Gå til innhold

Smerter etter fødsel


mrsSJ

Anbefalte innlegg

I mangel av et bedre uttrykk- får vondt i tissen når jeg går/står over litt lengre periode. Hvis jeg har gått rundt i over en time er det såpass vondt at jeg må sette meg ned. Flere som har opplevd dettte etter fødsel? Og hvor lenge varer det?

Er ni dager siden jeg fødte forresten, hvis det har noen betydning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MåneSkygge

Jeg følte veldig press i underlivet da jeg sto og gikk etter fødsel. Kjentes ut som det sprengte på i "tissen". Hos meg varte det så lenge renselsen varte så jeg innbiller meg at det hadde noe med blodet å gjøre. Har det sånn når jeg har mensen nå også men ikke like ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Line_*

Tok vel rundt 6 uker før jeg kunne stå og gå i lengre perioder. Ble klippet da, så jeg hadde vel litt plager pga det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt, og det skyldes at bekkenbunnsmuskulaturen har blitt tøyd maksimalt, og ikke gir deg nok støtte nedentil. Det er viktig å være flink med knipeøvelsene for å trene bekkenbunnen opp igjen. Lytt til kroppen din, og sett deg ned om du syns det presser på for mye.

Jeg slet med det samme, og det gikk vel over etter en 3 ukers tid. Men det er først nå, 3 måneder etter fødselen at jeg ikke kjenner det presse nedover når jeg hoster eller nyser. Jeg var utrolig treig med knipeøvelser, begynte ikke med det før jeg fikk beskjed på 6 ukers kontrollen at jeg var for slapp. Merket fort bedring med kniping hver dag. Så mitt råd er KNIIIP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det også sånn, i tillegg til at det gjorde veldig vondt i stingene. Tok smertestillende de første fire ukene, men pressfølelsen forsvant ikke før etter seks uker (skal sies at gutten ble tatt med tang, så tror nok ikke smertene varer fullt så lenge etter en normal fødsel).

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...