Gå til innhold

Sovestilling


Soon

Anbefalte innlegg

Jeg sover normalt på magen, men syns allerede for fler uker siden at det ikke var noe tess lenger - er liksom så stinn i magen.

Nå sover jeg for det meste på siden eller ryggen, men er så urolig om nettene, dessuten våkner jeg hver morgen med VONDT i ryggen!

(Tror ikke jeg har noe begynnende bekkenløsning, for syns vondten sitter mer midt på ryggen enn i korsryggen - og det blir værre utover dagen.)

Men noen som har gode råd?

Var på spa og fikk litt massasje idag, og da jeg lå på ryggen la hun en stor pøllepute under knærne mine - det var utrolig behagelig!

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe sånt noe? Kid har noen, men de er for små og myke i forhold til disse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våkner med vondt i korsryggen enda jeg hvis jeg har sovet lenge på magen ;) Jeg må ligge på siden, det er det eneste som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov nesten alltid på magen før jeg ble gravid. Hvis jeg snur meg over på magen i søvne har jeg så vondt i korsryggen at jeg nesten ikke klarer å snu meg.

Jeg kjøpte en free-bag da jeg var gravid, for den kunne jeg bruke som ammepute senere også. Har vært helt genial for meg. Kan legge den bak ryggen så jeg ligger nesten på ryggen, ha den forran meg så jeg nesten ligger på magen, men uten at det blir press på magen, under knærene, under hodet, bruker den som sitteunderlag på sportsarrangementer, som stellepute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Jeg har en ekstra ganske flat pute i senga som jeg legger mellom beina når jeg ligger på siden, eller jeg legger meg i "stabilt sideleie" med det øvre benet støtta opp av puta, det føltes omtrent som å sove på magen. Men nå er det bare den ene siden eller den andre siden som er alternativene, og jeg kjenner jeg stivner litt i ryggen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov på magen til rundt uke 22, deretter på rygg og side. De siste par månedene lå jeg kun på siden, og da gjerne med en vanlig pute mellom knærne. Syns også det var behagelig å ligge i en stilling som var en mellomting mellom sideleie og mageleie, og da med en pute som støtte slik at jeg ikke belastet magen.

En periode var jeg plaget med nerver i klem i costalbuen (ribbeinsbuen), og da måtte jeg nesten sitte og sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sov på magen til uke 30 sist jeg... :sjenert: Man må bare finne stillingen som er behagelig.

Skulle ønske det var meg...

Jeg var hos fysioterapaut pga bekkenløsning og hun sa jeg skulle ligge med to puter mellom bena, måtte huske på at de gikk ned til bena også, slik at alt gikk i en rett linje. To puter var litt i drøyeste laget for meg så jeg ligger med en, men synes det er fryktelig ubehagelig og blir veldig varmt.

Har funnet ut at det hjelper å legge et pledd under hoftene for litt støtte så man ikke synker for mye ned i madrassen.

I tredje semester skal man helst ikke sove på rygg heller så gir en ikke mange muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover halvveis på siden og halvveis på magen.. Men lurer litt på om babyen blir litt most da? Er det farlig for babyen så lenge jeg ikke får vondt?

Ellers så har jeg sett sånne puter som du snakker om på en butikk som heter "Hærlighet", men vet ikke om den er andre steder enn i Ålesund...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skoeska
Jeg sover halvveis på siden og halvveis på magen.. Men lurer litt på om babyen blir litt most da? Er det farlig for babyen så lenge jeg ikke får vondt?

Ellers så har jeg sett sånne puter som du snakker om på en butikk som heter "Hærlighet", men vet ikke om den er andre steder enn i Ålesund...?

En god regel jordmor fortalte meg var at så lenge ikke jeg har vondt når jeg ligger på magen, så har ikke babyen det heller. Så bare ligg på magen du! :)

Jeg er i uke 39 nå, og lå på magen frem til bare et par uker siden. Måtte ligge med en pute under brystet/øverste delen av magen, men var veldig komfortabelt for en magesover som meg! Nå ligger jeg halvveis på magen og halvveis på siden, normalt med det ene beinet enten over samboer eller med en pute mellom.. Funker fint det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...