Gå til innhold

Alenemødre under 25 år

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest veggen
Trives godt inne i skallet mitt. Bli kjent med nye mennesker, underforstått å prøve en alenemor, et menneske som bærer så mye negativ ballast, nei vet du meg hva, jeg kjenner typen. De fleste menn forakter disse kvinnene med sin innbillte form for styrke og individualisme. Hvor individualist kan du være når staten føder deg? Ikke noe problem å ha dem som venner og omgangskrets, men å innlede et forhold til et menneske som du vet alltid vil plassere deg som nummer to, fordi nummer en finnes et sted ute på byen, det vet hun og hun vil alltid lete, nei det holder jeg meg for god til. Det blir som å heve et skip som har ligget på havets bunn, du vil aldri føle deg trygg i den skuta, du vet den har vært der nede, det tenker du på hver gang det blåser opp.

Snylter ja, jeg gjentar:

"Noen alenemødre foretrekker kanskje andre tilpasninger enn yrkesdeltagelse selv om mulighetene for jobb eksisterer, og mest sannsynlig ville disse personene også kommet dårlig ut uavhengig av rollen som alenemor."

Begynner å få naglet jævelen på døra nå? Begynner å se konturene av en kvinnetype som er dømt til å være alenemor, burde fått på plass barnehjemmene igjen så disse egenskapene kan lukes ut fra populasjonen!

Og som man snakker til veggen får man svar.....

Det er bare gjentakende oppgulp hele tiden.......

Du sa i et tidligere innlegg at alle norske damer er horer, og i et annet innlegg at du selv hadde funnet en bra kvinne - da regner jeg med at hun ikke er norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Jente19_*
Trives godt inne i skallet mitt. Bli kjent med nye mennesker, underforstått å prøve en alenemor, et menneske som bærer så mye negativ ballast, nei vet du meg hva, jeg kjenner typen. De fleste menn forakter disse kvinnene med sin innbillte form for styrke og individualisme. Hvor individualist kan du være når staten føder deg? Ikke noe problem å ha dem som venner og omgangskrets, men å innlede et forhold til et menneske som du vet alltid vil plassere deg som nummer to, fordi nummer en finnes et sted ute på byen, det vet hun og hun vil alltid lete, nei det holder jeg meg for god til. Det blir som å heve et skip som har ligget på havets bunn, du vil aldri føle deg trygg i den skuta, du vet den har vært der nede, det tenker du på hver gang det blåser opp.

Snylter ja, jeg gjentar:

"Noen alenemødre foretrekker kanskje andre tilpasninger enn yrkesdeltagelse selv om mulighetene for jobb eksisterer, og mest sannsynlig ville disse personene også kommet dårlig ut uavhengig av rollen som alenemor."

Begynner å få naglet jævelen på døra nå? Begynner å se konturene av en kvinnetype som er dømt til å være alenemor, burde fått på plass barnehjemmene igjen så disse egenskapene kan lukes ut fra populasjonen!

For det første:

Det du gjentar gang på gang fra ssb er et utklipp og ikke et fult utsagn. Leste du resten, og så det i perspektiv? det tror jeg ikke.

Og mens du allikevel er inne på ssb ta å sjekk ut denne linken. De har nemmelig gjort opp en statestikk på HVORFOr så få allenemødre arbeider:

http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200306/06/index.html

Sku ikke hunden på hårene før du vet hvor den har vært!

"Begynner å se konturene av en kvinnetype som er dømt til å være alenemor, burde fått på plass barnehjemmene igjen så disse egenskapene kan lukes ut fra populasjonen!"

dette er en setning som ikke gir noen mening, i allefall ikke for meg. Kunne du tenke deg å forklare den, slik at vi som potensielt kan bli alenemødre ser hvilke karakteristikker vi skal være obs på oss selv? Jeg vet i allefall at JEG ikke kunne tenke meg å bli alenemor hvis det betyr at jeg må dra på byen hver helg å treffe mennesker som DEG.

- og hvorfor vil du plassere barnene på barnehjem? Hvorfor tror du de gjør en bedre jobb? Du er utrolig trangsynt og ser ikke hva det vil innebære å være aleneforeldrer. Det er synd på deg dersom du kun har erfart at alenemødre kun snylter og setter deg nummer to. Men jeg tror du tar feil om hvem som er nummer 1. I de aller aller aller fleste tilfeller av en aleneforeldres tilværelse er BARNET nummer 1! Men du må ohgså kunne se at alle voksne mennesker trenger en annen voksen å tilbringe tid med. Det nytter ikke å lukke seg inne.

Håper at det jeg skriver går en halv gang rundt ditt hode i allfall, men jeg forstår at det ikke kan være lett når du kun har hatt dårlige opplevelser med norske kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller vel ingen rolle hvorfor man er alenemor. Er skilsmisse så mye bedre planlegging enn å bli gravid ved et uhell? Nei, jeg synes det er mye verre å love EVIG troskap for så å ta ut skilsmisse. DET er dårlig planlegging.

Man kan ikke planlegge noe som skjer om feks 15 år, for folk forandrer seg og det gjør livet og. er uenig i at det er dårlig planelaggt med mindre man skiller seg etter et par månder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Hvorfor skrive et advarende innlegg til MENN på KG? :blink:

2) Har vært ei av de damene du kaller "hore".. For å gjøre en lang historie kort: Hadde gjort det samme igjen om typen jeg hadde hatt gjennom 6 år igjen skallet meg ned foran øynene på barnet vårt, og jeg var så redd for meg selv og mitt barns fysiske og psykiske helse som jeg var da. Jeg var noen-få-og-tjue på den tiden, hadde allerede utdannelse og var i fast arbeid, han var langtidssykemeldt.. Jeg har vært i kontinuerlig arbeid eller fulltidsstudent siden jeg var 19 år - han har kun hatt kortvarige opphold i arbeidslivet, og ellers vært arbeidsledig fordi jobbene ikke har vært "bra nok" av diverse årsaker.. Pleier å fleipe med venninnene mine at det er jeg som forsørger barnefaren med mine skattepenger, synes virkelig at jeg får valuta for de pengene!! :ball: Greit å vite at han har fått moropengene som brukes sammen med barnet av meg! Og forøvrig... Gjør du regnestykket så kommer all verden av minstebidrag og annen støtte aldri til å veie opp for hva barnet faktisk koster i utgifter og tapt arbeidsinntekt.. Hadde vel vært mer lønnsomt å velge verdens eldste yrke i stedet for mamma-jobben om det var pengene og tid brukt på å ligge på rygg som lokket!

God bedring, "Reidar"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor, et av samfunnets nye ord. Hva er så en alenemor? I mange tilfeller er det en kvinne som er blitt lei mannen sin, men først har hun sørget for at mannen har gitt henne noen barn sånn at hun kan få sjansen til å forlate han med gunstige økonomiske ordninger betalt av staten eller rettere sagt av alle andre skattebetalere.

Hvorfor skal vi andre betale skatt til staten Norge når pengene blir brukt på høyst oppegående mennesker som ikke greier å leve i et parforhold mens barna er mindreårige? Bør man ikke ta ansvar for sine egne handlinger, hvorfor skal andre betale for at noen velger feil partner?

Hva gjør en vordende alenemor når hun kommer seg bort fra sin ufordragelige eks-mann? Først må hun sørge for at hun har alle rettigheter angående sine barn, sørg for at mannen ikke kan gjøre noe trøbbel her for da mister hun stønad. Så er det da å dra alle kroner man kan få fra trygdeetaten og eks-mann. Fikse opp garderoben sin, sende ungene til foreldrene sine og farte rundt på byen for å hore seg. Sikle og slikke 10 år yngre menn oppetter ryggen på bekostning av andres sure skattepenger. Mange er så desperate etter nye menn at de går av skaftet, kontakannonser på nettet osv.

Kvinner i Norge er rett og slett blitt veldig uspiselige. Jeg syns de har en slett moral, og når det gjelder egoistiske holdninger overgår de nå mannen. Tidligere var det kanskje motsatt i en del tilfeller.

Reidar, her har du gjort mange gode betraktninger. Jeg er helt enig med deg. Folk må selv ta ansvaret for egne avgjørelser. At samfunnet skal betale for å fø opp unger alene er helt absurd.

Å få barn er en stor og vanskelig oppgave både psykisk og økonomisk. Dessverre har de statlige løsningene, hvor skattebetalernes penger sikrer alenemødre et godt liv gjort at folk ser mindre utfordringer med det å få barn. Det er jo helt tydelig, når vi ser på antall uønskede graviditeter som forekommer.

Kvinner og menn bør stå for sine valg og takle konsekvensene av egne handlinger. Det gjør de ikke når staten bruker andres skattepenger på å betale på dem.

De er ikke selvstendige kvinner, selvom de tror det vet du, Reidar. De er helt avhengig av inntektene de får av staten.

Uansett. Det var hyggelig å lese det du skriver. Morsomt å se at flere har observert disse tingene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise
.....ei som ikke har lært seg å ta med kondomer på fest.

Har du ikke hørt om drittsekker som "tvinger" på damene sine unger, og stikker av når ungen er født? His loss egentlig, han må betale uansett... HAH!

Hvis du ikke vil date en, så la være da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...