Gå til innhold

Bruker du linser, og har/får tørre øyne?


Gjest knusktørr

Anbefalte innlegg

Gjest knusktørr

Jeg har knusktørre øyne, og har i allefall funnet ut at dagslinser overhode ikke passer til mine øyne, disse linsene er jo som avispapir og blir tørre etter 5 minutter.

Hvilke andre linser bør jeg prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sandbekken

Bruk linser med lenger "bruksperiode" de er litt tykkere, men jeg tror dette hjelper litt på fuktigheten.

Selv bruker jeg halvårslinser (husker ikke merke) pga styrken kan jeg bare ha det.. men jeg blir skjelden tørr av linsene slik folk jeg kjenner som har dagslinser blir.. :)

Endret av Sandbekken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv linser og har til tider opplevd det samme, spesielt da med dagslinser. Jeg anbefaler å prøve månedslinser, de puster bedre slik at øynene ikke blir like fort tørre. Dersom du ønsker å fortsette med dagslinser anbefaler jeg Acuvue Moist, men uansett hvilken type du velger bør du alltid bruke øyedråper som er egnet til linsebrukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har brukt linser i 12 år og de 10 første årene hadde jeg ingen problemer i det hele tatt! Da brukte jeg veldig vanlige mnd linser. Så fant jeg ut at jeg ville prøve sånne linser du kan ha på i en hel mnd i strekk uten å ta de ut, det skulle jeg aldri ha gjort for plutselig ble jeg veldig tørr på øynene og lysømfintlig og kunne ikke bruke linser på flere mnd! (selv om jeg gikk tilbake til de linsene jeg hadde brukt før). Så anbefalte optikeren noen linser som heter "Acuvue dailies moist", de var helt nye da jeg begynte med de - og det var en åpenbarring! De var og er helt fantastiske å ha på!! (men de er grisedyre) Men jeg synes det er verdt det, utrolig deilig å ha den friheten det er med dagslinser!! Jeg betaler 9 kr per linse, dvs 18 kr dagen, og det er svindyrt.. men de er utrolig bra linser da.. for meg iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller liten rolle hvilke linser jeg bruker, øynene blir tørre pga dårlig tårefilm. Løsningen ble øyedråper fra optikeren, og vips kunne jeg bruke dagslinsene fra jeg stod opp til jeg la meg igjen. :)

Har du fått undersøkt øynene skikkelig? Er briller et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker easyvision all day. Dette er døgnlinser, men jeg bruker dem som vanlige månedslinser og tar dem derfor av hver kveld. De beste linsene jeg har hatt så langt og får sjelden tørre øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spiller liten rolle hvilke linser jeg bruker, øynene blir tørre pga dårlig tårefilm. Løsningen ble øyedråper fra optikeren, og vips kunne jeg bruke dagslinsene fra jeg stod opp til jeg la meg igjen. :)

Har du fått undersøkt øynene skikkelig? Er briller et alternativ?

Ja har fått dokumentert at jeg har "tørre" øyne.

Briller er ikke et alternativ, men laseroperasjon var, så jeg betalte 34.000 for å operere, men det ble ikke helt bra, så må bruke linser likevel, i tillegg til at jeg er mye tørrere på øynene enn jeg var FØR operasjonen.

Så du kan si at jeg har betalt 34.000 for å gjøre det verre :'(

Har fått flere linsepar hos optiker'n som jeg skal prøve...hukser ikke merkene nå, men kan skrive i morgen.

Jaja..vil så gjerne slippe briller.. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...