Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2010 #61 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har vanskelig for å ta alenemødre seriøst. Barn trenger to foreldre, en som er der hele tiden (mor) og gir dem den kjærligheten, den tiden, den omtanken de trenger, og en som er i jobb og skaffer familien den mat og de ressurser som familien trenger. Slik har det alltid vært. En "familie" uten far blir som en bil uten motor og uten ratt, det er ingen som kan bringe inn de ressurser som trenges og ingen til å guide barna skikkelig i oppveksten deres.
Caramba Skrevet 8. juni 2010 #62 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har vanskelig for å ta alenemødre seriøst. Barn trenger to foreldre, en som er der hele tiden (mor) og gir dem den kjærligheten, den tiden, den omtanken de trenger, og en som er i jobb og skaffer familien den mat og de ressurser som familien trenger. Slik har det alltid vært. En "familie" uten far blir som en bil uten motor og uten ratt, det er ingen som kan bringe inn de ressurser som trenges og ingen til å guide barna skikkelig i oppveksten deres. Dagens dummeste utsagn??? Lever du i 2010? I de fleste familier så jobber begge foreldrene for å skaffe familien "mat og de ressurser de trenger", begge foreldre er også med på å gi barna kjærlighet og omtanke. Når det gjelder alenemødre og alenefedre så gjør de en formidalbel innsats. Det er tøfft nok å ha barn i et parforhold, samt full jobb og alle andre plikter livet krever. Enda tøffere må det være å klare alt dette alene. Jeg har litt problemer med å ta DEG seriøst
Gjest molte Skrevet 8. juni 2010 #63 Skrevet 8. juni 2010 Jeg har vanskelig for å ta alenemødre seriøst. Barn trenger to foreldre, en som er der hele tiden (mor) og gir dem den kjærligheten, den tiden, den omtanken de trenger, og en som er i jobb og skaffer familien den mat og de ressurser som familien trenger. Slik har det alltid vært. En "familie" uten far blir som en bil uten motor og uten ratt, det er ingen som kan bringe inn de ressurser som trenges og ingen til å guide barna skikkelig i oppveksten deres. Tulleinnlegg??
Gjest Eurodice Skrevet 9. juni 2010 #64 Skrevet 9. juni 2010 Jeg har vanskelig for å ta alenemødre seriøst. Barn trenger to foreldre, en som er der hele tiden (mor) og gir dem den kjærligheten, den tiden, den omtanken de trenger, og en som er i jobb og skaffer familien den mat og de ressurser som familien trenger. Slik har det alltid vært. En "familie" uten far blir som en bil uten motor og uten ratt, det er ingen som kan bringe inn de ressurser som trenges og ingen til å guide barna skikkelig i oppveksten deres. Hva når far er død, da? Hvem skal da skaffe inntekt? Jeg synes du har et gammeldags, rosenrødt syn på tilværelsen som "familie".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå