Gå til innhold

Hvorfor er det ingen som er interessert i å kjøpe bilen min:(

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil til salgs som er en fantastisk familiebil som er utrolig god å kjøre.

Er en Opel Astra 1,8i Enjoy stasjonsvogn 2006 mod som bare har gått 49500.

(automat)

Har satt den til 175 000 og ingen har ringt på den:(

Noen som vet hvorfor eller har noen tips?

Er jo en god pris for en så bra bil.

Vet det er "finanskrise" om dagen, men trodde ikke det skulle bli så vanskelig å selge denne.

Den har bare ligget ute i 1,5 uke, men bilene vi har solgt tidligere har gått med en gang.

Kanskje jeg bare må smøre meg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har markedsført bilen riktig, så er prisen er for høy. Bilen er ikke verdt mer enn noen er villig til å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn og så på annonsen. Det første jeg tenkte var at veldig mange av bildene var tatt i mørket, og det er hvertfall en ting som gjør at jeg blir skeptisk. De andre bildene var ikke spesielt bra heller.

Jeg ville byttet ut bildene. Ta gjerne bilder av bilen når den er nyvaska (men det ser teit ut når bilen er våt), i lyset, og uten så mye snø rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "hva er bilen din verdt" på DinSide ble bilen din verdt ca 145000 kr. Det er jo selvsagt ikke noe fasit, men 30000 kr er et stort sprik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "hva er bilen din verdt" på DinSide ble bilen din verdt ca 145000 kr. Det er jo selvsagt ikke noe fasit, men 30000 kr er et stort sprik.

Jeg tenkte også at den var litt dyr i forhold til de andre som lå der.. Nå var det ikke så mange 1,8l, men allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Jeg har en bil til salgs som er en fantastisk familiebil som er utrolig god å kjøre.

Er en Opel Astra 1,8i Enjoy stasjonsvogn 2006 mod som bare har gått 49500.

(automat)(...)

Selv ville jeg vært skeptisk til folk som bruker ordet fantastisk om en helt ordinær bil. Og hvis bilen mot formodning er overpriset (som det antydes her), vil det kanskje være vanskelig å få prutet ned prisen på en fantastisk bil.

Automatgir bidrar nok heller ikke til økt interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kalkulatoren er ikke verdt stort. Gamle bilen vår er verdt 115 000 ifølge dinside-kalkulatoren, men tilsvarende biler ligger på rundt 145 000 på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært inne og kikket på annonsen nå, og må si meg enig med kakee. Hovedbildet ga meg inntrykk av en bil som var kjørt fast i en snøfonn, og de påfølgende bildene er veldig mørke.

Bildene er i det første jeg ser på på Finn, og hvis bildene ikke er bra hopper jeg lett over til neste annonse uten å bry meg noe særlig om hva som står skrevet.

Så dere bør i alle fall legge ut nye, lysere og mer velplasserte bilder! :)

Bilen er jo også blant de dyreste Astra Enjoy som ligger der, så da bør man veie opp for det på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kalkulatoren er ikke verdt stort. Gamle bilen vår er verdt 115 000 ifølge dinside-kalkulatoren, men tilsvarende biler ligger på rundt 145 000 på finn.

Ikke dermed sagt at 145 000 er rett. Jeg kan legge ut vår 15 år gamle bil (helt vanlig opel) for 500 000 kr.

Bilforhandlere har egen liste, der bruktbilpriser ligger. Den stemmer forbausende bra med DinSide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte bil brukte vi den kalkulatoren, og vi gikk fort videre om bilen ikke hadde samme pris eller lavere enn den kalkulatoren. Den kalkulatoren er gjennomsnittsprisen, og jeg hadde aldri gitt 30 000 mer enn det gjennomsnittet ligger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene på finn reflekterer ikke annet enn hva selgeren håper på å få, eller håper prutinga starter på. Finn sier ingenting om bilene faktisk blir solgt for denne prisen. En indikator kan være å se hvor gammel annonsen er. Har den stått i måneder uten å bli solgt for overpris, er det neppe noen genistrek å prise doningen etter det mønsteret.

Finn er også kjent for å være dyr.

Prises bilene over listeprisene, taper man lett alle som søker med laveste-pris-først. Hvorfor betale 30-40.000,- mer enn nødvendig? Sparer man dette, er det en grei timespris for å surfe innom endel bruktbilnettsteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mekaniker

Jepp,alt for høy pris for en bil som er langt fra fantastisk eller god å kjøre.Hadde en slik leiebil en god stund,å var glad når jeg kunne levere den tilbake.

En annen ting er at det ligger så mange biler ute på marked nå,at til en pris på rundt 150`får du nesten hva du vil ha.....å veldig mange bedre biler en denne...

Sorry for mye negativt,men det må vel være lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Mona_*
Selv ville jeg vært skeptisk til folk som bruker ordet fantastisk om en helt ordinær bil. Og hvis bilen mot formodning er overpriset (som det antydes her), vil det kanskje være vanskelig å få prutet ned prisen på en fantastisk bil.

Automatgir bidrar nok heller ikke til økt interesse.

Jeg for min del kunne aldri tenkt meg noe annet enn automat - det var et av kriteriene da jeg kjøpte meg ny bil. Og jeg har inntrykk av at stadig flere foretrekker automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Selv ville jeg vært skeptisk til folk som bruker ordet fantastisk om en helt ordinær bil.

Ditto. Ved å bruke slike superlativer om bilen signaliserer man at man har store skylapper i forhold til hva den faktisk er verdt, og at man bare kan glemme å prute. I tilegg til at jeg lurer på hvorfor de skal selge en så fantastisk bil.

Skriv heller kort og faktabasert om hva bilen har av utstyr ol, og en realistisk vurdering av stand og kjøreegenskaper. Har den kjente feil øker det bare troverdigheten at man skriver disse, i tilegg til at man slipper å kaste bort tida til folk som vil ha en bil uten feil.

Endret av Glør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nina_*

Bilder! Bildene må være bra, nå har ikke jeg sett på Finn.no, men en halvskitten bil og dårlige bilder.. vel, det sier seg selv.

Rengjør bilen, kjør til en plass du har fin bakgrunn, ta bilde av bilen foran, bak, sider, dashbord, og oversiktsbilde inni.

Skriv en kort faktaliste om bilen i annonsen, og ikke la det skinne igjennom at du er kvinne. Ikke alle gutter som vil ha en kvinnekjørt bil. (Gamle fordommer om daukjørt bil)

Se på de andres annonser på finn.no, du ser fort hva som tiltaler deg vedr. bilder og tekst, bruk det som en mal. Se også på pris på tilsvarende din bil, og legg prisen i forhold til det. Du vil aldri få solgt en overpriset bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en annen ting man må huske på også, det er ikke alle biler som er like kurante å få solgt. En person som skal selge en "udda" bil som Alfa Romeo, Lancia osv. må regne med å bruke veldig lang tid.

Automat er noe som vanligvis gjør en bil mer attraktiv, men i kombinasjon med relativt liten motor er det noe jeg iallefall styrer langt unna. Erfaringsmessig så fungerer automat best sammen med litt motor.

Det er bare å smøre seg med tolmodighet, dyre bruktbiler er ikke enkle å selge privat av den enkle grunn at folk er skeptiske til å legge så mye penger på bordet uten noen form for garanti som de får hos forhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...