostituert som yrke? I tilfelle hvorfor ikke?

Nei. Fordi det er et yrke som ses ned på, og som kan gi dem kjønnssykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fins få lykkelige prostituerte, og jeg mener at man har svaret der. Det er stor forskjell på å ha sex med noen fordi man ønsker sex, og å stille kroppen sin til disposisjon fordi man ønsker penger. Mange vil nok føle seg veldig brukt.

Selv om det sikkert fins noen som gjør det i en periode, som har få problemer med det, og som lever godt med det i ettertid, tror jeg det er et lite fåtall. Å lovliggjøre en slik bransje, legger dessuten til rette for mye annen ulovlig og alvorlig virksomhet, som ulike typer utnytting og menneskehandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange ressurs sterke oppegående mentalt og følelsesmessige " friske" kvinner som ønsker å prostituere seg av fri vilje for å spre på inntekten..

Jeg kjenner et par siv.ing.studenter (kvinner) som sper på inntekten sin av og til i Trondhjems fasjonable hotell. De har valgt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det fins få lykkelige prostituerte, og jeg mener at man har svaret der. Det er stor forskjell på å ha sex med noen fordi man ønsker sex, og å stille kroppen sin til disposisjon fordi man ønsker penger. Mange vil nok føle seg veldig brukt.

Selv om det sikkert fins noen som gjør det i en periode, som har få problemer med det, og som lever godt med det i ettertid, tror jeg det er et lite fåtall. Å lovliggjøre en slik bransje, legger dessuten til rette for mye annen ulovlig og alvorlig virksomhet, som ulike typer utnytting og menneskehandel.

Men no viser jo undersøkjelsar at ulovleggjering gjer det berre vanskelegare å få tak dei som blir tvungne, då desse berre går under jorda.

Dersom det verkeleg er slik at flesteparten tar skade av å selge seg frivillig, då kan eg vere med på forbodet. Men elles syns eg folk burde få gjere dette om dei har lyst til det.

Endret av Hollow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mange har ONS pga deres egen kåthet og nysgjerrighet.

å ta betalt for sex blir mer som å si at du gjør HAN en tjeneste, en tjeneste som om man skal prøvekjøre en ny bil..altså mange føler at det er samme som å si at du er underverdig bit av kjøtt som folk kan betale for..

Dessuten er det ulovlig

Tja. Kjenner folk som er instruktører på SATS fordi de likevel må trene, så de tenkte "hvorfor ikke få betalt for det". De får altså trent og betalt samtidig.

Voksne folk flest har jo sex, så hvis begge har glede av det, hvorfor ikke ta betalt for det?

Loven er ikke et tema her. Den er for ny. De færreste som selger sex slutter bare fordi det har kommet en lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare tøv fra desperate manfolk..ingen som gjerne vil at døtrene deres skal bli horer av proffesjon..så enkelt er det...hvis du da ikke har noen alvorlige personlighetsforstyrrelser alla varig svekkede sjelsevner etc...og da teller ikke din mening..sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kjenner folk som er instruktører på SATS fordi de likevel må trene, så de tenkte "hvorfor ikke få betalt for det". De får altså trent og betalt samtidig.

Voksne folk flest har jo sex, så hvis begge har glede av det, hvorfor ikke ta betalt for det?

Loven er ikke et tema her. Den er for ny. De færreste som selger sex slutter bare fordi det har kommet en lov.

Man må gjøre mye i løpet av livet, hvor handlingen i seg selv ikke er den primære motivasjonen. Men å sammenligne trening med sex, blir som å sammenligne epler og pærer. For veldig mange handler sex mye om følelser og tillit, og personlig integritet, noe som gjør at det blir langt mer sårbart enn å trene for penger.

Jeg er ikke imot prostitusjon fordi jeg personlig mener det er moralsk galt, men fordi jeg ikke tror flertallet av de som driver med det, har noe godt av det.

Hollow: Ang. dette med om de som blir tvunget går under jorden og blir vanskeligere å oppdage, vet jeg ikke så mye om. Men jeg syns likevel det er viktig å sette en standard, og signalisere at det ikke er greit å kjøpe sex. Jeg tror at det i det lange løp kan beskytte flere jenter enn det skader. Jeg er også nysgjerrig på hvor mye som ble gjort for å få fatt i bakmenn og redde de som blir tvunget, før forbudet. Det var da flust av kvinner som var ofre for menneskehandel da også, og jeg syns det høres veldig rart ut om dette problemet ble noe større av ulovliggjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hvem som helst skulle få lov til å ta seg betalt for hva som helst jeg.

Det er ikke mye frihet ellers liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kjenner folk som er instruktører på SATS fordi de likevel må trene, så de tenkte "hvorfor ikke få betalt for det". De får altså trent og betalt samtidig.

Voksne folk flest har jo sex, så hvis begge har glede av det, hvorfor ikke ta betalt for det?

Loven er ikke et tema her. Den er for ny. De færreste som selger sex slutter bare fordi det har kommet en lov.

Hvorfor skal den ene ta betalt for det og ikke den andre da?

er der forskjeller kommer inn.

Er du en man betaler for, eller er du en som ikke kan få deg noen og må betale?

Sosialt sett, er det sånn det virker

Også er ikke sex det samme som trening heller da, er mange andre STERKE forskjeller som kommer inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som burde belyses litt oftere er hvorfor vi ikke diskuterer beviset for at mannen er kvinnen seksuelt underlegen så lenge menn er villige til å betale for sex. At kvinner bestemmer alt her i verden har vi visst lenge, men at vi ikke kan begynne å tenke litt høyt omkring dette temeaet, det at menn alltid har vært kvinnen underlegen er svært rart i vår opplyste tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer veldig på hva du mener med at mannen alltid har vært kvinnen underlegen. Hvorfor har da ikke disse overlegne kvinnene sørget for at de selv besitter de høyeste stillingene og mottar de høyeste lønningene? Og hvis det atpåtil alltid har vært sånn, så lurer jeg på hvorfor så mange kvinner har valgt å bli hjemme og ta seg av hus og hjem for så å ende opp som minstepensjonister når tiden har vært inne.

Videre lurer jeg på hvorfor disse overlegne kvinnene har funnet seg i å verken ha stemmerett eller fått lov å ta hvilken utdannelse de har måttet ønske opp igjennom tidene...

Jeg lurer også på hvorfor det fremdeles finnes kvinner ute i verden som fremdeles lever under slike forhold, hvis det faktisk er slik at de sitter med makta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det å være sjefen å få mannen til å forsørge seg? Enten det er i samlivet eller om det er for sex slik denne tråden handler om?

Og vi vet at kvinnelige toppledere gir ansettelser til andre menn, og ikke andre kvinner.

Og det med stemmerett, i norge er det flere kvinner enn menn som har stemmerett.

Og det med stemmrett før i tia, kvinner fikk stemme ved lokalvalg i 1902 og menn fikk allminnelig stemmerett i 1898.

Altså ikke så mange års forskjell på menn og kvinner. For eksempel hadde verken menn eller kvinner stemmrett i norge i 1880 tallet.

Den mektigste menneske som noengang har levd var dronning victoria (1819-1901), hun styrte over 500 millioner mennesker og et landområde tilsvarende en fjerdedel av jordas landoverflate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er ikke sex det samme som trening heller da, er mange andre STERKE forskjeller som kommer inn

Slik jeg forstår TS så handler ikke debatten om prostitusjon i ordinær forstand.

Det er snakk om sex for sexens skyld - og heller ikke at man må selge sex for å forsørge seg.

Altså, for kvinner som likevel skal ut og ha seg en ONS - hvorfor ikke ta seg betalt på toppen? Om man har mulighet for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er generell samfunnsdebatt, så det ville merkelig å flytte denne til seksualitet, da denne tråden er ment å handle om moral og hva som er legitimt i vårt samfunn.

Jeg synes også det var merkelig at debatten om Ayn Rand ble flyttet til "Naturvitenskap", når den egentlig handler om samfunnsnormer, som passer bedre her på "Generell debatt".

Tema her er prostitusjon.

De fleste mennesker har sex i løpet av sitt liv. Hvorfor er det så galt å ha sex med flere, og samtidig tjene penger på det? Menn vil betale og hvis man skulle ha sex med de uansett, hvorfor ikke ta betalt slik at det ble arbeid?

Hvor er argumentasjonen og logikken i at prostitusjon ikke er ok?

Greit, noen er "slaver" og blir utnyttet. Men det er ikke de jeg vil fokusere på: mitt fokus er på de som er ressurssterke og ellers har mange dates/menn/eventuelt ONS fra byen: hvorfor ikke ta betalt når man gjør det uansett?

Noen innspill?

Er man så ressurssterk om man selger sex da? Og hva med etter endt karriere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...