helenen Skrevet 9. februar 2009 #22 Skrevet 9. februar 2009 det er en grunn til at det er adskilte garderober.. Jeg syns ikke det er naturlig at han lærer seg til at det er helt naturlig å dusje sammen med jenter istedenfor gutter. De vokser til og det vil bare bli mer og mer unaturlig, så det er best at han lærer at han er gutt og skal dusje med guttene. Og selv om han sier at jentene syns det er OK, er det ikke sikkert at hver enkelt av jentene egentlig føler seg komfortabel med det. Kan godt være de ikke tør si fra hvis flesteparten sier det er gøy og spennende.
FoxyFish Skrevet 9. februar 2009 #23 Skrevet 9. februar 2009 Dette syntes jeg hørtes veldig rart ut. Jeg vet at jeg hadde syntes dette hadde vært ekstremt ubehagelig om det hadde skjedd med i den alderen. Og jeg kan ikke se for meg at alle de seks jentene syntes dette er 100 % greit. Man er veldig sårbar i den alderen, og man utvikler seg også veldig ulikt - noe som gjerne både er sårt og litt skummelt. Så, nei, jeg hadde ikke akseptert det. Og i alle fall ikke som mor for ei av disse jentene. Hva om gutten er homofil da? Og han selv synes det er ekkelt å dusje sammen med de andre guttene? Det er ikke uvanlig at barn i den alderen er litt forvirra ang sin egen legning... Selv om man er homofil så er man da ikke nødt til å dusje med nakne jenter?? Den sammenhengen er det jo ikke hold i med mindre alle de seks jentene også viser seg å være lesbiske, noe som da burde føre til at de burde dusje utelukkende med homofile gutter. Nei, det er en grunn til at det er ulike garderober. Som andre har sagt, så er det jo til og med flaut for mange å dusje med andre i det hele tatt i denne alderen.
Gjest Miley Skrevet 9. februar 2009 #24 Skrevet 9. februar 2009 Tviler på at alle jentene synes det er spesielt gøy. Jenter i den alderen styres av hva den kule/de kule sier, og resten følger med. Hadde det vært mine jenter som ble utsatt for noe sånt hadde jeg anmeldt skolen.
Tryllepiken Skrevet 10. februar 2009 #25 Skrevet 10. februar 2009 Jeg vet ikke helt hva jeg mener er riktig her...
camilla* Skrevet 10. februar 2009 #26 Skrevet 10. februar 2009 Si til gutten din at han må dusje med guttene. Spør også om det er en grunn til at han ikke vil dusje med dem. Ta en telefon til læreren og forklar situasjonen. Jeg vil tro at det ikke er alle jentene som synes dette er greit. I klassen til datteren min (som er litt yngre) er det noen av jentene som gjerne drar gutter inn i garderoben, mens de ander jentene liker dette ikke. Det har resultert i at det nå alltid er en lærer å passer på, enten i jentegarderoben eller i guttegarderoben. Det er heller ike alle jentene som dusjer sammen med de andre jentene fordi de synes det er flaut. Men det er heller ikke alle guttene som dusjer fordi de synes det er flaut.
Kamille86 Skrevet 10. februar 2009 #27 Skrevet 10. februar 2009 Fy flate, unnskyld meg, men har det falt deg inn at selv om gutten frivillig dusjer der så kan det være at en eller flere av jentene HATER det og føler seg elendige?? At det er jenter som ikke tør dusje pga han? HALLO!! Jenter i den alderen er jo ofte livredde bare for å dusje sammen (husker godt den alderen jeg...), og så kommer attpåtil en gutt inn i dusjen med de???? Syns ikke man skal behøve å gjøre stor sak av det nei, for da vil alle bare skamme seg, men det MÅ stoppes, fordi det KAN hende noen har sterke problemer med det! Og INGEN lider av at gutten må dusje med de andre guttene. Takk!! signerer denne. Lurte litt på om de bare var meg.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #28 Skrevet 10. februar 2009 Synes du bare skal holde deg deg unna dette. Ser ikke noe galt i dette heller.
Kamille86 Skrevet 10. februar 2009 #29 Skrevet 10. februar 2009 (endret) Synes du bare skal holde deg deg unna dette. Ser ikke noe galt i dette heller. Godt vi er forskjellige! Jeg hadde ikke blitt gla om jeg fikk snusen i at en gutt dusja sammen med dattera mi og jentene i klassen. Gutter skal dusje sammen med gutter og jenter med jenter. Hvis det er snakk om mobbing eller andre årsaker må det kunne ordnest med dusje hjemme eller i egen garderobe! Hvor er læreren?? Endret 10. februar 2009 av Kamille86
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #30 Skrevet 10. februar 2009 Jeg er nå i hvertfall ikke den eneste som synes dette er greit. http://klara-klok.no/wips/1139442939/caseId/593041826/
Trampe Skrevet 10. februar 2009 #31 Skrevet 10. februar 2009 Uansett om noen på et forum synes det er greit at en gutt dusjer sammen med 12-13 år gamle jenter er det faktisk ikke tillatt etter skolens regler. Man skal holde seg i sin egen garderobe. Uansett hvor homofil man er, uansett hvor ekkelt det er å være i egen garderobe, uansett hvor mye man har lyst til å være i garderoben som tilhører det motsatte kjønn - man har ingenting i jentegarderoben å gjøre om man er gutt. Er det ekkelt å være i egen garderobe snakker man med læreren sin. Om en 12-13 år gammel gutt hadde dusjet sammen med min datter hadde det blitt månelyst. Jeg har selvt hatt 7. klasse på skolen, og mange der er veldig opptatt av kropp og sex. Elever i 7. klasse er ikke unger lenger, de er små ungdommer som kan presses til veldig mye de egentlig ikke vil. Jeg synes det er helt latterlig å ikke si ifra om noe slikt.
Hamster Skrevet 10. februar 2009 #32 Skrevet 10. februar 2009 Da har jeg en skrue løs, eller to for jeg klarer ikke å skjønne hva som er problemet når det er frivillig ( i følge TS). Vil heller ikke skjønne det da jeg mener dette er helt greit. Så lenge det er frivillig så klart. Og hva har rektor med dette å gjøre? En rektor har vel vanligvis ikke oversikt over hva som skjer i en garderobe? Hvorfor "tar" du ikke heller foreldrene, eller gymlæreren? For deg og meg er det kanskje helt greit, men for foreldrene til jentene kan det være noe helt annet, så for å unngå at gutten og skolen får masse problemer er det vel best å si i fra.
Ole27 Skrevet 10. februar 2009 #33 Skrevet 10. februar 2009 Har hørt om flere tilfeller der gutter som blir mobba blir tatt ut av guttegarderoben og "plassert" hos jentene - enten de er homofile eller ei. Det kan jo være greit om han bare skifter der og dusjer før/etter jentene, men om han står i dusjen butt nekkid sammen med alle de andre jentene så er det jo litt snodig må jeg si. Men det er helt sikkert en grunn til det - snakk med læreren.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2009 #34 Skrevet 10. februar 2009 Har hørt om flere tilfeller der gutter som blir mobba blir tatt ut av guttegarderoben og "plassert" hos jentene - enten de er homofile eller ei. Det kan jo være greit om han bare skifter der og dusjer før/etter jentene, men om han står i dusjen butt nekkid sammen med alle de andre jentene så er det jo litt snodig må jeg si. Men det er helt sikkert en grunn til det - snakk med læreren. Mener du plaser av jentene selv, eller av lærere?
Ole27 Skrevet 10. februar 2009 #35 Skrevet 10. februar 2009 Mener du plaser av jentene selv, eller av lærere? Av lærerne
Kamille86 Skrevet 10. februar 2009 #36 Skrevet 10. februar 2009 Jeg er nå i hvertfall ikke den eneste som synes dette er greit. http://klara-klok.no/wips/1139442939/caseId/593041826/ Nei tydligvis ikke men vi må da kunne ha forskjellige meninger. i tråden til klaraklok skriver han at han har blitt mobbet pga liten tiss. Mobbing er så forferdelig Sjønner godt at han vil dusje sammen med jentene og at de er greie osv men det må da finnes en annen løsning. Passer bare ikke inni hodet mitt at han skal få dusje sammen med jentene i 12- 13årsalderen. Som trampe sier er det regler for dette.
camilla* Skrevet 10. februar 2009 #37 Skrevet 10. februar 2009 Jeg tror neppe en lærer plasserer en gutt til å dusje sammen med jentene om han blir mobbet av guttene. Noen tiltak finnes, og jeg vet at blandt guttene i sønnen min sin klasse er det noen sommer litt fyldige som ikke vil dusje sammen med de andre, de dusjer en og en i lærerdusjen. En (eller noen) av guttene dusjer også med badeshorts. Nå som det er noen jenter som flyr inn til guttene og drar de med seg inn i jentegarderoben er det alltid en lærer tilstedet. Noen gutte-mammaer har bedt om en mannlig lærer som er i guttegarderoben og følger med. men hvem som passer på kommer ann på hvem lærer skolen har ledig.
-Susanne- Skrevet 10. februar 2009 #38 Skrevet 10. februar 2009 Akkurat i dette tilfellet tror jeg nok hysteriske foreldre er et større problem enn unger som får varige traumer av å se hverandre nakne.
Ole27 Skrevet 10. februar 2009 #39 Skrevet 10. februar 2009 Akkurat i dette tilfellet tror jeg nok hysteriske foreldre er et større problem enn unger som får varige traumer av å se hverandre nakne. word
FoxyFish Skrevet 10. februar 2009 #40 Skrevet 10. februar 2009 Akkurat i dette tilfellet tror jeg nok hysteriske foreldre er et større problem enn unger som får varige traumer av å se hverandre nakne. Jeg tror at jeg hadde fått store problemer om jeg måtte dusje med en gutt i sjuende klasse. Sikkert ikke varige traumer, men der og da hadde det vært helt helt jævlig for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå