Gå til innhold

Yankee candle fans


nissejenta

Hva er din favorittduft? Kom gjerne med flere tips og forslag!  

80 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittduft?

    • Clean Cotton
      27
    • Sweet strawberry
      9
    • Fluffy towels
      13
    • Baby powder
      9
    • Farmers marked
      4
    • Holiday home sweet home
      8
    • Annen duft
      27
    • Macintosh Spice
      5
    • River Valley
      4
    • Creamy Caramel
      4
    • Warm spice
      8
    • Kitchen Spice
      5


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tine_*
Jeg lurer på om det er veldig forskjellig lukt fra når lyset brennes og når man lukter i butikken? Jeg lukta på blant annet clean cotton i butikken her om dagen, men likte den ikke noe særlig, men så er det jo så mange her som liker den da.. :klø:

Når det gjelder smeltelys syns jeg det er litt forskjell på hvordan de lukter før man tenner på og etterpå. Akkuart som om flammen "tar" litt av lukta. Men de andre, duftvoksene, de lukter akkurat som når man lukter på dem, bare mye sterkere når lukten sprer seg i hele huset! Mmmm.... :)

Clean Cotton er en veldig sånn basic lukt som de fleste liker, den lukter liksom bare rent. Men hvis du liker vanilla-lukten liker du sikkert andre søte også, som denne:

http://www.yankeestore.no/?page=shop&pid=117

Lukter helt nydelig, som rørt jordbær sånn bestemor lager det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å hoppe tilbake til hovedspørsmålet, så er favorittene Baby Powder, Beach Walk, Clean Cotton og Granny Apple.

Gubbens favoritt er Sandalwood, han synes det lukter forførerisk action-in-bed :ler:

Har vel ikke støtt på noe jeg ikke liker, men Sun'n'Sand var en skuffelse, og det samme med rose- og jordbærlukt. På forskjellige måter- Sun'n'Sand var kjedelig, og de andre luktet nesten ingenting...

Jeg styrer bevisst unna veldig søte dufter, eller dufter som har med mat å gjøre... det er det nok av ellers i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dere som har duftvoks, hvordan avslutter dere voksen, venter dere til den er helt forduftet (bokstavelig talt :fnise: ) eller kaster dere siste rest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er tydeligvis ekstremt lettpåvirkelig, og har bestilt tre forskjellige duftvokser:

- clean cotton

- sandalwood

- home sweet holiday home

Har oljebrenner fra før, og regner med jeg kan bruke den til å brenne voksen?

Jeg gleder meg! Bare det ikke er den type lukt som gir meg vondt i hodet, de liker jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått pakken min (kjapp og grei levering!) og jeg har brent clean cotton her en time.. Men jeg syns rett og slett den lukter for sterkt! Er ganske skuffet her nå :( Syns lukten er god, men altså for sterk.. Blir helt svimmel av den. Er det bare duftvoksen som er sånn eller er lysene like sterke? Er synd, for liker som sagt luktene godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått pakken min (kjapp og grei levering!) og jeg har brent clean cotton her en time.. Men jeg syns rett og slett den lukter for sterkt! Er ganske skuffet her nå :( Syns lukten er god, men altså for sterk.. Blir helt svimmel av den. Er det bare duftvoksen som er sånn eller er lysene like sterke? Er synd, for liker som sagt luktene godt!

Hva slags type lys har du kjøpt? Smeltevoksen kan lukte ganske sterkt. Jeg pleier å brekke av en bit. På den måte varer jo smeltevoksen enda lengre :D Synes dog ikke clean cotton lukter FOR sterk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en pakke med ALLE julelysene i voksform på tirsdag:) Utrolig bra service, betalte på søndags kveld og pakken lå i posten på tirsdag! Nå har jeg den der morning lukta, syns ikke den var helt 100.. Er veldig glad i clean cotton og sweet garden pea(eller hva den heter).

Ellers har jeg to STORE krukker fra Canada, en med kokos og en med ananas. De er faktisk deilige, til tross for at jeg ikke liker de luktene til vanlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Heidi_*

jeg lurer også på julelukter - hvem som dufter best. Gjerne litt røkelsesaktig, men på en bra måte?

Jeg har også fulgt flokken og bestilte varer i går, fått mail om at de nå er sendt. Kult!

Angående voksen: Hvordan virker den, hva gjør man med den? Skjønte ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker så godt Lemon Lavender jeg. Frisk, og ikke så tung. Ellers så er jo Clean Cotton god.

Ifjor jul hadde vi Red Apple Wreath her i huset, og alle som var innom ila julen kommenterte den gode julelukta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kvisten_*

Jeg syns den der ginger lukta minnet mest om norsk jul, men det er bare fordi den lukter pepperkaker:P Men har ikke prøvd å brenne de enda, bare luktet utenpå/åpnet å luktet inni.. Må si jeg er litt skuffet, men får vente til desember å prøve da :)

Red apple lukta syns jeg bare luktet epler, har brent den i noen dager på jobb og alle kundene kommenterer den gode eplelukta. Den lukter ikke jul i det hele tatt, syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg noen prøver nå jeg også :jepp:

* mulling spices (høstlukt)

* gingerbread

* red berry & cedar

* home for the holidays

De tre siste skal jeg spare til jul. Kommer sikkert til å bestille noe fler etterhvert også!

Endret av Niema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg skal bestille meg et av smeltelysene med juleduft. Hvilken juleduft anbefaler dere?

Jeg elsker christmas eve :) Den er kjempe god :)

Jeg bruker å kjøpe lysene, men må prøve meg på voksen, siden den lukter sterkere :) Elsker yankee lysene!!

For dere som deler opp duftvoksen, hvor mange biter deler dere den opp i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...