-Susanne- Skrevet 10. februar 2009 #41 Skrevet 10. februar 2009 Jeg tror at jeg hadde fått store problemer om jeg måtte dusje med en gutt i sjuende klasse. Sikkert ikke varige traumer, men der og da hadde det vært helt helt jævlig for meg. For et par år siden hadde klassetrinnet till minstesøsteren min krav fra muslimer om å dusje med undertøy på etter gym og svømming. Etter at mamma i egenskap av å være distriktslege kalte sammen til møte om saken kom det frem at elevene selv hadde løst saken ved at jentene dusjet nakne sammen med guttene i guttedusjen. Ingen trengte krisepsykiatri etterpå. :gjeiper: Denne tråden forklarer bedre.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #42 Skrevet 10. februar 2009 Selvfølgelig er det spennende, og selvfølgelig er det kjipt når moren hans prøver å snakke med ham om de spennende følelsene i kroppen hans. Ikke gjør noen stor sak ut av dette, men snakk med en lærer om dette. Ei i klassen min på barneskolen pleide å dusje sammen med guttene og var en skikkelig gutte-jente, i en alder av 13 år var hun blitt en løsjente som gikk fra gutt til gutt... Ikke bra.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #43 Skrevet 10. februar 2009 er dette en helt seriøs henvendelse??? etter min mening er det noen veeldig galt her.. barn i 6. - 7. klasse er voksne nok til å tenke på seksuelle ting i sammenheng me å dusje sammen.. det var ihvertfall jeg og mitt kull dengang.. det er unaturlig å dusje sammen i den alderen, og de som mener noe annet må da ha et veldig fritt og enkelt syn på ting?
FoxyFish Skrevet 11. februar 2009 #44 Skrevet 11. februar 2009 For et par år siden hadde klassetrinnet till minstesøsteren min krav fra muslimer om å dusje med undertøy på etter gym og svømming. Etter at mamma i egenskap av å være distriktslege kalte sammen til møte om saken kom det frem at elevene selv hadde løst saken ved at jentene dusjet nakne sammen med guttene i guttedusjen. Ingen trengte krisepsykiatri etterpå. :gjeiper: Denne tråden forklarer bedre. Og siden de hadde løst det sånn så er det dermed garantert at ingen jenter i sjuende klasse ville funnet det ubehagelig å dusje naken sammen med en jevnaldrenede gutt? Og det er da ikke snakk om noe krisepsykiatri her! Må man virkelig trenge krisepsykiatri før noen tenker at dette har gått for langt? Er det ikke nok om bare én jente synes dette er veldig veldig ubehagelig?
Red headed girl Skrevet 11. februar 2009 #45 Skrevet 11. februar 2009 Herregud, det var då voldsomt då. Koffor er dette et så stort problem for ts uansett? Er det ikkje berre å snakke med guttungen, forklare at han kan faktisk ikkje dusje med jentene, og kanskje gi en beskjed til lærer om at han bør passe på? Burde vel vere en enkel sak. Ellers så huska iallefall eg at vi i sjuende klasse var ekstreeemt flørtete og drog støtt og stadig stakkars gutta inn i jentedusjen. Nåken gutta var gode venna med jentene, og hang ofte sammen med oss, og fant det rett og slett heilt naturlig å dusje sammen med oss. Det var ikkje som at dei hoppa på oss og skulle misbruke oss sexuelt fordiom? Okei, greit, en liten overdrivelse, men uansett, folk er såklart forskjellige, så godt mulig at nåken av jentene har problem med dette, mens andre tenker ikkje over det engang. Dette er sjølvsagt ikkje normalt i en 7. klasse, men at det er normalt med en del flørting mellom garderobane er då vel ikkje noko å stikke under en stol?
Gjest Gjest_selva_* Skrevet 11. februar 2009 #46 Skrevet 11. februar 2009 Hva om gutten er homofil da? Og han selv synes det er ekkelt å dusje sammen med de andre guttene? Det er ikke uvanlig at barn i den alderen er litt forvirra ang sin egen legning... herregud!!! jeg er helt sikker på at ikke alle jentene føler seg komfortable med at den gutten dusjer sammen med dem,selv om han er homo eller ikke. Vi kan vel alle huske tilbake da vi gikk i 6 klasse? var ikke alle som likte å vuise seg nakne. jøss....jeg blir helt paff av enkelte her
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #47 Skrevet 11. februar 2009 etter min mening er det noen veeldig galt her.. barn i 6. - 7. klasse er voksne nok til å tenke på seksuelle ting i sammenheng me å dusje sammen.. Ja, og så? Da bør vel ikke homofile dusje med samme kjønn heller, de kan jo få sekuelle tanker. Men fortsatt, hva så?
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #48 Skrevet 11. februar 2009 Jeg synes denne sønnen din er rimelig frekk. Ja, jeg kan tenke meg at han tror det er uproblematisk for jentene at han står og glor. Noe annet kan han vel heller ikke fortelle moren sin. Lurer på hvordan han kom på ideen om å dusje med jentene. Tror neppe han ble invitert. Stakkars jenter som kvier seg etter hver gymtime. For det er garantert noen av jentene som synes dette er ubehagelig. For ikke å si nær sagt de fleste.
Gjest Roxie Hart Skrevet 11. februar 2009 #49 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har vært den jenta som ikke turte å si nei i et slikt tilfelle. Ikke OK i det hele tatt. Jeg har selvsagt ingen traumer eller noe den dag i dag, men der og da føltes det grusomt. Av hensyn til disse jentene synes jeg du bør snakke med sønnen din, og læreren, slik at dette tar slutt.
camilla* Skrevet 11. februar 2009 #50 Skrevet 11. februar 2009 skulle likt å høre fra moren hva hun tenker nå og kommer til/ikke til å gjøre
Butterball Skrevet 11. februar 2009 #51 Skrevet 11. februar 2009 herregud!!! jeg er helt sikker på at ikke alle jentene føler seg komfortable med at den gutten dusjer sammen med dem,selv om han er homo eller ikke. Vi kan vel alle huske tilbake da vi gikk i 6 klasse? var ikke alle som likte å vuise seg nakne. jøss....jeg blir helt paff av enkelte her Det slo deg ikke at poenget var at kanskje GUTTEN "sliter" med noe også? Syns mange i denne tråden nærmest stempler denne gutten som et perverst udyr. Jeg syns heller ikke det er riktig at en gutt skal dusje sammen med jentene, men grunnen til at han gjør det trenger ikke være at han er pervo. Kanskje han er usikker og/eller ukomfortabel med legningen sin? Kanskje han blir mobbet i guttegarderoben? For et barn i den alderen er det ikke alltid like lett å snakke om slike ting, og da bør de voksne rundt kunne se signalene OM noe er galt.
camilla* Skrevet 11. februar 2009 #52 Skrevet 11. februar 2009 men OM noe er galt så synes jeg ikke det er rett at han skal dusje med jentene, og tro at alle jentene synes dette er greit. da MÅ dette tas opp på skolen så lærer kan finne ut av om det er et problemet/mobbing og ta saken derifra. For ingen skal måtte dusje med det andre kjønn på skolen fordi det er mobbing i den andre garderoben.
Butterball Skrevet 11. februar 2009 #53 Skrevet 11. februar 2009 men OM noe er galt så synes jeg ikke det er rett at han skal dusje med jentene, og tro at alle jentene synes dette er greit. da MÅ dette tas opp på skolen så lærer kan finne ut av om det er et problemet/mobbing og ta saken derifra. For ingen skal måtte dusje med det andre kjønn på skolen fordi det er mobbing i den andre garderoben. Selvfølgelig, det er jeg helt enig i.
Red headed girl Skrevet 11. februar 2009 #54 Skrevet 11. februar 2009 Det slo deg ikke at poenget var at kanskje GUTTEN "sliter" med noe også? Syns mange i denne tråden nærmest stempler denne gutten som et perverst udyr. Jeg syns heller ikke det er riktig at en gutt skal dusje sammen med jentene, men grunnen til at han gjør det trenger ikke være at han er pervo. Kanskje han er usikker og/eller ukomfortabel med legningen sin? Kanskje han blir mobbet i guttegarderoben? For et barn i den alderen er det ikke alltid like lett å snakke om slike ting, og da bør de voksne rundt kunne se signalene OM noe er galt. Støtter denne! Hørest ut på mange her som om at han kjem til å ende opp som en voldtektsmann om tjue år.. Som sagt, mor må snakke med sønn, og så lærer, det er tydeligvis eit problem her, men saken om kva ein bør gjer er jo igrunn kurant!Stakkars gutten, får jo inntrykk av at han er et monster.
Rafi Skrevet 11. februar 2009 #55 Skrevet 11. februar 2009 Vi dusja også sammen med guttene noen ganger i 7. klasse, men vi dusja med badedrakt da (etter svømming). var helt harmløst, men husker at læreren ble skikkelig muggen når hun fant det ut.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #56 Skrevet 11. februar 2009 Hadde ts hatt ei datter som dusjet hos guttene. Så hadde det mer eller mindre blitt de sammene svarene, men da hadde folk holdt med datteren. For da var det nok guttene som var de store stygge pervoene som sikkert tvang ei uskyldig jente til å dusje hos seg og jenta ville det helt sikkert ikke, i følge kg'erene. Gutter er svin og jenter er forsvarsløse ofre. :suk: Nei "sukk"
FoxyFish Skrevet 12. februar 2009 #57 Skrevet 12. februar 2009 Kjære vene, snakk om å blåse opp noe som i utgangspunktet ikke var noe som helst! De aller fleste her inne har ikke beskrevet gutten som noe monster eller kommende voldtekstmann. Hvor tar dere det fra?!? Det mange har svart på er utsagn om at "detta er så naturlig, atte", ved å si at "jeg som sjuende klassing ikke hadde syntes dette var ok". Så hvor dere tar denne monsterpraten fra fatter jeg ikke.
Gjest Celina Skrevet 12. februar 2009 #58 Skrevet 12. februar 2009 I utgangspunktet ser jeg ingenting galt i dette. Men når jeg tenker tilbake på meg selv i den alderen, så hadde jeg aldri dusjet dersom det var en gutt sammen med oss. Det var ille nok å dusje sammen med de andre jentene. Så, for å spare en jente eller flere for å grue seg til hver gang hun/de skal i dusjen så ville jeg gitt beskjed om at han ikke får lov å dusje sammen med de. Absolutt ingenting å lage en stor sak ut av med å blande inn rektor osv. En enkel setning: "Noen av jentene kan bli flaue over og ikke like at du dusjer sammen med dem, så derfor får du begynne å dusje hos guttene igjen."
FoxyFish Skrevet 12. februar 2009 #59 Skrevet 12. februar 2009 I utgangspunktet ser jeg ingenting galt i dette. Men når jeg tenker tilbake på meg selv i den alderen, så hadde jeg aldri dusjet dersom det var en gutt sammen med oss. Det var ille nok å dusje sammen med de andre jentene. Så, for å spare en jente eller flere for å grue seg til hver gang hun/de skal i dusjen så ville jeg gitt beskjed om at han ikke får lov å dusje sammen med de. Absolutt ingenting å lage en stor sak ut av med å blande inn rektor osv. En enkel setning: "Noen av jentene kan bli flaue over og ikke like at du dusjer sammen med dem, så derfor får du begynne å dusje hos guttene igjen." Helt enig. As simple as that!
Sympatia Skrevet 12. februar 2009 #60 Skrevet 12. februar 2009 (endret) Som lærer spør jeg om hvor lærerne er? Der jeg jobber har jeg ansvar for jentene i garderoben, jeg titter innom for å se om alt er greit, om det ikke kommer stygge kommentarer og om alle dusjer. Jeg jobber på 6.trinn. Det samme gjør de mannlige lærerne. Tror vi hadde fort merka om en av guttene var i jentegarderoben og vis versa. Jeg vet de har sammen opplegg på 7.trinn. Jeg har før jobbet på fådelte skoler der det har bare vært 16 elever i klassen, men der hadde jeg en vis oversikt om at hvem var i hvilken garderobe allikavel jeg var alene med klassen. Elever som har problemer med å dusje med andre har fått alle steder der jeg har jobbet mulighet til å få dusje i lærergarderoben istedet. Endret 12. februar 2009 av Sympatia
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå