Gå til innhold

Bruke krykker


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Til dere som bruker eller har brukt krykker i svangerskapet. Hvor lav terskel har dere for å gå med dem? Jeg er i uke 29 og har begynt å kjenne litt vondt i hoftene. Jeg går helt fint, men merker at jeg har begynt å støtte meg litt når jeg går forbi møbler ol. Merket når jeg var på kjøpesenteret i dag at det hadde vært godt å ha noe å støtte seg til. Men så føler jeg at det blir så flaut, for jeg klarer meg jo fint uten. I mitt hode er krykker for gamle damer eller folk med gips. Jeg har aldri hatt krykker før, og føler at det stresser meg litt at jeg vurderer å skaffe meg det. Hadde vært lettere hvis jeg var skadet liksom. Har ikke snakket med legen eller noen andre om det ennå. Trenger å høre om noen erfaringer fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke så mange som bruker det? Kanskje bare om man er veldig overvektig?

Du kan vel bare begynne å bruke krykker om du behøver det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Jeg går med krykker, men det er jo de færreste som trenger det heldigvis.

Har hatt bekkenløsning siden uke 6 (er nå i uke 32), og er nå så dårlig at om jeg ikke bruker krykker når jeg går så får jeg så store smerter at jeg ikke holder ut lenger. Det var fysioterapeuten min som nærmest befalte meg til å begynne med de.

Om du får vondt av å gå på kjøpesenter (har ikke kunnet gått på slike steder siden november) så anbefaller jeg deg å rett og slett holde deg unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte krykker i sist svangerskap når beina ikke ville bære meg lengre. Altså når smertene var så store at noe annet ikke gikk.

Jeg ville ikke gått med krykker hvis jeg fint klarte meg uten, som du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte krykker siste måneden i siste svangerskap. Fikk bekkenløsningsplager fra uke 14-16 i hvert svangerskap. Siste gang var hvert eneste skritt vondt, da fikk jeg krykker på legekontoret. Kunne kutte de ut 2 dager etter fødselen...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange som bruker det? Kanskje bare om man er veldig overvektig?

...

Behov for krykker pga bekkenløsning har ingen som helst sammenheng med vekt, men derimot graden av bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Behov for krykker pga bekkenløsning har ingen som helst sammenheng med vekt, men derimot graden av bekkenløsning.

TS sa ikke hvorfor hun vurderte krykker. Noen overvektige må bruke krykker fordi knærne holder på å kollapse under dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
TS sa ikke hvorfor hun vurderte krykker. Noen overvektige må bruke krykker fordi knærne holder på å kollapse under dem.

? Spørsmålet blir postet i graviditetsforumet, og trådstarter sier at hun er i uke 29, og har vondt i hoftene. Da er det mest nærliggende å tenke bekkenløsning, og ikke overvekt. Bekkenløsning er hormonelt betinget, og ikke nødvendigvis forårsaket av overvekt. En viss grad av bekkenløsning er noe alle gravide får, men alvorlighetsgraden varierer sterkt.

Så å trekke den konklusjonen at trådstarter er overvektig, synes jeg er litt slemt, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Spørsmålet blir postet i graviditetsforumet, og trådstarter sier at hun er i uke 29, og har vondt i hoftene. Da er det mest nærliggende å tenke bekkenløsning, og ikke overvekt. Bekkenløsning er hormonelt betinget, og ikke nødvendigvis forårsaket av overvekt. En viss grad av bekkenløsning er noe alle gravide får, men alvorlighetsgraden varierer sterkt.

Så å trekke den konklusjonen at trådstarter er overvektig, synes jeg er litt slemt, rett og slett.

Jeg har ikke trukket noen konklusjon om at trådstarters problemer er pga overvekt. Hun sa også at hun har problemer med hoftene, ikke knærne. Jeg sa kun at trådstarter IKKE hadde sagt årsak til plager, fordi en over fikk pepper. Og at noen overvektige bruker krykker. Jeg vet at bekkenløsning ikke har spesielt sammenfall med overvekt.

Hva med en stokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...