Gå til innhold

Yankee candle fans

Hva er din favorittduft? Kom gjerne med flere tips og forslag!  

80 stemmer

1. 1. Hva er din favorittduft?

• Clean Cotton
      27
    • Sweet strawberry
      9
    • Fluffy towels
      13
    • Baby powder
      9
    • Farmers marked
      4
    • Holiday home sweet home
      8
    • Annen duft
      27
    • Macintosh Spice
      5
    • River Valley
      4
    • Creamy Caramel
      4
    • Warm spice
      8
    • Kitchen Spice
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ble så inspirert av denne tråden at jeg også måtte ha. Fikk pakka i dag og jeg er VELDIG skuffa!

Det lukter jo ingenting :snurt: Kjøpte Ginger Citrus som nå har brent en times tid. Jeg sitter rett ved siden av til og med!

Hei.

Votivelys lukter svært lite, da de rett og slett blir for små. Smeltevoks eller "tarts" gir raskest og mest lukt, og ellers medium krukker og glass eller large.

Innlegget er endret iht KGs regler. For annonsemuligheter kontakt salgsavdelingen.

Phaedra, mod

Endret av Phaedra
Skrevet

jeg kjøpte mine i sverige, i en butikk som het himla fint eller noe sånt. det var i hvert fall en interiørbutikk, og virket ikke som noe snuskete greier egentlig =/ synd dette her, jeg som hadde gleda meg. får holde meg til nille-lysene med vaniljelukt jeg da... :(

Hei.

Anbefaller deg å prøve smeltevoks eller "tarts". De gir raskest og sterkest lukt, og Yankee Candle har mange forskjellige vaniljedufter.

Votive-lysene blir for små, så av lys er medium eller large glass og krukker best.

Sjekk ut fb-gruppa: Keramikkstua/ Yankee Candle

Skrevet (endret)

Vera cruz vanilla duftvoks lukter utrolig godt!

Enig i at duftvoksene lukter sterkere enn smeltelysene... :)

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Hei.

Votivelys lukter svært lite, da de rett og slett blir for små. Smeltevoks eller "tarts" gir raskest og mest lukt, og ellers medium krukker og glass eller large.

Hva er Votivelys? Den jeg kjøpte var en liten krukke (medium) med lokk. Lukter svært lite.

Kjøpte også voks, men den har jeg ikke prøvd ennå.

Syns også det brant litt dårlig. Etter en stund ble det bare en liten flamme. Må jeg kutte veika underveis?

Endret av Bond
Skrevet

Hva er Votivelys? Den jeg kjøpte var en liten krukke (medium) med lokk. Lukter svært lite.

Kjøpte også voks, men den har jeg ikke prøvd ennå.

Syns også det brant litt dårlig. Etter en stund ble det bare en liten flamme. Må jeg kutte veika underveis?

Votives er de som på yankeestore.no kalles smeltelys. De til 29,-

Men krukkene pleier å lukte mye, og er enig med de andre her at duftvoksen lukter sterkest.

Men din erfaring med liten flamme er stikk motsatt av hva jeg har opplevd, og jeg brennet MYE yankee candle! ;)

Men man må brenne lyset til hele bredden i krukken er smeltet hver gang, så ikke det brenner seg ned i et hull i midten, da kan kanskje flammen bli liten? Min erfaring er at flammen blir større etterhvert, fordi veken faller ikke av etterhvert. Hvis flammen blir for voldsom blåser jeg ut lyset, klipper veken ned til ca 1/2 cm med en neglsaks, og tenner på igjen. Funker for meg. :)

Men ang. duft, så er vi jo veldig forskjellige, og noen har jo ikke så sterk luktesans som andre. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre? :)

Skrevet

Så smeltelysene lukter mindre enn krukkene, men vil det si at de nesten ikke lukter noe? Da forsvinner jo hele poenget :(

Og, nå har jeg ikke lest hele tråden, men lukter disse lysene 'ekte'? Jeg får så fort hodepine av veldig sterke kjemiske og/eller eteriske lukter, og har lett så lenge etter gode duftlys. Har et håp om at Yankee Candles kanskje er greia! :jepp:

Skrevet

Votives er de som på yankeestore.no kalles smeltelys. De til 29,-

Men krukkene pleier å lukte mye, og er enig med de andre her at duftvoksen lukter sterkest.

Men din erfaring med liten flamme er stikk motsatt av hva jeg har opplevd, og jeg brennet MYE yankee candle! ;)

Men man må brenne lyset til hele bredden i krukken er smeltet hver gang, så ikke det brenner seg ned i et hull i midten, da kan kanskje flammen bli liten? Min erfaring er at flammen blir større etterhvert, fordi veken faller ikke av etterhvert. Hvis flammen blir for voldsom blåser jeg ut lyset, klipper veken ned til ca 1/2 cm med en neglsaks, og tenner på igjen. Funker for meg. :)

Men ang. duft, så er vi jo veldig forskjellige, og noen har jo ikke så sterk luktesans som andre. Vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre? :)

Skal prøve det med veika. Vet ikke om jeg lot det brenne så lenge, men det sto et par timer.

Hvorfor heter det smeltelys? Smelter ikke alle lys da? :klø:

Skrevet

Så smeltelysene lukter mindre enn krukkene, men vil det si at de nesten ikke lukter noe? Da forsvinner jo hele poenget :(

Og, nå har jeg ikke lest hele tråden, men lukter disse lysene 'ekte'? Jeg får så fort hodepine av veldig sterke kjemiske og/eller eteriske lukter, og har lett så lenge etter gode duftlys. Har et håp om at Yankee Candles kanskje er greia! :jepp:

Altså, de lukter ikke mindre, de er laget av det samme, men krukkene og duftvoksen har en større overflate der voksen fordamper, og det er jo dette som skaper duften...

Spesielt duftvoksen syns jeg lager veldig mye duft, for der "spiser" ikke flammen opp noe av den.

Skrevet

Skal prøve det med veika. Vet ikke om jeg lot det brenne så lenge, men det sto et par timer.

Hvorfor heter det smeltelys? Smelter ikke alle lys da? :klø:

Jo, hehe, de gjør jo det. Men smeltelysene smelter fullstendig, så hvis man ikke har dem i en holder som passer, så flyter de utover hele bordet i løpet av kort tid.

De er laget for å være i holdere.

Skrevet

Altså, de lukter ikke mindre, de er laget av det samme, men krukkene og duftvoksen har en større overflate der voksen fordamper, og det er jo dette som skaper duften...

Spesielt duftvoksen syns jeg lager veldig mye duft, for der "spiser" ikke flammen opp noe av den.

Kanskje smeltelysene likevel er det beste for meg da, siden jeg reagerer såpass på sterke lukter. Gleder meg til lønningsdag, da skal jeg kjøpe meg noen smeltelys, og finne meg noen favoritter! Så får jeg heller gå til innkjøp av duftvoks hvis jeg syns smeltelysene lukter for lite :)

Skrevet

Kanskje smeltelysene likevel er det beste for meg da, siden jeg reagerer såpass på sterke lukter. Gleder meg til lønningsdag, da skal jeg kjøpe meg noen smeltelys, og finne meg noen favoritter! Så får jeg heller gå til innkjøp av duftvoks hvis jeg syns smeltelysene lukter for lite :)

Kan godt hende de passer fint for deg da ja! :) Og ang. om de lukter ekte; JA! :) De er rett og slett til å spise opp. Et bevis på det er da jeg hadde besøk av min nevø på 2,5 år. Da han hadde dratt hjem igjen oppdaget jeg at han hadde vært i skuffen jeg oppbevarer yankee-"lageret" mitt i, og han hadde tygget hull i plasten på en sweet strawberry duftvoks og en vera cruz vanilla. Tenker han ble skuffet da han kjente smaken... :fnise:

Skrevet

Hei.

Anbefaller deg å prøve smeltevoks eller "tarts". De gir raskest og sterkest lukt, og Yankee Candle har mange forskjellige vaniljedufter.

Votive-lysene blir for små, så av lys er medium eller large glass og krukker best.

Sjekk ut fb-gruppa: Keramikkstua/ Yankee Candle

Det er nettopp smeltevoks jeg har prøvd! (Pluss en room spray og en stor krukke)

Skrevet

Skikkelig rart, synes smeltevoksen lukter kjempesterkt!!! MÅ være noe galt med lysene du kjøpte... :tristbla:

Skrevet

Skikkelig rart, synes smeltevoksen lukter kjempesterkt!!! MÅ være noe galt med lysene du kjøpte... :tristbla:

Enig, duftvoksen lukter veldig mye. Jeg har stue og kjøkken i ett, tilsammen et stooort rom, og når jeg fyrer opp under en duftvoks lukter det i hele rommet. Som nå, jeg brenner farmers market og det lukter deilig av krydder og frukt her. :)

Skrevet

Ja, da må det vel dessverre ha vært noe galt med dem =/ Sitter og brenner et selv nå. Lukter nada :( Skulle ønske det var butikker i Oslo som solgte Yankee-lys, er så skeptisk til å bestille fra nett.

Skrevet

Har sett at de har hatt det på plantasjen, kan være verdt et forsøk?

Skrevet

Har sett at de har hatt det på plantasjen, kan være verdt et forsøk?

Plantasjen har gjerne ikke så stort utvalg og krukkene er dyrere der, men det er jo kjekt å lukte på de først, så kan du heller bestille over nett senere hvis du liker de :)

Skrevet

Da har jeg bestilt intet mindre enn tolv ulike duftvokser... :fnise: Men jeg lurer på hvordan skal jeg best oppbevare tolv ulike lukter slik at de ikke smitter hverandre, og slik at ikke alle luktene blandes i huset? Og når man bruker bare en bit av duftvoksen, gir den da fra seg litt mindre lukt, eller bare varer det kortere?

Skrevet

Jeg har oppbevart alle duftene i et skap, liggende ved siden av hverandre. Har ikke hørt noe om at duftene smitter over i hverandre.Noen som vet noe om dette? :)

Synes det blir litt mindre duft når man bare bruker en bit av duftvoksen, men noen av duftene er jo så sterke at det bare er en fordel, synes jeg da :ler:

Skrevet

Da har jeg bestilt intet mindre enn tolv ulike duftvokser... :fnise: Men jeg lurer på hvordan skal jeg best oppbevare tolv ulike lukter slik at de ikke smitter hverandre, og slik at ikke alle luktene blandes i huset? Og når man bruker bare en bit av duftvoksen, gir den da fra seg litt mindre lukt, eller bare varer det kortere?

Jeg tenkte også på dette i begynnelsen av min karriere som duftlysfanatiker ;) Men jeg oppbevarer mitt lille "lager" i en skuff, og akkurat når man tar ut en duftvoks er den ganske preget av hvem den har bodd sammen med oppi der, men denne ekstralukten forsvinner ganske snart. Så jeg syns ikke det er noe problem! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...