Gå til innhold

Spark


Skade

Anbefalte innlegg

Som dere ser av tittelen lurer jeg på når man kan kjenne spark på utsiden? :) Typen gleder seg så veldig! ;)

Nå har jeg endel polstring rundt magen fra før, kan det ha noe å si for hvor tidlig man kjenner det utenpå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnneShirley

Det tror jeg er like individuelt som det meste annet.

Jeg har også litt "polstring" på magen, men kjente spark på utsiden før UL i uke 18 husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både legen og jeg kjente spark da jeg var på kontroll 17+0. Men kjente det bare på siden, ikke foran fordi jeg har morkaka på framsiden. Mannen kjente det en liten stund etterpå, husker ikke helt når. Men ser fra dagboka mi at da jeg var 20 uker kunne vi se sparkene på utsiden. Jeg hadde lite/ingen polstring rundt magen.

Men det er jo så individuelt har jeg skjønt og det meste er normalt. Det kommer nok snart tenker jeg. Skjønner godt at dere gleder dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente spark rundt uke 17-18 sist, mannen kunne kjenne det utenpå med en gang. Har svært lite "polstring"... :forvirret:

Kunne nok sikkert kjent litt bevegelse tidligere om jeg hadde visst hva jeg skulle kjenne etter tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente spark rundt uke 17-18 sist, mannen kunne kjenne det utenpå med en gang. Har svært lite "polstring"... :forvirret:

Kunne nok sikkert kjent litt bevegelse tidligere om jeg hadde visst hva jeg skulle kjenne etter tenker jeg.

ja, hva skal jeg kjenne etter. tror jeg har kjent liv...men vet ikke om det bare er tarmene som rumler. hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente det vel utenpå rundt uke 18-19. Husker ikke nøyaktig, men rundt der. Var like etter ultralyden iallefall, og den var i uke 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med at det var veldig individuelt... Vi får bare vente, og håpe vi kjenner noe snart... :) Det sparkes jo ganske hardt der inne, så det kan jo skje når som helst... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hva skal jeg kjenne etter. tror jeg har kjent liv...men vet ikke om det bare er tarmene som rumler. hi hi

Så vidt jeg husker (man glemmer fort ;) ) kjentes det som leamus i begynnelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor kjente det godt da jeg var hos henne i uke 24. Jeg kan også kjenne det på utsiden, selv med min ganske kraftige polstring.

Men av en eller annen grunn erter babyen samboer, og slutter å sparke hver gang han skal kjenne.

Rampeunge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skoeska

Både jeg og sambo kjente det for første gang i uke 22.

Jeg forsto ikke at det var babyen før jeg kjente ham utenpå faktisk...! :o Visste liksom ikke helt hva jeg skulle kjenne etter, var kanskje derfor. Vet fremdeles ikke om jeg kjente det på innsiden før jeg kjente det på utsiden heller - men nå vet jeg vel hva jeg skal kjenne etter en eventuell neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skoeska

Forresten: Mange ganger har jeg kjent han har bevegd på seg (i ettertid) og når sambo skal kjenne så ligger han musestille. Det er fryktelig irriterende! Håper han har samme effekt på ham når han kommer ut, at han roer seg ned med en gang pappaen kommer og holder ham :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg la meg igår kveld, fant jeg ut jeg skulle være litt tålmodig og kjenne etter om jeg kunne kjenne noe utenpå... Godt mulig jeg kunne kjent det for lenge siden, men er ikke tålmodig nok... :gjeiper:

Men, i allefall, jeg kjente den lille på utsiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...