Gå til innhold

Han dusjer med jentene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt bekymret for min sønn som går i 7. klasse. Har nettopp fått vite at han dusjer med jentene etter gymmen på skola. Han har selv sagt at han gjorde det etter jeg spurte om det var sant og han sa også at jentene ikke hadde noe i mot det (er bare 6 jenter i den klassen).

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Burde jeg si fra til skolen eller bare la han holde på? Er litt redd for hva som skjer om skolen finner ut av det eller guttene i klassen.

Han sier selv at det er så spennende, mer vil han heller ikke si og han bare går inn på rommet sitt om jeg prøver å snakke med han om det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Du sier fra til skolen. Om dette stemmer, og de andre foreldrene finner ut av det. Så skal det blir et jæskla spetakkel som ikke blir lett å ordne opp i!

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Ser ikke helt problemet.

Hvis ikke jentene har problemer med det og ei gutten din. Hva er problemet da?

Det er ikke farlig å se andre nakne, verken eget kjønn, eller motsatt kjønn.

Hadde forstått problemet om han sniket seg inn eller tvang seg inn....

Skrevet
Om dette stemmer, og de andre foreldrene finner ut av det. Så skal det blir et jæskla spetakkel som ikke blir lett å ordne opp i!

Hvorfor det? Hva kan skje mener du?

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Hvorfor det? Hva kan skje mener du?

Jeg er den første "hei", ser at en annen gjest har samme "nick".

Jeg mener at dersom jeg hadde fått greie på at min datter som gikk i 7 klasse, og hadde både begynnende pupper og lår. Hadde dusjet sammen med en gutt eller flere etter gymmen. Så hadde jeg hengt rektor opp etter øyelokkene og truet ham til å blunke. Derfor.

Og om du ikke skjønner det så har du en skrue løs!

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet
Er litt bekymret for min sønn som går i 7. klasse. Har nettopp fått vite at han dusjer med jentene etter gymmen på skola. Han har selv sagt at han gjorde det etter jeg spurte om det var sant og han sa også at jentene ikke hadde noe i mot det (er bare 6 jenter i den klassen).

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Burde jeg si fra til skolen eller bare la han holde på? Er litt redd for hva som skjer om skolen finner ut av det eller guttene i klassen.

Han sier selv at det er så spennende, mer vil han heller ikke si og han bare går inn på rommet sitt om jeg prøver å snakke med han om det.

Synes du skal snakke med rektor om dette. Om de synes det greit, så er det nå slik at man har adskilte garderober på skolen. I den alderen er nok kropp og seksualitet spennende, så kan hende at det er derfor de gjør det?

Skrevet
Jeg er den første "hei", ser at en annen gjest har samme "nick".

Jeg mener at dersom jeg hadde fått greie på at min datter som gikk i 7 klasse, og hadde både begynnende pupper og lår. Hadde dusjet sammen med en gutt eller flere etter gymmen. Så hadde jeg hengt rektor opp etter øyelokkene og truet ham til å blunke. Derfor.

Og om du ikke skjønner det så har du en skrue løs!

Da har jeg en skrue løs, eller to for jeg klarer ikke å skjønne hva som er problemet når det er frivillig ( i følge TS). Vil heller ikke skjønne det da jeg mener dette er helt greit. Så lenge det er frivillig så klart.

Og hva har rektor med dette å gjøre? En rektor har vel vanligvis ikke oversikt over hva som skjer i en garderobe? Hvorfor "tar" du ikke heller foreldrene, eller gymlæreren?

Skrevet
. I den alderen er nok kropp og seksualitet spennende, så kan hende at det er derfor de gjør det?

I hvilken alder er det kropp og seksualitet ikke er spennende da?

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet
I hvilken alder er det kropp og seksualitet ikke er spennende da?

Orsak meg, i den alderen er nok kropp og seksualitet mer spennende enn ellers. Som regel er det fokus på det å ha kjæreste, utforske litt osv.

Skrevet

Takk for at du advarte meg! Da er det bare å ta med seg hermetikk og gjemme seg i kjelleren - verdens undergang står for dør! *rulle øyne*

Skrevet
Da har jeg en skrue løs, eller to for jeg klarer ikke å skjønne hva som er problemet når det er frivillig ( i følge TS). Vil heller ikke skjønne det da jeg mener dette er helt greit. Så lenge det er frivillig så klart.

Og hva har rektor med dette å gjøre? En rektor har vel vanligvis ikke oversikt over hva som skjer i en garderobe? Hvorfor "tar" du ikke heller foreldrene, eller gymlæreren?

Og i hvilken grad kan vi, ellen han, vite hvor frivillig det er? Slik skal ikke skje på skolen! Kanskje det er greit for et par jenter, kanskje 1, 2 eller 3 synes det er flaut og sliter med det! Det er jammen ikke lett å stå frem å si noe slikt i den alderen!! Er det for mye å forlange at slikt i det minste ikke skal skje i skoletida??

Skrevet

Fy flate, unnskyld meg, men har det falt deg inn at selv om gutten frivillig dusjer der så kan det være at en eller flere av jentene HATER det og føler seg elendige?? At det er jenter som ikke tør dusje pga han?

HALLO!! Jenter i den alderen er jo ofte livredde bare for å dusje sammen (husker godt den alderen jeg...), og så kommer attpåtil en gutt inn i dusjen med de????

Syns ikke man skal behøve å gjøre stor sak av det nei, for da vil alle bare skamme seg, men det MÅ stoppes, fordi det KAN hende noen har sterke problemer med det! Og INGEN lider av at gutten må dusje med de andre guttene.

Skrevet
Fy flate, unnskyld meg, men har det falt deg inn at selv om gutten frivillig dusjer der så kan det være at en eller flere av jentene HATER det og føler seg elendige?? At det er jenter som ikke tør dusje pga han?

HALLO!! Jenter i den alderen er jo ofte livredde bare for å dusje sammen (husker godt den alderen jeg...), og så kommer attpåtil en gutt inn i dusjen med de????

Syns ikke man skal behøve å gjøre stor sak av det nei, for da vil alle bare skamme seg, men det MÅ stoppes, fordi det KAN hende noen har sterke problemer med det! Og INGEN lider av at gutten må dusje med de andre guttene.

Hva om gutten er homofil da? Og han selv synes det er ekkelt å dusje sammen med de andre guttene? Det er ikke uvanlig at barn i den alderen er litt forvirra ang sin egen legning...

Skrevet
Og i hvilken grad kan vi, ellen han, vite hvor frivillig det er? Slik skal ikke skje på skolen! Kanskje det er greit for et par jenter, kanskje 1, 2 eller 3 synes det er flaut og sliter med det! Det er jammen ikke lett å stå frem å si noe slikt i den alderen!! Er det for mye å forlange at slikt i det minste ikke skal skje i skoletida??

Men les nå hva jeg skriver da. Jeg synes det er greit om det er frivillig fra de jentene og gutten.

Er det ei jente som ikke liker det, da er det selvsagt ikke greit.

Skrevet

Menmen Jane F, her gjelder det ikke gutten vi prater om, men hvordan alle andre har det.

Skrevet

Syns dette er litt rart jeg, i 7. kl, så pleier det å være en lærer i en av garderobene, spørs om det er mann eller kvinne. Så uansett om gymlærern er i jentegarderoben eller guttegarderoben så må jo han/hun legge merke til dette? Uansett husker når jeg var 12, så turte ikke jeg å dusje med jentene engang, pleide å ta med meg bikini, mange andre av jentene gjorde det også, og med engang en gutt banket på begynte vi å skrike alle sammen. Syns du skal snakke med klasse forstandern, det er uansett ikke riktig om det er frivillig fra begge sider, siden det helt sikkert er foreldre som kommer til å reagere på dette. Tror egentlig ikke at noe vil skje, men du burde si ifra og snakke sønnen din fra det.

Gjest bøxlvn
Skrevet

spiller ingen rolle om de synes det er ok, i denne alderen er "kropp er spennende" over for lengst.

jeg ville grepet inn for å hindre utvikling som kanskje ikke hverken gutten eller alle jentene kommer til å synes noe særlig om i ettertid.......

det er mye "uskyldig" eksperimentering etterhvert som kan utvikle seg dumt og trist, selv om det ingen direkte fare har skjedd.

han(og de) bør lære seg at ja, kropp er naturlig, men samtidig bør man lære seg å ha stor respekt for andres grenser.

han kan jo også ende opp med en fysisk reaksjon av å se nakne jenter som blir flaut for ham, så det gjelder jo alle.

det er et enormt sexpress blandt ungdom(og ja, også i 7. klasse desverre......) - og man vet aldri om det er noen som ikke tør å si ifra.

husker selv da jeg var tenåring, man trodde jo at "alle andre" hadde hatt sex/kysset/ diverse - og man følte seg jo presset til å ikke være "prippen".

dermed er det mange som ikke tør si nei.

det er en grunn til at regnbuefest foregår blandt unge, og ikke voksne for å si det sånn(uten at jeg sier det er i nærheten av å være slike tendenser her...poenget mitt er bare at det er mye man ikke vet, og debutalderen blir kun lavere som vi blir eldre.)

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at alle jentene synes det er helt uproblematisk med en gutt i dusjen.

Skrevet

Blir han mobbet i guttegardroben?

Skrevet

Jeg synes du skal si fra til sønnen din om at han øyeblikkelig skal slutte å dusje i jentegarderoben, og at han ikke har lov å gå inn der i det hele tatt noe mer. Så kan du si fra til gymlærer/klasseforstander om hva du har fått vite har foregått, at du har sagt fra at dette er absolutt ikke lov, så kan denne følge med på om gutten retter seg etter pålegget eller ikke, så evt. ta aksjon om han ikke gjør det.

Gutter og jenter i den alderen skal ikke dusje sammen i skoletida, det må da være en absolutt regel. Skulle ikke forundre meg om gutten kan bli utvist om det oppdages at han tar seg inn i jentegarderoben mens jentene dusjer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...