Gå til innhold

Alenemødre under 25 år

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for at du svarer han,Pjukset....jeg orker rett og slett ikke.Jeg blir skikkelig lei meg av at det faktisk finnes så fæle mennesker... :(

Samme her. Det skremmer meg med trangsynte og forstokkede mennesker. Men slike menn vil forhåpentlivis ingen ha, verken alenemødre eller andre. Jeg er ikke mor i det hele tatt enda, men innbiller meg ikke at jeg ikke har rukket å tatt en rekke feil i mitt liv. Man skal være forsiktig med å dømme andre. Slike generaliseringer vitner bare om manglende forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Reidar_*

At disse alenemødrene jeg sikter til har spilt moralsk falitt gjenspeiler seg i deres holdninger hele veien. Med største selvfølgelighet kaster de regningen for sin uansvarlighet over på staten. "hvor mye kan jeg få" er det gjennomgående temaet. Deretter er det å surre å gå på overgangsstønad, barnetrygd, sosialstønad, farsbidrag, hva blir det av avkommet? For ikke å redusere farsbidraget må samværet på død og liv holdes til minimum, barnet mister verdifull tid med ett oppegående, arbeidende og selvsørgende menneske og blir selv oppflasket med trygdeholdninger. Trygd er arvelig. Når så overgangsstønaden tikker mot slutten er det ut for å hore litt på byen, får man ikke napp er det å søke om et ekstra år, men som regel blir de nok en far inne i bildet. Dermed blir det litt komplisert for en mann som søker et seriøst forhold. Som regel blir man fakturapappa når den stønaden er sikret. Så er det ny garderobe og ny tur på byen.....Det værste er når de velger badboyen, en miks av to uansvarlige moralsk degenererte individer støter sammen og det blir barn av det. Før i tiden hadde man barnehjem for avkommet til disse kasusene.

Jeg bare nevner det, det er faktisk bare sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deretter er det å surre å gå på overgangsstønad, barnetrygd, sosialstønad, farsbidrag, hva blir det av avkommet? For ikke å redusere farsbidraget må samværet på død og liv holdes til minimum, barnet mister verdifull tid med ett oppegående, arbeidende og selvsørgende menneske og blir selv oppflasket med trygdeholdninger. Trygd er arvelig. Jeg bare nevner det, det er faktisk bare sånn det er.

:klaske:

Det er ikke så ofte jeg mister munn og mæle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At disse alenemødrene jeg sikter til har spilt moralsk falitt gjenspeiler seg i deres holdninger hele veien. Med største selvfølgelighet kaster de regningen for sin uansvarlighet over på staten. "hvor mye kan jeg få" er det gjennomgående temaet. Deretter er det å surre å gå på overgangsstønad, barnetrygd, sosialstønad, farsbidrag, hva blir det av avkommet? For ikke å redusere farsbidraget må samværet på død og liv holdes til minimum, barnet mister verdifull tid med ett oppegående, arbeidende og selvsørgende menneske og blir selv oppflasket med trygdeholdninger. Trygd er arvelig. Når så overgangsstønaden tikker mot slutten er det ut for å hore litt på byen, får man ikke napp er det å søke om et ekstra år, men som regel blir de nok en far inne i bildet. Dermed blir det litt komplisert for en mann som søker et seriøst forhold. Som regel blir man fakturapappa når den stønaden er sikret. Så er det ny garderobe og ny tur på byen.....Det værste er når de velger badboyen, en miks av to uansvarlige moralsk degenererte individer støter sammen og det blir barn av det. Før i tiden hadde man barnehjem for avkommet til disse kasusene.

Er det faktisk slik det er? Referer du til egen erfaring? Til statistikk? Forskning som er gjort på området? Eller er du bare bitter? Hvilken rett har du til å si at det er slik, fornærme alle alenemødre som gjør en j** god jobb? Jeg sier ikke at det du skildrer aldri forekommer, det kan godt være. Og det kan være vanskelig for mødre- alle, men gjerne spesielt alenemødre- å komme seg ut i arbeidslivet igjen. Men hvem er disse kvinnene som ligger rundt for å bli gravid igjen, dette er en drøy og søkt påstand.

På den andre siden, er det vel enda slik at hvis antall barn en mann gir barnebidrag til overstiger et visst antall tar staten over regningen. Kanskje menn med flere unger vil "hore rundt på byn" for å "kaste regningen for sin uansvarlighet på staten".

Jeg vet at jeg egentlig ikke burde verdige dette innlegget et svar engang, det er mer for å få ut min egen frustrasjon. Innbiller meg på ingen måte at fornuft og forståelse når frem. Her er er mennesker satt i båser som "badboy", "alenemor=hore" osv. Hva enn som gjør hverdagen enklere og passer inn i egen virkelighetsforståelse. Men ikke prøv å press forvridde synspunkter på andre og fornærm hele grupperinger av mennesker, det er bare for dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg har moralsk uansvarlighet er det gjennomgående temaet. Deretter er det å surre å redusere død og liv med å hore litt på byen, men som regel inne. Dermed blir det litt komplisert for en mann som søker ny garderobe og ny tur på byen.....Det værste er når de velger to uansvarlige barnehjem.

Tok med den friheten å stryke ut både ord og hele setninger helt til innlegget ditt ikke fremsto så pinlig idiotisk lenger.

Du kan takke meg senere.

Jeg passer forresten ikke inn i noen av karakteristikkene dine, så enten tar du feil, eller så er ikke jeg alenemor. Lurer på hvem som har rett, men håper jo at det er meg... Lite pinlig å drasse rundt på en innbilt unge i fire år, liksom.

( :skratte: Moroklumpen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg har fått visdom med årene, de værste opplevelsene jeg har hatt er med alenemødre, makan til klaging. De klager på elendig sex, selv bare ligger de der som lik og mener de er så erfarne siden de har ligget med så mange.

Ekte jenter er ute etter et skikkelig forhold, har ansvar og tør å ta en konflikt uten å løpe vekk med stønader og trygd.

Jeg fant til slutt en ekte jente, ikke vakker, ikke pen, men for en moral og for en holdning. Så til dere menn, alenemødre er ikke alenemødre for ingenting.

Det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest dette innlegget er at du er en bitter mann.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er'e mulig??

Ok, visstnok klarte jeg å fylle 25 før vårt langvarige forhold tok slutt, men jeg har vært alenemor i noen år. Jeg har aldri mottatt en krone i overgangsstønad eller stønad til barnehage. Jeg mottok heller ikke barnebidrag, da far hadde en periode med dårlig økonomi. Jeg syns nemlig det var bedre at han kom seg ovenpå igjen enn at jeg skulle få penger når jeg hadde god økonomi sjøl. Etter noen år, snudde vi omsorgen til 60/40 i hans favør, slik at HAN kunne motta overgangsstønad og utdanningsstøtte for å få en utdannelse. Men snodig nok er det JEG som har vært egoistisk, umoralsk og ligget samfunnet til last? Og på hvilket grunnlag? Fordi jeg ikke har pikk?

Nei, dette har jeg egentlig ikke tid til å svare på, jeg skal jo tross alt ut å kjøpe ny garderobe for å fly på byen å hore... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale voksne folk tar alltid de rette avgjørelsene, uansvarlige, ansvarsløse golddiggere ender som regel opp som, ja, alenemødre. Jeg hverken hyler eller skriker, men du har helt rett, dette er ikke noe problem for meg, for jeg har lært å avsløre tøsene, jeg kan lese indikatorene. Det eneste som trengs av advarsler på meg er faktisk at jeg ikke er intressert i å være bidragsyter sammen med staten til å fø deg, så ikke kast bort tiden din på meg, prøv deg på en annen.

Jeg er alenemor til tre barn, alle tre har samme far og han døde av kreft for tre år siden. Tusen takk for den karakteristikken du gir av meg, en alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tante beate
Er'e mulig??

Ok, visstnok klarte jeg å fylle 25 før vårt langvarige forhold tok slutt, men jeg har vært alenemor i noen år. Jeg har aldri mottatt en krone i overgangsstønad eller stønad til barnehage. Jeg mottok heller ikke barnebidrag, da far hadde en periode med dårlig økonomi. Jeg syns nemlig det var bedre at han kom seg ovenpå igjen enn at jeg skulle få penger når jeg hadde god økonomi sjøl. Etter noen år, snudde vi omsorgen til 60/40 i hans favør, slik at HAN kunne motta overgangsstønad og utdanningsstøtte for å få en utdannelse. Men snodig nok er det JEG som har vært egoistisk, umoralsk og ligget samfunnet til last? Og på hvilket grunnlag? Fordi jeg ikke har pikk?

Nei, dette har jeg egentlig ikke tid til å svare på, jeg skal jo tross alt ut å kjøpe ny garderobe for å fly på byen å hore... :klaske:

He he, jeg lurer på hva han ville si om min bror som har fire barn med tre damer? Det var han som avsluttet forholdene etter egen utroskap, som nekter å betale bidrag og som overlater barn og økonomiske bekymringer til barnemødrene. Men han har vel bare gjort det en fornuftig mann skal gjøre han. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann på 43
Nå har det seg sånn at jeg har fått visdom med årene, de værste opplevelsene jeg har hatt er med alenemødre, makan til klaging. De klager på elendig sex, selv bare ligger de der som lik og mener de er så erfarne siden de har ligget med så mange.

Ekte jenter er ute etter et skikkelig forhold, har ansvar og tør å ta en konflikt uten å løpe vekk med stønader og trygd.

Jeg fant til slutt en ekte jente, ikke vakker, ikke pen, men for en moral og for en holdning. Så til dere menn, alenemødre er ikke alenemødre for ingenting.

Jeg har hatt to lange forhold og det er begge til aleneforeldre. Den siste er jeg samboer med nå på tredje året.

Ikke har de klaget på sex, ikke har de ligget der som lik og de har vel heller "klaget" på at de har hatt for få enn for mange sexpartnere.

Begge er flotte kvinner som tar på seg ansvaret for å fostre opp et nytt menneske og uten store hjelpen fra barnefar.

Ellers kjenner jeg noen alenemødre som jeg ikke har hatt forhold til heller. Må nok si at dine erfaringer nok er smittet at omgangskretsen din. Av de alenemødre jeg kjenner til er alle i jobb og ingen på trygd. Hvordan de er i sengen vet jeg ingen ting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man barn tidlig, er jo kroppen ennå ung nok til å restituere seg skikkelig.

Får man barn sent, skal det mer til, vil jeg tro

Dette har i hvert fall jeg erfart. Jeg fikk barn da jeg var 24 og 28, og kroppen min var tilbake i sin normale form etter 6-8 uker. Venninnene mine som har fått barn nå når vi er over 35 har mer problemer under graviditeten samt mye mer problemer å komme i form etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gamlemor_*
Dette har i hvert fall jeg erfart. Jeg fikk barn da jeg var 24 og 28, og kroppen min var tilbake i sin normale form etter 6-8 uker. Venninnene mine som har fått barn nå når vi er over 35 har mer problemer under graviditeten samt mye mer problemer å komme i form etter fødselen.

Jeg har ikke noen erfaring med å få barn så tidlig, fikk mitt første som 30-åring og mitt siste som 35- åring. Jeg syntes det gikk veldig greit å komme tilbake i form igjen begge gangene, og jeg hadde heller ingen problemer i svangerskapene. Så dette tror jeg er like individuelt som alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alenemødrene du har møtt har ligget med så mange, vet de vel å kjenne igjen en god elsker

De alenemødrene jeg kjenner har tatt ansvaret alene, fordi barnefaren har stukket av. Et par av dem var i skikkelige forhold, så overrakselsen ble stor da mannen plutselig løp vekk.

Så fint for deg da. Men synd du ikke synes dama di er pen. Men hun var vel jomfru da hun traff deg kan jeg tenke meg. Siden hun er så ekte og moralsk.

Du har rett i at alenemødre ikke er alenemødre uten grunn. Det har ofte mye med barnefarens innstilling å gjøre. Lettere for mannen å slippe å forholde seg til graviditet vettu.

jeg kjenner flere. Også flere som bevist har dratt ut på byen for å "finne seg noen" å bli gravide med.

Det er enkelte som tror et forhold kommer naturlig når dama blir gravid.

Mange av dem har ikke skjønt at det var bare et fylleknull, og at mennene ikke var intressert i jentene i etterkant. Gravide eller ikke.

Stygt gjort, mot barnet. Ja absolutt.

I de tilfellene jeg vet om, 3 stk. så var alle jentene over 30.

Har ikke gutta hørt om kondomer eller? Når man er i 30 årene bør man kunne ta såpass ansvar ved ONS. Litt lettvint å ikke bruke kondom og så skylde på dama for at hun ble gravid. Hadde det ikke vært så mange menn som går på byen for å jakte på noen å knulle med, hadde heller ikke disse damene blitt gravide. Så her har menn og kvinner like mye ansvar.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Reidar_*

Jadda, her renner det på med godkarakteristikker av meg, samt at alle skyts rettes hitover, mens man har gravd seg godt ned i skyttergraven selv. Klart jeg rører ved noe, klart jeg har satt fingeren på noe som ikke tåler dagslys. Jeg snakker fortsatt om alenemødre, ikke enker. Alenemødre med stønader og trygd, med en framtid som ufør, gjerne før 30 årene starter, de ja, ja de ja. Nei for de finnes jo ikke?

De umoralske kjetterske byrdene våre, vi kan vel kalle dem våre, siden det er samfunnet som må fylle kontoen flere ganger i måneden. Eller rettere sagt, du og jeg som betaler skatt inn. Det eneste som stopper disse kvinnene fra å få en perlesnor med unger er loven for fri abort. Mens man egentlig skulle hatt leger til å forske på sykdommer og behandling av kvinners underlivsplager er disse beskjeftiget med ansvarsløse tøsers krav om å pirke ut fostere hvis far er å betrakte som intet av verdi å hente i kreditorkretser, det gjelder å nagle avkommet på en med gryn vet du.

Nei, alenemoren får sitte hjemme hun, bortsett fra helgene hun er ute og horer seg litt, så sitter hun hjemme, med inntektskildene sine, men skulle nå en mann være så frekk at han forsøker seg på noe samværstøys, stjele stønadene, ja da er det alltids et krisesenter i nærheten, et krisesenter man kan dra med seg ungene inn på. For ingen rører farsbidraget, overgangsstønaden, barnetrygden og sosialstønaden, for da angriper vi deg fra alle kanter og karakteristerer deg til du sitter der uten injuriende kraft. For ingen rører en alenemor, en stakkars alenemor som setter stønadene sine langt over barnets behov, det har vi vel bevist over, ingen har nevnt barnene med et ord, jeg har bevisst unnlatt det, men greier ikke vente lenger, tenker egentlig alenemoren på barnet hun holder fanget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reidar: Du er spik spenna gal! Men veldig underholdende, da, det skal du ha.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, her renner det på med godkarakteristikker av meg, samt at alle skyts rettes hitover, mens man har gravd seg godt ned i skyttergraven selv. Klart jeg rører ved noe, klart jeg har satt fingeren på noe som ikke tåler dagslys. Jeg snakker fortsatt om alenemødre, ikke enker. Alenemødre med stønader og trygd, med en framtid som ufør, gjerne før 30 årene starter, de ja, ja de ja. Nei for de finnes jo ikke?

Nei, alenemoren får sitte hjemme hun, bortsett fra helgene hun er ute og horer seg litt, så sitter hun hjemme, med inntektskildene sine, men skulle nå en mann være så frekk at han forsøker seg på noe samværstøys, stjele stønadene, ja da er det alltids et krisesenter i nærheten, et krisesenter man kan dra med seg ungene inn på. For ingen rører farsbidraget, overgangsstønaden, barnetrygden og sosialstønaden, for da angriper vi deg fra alle kanter og karakteristerer deg til du sitter der uten injuriende kraft. For ingen rører en alenemor, en stakkars alenemor som setter stønadene sine langt over barnets behov, det har vi vel bevist over, ingen har nevnt barnene med et ord, jeg har bevisst unnlatt det, men greier ikke vente lenger, tenker egentlig alenemoren på barnet hun holder fanget?

Det renner over med like godkarakteristikker av deg slik du renner av deg mot alenemødre. Det er helt utrolig at du klarer å trekke linjer mellom alenmødre og fremtid som ufør. Det er særdeles strenge krav for å bli ufør, å være alenemor (selv etter ONS) er for pokker meg ikke ensbetydende at man går på trygd. Du som har så mye visdom burde da vite sånt. Ja det finnes helt klart mødre (og fedre) som aldri skulle hatt barn, men da får du for faan meg strekke debatten lenger enn "dårlige alenemødre", men få med deg alle tilfeller som gjør en person til en dårlig forelder. Hva med "vellykkede" par som har vært sammen i 15 år før de fikk barn, høyt utdannet, gode jobber. Likevel sniker far seg inn på rommet til dattern hver natt og voldtar henne. Eksemplene på bad parenting er ekstremt mange, å være alenemor er IKKE den direkte årsaken til at man er en dårlig forelder.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg håper for den del at du fortsatt er for ung til å vite bedre. Du fremstår som en idiot, men det er kanskje det du også prøver på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin
Reidar: Du er spik spenna gal! Men veldig underholdende, da, det skal du ha.

Jeg støtter den!! :skratte:

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke noe mer å tilføye, jeg skulle bare innom her så jeg hadde noe å lese mens jeg spiser smågodtet jeg har kjøpt for trygden min... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...