Gå til innhold

Mulig å få se fødejournalen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, vi bodde på pasienthotellet på Ullevål. Da hadde vi som fødte dagen før en felles samtale med jordmor (ikke den som var med under fødsel ), hvor hun pratet masse om amming, mors kropp og gikk igjennom fødselspapirene.

Jøss. skjønner at det er effektivt å gjøre det slik, men en felles gennomgang av helseopplysninger høres ut som noe uetisk for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss. skjønner at det er effektivt å gjøre det slik, men en felles gennomgang av helseopplysninger høres ut som noe uetisk for min del.

Hehe, ikke så ille som det høres ut som. Jordmor forklarte de ulike opplysningene som sto ført opp, men det ble ikke lest høyt opp fra den enkelte. Vi satt og så på våre egne papirer mens hun gikk igjennom punktvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På utreisesamtalen fikk vi kun høre om amming og barseltid, ikke noe annet. Jeg måtte selv spørre om f.eks navlestreng, morkake osv (sånt som jeg synes er interessant), og det tok vi da på enerom. Kan ikke akkurat si det var så utfyllende, så helsestajonen bestilte og jeg fikk epikrisen, som ikke akkurat var særlig utfyllende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte da jeg skulle forlate barsel, om jeg kunne få kopi, og fikk kopi av partogram.

Det jeg savnet, var et sted hvor det sto beskrevet hvor mange sting jeg fikk. Men det sto ikke.

Husker ikke om det sto noe om revning heller.

Men om jeg skal føde igjen, så skal jeg ha en skikkelig samtale med jordmor, der mye av forrige svangerskap og fødsel skal gåes gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...