Gå til innhold

visste dere når dere ble gravide?


Gjest potet

Anbefalte innlegg

altså...for dere som prøver og bruker el test...den dagen man skulle ha samleie, har det klaffet? kjente dere no noen dager etterpå? el kjente dere ingenting og bare håpet fram til dere tok graviditetstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_lily_*

det klaffet på første forsøket for oss gitt!! :) merket ikke noe, før jeg tok en test, da hadde jeg kommet til 7 uker....så begynte kvalmen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaffet på første seriøse forsøk her også. Kjente graviditetstegn (kvalm, sliten) allerede etter 2 uker. Og testen var da allerede positiv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sinnsykt ømme bryster bare 6-7 dager etter EL. Mistenker at egget festet seg veldig tidlig (eller at EL var tidligere enn jeg trodde, til tross for temping og testing) da jeg tror jeg hadde festeblødning allerede 3-4 dager etter EL. De såre brystvortene gjorde at jeg mistenkte det, men visste det ikke før jeg sto med positiv test i hånden 9 dager etter EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka ikke en dritt, hverken første eller andre gangen. Andre gangen fant jeg det ikke ut før ca 6 uker pga ustabil syklus. Men hadde vært trøtt og småkvalm et par uker før det, så hadde en mistanke. Men har aldri "følt meg befrukta" med en gang etter samleie, slik noen påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Frida*
altså...for dere som prøver og bruker el test...den dagen man skulle ha samleie, har det klaffet? kjente dere no noen dager etterpå? el kjente dere ingenting og bare håpet fram til dere tok graviditetstest?

Eg kjente ingenting som eg kunne tru betydde at eg var gravid. Hadde ømme bryster, men det hadde eg hatt sidan eg slutta på p-pillene ein månad i forvegen.

Testa positivt den dagen eg venta mens. Samme dag gjekk me ein tur, og eg følte meg 'blodfattig', akkurat som om formen var elendig, all kondis var borte. Sånn var det dei første vekene etter test, og kom nok av lågt blodtrykk. Så om eg skulle bli gravid seinare, vil eg kanskje bli mistenksom om eg blir 'blodfattig' igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss klaffa det på tredje forsøk, merket ikke noe før jeg var ca 4 uker på vei, første var jo selvfølgelig at mensen uteble, men jeg hadde vært så stesset med masse besøk så jeg tenkte at ja ja, den er nok bare sen forjeg var helt 100% sikker at denne måneden fikk vi det ikke til. Merket også at jeg fikk utrolig ømme bryster, noe jeg aldri hadde kjent maken til tidligere, fem dager etter ikm tok jeg en test og den var positiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lillebille_*

Heisann:)

Vi ble gravide på første forsøk med el-test, hadde 2 pp før dette. Kjente stikninger i livmoren 4-5dager etter el, som jeg ikke hadde kjent før, og mistenkte jo at det hadde klaffet, men visste selvfølgelig ingenting før positiv test. Tror umulig man kan kjenne seg befruktet kort tid etter samleiet, dette må være psykisk, og evt etterpåklokskap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tempet, og det eneste jeg merket før positv test, var at tempen fortsatt var høy dagen før IKM, så da fattet jeg mistanke... Men jeg hadde litt ustabile sykluser, så det kunne jo være at tempen var høy fordi IKM var senere enn jeg antok, så jeg var slett ikke sikker før jeg fikk positiv test. (Og ikke da heller, egentlig, måtte ta en til et par dager etterpå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste sånn noenlunde når jeg hadde el, og bare 2 uker etter el fikk jeg så ømme brystvorter at jeg trodde jeg skulle dø... :fnise:

Hadde en merkelig følelse i kroppen på at jeg var gravid, og 2 dager før ikm tok jeg test og den var positiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fugl Fønix

Vel, jeg har symptomer og sånt nå, og har hatt det de siste to dagene. Kvalme, metallsmak i munnen og nå litt vonde bryster, men hovedsaklig så visste jeg at noe var anderledes denne gangen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...