Gå til innhold

Min første dag på Suppe "dietten"


Gjest Gjest_Selma_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maja_*
Nei.

Inkompetanse er dessverre nokså utbredt blant PT'er.

så flink du er da som klarer å bruke det fæncye ordet inkompetanse i en sentning, brabra!

så fint at alle PT'er jobber forskjellig, og skal man reise på et stevne og har ett par kilo for mye, OG bruker en diett for å gå ned i vekt, er vel d igrunnen snakk om alt annet en inkompetanse.

Men fint at du prøøøver å få til korrekt bruk av dette ordet, somsagt imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Maja_*
Nei.

Inkompetanse er dessverre nokså utbredt blant PT'er.

Så flink du er som klarer å bruke ordet inkompetanse i en setning da, imponerende!

å så fint det er at alle PT'er tenker og jobber forskjellig. Noen bruker en diett om de skal på et stevne i nær fremtid, kanskje for å få ett par overflødig kilo. en ganske vanlig og allmenn kjent teknikk, hvilken diett de bruker må jo være opp til hver enkelt.

Men BRA at du iallefall prøøver å bruke ordet inkompetanse i en setning, somsagt, imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på denne kuren en gang - opplevde det som Vimsa skriver, nemlig diare og dårlig mage de første dagene, for så å bli stabil og fin i magen og føle meg energisk.

Det er ikke noen sultekur dette her - man spiser jo så mye suppe man bare gidder og den er full av næring (grønnsaker i haugevis og tomater). Årsaken til at mange gjør totalopprør er selvsagt at dette er utrolig fiberrikt og setter tarmene på skikkelig overtidsjobb :ler:

Jeg gikk ned fem kilo på den og har ikke gått opp igjen de kiloene etterpå, men når det er sagt så var det fem kilo jeg hadde lagt på meg i løpet av vinteren og som antagelig ikke satt så hardt heller. Jeg har ikke prøvd den igjen, for jeg tok den som en slags "rens" i januar og har mer tro på mye aktivitet og en større endring for å gå mer ned.

At grønnsaker og tomater er fulle av næring er nok å overdrive litt. Har du noen gang regnet på næringsinnholdet i denne suppa? Tror faktisk ikke det er mulig å klare å spise så mye suppe at man dekker kroppens næringsbehov. Det er snakk om mange liter suppe det.

Visste du kanskje at tomat har et vanninnhold på over 90% og at man må spise 7,5 kg tomater for å dekke BMR'en (antall kalorier som kroppen trenger bare for å holde oppe vitale kroppsfunksjoner) om man er en kvinne på 170 cm og 70 kg?

Nei, dette er og blir en sultekur. Man spiser mindre kalorier enn man forbrenner, enkelt og greit, og selvfølgelig går man ned i vekt da. Det er ingen annen hokuspokus som gjør at man går ned i vekt ved denne kuren. Har jo lest at den kickstarter forbrenninga og at det er derfor du går ned i vekt osv. Men den kjøper jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker er da ikke næringsfattige sjøl om de er kalorifattige - og i tillegg til suppa skulle jeg nå spise biff og div annet - så sulting var det ikke - sjøl om jeg ikke sier at det var en perfekt kur heller.

Og å gå ned i vekt gjør man nå engang når man får i seg mindre enn man forbrenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Fint, men du kommer til å få tilbake de kgene du gikk ned, pluss kanskje litt ekstra, bare så du er klar over det. Er du fornuftig så gir du deg nå, før du gjør vondt verre.

Det spørst vel hva man gjør, det da.

Jeg brukte for tre år siden denne "kuren" som en "pangstart" på en stor livsstilsomlegging. Og jeg er nå langt lettere og slankere enn jeg var den gang.

Det er selvfølgelig fordi jeg fulgte opp denne "kuren" med mye trening og et south beach kosthold.

Men altså; for meg var denne "kuren" et ok sted å starte for å ha en plan for hva jeg skulle gjøre de første tunge dagene uten boller, cola og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fornøyd

Jeg kan anbefale denne kuren, som en BEGYNNELSE på en kostholdsendring, og vekt-tap.

Jeg har selv gått ned 25 kg på ett år, og startet vektapet mitt med denne kuren.

Jeg må understreke at det ved siden av denne kuren lå mye mosjon, og motivasjon.=)

Jeg har kuttet ut kjøtt i hverdagen, brød, potet, ris og sukkerholdige produkter, men tillater meg ett og annet måltid med hva jeg vil. Og Dette går supert!

Nå skal jeg ta suppekuren en gang til for å få de siste kiloene bort.

Det må nevnes at dette gjøres av helsemessige årsaker som hjerteproblemer og fedme i famillie.

Når en starter en vektreduksjon, er det viktig å tenke på at en ikke skal gå ned mer enn en viss prosent av startvekten pr år. Anbefalt er 10% fra leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gjest_anette_*

Hei!!

Ville bare si att hvis du har oppskriften på den riktige suppe dietten så vil du nok gå ned en del, og tro meg det er ikke bare veske..!!!!

Den er full av næring og oppfordrer deg til å spise mer,jo mer du spiser av suppa,jo mer går du ned!

Jeg prøvde suppedietten for 4år siden,missta 22,5 jilo og har holdt meg nede siden da:)(og jeg elsker mat):):)

Så lykke til! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Alle slike "rensekurer" osv er bare bullshit. Ingen bevist effekt what so ever! At man går ned i vekt av slike nazidietter er klart, men det man minster vil i all hovedsak være vann. Og dersom man holder det gående lenge nok, begynner kroppen også å tære av musklene - FØR den tærer av fettet.

Spis ordentlig med protein og fett og tren skikkelig, så blir du både sunn og sprek. ;) Slike kjerringkurer er i beste fall ineffektive, i verste fall helseskadelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cessa84
Alle slike "rensekurer" osv er bare bullshit. Ingen bevist effekt what so ever! At man går ned i vekt av slike nazidietter er klart, men det man minster vil i all hovedsak være vann. Og dersom man holder det gående lenge nok, begynner kroppen også å tære av musklene - FØR den tærer av fettet.

Spis ordentlig med protein og fett og tren skikkelig, så blir du både sunn og sprek. ;) Slike kjerringkurer er i beste fall ineffektive, i verste fall helseskadelige.

Helt enig i at denne ikke er verdt å prøve. Jeg prøvde denne suppa før jul, men gikk ikke ned et gram en gang. Nå er jeg riktignok normalvektig, og det kan jo være at den funker bedre på de som har litt mer å ta av. Men alt i alt; den er ikke verdt strevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg heller å spise mere grønnsakssupper til hverdags men samtidig spise "alt annet". En grønssakssuppe til middag skader ikke, men det er ikke klokt å kun spise dette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er denne "suppedietten" ? Oppskrift?

Hva den er? Noe tull, som egentlig ikke er for slanking, men for folk som skal ta hjerteoperasjon, hvis jeg ikke husker helt feil, men som nå brukes av folk som tror de kan ta av mange kg på ikke noe tid. Det man går ned er vann, man kan risikere å klusse forbrenningen, man går opp igjen det man har gått ned osv.

SÅ ikke tenk på det engang, det er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for folk som skal ta hjerteoperasjon, hvis jeg ikke husker helt feil

Og dette er også bare tull, ingen sykehus bruker denne dietten (naturlig nok), det er navnet på dietten som har gjort at den myten oppsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...