Gå til innhold

Alenemødre under 25 år

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir venninnen min sikkert "glad" for å høre...

Hun ble enke i en alder av 20, etter å ha vært gift i bare noen få måneder.

Min venninne også.. Hun ble enke i en alder av 24 år, og da gikk hun og bar på spire nr to som hun ikke viste om.

Eller min andre venninne som ble alenemor etter at barnefaren hadde prøvd å drepe deres felles barn.

Jeg kunne selv ha blitt alenemor i en alder av 23 år om jeg hadde hatt vett nok til å flytte fra barnefaren. Det hadde jeg uheldigvis ikke, og ble værende sammen med ham i 7 år til, noe jeg ikke er stolt av.

Ikke døm de som er alenemødre selv om du kanskje har fått et eksempel på dårlig moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alenemødre har på magisk vis blitt gravid eller av en usynlig mann?Hva med alenefaren..Nok av menn med dårlig dømmekraft,eller som noen sier her :klarte ikke å holde seg til en. Hva med en jente på 30 år som møter en mann og blir gravid etter feks.noen måneder sammen,møter en tilfeldig på en fest osv.?hva er forskjellen mellom de og de under 25 da?Noen blir skilt,noen er utro det er ikke bare èn grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Reidar_*

Alenemor, et av samfunnets nye ord. Hva er så en alenemor? I mange tilfeller er det en kvinne som er blitt lei mannen sin, men først har hun sørget for at mannen har gitt henne noen barn sånn at hun kan få sjansen til å forlate han med gunstige økonomiske ordninger betalt av staten eller rettere sagt av alle andre skattebetalere.

Hvorfor skal vi andre betale skatt til staten Norge når pengene blir brukt på høyst oppegående mennesker som ikke greier å leve i et parforhold mens barna er mindreårige? Bør man ikke ta ansvar for sine egne handlinger, hvorfor skal andre betale for at noen velger feil partner?

Hva gjør en vordende alenemor når hun kommer seg bort fra sin ufordragelige eks-mann? Først må hun sørge for at hun har alle rettigheter angående sine barn, sørg for at mannen ikke kan gjøre noe trøbbel her for da mister hun stønad. Så er det da å dra alle kroner man kan få fra trygdeetaten og eks-mann. Fikse opp garderoben sin, sende ungene til foreldrene sine og farte rundt på byen for å hore seg. Sikle og slikke 10 år yngre menn oppetter ryggen på bekostning av andres sure skattepenger. Mange er så desperate etter nye menn at de går av skaftet, kontakannonser på nettet osv.

Kvinner i Norge er rett og slett blitt veldig uspiselige. Jeg syns de har en slett moral, og når det gjelder egoistiske holdninger overgår de nå mannen. Tidligere var det kanskje motsatt i en del tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor, et av samfunnets nye ord. Hva er så en alenemor? I mange tilfeller er det en kvinne som er blitt lei mannen sin, men først har hun sørget for at mannen har gitt henne noen barn sånn at hun kan få sjansen til å forlate han med gunstige økonomiske ordninger betalt av staten eller rettere sagt av alle andre skattebetalere.

Hvorfor skal vi andre betale skatt til staten Norge når pengene blir brukt på høyst oppegående mennesker som ikke greier å leve i et parforhold mens barna er mindreårige? Bør man ikke ta ansvar for sine egne handlinger, hvorfor skal andre betale for at noen velger feil partner?

Hva gjør en vordende alenemor når hun kommer seg bort fra sin ufordragelige eks-mann? Først må hun sørge for at hun har alle rettigheter angående sine barn, sørg for at mannen ikke kan gjøre noe trøbbel her for da mister hun stønad. Så er det da å dra alle kroner man kan få fra trygdeetaten og eks-mann. Fikse opp garderoben sin, sende ungene til foreldrene sine og farte rundt på byen for å hore seg. Sikle og slikke 10 år yngre menn oppetter ryggen på bekostning av andres sure skattepenger. Mange er så desperate etter nye menn at de går av skaftet, kontakannonser på nettet osv.

Kvinner i Norge er rett og slett blitt veldig uspiselige. Jeg syns de har en slett moral, og når det gjelder egoistiske holdninger overgår de nå mannen. Tidligere var det kanskje motsatt i en del tilfeller.

Det eneste som er uspiselig her er deg og dine holdninger. Du er ekstremt sneversynt og har lite reell innsikt. En alenemor er en mor som har hovedansvaret for barnet alene, i noen tilfeller også alt ansvar fordi barnefaren enten har stukket av eller kanskje også har gått bort. Folk går også fra hverandre, det er en av livets realiteter. Det virker som om delt omsorg også betraktes som at moren er alenemor, fordi barna i mange tilfeller er mest hos moren.

Så si meg en ting Reidar, hvordan kan du rettferdiggjøere å håne alenemødre ut fra dette? Er det jenta sin feil at at forholdet etter 10 år har tatt slutt, at typen kanskje stikker fordi han har funnet en annen, eller at hun blir sittende alene fordi typen døde?

Jeg tror du skal gremmes over værre ting i forhold til hva skattepengene dine angivelig går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg fikk meg den beste kjæresten man kan tenke seg da jeg var 24 og alenemor (etter å ha drukket meg alt for full en helg, men i motsetning til de fleste så ser jeg ikke på abort som noen løsning). Og dette skjønner smarte menn ;) Gjorde ferdig masteren, har nå topp jobb, topp mann og ikke minst en topp sønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du vært sammen med en alenemor på 25-26 år eller yngre?

Jeg kan ikke se for meg noe annet enn en desperado kaste bort livet sitt på ei som ikke har lært seg å ta med kondomer på fest.

En gang i verden var man for gammel hvis man ventet med å få barn til etter man var fylt 25.

Min kusine mistet forloveden i en båtulykke hvor også hun var passasjer, de hadde vært kjærester siden ungdomsskolen. Etter ulykken oppdaget hun at hun var gravid, og ble dermed en alenemor.

Og en annen ting, hva med barnefaren? Hadde ikke han kondomer heller, eller ville han ikke bruke det? Eller kanskje hun ikke ble gravid pga. ONS men etter et forhold som hadde vart en stund og som så tok slutt? Bli kjent med jenta først du og da finner du sikkert ut hvorfor hun ble gravid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Reidar_*

Nå har det seg sånn at jeg har fått visdom med årene, de værste opplevelsene jeg har hatt er med alenemødre, makan til klaging. De klager på elendig sex, selv bare ligger de der som lik og mener de er så erfarne siden de har ligget med så mange.

Ekte jenter er ute etter et skikkelig forhold, har ansvar og tør å ta en konflikt uten å løpe vekk med stønader og trygd.

Jeg fant til slutt en ekte jente, ikke vakker, ikke pen, men for en moral og for en holdning. Så til dere menn, alenemødre er ikke alenemødre for ingenting.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg har fått visdom med årene, de værste opplevelsene jeg har hatt er med alenemødre, makan til klaging. De klager på elendig sex, selv bare ligger de der som lik og mener de er så erfarne siden de har ligget med så mange.

Ekte jenter er ute etter et skikkelig forhold, har ansvar og tør å ta en konflikt uten å løpe vekk med stønader og trygd.

Jeg fant til slutt en ekte jente, ikke vakker, ikke pen, men for en moral og for en holdning. Så til dere menn, alenemødre er ikke alenemødre for ingenting.

Det er vel kanskje en grunn til at disse damene dine klager på elendig sex :roll:

Til å være så vis som du skal ha det til, så er du fryktelig umoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt
Da burde du kanskje begynne å henge andre plasser enn du gjør? Jeg kjenner/vet om svært få som er alenemor etter et fylleknull. Faktisk ingen!

jeg kjenner flere. Også flere som bevist har dratt ut på byen for å "finne seg noen" å bli gravide med.

Det er enkelte som tror et forhold kommer naturlig når dama blir gravid.

Mange av dem har ikke skjønt at det var bare et fylleknull, og at mennene ikke var intressert i jentene i etterkant. Gravide eller ikke.

Stygt gjort, mot barnet. Ja absolutt.

I de tilfellene jeg vet om, 3 stk. så var alle jentene over 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner flere. Også flere som bevist har dratt ut på byen for å "finne seg noen" å bli gravide med.

Det er enkelte som tror et forhold kommer naturlig når dama blir gravid.

Mange av dem har ikke skjønt at det var bare et fylleknull, og at mennene ikke var intressert i jentene i etterkant. Gravide eller ikke.

Stygt gjort, mot barnet. Ja absolutt.

I de tilfellene jeg vet om, 3 stk. så var alle jentene over 30.

Hvis damer går på byen for å bli gravide, så har de et stort moralsk problem. Men likevel, mannen har et like stort ansvar her, det er lov å bruke huet når man har sex, særlig når det dreier seg om ONS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Reidar_*
Det er vel kanskje en grunn til at disse damene dine klager på elendig sex :roll:

Til å være så vis som du skal ha det til, så er du fryktelig umoden.

Her er vi inne på kjernen i problemet slik jeg ser det. Ingen diskusjon, rett på karakterisering. Dette er en adferd jeg har sett hos diverse alenemødre, jeg har faktisk bevitnet at en alenemor flyttet inn på krisesenter da det kom et brev fra barnefarens advokat med anmodning om delt samvær. Kvinnen hevdet hun levde under trusler, sannheten var vel at stønadene måtte sikres.

Det jeg mener er at "alenemor" er en indikasjon på løssluppen adferd, lav moral, ansvarsløshet og selvopphøyelige tendenser, jeg har ikke snakket om enker i denne sammenheng, men som sagt, en indikator og en grunn til å være skeptisk. Jeg har dette gjennom erfaring, både egen og andres. Jenter som foretrekker badboys ender gjerne opp som alenemødre, får du dem lett i seng gjennom såkalte one night stands, får også andre de lett i seng. Disse kvinnene kan umulig gjøre noen mann lykkelig lenger enn en natt der de farter rundt på byen med miniskjørt uten truse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er vi inne på kjernen i problemet slik jeg ser det. Ingen diskusjon, rett på karakterisering. Dette er en adferd jeg har sett hos diverse alenemødre, jeg har faktisk bevitnet at en alenemor flyttet inn på krisesenter da det kom et brev fra barnefarens advokat med anmodning om delt samvær. Kvinnen hevdet hun levde under trusler, sannheten var vel at stønadene måtte sikres.

Det jeg mener er at "alenemor" er en indikasjon på løssluppen adferd, lav moral, ansvarsløshet og selvopphøyelige tendenser, jeg har ikke snakket om enker i denne sammenheng, men som sagt, en indikator og en grunn til å være skeptisk. Jeg har dette gjennom erfaring, både egen og andres. Jenter som foretrekker badboys ender gjerne opp som alenemødre, får du dem lett i seng gjennom såkalte one night stands, får også andre de lett i seng. Disse kvinnene kan umulig gjøre noen mann lykkelig lenger enn en natt der de farter rundt på byen med miniskjørt uten truse.

Det er jo karakterisering du selv driver med her, fei for egen dør først.

Du har svært umodne og generaliserende holdninger. Nei,"alenemor" er ikke en indikasjon på løssluppen adfærd, det er en indikasjon på TO mennesker som enten har vært uheldig med prevensjon, eller som ikke har brukt prevensjon. Skal du drive å generalisere jenter som har fått barn utenfor forhold, så får du søren meg generalisere guttene som har fått de gravide også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Reidar_*
Det er jo karakterisering du selv driver med her, fei for egen dør først.

Du har svært umodne og generaliserende holdninger. Nei,"alenemor" er ikke en indikasjon på løssluppen adfærd, det er en indikasjon på TO mennesker som enten har vært uheldig med prevensjon, eller som ikke har brukt prevensjon. Skal du drive å generalisere jenter som har fått barn utenfor forhold, så får du søren meg generalisere guttene som har fått de gravide også.

Jepp, badboys kalles de, de som har seg med alenemødrene, trodde jeg hadde skrevet det et sted der oppe. Badboys får dem gravide. Badboys har skjelden jobb og det er intet å hente i bidrag, da blir hun passelig bitter. Kvinner som foretrekker badboys, ja, tror jeg har fått fram poenget så trenger ikke utbasunere det lenger.....

Men uansett, ikkenoe problem for meg, jeg holder meg langt unna jenter som får sirenene til å ule som dommedagsbasuner, men forbeholder meg min rett til å advare andre som ikke ser faretegnene, slik at normale menn ikke lar seg forlede til å bli bidragsytere til kvinner med de karakteristikkene jeg har beskrevet. De kan holde seg til sine badboys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, badboys kalles de, de som har seg med alenemødrene, trodde jeg hadde skrevet det et sted der oppe. Badboys får dem gravide. Badboys har skjelden jobb og det er intet å hente i bidrag, da blir hun passelig bitter. Kvinner som foretrekker badboys, ja, tror jeg har fått fram poenget så trenger ikke utbasunere det lenger.....

Men uansett, ikkenoe problem for meg, jeg holder meg langt unna jenter som får sirenene til å ule som dommedagsbasuner, men forbeholder meg min rett til å advare andre som ikke ser faretegnene, slik at normale menn ikke lar seg forlede til å bli bidragsytere til kvinner med de karakteristikkene jeg har beskrevet. De kan holde seg til sine badboys.

Ja noen er sikkert "badboys", men på langt nær alle. Jeg skjønner ikke hva du hyler og skriker for når det åpenbart ikke er noe problem for deg, normale voksne folk klarer å ta sine egne avgjørelser. Kanskje vi skulle lagt ut en advarsel mot guttevalper med hårreisende meninger som deg selv :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Reidar_*
Ja noen er sikkert "badboys", men på langt nær alle. Jeg skjønner ikke hva du hyler og skriker for når det åpenbart ikke er noe problem for deg, normale voksne folk klarer å ta sine egne avgjørelser. Kanskje vi skulle lagt ut en advarsel mot guttevalper med hårreisende meninger som deg selv :roll:

Normale voksne folk tar alltid de rette avgjørelsene, uansvarlige, ansvarsløse golddiggere ender som regel opp som, ja, alenemødre. Jeg hverken hyler eller skriker, men du har helt rett, dette er ikke noe problem for meg, for jeg har lært å avsløre tøsene, jeg kan lese indikatorene. Det eneste som trengs av advarsler på meg er faktisk at jeg ikke er intressert i å være bidragsyter sammen med staten til å fø deg, så ikke kast bort tiden din på meg, prøv deg på en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale voksne folk tar alltid de rette avgjørelsene, uansvarlige, ansvarsløse golddiggere ender som regel opp som, ja, alenemødre. Jeg hverken hyler eller skriker, men du har helt rett, dette er ikke noe problem for meg, for jeg har lært å avsløre tøsene, jeg kan lese indikatorene. Det eneste som trengs av advarsler på meg er faktisk at jeg ikke er intressert i å være bidragsyter sammen med staten til å fø deg, så ikke kast bort tiden din på meg, prøv deg på en annen.

Nei, voksne folk tar ikke alltid de rette avgjørelsene. Du snakker som om du er feilfri, det finnes ingen som gjør alt rett til enhver tid, absolutt ingen. Og det som kanskje er rett for deg trenger ikke være rett for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaKristin

Takk for at du svarer han,Pjukset....jeg orker rett og slett ikke.Jeg blir skikkelig lei meg av at det faktisk finnes så fæle mennesker... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...