Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #21 Del Skrevet 26. februar 2010 På "hva er bilen din verdt" på DinSide ble bilen din verdt ca 145000 kr. Det er jo selvsagt ikke noe fasit, men 30000 kr er et stort sprik. Den testen sier jo egentlig ikke så mye. Sjekket ut begge våre biler. Fikk opp lavere pris enn hva jeg hadde trodd. Men beregningen blir ikke riktig, siden noen biler (som våre) har mye ekstrautstyr som trekker opp prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #22 Del Skrevet 1. mars 2010 Den testen sier jo egentlig ikke så mye. Sjekket ut begge våre biler. Fikk opp lavere pris enn hva jeg hadde trodd. Men beregningen blir ikke riktig, siden noen biler (som våre) har mye ekstrautstyr som trekker opp prisen. Ofte får man ikke så mye igjen for ekstrautstyr, men bilene blir letterer å selge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Thelma_* Skrevet 1. mars 2010 #23 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg kjøpte nettopp bil og tok denne testen. Fikk prutet bilen ned i 190.000 - men testen viser at den er verd 221.000 Veldig fornøyd om det er gjeldende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 1. mars 2010 #24 Del Skrevet 1. mars 2010 Testen tar ikke vel ikke hensyn til parkeringsbulker, vaskeriper, steinspruter osv. som faktisk har en del å si for prisen. Tar en forhandler inn en bil med mye steinsprut osv. så må de ofte omlakkere hele "biter" av bilen, f.eks. panser. Dette koster penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Thelma_* Skrevet 2. mars 2010 #25 Del Skrevet 2. mars 2010 Testen tar ikke vel ikke hensyn til parkeringsbulker, vaskeriper, steinspruter osv. som faktisk har en del å si for prisen. Tar en forhandler inn en bil med mye steinsprut osv. så må de ofte omlakkere hele "biter" av bilen, f.eks. panser. Dette koster penger... Nei, det er klart den ikke gjør. Men i mitt tilfelle er det snakk om en feilfri 2009-modell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #26 Del Skrevet 2. mars 2010 Automatgir bidrar nok heller ikke til økt interesse. Uenig i dette! Selv er jeg på utkikk etter automatgir (men annet bilmerke), og for det første finnes det færre av dem, de er litt dyrere enn manuell gir og de selges fortere. Det er faktisk så vanskeli å finne den bilen jeg ønsker med automatgir til en god pris, uten at noen andre kommer før meg, at jeg har vurdert å bare holde meg til manuell gir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #27 Del Skrevet 7. mars 2010 Automatgir bidrar nok heller ikke til økt interesse. Helt enig. Automat på bruktbiler betyr stor risk for dyr reparasjon ganske snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 7. mars 2010 #28 Del Skrevet 7. mars 2010 Pøh, det er svært varierende fra bil til bil. Prøv å selge en Mercedes med manuell, de er jammen meg tungsolgte. Jeg har selv en 26 år gammel Mercedes med automat som fortsatt girer perfekt, i likhet med de fleste andre Mercedeser. Automat er med andre ord ikke noe som er ensbetydende med lavere verdi, spesielt ikke på nye biler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #29 Del Skrevet 8. mars 2010 Herregud da, gutter! Tråden er over et år gammel. Får inderlig håpe TS har fått solgt bilen sin før denne tråden ble tatt opp igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå