Gå til innhold

Går dere over til naboen?


Rafi

Anbefalte innlegg

Går dere på besøk til naboen etter at babyen er lagt?

Naboen er jo veldig nærme, og babycallen rekker dit. Har allikevel ikke fått meg til å gå dit etter at babyen er lagt... Stoler ikke helt på den der babycallen :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ludovie

Jeg ville ha gjort det. Tror jeg. :) Men det kommer jo også an på hvor gammelt barnet er, og om det har for vane å sove godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kunne jeg ha gjort. Nå rekker ikke vår babycall til de naboene det er naturlig å stikke innom til, men om sommeren setter jeg meg gjerne utenfor huset og tar da babycallen med. Ser ikke den prinsippielle forskjellen på dette og å stikke inn til noen, så lenge en har dekning på babycallen og stikker innom og sjekker jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nabopar av meg for noen år siden, han sykepleier student, tok seg turer ut etter at barnet var lagt. Nå var riktig nok gutten dere over et år, men jeg forstår ikke at de kunne gjøre det. Dette var i Oslo, og de gikk tur. Var borte en til to timer. Gale mennesker sier nå jeg.

Hva om det blir brann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men må spørre:

Hvorfor er det uaktuelt? Når man har med babycall og befinner seg et hus unna, er det så mye verre enn å befinne seg i en annen etasje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok funnet på å gjort noe sånt. Men min babycall sier og ifra når den mister kontakt med baby-enheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65
Da burde vel røykvarsleren slå inn på babycallen?

Men det hjelper vel lite når man er på tur i skog og mark uten for dekningen til babycall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjelper vel lite når man er på tur i skog og mark uten for dekningen til babycall?

??

Jeg forutsatte at man var hos naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Et nabopar av meg for noen år siden, han sykepleier student, tok seg turer ut etter at barnet var lagt. Nå var riktig nok gutten dere over et år, men jeg forstår ikke at de kunne gjøre det. Dette var i Oslo, og de gikk tur. Var borte en til to timer. Gale mennesker sier nå jeg.

Hva om det blir brann?

Det ville jeg aldri ha gjort, men jeg kunne nok ha dratt på butikken som er 50 meter fra leiligheten min for å kjøpe et par ting om jeg hadde glemt noe f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge

Jeg kunne kanskje gått over til naboen ettersom vi bor i blokk å er vegg i vegg, men jeg hadde aldri dratt i skogen eller på butikken mens baby lå hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg kunne godt sittet ute i hagen til naboen sommerhalvåret, men tror jeg hadde hatt trøbbel med å sette meg inne hos noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har ikke vi naboer det er aktuelt å gå inn til innen babycall-distanse da.

Men vi har åpenbart naboer i babycalldistanse med samme babycall... fått inn en annen unge et par ganger, og også opplevd å slå av babyenheten uten at voksenenheten oppdager at den ikke har kontakt med babyenheten... (Vi har bytta kanal nå da, i håp om å slippe det problemet fremover...)

En grunnleggende forskjell på å gå til naboen og å sitte i annen etasje i eget hus: vi hører han fra kjelleren uten babycall. Derfor ville jeg også tørre å sitte ute på altanen til sommeren. Det er lett å gå inn på stua, evt ned i kjelleren (Må det for å gå på do etc) innimellom, jeg ville ikke syntes det var like naturlig å gå fra naboen og hjem bare for å sjekke sånn mange ganger på en kveld...

Og om det skulle bli brann ville jeg antakelig oppdaget det raskerer om jeg satt i samme huset enn om jeg satt i et annet hus og fikk høre alarmen via babycallen. Og veien fra der jeg satt til babyen min (som ville føltes som tusen mil pr millimeter, og en evighet å komme seg til ham...) ville været myyyye lenger om jeg måtte ut av naboens hus, over i mitt eget og inn på babyens rom, enn om jeg skulle fra egen stue ned i kjelleren... Nå er det ikke i hovedsak brann jeg tenker på uansett da, for det skjer jo ikke sååå ofte, derimot våkner barn langt oftere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Nå har ikke jeg barn, men det er noe jeg absolutt kunne gjort gitt at babycallen virker bort dit jeg er selvfølgelig. Ser ikke den prinsipielle forskjellen på å være langt unna i et stort hus og det og være i en annen leilighet i en blokk/bygård.

Jeg har flere venner som "praktiserer" dette, og de synes det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??

Jeg forutsatte at man var hos naboen.

Men innlegget du svarte på/siterte baserte seg på noen som gikk tur, ikke gikk til naboen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge
Nå har ikke jeg barn, men det er noe jeg absolutt kunne gjort gitt at babycallen virker bort dit jeg er selvfølgelig. Ser ikke den prinsipielle forskjellen på å være langt unna i et stort hus og det og være i en annen leilighet i en blokk/bygård.

Jeg har flere venner som "praktiserer" dette, og de synes det går helt fint.

Det hadde tatt meg lengre tid å gå fra ett annet hus og hjem enn fra naboleiligheten som ligger vegg i vegg.

Men uansett så er det ingen i nærheten her jeg ville dratt til, baby eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...