Gå til innhold

Forandring fryder...

mysan

Anbefalte innlegg

Kjapt innpå igjen. Jeg satt og snakket med Cata på FB og bestemte meg for å besøke dagboka hennes, og når jeg da allikevel var her inne, så kunne jeg jo besøke min egen dagbok også, ikke sant?

Livet går sin gang uten de helt store berg- og dalbanene. Livet rundt Liten er ikke på stell ennå. Hun prøver og strever, og det går stort sett greit, men helt i mål kommer vi liksom ikke.

Jeg trives i min nye jobb og håper at hun som er sykmeldt bare fortsetter å bli borte, så jeg kan bli der.

Nå skal jeg ut en tur, opp til Yme og hente en jakke og et par sko som Liten gikk fra sist hun var der, og ta med det ned til henne der hvor hun befinner seg for tiden, laaaangt vekk fra Oslo men bare en times kjøretur herfra.

Etterpå skal Yme og jeg spise god mat, hjort i taco/wraps, - det tror jeg blir alldels fortreffelig.

God jul til alle, hvis jeg ikke er innom igjen i tide til å si det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

God jul til eventuelle besøkende.

Det blir en veldig stille jul i det mysenske hus i år.

Liten er på institusjon (hva ellers...), og får ikke perm, så da blir det Yme og meg her. Det er faktisk helt greit.

Jeg tror det blir veldig koselig med bare han og meg, deilig ribbe med tilbehør, riskrem og forhåpentlig noe morsomt på tv.

1. dag er det tradisjonell frokost hos foreldrene mine, med brødrene mine og familier, og 2. dag skal jeg sitte her hjemme med bena ut, i pysj, og gjøre ingen ting. Vel, jeg må vel strengt tatt ta en tur ut i skog og mark med propellen, men ellers...? Skal ikke gjøre en tøddel.

Jeg har ikke juletre i år heller, jeg skal bare putte frem alle de røde telysholderne mine, og putte noen julekuler i en stor bolle, og så ha masse lys forøvrig, så blir det nok bra.

Stille, rolig jul med masse lys.

Nyåret står helt blankt for meg. Vikariatet jeg har hatt i høst går ut 31. desember. Jeg hadde håpet jeg kunne bli der lenge, men så lenge de har permitert en haug av gutta "mine", så kan de ikke forsvare å ha meg sittende der heller.

Jobzone jobber for å finne noe annet til meg, men jeg har også smykkeagenturet mitt som jeg kanskje kan få tid til å gjøre noe med, så det ordner seg nok.

Nå er det natta, tidlig opp i morgen, så god natt og god jul til dere som eventuelt dukker opp her.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekontor er spesielt bra når det egentlig ikke er noe å gjøre. Jeg har to gutter på jobb i dag, den ene sendte jeg hjem. Han er i beredskap om han skulle trengs, men det ser ut til at Telenor har datert de feilene som kommer frem til romjula, så i dag kommer det absolutt ingen ting! Og da er det bedre at de venter hjemme - det er jo julaften. Jeg er hjemme jeg også :)

Fikk melding fra den andre av gutta 'mine' nå, han har én feil i dag, men velger å koble det som kan kobles i forkant, av de jobbene som ligger til romjula. Veldig lurt - mandag 28. ser helt og fullstendig kaotisk og kriseaktig ut :S

Sitter her med morgenkaffe og hører på P4, julesanger over en lav sko, så stemninga kommer liksom sigende. Jeg skal straks hive meg over alt jeg ikke har rukket hittil. Sovnet en time på sofaen i går, etter først å ha hevet meg på kjøkkenet straks jeg kom hjem fra jobb. Energien lå plutselig igjen på kjøkkengulvet et sted, og så plutselig begynte en film jeg ville se, og så en til... ;)

Jeg har ikke så mye igjen da, men jeg må fyke over gulvene i hele første etasje. Spesielt der borte hvor kattene har doen sin, og der hvor mat- og vannskålene står. Katter re renslige dyr, men ikke når de blir mer enn én... disse her roter og søler noe så inn i h.

Og så har jeg jo lille klumpen Kompis.. han roter han også. Han har diverse gnagebein og leker som han gnager og slenger biter av rundt i hele stua og kjøkkenet. Her må gulvet alltid MÅKES før jeg kan støvsuge og vaske. Jeg måkte i går kveld. :)

Nå snør det igjen. Skikkelig julestemning blir det av dette her, selv om det sikkert er kaos på veiene. Veldig glad for å slippe og kjøre til jobb i dag.

Vel, god jul alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Wadjet, og det samme til deg og dine :D

Nå er det virkelig vakkert ute. Jeg tror snøhøyden på terrasserekkverket her hos meg er ca førti centimeter, og da er vel det snømengden som har kommet da.

Det snødde kraftig på kvelden 1. juledag, og jeg satt her og tenkte at jeg faktisk burde kledd på meg og gått ut og måkt, men jeg hadde nettopp kommet hjem fra foreldrene mine og hadde iført meg pysjen for kvelden, så jeg lot det være.

Da jeg åpnet inngangsdøren for å slippe ut vovsen til morgentissing neste morgen, altså i går morges, angret jeg en smule. Heldigvis hadde jeg ryddet i boden noen helger i tidligere og funnet frem skuffa så den stod klar inntil veggen.

Jeg laget meg frokost og spiste den i ro og mak og drakk et krus kaffe - fikk nytt julekrus i julegave av en av mine nieser - mens jeg grudde meg litt for å gå ut og sette igang, men visste at det jo måtte gjøres. Ikke hadde det sluttet å snø heller og gudene visste vel hvor lenge det ville holde på.

Klokken 11 i går formiddag var jeg ute med skuffa. Vovsen var med, jeg bant ham i dørhåndtaket og med snellelina, så han skulle ha litt å gå på. Han eeeeelsker snø, den lille fyren, og bykser og hopper og løper, graver seg gjennom den som en trøffelgris på trøffeljakt. Og han dytter dekket sitt - et avlagt bildekk uten felg - bortover snøen som plogen på en bulldozer.

Jeg var redd at snøen i bånn var hard, tung og våt, fordi den snøen som kom et par dager i forveien var veldig våt, så jeg så for meg en helvetes slitsom økt. Men nei, det gikk så det suste og jeg ble ikke sliten engang. Halvannen time holdt jeg på, da hadde jeg skuffet unna 60-70kvm eller noe sånt - hele oppkjørselen og rundt hjørnet med inngangspartiet, så nå har jeg høye "brøytekanter" på begge sider av innkjørselen og langs plenen ved inngangsdøra. Det er så vakkert og julete atte ;)

Senere tok jeg med meg "bulldozeren" ut på tur bort på idrettsbanen og litt rundt omkring. På idrettsbanen er det masse snø, så der lar jeg han jakte snøklumper som jeg hiver innover i nysnøen. Han bykser etter og måker seg innover i snøen med snuta på jakt etter klumpene. Akkurat som et lite barn. Snø er bare såååå gøy!!

Nå er lysløypa stengt for oss fotfolk igjen, akkurat som i fjor vinter (måtte alle skiløpere brenne!! *Neida :sjenert: *)så vi må tusle langs veiene, vovven og jeg, og så har vi jo fotballbanen da, den ytterste biten hvor det ikke er lagt skiløype rundt, og så har vi lekeplassen på skolen her borte. Den er også morsom nemlig, med halvt nedsnødde lekeapparater av ymse slag.

Det ble en time i snøen i går, og en drøy time i dag. Da har vi både leking i høy snø og gå-pent-trening på fortau, så han får brukt seg litt. Han er ikke så glad i å gå pent, kjedelig det. Mennesker går jo så sakte og vovsen vil helst løpe på full speed hele tiden med avstikkere hit og dit der hvor nesen leder ham.

Vovsen fikk egne pakker til jul, og dem fikk han åpne selv også. Han blir nemlig veldig glad når han får noe. Da tar han det i munnen og bærer det stolt av gårde til sengen i hjørnet av stuen med hodet høyt hevet. Det gjorde han også med julegavene sine. Bort til sengen, hvor han la seg ned og rev papiret av, og skjønte straks at det var tingen inni som gjaldt. Papiret ble kastet ut av sengen, og halsbåndet inni papiret ble mottatt med glede og vist frem til oss som satt der. "Se hva jeg har!" Så må man selvfølgelig ta det fra ham, ellers spiser han det ;)

Han fikk nytt halsbånd, i fleece med refleks på yttersiden, og ny snelle. Fikk av onkel - han er nemlig onkels gutt.

Selv fikk jeg av den samme onkelen, som ikke er min onkel, men min lillebror, en flaske Amarone som jeg gleder meg til å ta. Nyttårshelgen, kanskje?

Av min utrolige sønn, Yme, fikk jeg ny, bærbar PC. Jeg har jo en maskin som nesten er helt grei, men som har mistet back space knappen og som innimellom fryser når jeg bruker den, og ellers kanskje kan betegnes som treg, men som Yme syntes er helt rævva og ubrukelig. Jeg fikk fullstendig :hakeslepp: da han kom med en bærepose etter at vi hadde åpnet de andre pakkene, og jeg kjente hvor tung den var... og oppi lå en Acer, ferdig installert, oppladet og klar til bruk. Mors gutt <3

Den har bare ett problem, og det er at den ikke vil vite av min Netcom Connect mobilt bredbånd USB dings. Men greit nok, jeg har fått ut fingeren og bestilt meg ordentlig internett igjen.

Ellers fikk jeg to bøker, en Unni Lindell til inntekt for Redd barna, og Sammen til verdens ende, samt parfyme og deo fra Gloria Vanderbilt. Og altså et kaffekrus av min niese.

Nuh begynner det en film, så jeg ønsker alle en fin romjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Her går det ikke akkurat radig lenger.

Kjapp oppdatering for de som lurer: Alt er ved det gamle.

Ble arbeidsledig igjen til nyttår, og det finnes ingen jobber å søke på.

Liten klarer seg bra og skal på nytt behandlingssted fra mandag, et sted som behandler dobbeldiagnoser, altså både psykiatri og rus.

De siste fire ukene har hun vært delvis her og delvis hjemme hos seg selv og samboeren, og det har gått strålende. Hun er den blide, greie jenta hun egentlig er ment å være.

Yme går det bra med. Kompis har blitt 2,5 år og er fremdeles en vilter staffegutt.

Jeg har fortsatt fire kattepuser.

Ja alt er ved det samme.

Herregud for et kjedelig liv, når jeg ser det sånn... :ler:

Dere ser vel forresten at jeg har ny avatar? Jeg føler meg ikke helt som en nusselig liten pus, så jeg måtte skifte. Sånn er det.

God natt, nå er det nattfilm på NRK1, og den begynte nokså spesielt, så den må jeg bare få med meg.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...