Gå til innhold

Svangerskapet


Soon

Anbefalte innlegg

Gjest ¤bella¤
Den nye terminberegningen i Norge går forresten ut fra at det svangerskap er 40+3, altså en dag mer enn det har vært.

Det er langt fra alle leger/jordmødre som ¨går ut i fra dette enda, men de kommer nok etter om en stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når ble/blir det innført? Alle snakka om 40+2 til meg (bortsett fra den tidlig UL som fikk en termin som bare ikke stemte med antallet dager uansett, skuddår eller ei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble/blir det innført? Alle snakka om 40+2 til meg (bortsett fra den tidlig UL som fikk en termin som bare ikke stemte med antallet dager uansett, skuddår eller ei)

Vet ikke når det ble innført, men har merket seg at alle leger/jordmødre jeg har vært innom fra desember har brukt denne regnemåten. Jeg hadde ikke fått det med meg, og skjønte ikke hvorfor vi kom til forskjellige termindatoer. Etter å ha plukket det opp her inne, skjønte jeg endelig hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Eg hørte om dette i november (ei jordmor sa at det nå skulle vere 40+3, at det var nytt). Då var det ingen som hadde hørt om det her inne. Spurte også 'mi eiga' jordmor om det, ho hadde ikkje hørt om det, og trudde eg hadde misforstått.

Nå etter nyttår ein gong har jordmora mi fått nytt hjul, der svangerskapslengda er 40+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...