Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #261 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg jobber på café, og jeg hadde sagt ifra til deg... Hadde du ville diskutere med meg så ville det bare gått ut over deg selv. Eieren av caféen aksepterer ikke bleieskift der, og da får du føye deg etter det. Eller spise et annet sted. Helt enig med deg Katrine! Jeg er glad for at noen sier fra til "bleiemafiaen"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 6. februar 2009 #262 Del Skrevet 6. februar 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Langsyne Skrevet 6. februar 2009 #263 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Jeg tenker forskjell på urinen til en voksen person, enn et barn fra 1mnd TIL 1år. Og om jeg sto midt i oslo og satt på en kafe uten å aldri få tilgang til dassen, ville jeg skriftet i vogna. Barnet mitt kunne vært sår, gråta fordi det var ubehagelig/vått, og det kan være andre årsaker. Jeg ville ikke ha gjort det om jeg hadde andre muligheter, men søren heller. Kanskje ikke på en luksuskafe med fisefine mennesker som blir fornærma bare man nyser eller gjesper, som kanskje uansett ville blitt fornærma bare barnet mitt hadde rapa etter melka! (Og vi slipper uansett unna hverandre, for jeg henger ikke på slike steder uansett). Men på en fullstappa oslokafe (som jeg heller kanskje ikke ville hatt så mye glede av, midt i folkemengda med barnevogn og alt) - Ja. Men med en viss anelse av at jeg hadde vært desperat. Endret 6. februar 2009 av Langsyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Alvildebrud- Skrevet 6. februar 2009 #264 Del Skrevet 6. februar 2009 Helt enig med deg Katrine! Jeg er glad for at noen sier fra til "bleiemafiaen"! Bleiemafian? Det finnes da særdeles få som bedriver denne bedritne sporten. Kan knapt kalle det for en mafia... Det blir en trist liten samling mafiabosser må jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #265 Del Skrevet 6. februar 2009 Tenk på den stakkars babyen da. Skal den ligge der med tissbleien å skrike? Nei, når babyen har gjort i buksa, da skifter man. Man kan ikke ta hensyn til hvor man er. Babyen må komme først. Og tviler på at det er så uhygensisk. Bleia ligger da vel ikke akkurat i maten heller da. Og ingen dauer da av litt bakterier heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 6. februar 2009 #266 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg tenker forskjell på urinen til en voksen person, enn et barn fra 1mnd TIL 1år. Og om jeg sto midt i oslo og satt på en kafe uten å aldri få tilgang til dassen, ville jeg skriftet i vogna. Barnet mitt kunne vært sår, gråta fordi det var ubehagelig/vått, og det kan være andre årsaker. Jeg ville ikke ha gjort det om jeg hadde andre muligheter, men søren heller. Kanskje ikke på en luksuskafe med fisefine mennesker som blir fornærma bare man nyser eller gjesper, som kanskje uansett ville blitt fornærma bare barnet mitt hadde rapa etter melka! (Og vi slipper uansett unna hverandre, for jeg henger ikke på slike steder uansett). Men på en fullstappa oslokafe (som jeg heller kanskje ikke ville hatt så mye glede av, midt i folkemengda med barnevogn og alt) - Ja. Men med en viss anelse av at jeg hadde vært desperat. Du ville ikke gjort det på en luksuskafé, men kunne gjort det på en vanlig kafé? Hva mener du egentlig? "Nei grasrota setter vel pris på litt gjødsel rundt maten, det er jo tross alt småttisane som får verda til å gå rundt..!" Jeg er ikke fisefin, men jeg setter ikke mer pris på brukte bleier ved maten min av den grunn 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. februar 2009 #267 Del Skrevet 6. februar 2009 Tenk at babyen heller ikke dør av å måtte vente to minutter på at mor skal komme seg til stellerommet. Er det ikke også sånn at dagens bleier er riktig så gode på å absorbere fukt, slik at barnets hud holdes forholdsvis tørr? Nei, ta litt hensyn til at urin og avføring ikke passer seg på en kafe. Spiser du på do kanskje? Dessuten kan litt coli-bakterier faktisk gjøre folk syke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #268 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg tenker forskjell på urinen til en voksen person, enn et barn fra 1mnd TIL 1år. Og om jeg sto midt i oslo og satt på en kafe uten å aldri få tilgang til dassen, ville jeg skriftet i vogna. Barnet mitt kunne vært sår, gråta fordi det var ubehagelig/vått, og det kan være andre årsaker. Jeg ville ikke ha gjort det om jeg hadde andre muligheter, men søren heller. Kanskje ikke på en luksuskafe med fisefine mennesker som blir fornærma bare man nyser eller gjesper, som kanskje uansett ville blitt fornærma bare barnet mitt hadde rapa etter melka! (Og vi slipper uansett unna hverandre, for jeg henger ikke på slike steder uansett). Men på en fullstappa oslokafe (som jeg heller kanskje ikke ville hatt så mye glede av, midt i folkemengda med barnevogn og alt) - Ja. Men med en viss anelse av at jeg hadde vært desperat. Så enig. Det er da grenser til hvor fornærma man skal bli! Andre årsaker du nevnte: Jeg kjenner en som har født et barn med en voldelig mann. Barnet er veldig redd for evt alle ubehageligheter på dette tidspunktet og er svært følsom. Da driter jeg stort i hvor fornærma noen måtte bli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 6. februar 2009 #269 Del Skrevet 6. februar 2009 Du klarer å gå de metrene bort til kjøpesenterdoen. For å få drive som spisested, skal det være toaletter tilgjengelig. De kan man bruke. Selv om man må gå noen meter. Så du mener jeg skal gå gjennom hele senteret, helt til andre siden for å skifte en liten tissebleie? Det er jo veldig aktuelt når du har med deg baby, vogn og har satt deg ned og skal spise på kafé ... At noen gjør noe galt, betyr ikke at det er greit at andre også gjør noe galt. At noen kjører for fort betyr ikke at det er greit for meg å kjøre på rødt lys. Er det ulovlig å skifte bleie? Hva med å ha med seg stelleteppe uansett hvor du går? Det pleier venninnene mine med barn å gjøre. Ja, det er supert det- men noen ganger glemmer man det, og da er man like langt Og hva med noe enkelt som å sjekke toalettforholdene før du setter deg ned på kafeen? Om du ikke kan skifte bleie der, så gå et annet sted. Kanskje det ikke var noen kafeer med toalett i nærheten? Eller kanskje man måtte finne en kafé så fort som fy pga ungen gråt og ville ha mat ... Mange muligheter Har ikke lest alle 16 siden, altså... Og jeg er barnløs, så jeg blir sikkert arrestert for å uttale meg snart. Kort sagt: å ikke vaske seg på henda etter å ha vært på do, onanert, skiftet bleie eller gravd i søpla er akkurat like ekkelt! Og når man ta i tillegg gjør det så andre ser det, og legger hendene sine på bord/stoler/glass etc, så er det bare uoppdragent... Lurer på et par ting: 1. SPONTANT bleieskift? Du VET jo at ungen din bæsjer og tisser når det faller han/hun for godt! Så du burde jo ALLTID ha med deg håndklær etc!? :klø: Det er enkelt å glemme det, dessuten er det ikke alle som har med seg sånt over alt heller 2. Så at noen kommenterte at det var frekt å bli sur for å få bæsjebleier i kjøkkensøpla, fordi man da burde sagt ifra hvor man ønsket den!? Hallo!? Våre venner med babyer skifter på badet, legger tørre bleier (det hender jo), i badesøpla. Er det tiss eller bæsj, har de ALLTID bedt om en pose, og båret den ut i søpla selv, evt satt den i gangen/på trappa og kastet den ved avreise! UTEN å ha blitt bedt om det! De ser det tydeligvis som en selvfølge. Akkurat som jeg selv ville gjort... Og da går det da an å trille bort til de toalettene -babyen tar da såvidt meg bekjent ikke skade av at det tar et par minutter til før bleien blir skiftet, så akutt er det sjelden. Hva hvis doen er helt på andre siden av senteret da, og man ikke vil gå fra kafébordet fordi man nettopp har bestilt mat og drikke, og man risikerer å stå å vente utenfor stellerommet ... Det ville jeg blitt rimelig stresset av. Det lurte jeg også på... Bæsjer babyen vanligvis til faste klokkeslett? Nei, så klart ikke! Dog, min har en tendens til å ha bæsjebleier til noenlunde samme tidspunkt, men ikke akkurat på timen, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #270 Del Skrevet 6. februar 2009 Dessuten kan litt coli-bakterier faktisk gjøre folk syke! Ja, tviler nå på at det er så farlig. Å bli syk en gang i blant er bare sunt. Det syrker imunsforsvaret blant annet. Lærte det på skola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #271 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg tenker forskjell på urinen til en voksen person, enn et barn fra 1mnd TIL 1år. Hvorfor er det forskjell på urinen til voksne og barn i denne sammenhengen? Begge deler, altså selve urinen, vil vel oppfattes som det samme for folk rundt? At du ikke synes urinen til ditt eget barn er ekkel, er selvfølgelig en annen sak. Selv om man har et barn og er helt komfortabel med tiss og bæsj fra det, så bør man faktisk ha evnen til å se at andre ikke synes det er like stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Alvildebrud- Skrevet 6. februar 2009 #272 Del Skrevet 6. februar 2009 Tenk at babyen heller ikke dør av å måtte vente to minutter på at mor skal komme seg til stellerommet. Er det ikke også sånn at dagens bleier er riktig så gode på å absorbere fukt, slik at barnets hud holdes forholdsvis tørr? Nei, ta litt hensyn til at urin og avføring ikke passer seg på en kafe. Spiser du på do kanskje? Dessuten kan litt coli-bakterier faktisk gjøre folk syke! men altså jenter. Jeg vet ikke hvor dere har vært på cafe, hvordan typer steder det er - om det er i en stor eller liten by... Om dere i det hele tatt har sett noen skifte bleie i vogna... Nei det vet jeg ikke. Men er det opptatt på stellerommet (og toalettene ikke har store nok benker) og det er uformelt ... Det er vel ingen som merker om babyen får et skift i vognen..? Det ER forskjell på kafeer. Det ER forskjell på en liten imntim kafe med få gjester og en stiv stil kontra en lunsjkafe fullstappa med svette folk. Noen lurte på om jeg hadde en veldig liten omgangskrets (siden jeg hadde vært så frekk å ta et beleiskift i vognens dyp, en gang). Vel, jeg må ærlig innrømme at jeg har en ganske stor omgamgskrets full av nyblitte mammaer. Jeg tror ærligtalt det er flere av oss enn det som fremkommer her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 6. februar 2009 #273 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg tror ærligtalt det er flere av oss enn det som fremkommer her Hva mener du egentlig med "oss" her? Kvinner som ikke evner å skjønne at fremmede barns bleier oppleves som ekkelt når man sitter og spiser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. februar 2009 #274 Del Skrevet 6. februar 2009 Alle coli-bakterier er ikke farlige, men noen kan utvikle toksiner i kroppen din, og da kan du bli syk. Det er uansett ikke særlig appetittelig å skifte bleier hvor folk spiser, men du lager vel gjerne mat og spiser den rett etter du har vært på toalettet også, uten å vaske hendene etterpå? For du har jo lært på skolen at det kan styrke immunforsvaret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. februar 2009 #275 Del Skrevet 6. februar 2009 men altså jenter. Jeg vet ikke hvor dere har vært på cafe, hvordan typer steder det er - om det er i en stor eller liten by... Om dere i det hele tatt har sett noen skifte bleie i vogna... Nei det vet jeg ikke. Men er det opptatt på stellerommet (og toalettene ikke har store nok benker) og det er uformelt ... Det er vel ingen som merker om babyen får et skift i vognen..? Det ER forskjell på kafeer. Det ER forskjell på en liten imntim kafe med få gjester og en stiv stil kontra en lunsjkafe fullstappa med svette folk. Noen lurte på om jeg hadde en veldig liten omgangskrets (siden jeg hadde vært så frekk å ta et beleiskift i vognens dyp, en gang). Vel, jeg må ærlig innrømme at jeg har en ganske stor omgamgskrets full av nyblitte mammaer. Jeg tror ærligtalt det er flere av oss enn det som fremkommer her Så det er ikke så farlig med matsikkertheten på den litt mindre fancy kafeen? Gjestene blir ikke like støtt der? Synes du ikke det er like uhygienisk? Eller er det ikke så farlig med gjestene på en slik kafe? Jeg har mange småbarnsmødre i min omgangskrets også, og de synes alle det er hårreisende at noen i det hele tatt synes det er ok å skifte bleie på et sådan sted. Er det opptatt på stellerommet kan en vente et par minutter? Er barnets rumpe så sår og sart at det ikke tåler noen skarve minutter med full eller våt bleie, ja, da er vel huden såpass i ulage at lange turer og kafebesøk ikke er på sin plass før huden er blitt bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Elvira_* Skrevet 6. februar 2009 #276 Del Skrevet 6. februar 2009 dette handler virkelig om folkeskikk.Det er småbarnsmødrene som skal ha toleranse for at andre mennesker ikke vil se bleieskifting midt i maten,ikke omvendt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #277 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg synes det er veldig morsomt å lese hvor tolerante og avslappede mange småbarnsmødre påberoper seg å være. Men så er det jo heller ikke særlig vanskelig å være tolerant overfor seg selv. Ubevisst har de aller fleste en tendens til å tenke at det man selv synes er vanlig og akseptert, burde være det som er vanlig og akseptert for alle andre. Og denne teorien ser ut til å stemme i rikt monn på en del som har skrevet i denne tråden. Viljen til å sette seg inn i andres situasjon ser ut til å være fraværende for de samme personene. Jeg nekter å tro at de samme mødrene hadde ment at det var greit dersom jeg feks satt på restaurant og fjertet og rapet høylytt. Det er jo ikke ulovlig, og så og si alle gjør det "på privaten" men det betyr ikke at det er ok å gjøre det offentlig (med mindre det er umulig å la være). Om jeg i tillegg pillet meg i nesen og spiste snørr tror jeg de fleste ville mistet apetitten. Selv om det muligens var helt normalt for meg å oppføre meg sånn, ville jeg forstått såpass - dersom jeg hadde et minimum av sosiale antenner - at jeg lot være å gjøre det. Nettopp fordi jeg ser at flertallet mener det ikke passer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ting Skrevet 6. februar 2009 #278 Del Skrevet 6. februar 2009 Otto sier det best: http://www.youtube.com/watch?v=3Ue3Y_6i_bI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 6. februar 2009 #279 Del Skrevet 6. februar 2009 Otto sier det best: http://www.youtube.com/watch?v=3Ue3Y_6i_bI Kan ikke spille av nuh på grunn av småtreg PC, men om det er hans småbarnsmødre-satire fra nye torsdagsklubben så er jeg virkelig enig! Den treffer virkelig spikeren på hodet. Jeg tok meg selv i å applaudere etter å ha sett den på tv Og jeg har mange småbarnsmødre i egen omgangskrets som ikke bare skåner andre for barnets bleier, men som også var fryktelig enig i alt som ble sagt her. Så det er ikke slik at alle mister tanke for omverdenen etter å ha født. Og godt er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 6. februar 2009 #280 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg synes det er veldig morsomt å lese hvor tolerante og avslappede mange småbarnsmødre påberoper seg å være. Men så er det jo heller ikke særlig vanskelig å være tolerant overfor seg selv. Ubevisst har de aller fleste en tendens til å tenke at det man selv synes er vanlig og akseptert, burde være det som er vanlig og akseptert for alle andre. Og denne teorien ser ut til å stemme i rikt monn på en del som har skrevet i denne tråden. Viljen til å sette seg inn i andres situasjon ser ut til å være fraværende for de samme personene. Jeg nekter å tro at de samme mødrene hadde ment at det var greit dersom jeg feks satt på restaurant og fjertet og rapet høylytt. Det er jo ikke ulovlig, og så og si alle gjør det "på privaten" men det betyr ikke at det er ok å gjøre det offentlig (med mindre det er umulig å la være). Om jeg i tillegg pillet meg i nesen og spiste snørr tror jeg de fleste ville mistet apetitten. Selv om det muligens var helt normalt for meg å oppføre meg sånn, ville jeg forstått såpass - dersom jeg hadde et minimum av sosiale antenner - at jeg lot være å gjøre det. Nettopp fordi jeg ser at flertallet mener det ikke passer seg. Godt sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg