Gå til innhold

Hvor er kontrollen med asylsøkere/innvandrere??


Freetime

Anbefalte innlegg

Går det virkelig ann å skjule seg i Norge idag??

Der finnes massevis av personer som burde få hjelp til å få en annen identitet av forskjellige grunner,så skal det plutselig være så enkelt for invandrere og asylsøkere??

Sjekk denne nyheten fra VG-nett:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7073060

Utrolig men sant,og helt vanvittig icon_confused.gif

Er det ingen i nærmiljøet til disse menneskene som reagerer på at barn ikke går på skole?Jeg bare spørr jeg... icon_smile.gif

Hilsen Freetime som er ganske sjokkert icon_eek.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Freetime - jeg aner ikke hvor du bor - men der jeg bor er det OVERHODE ingen som bryr seg med hva andre gjør - og når det gjelder innvandrere så bryr man seg ENDA mindre. Tallet på ulovelig innvandrere er sikkert dobbelt så høyt som det som står i artiklen. Forferdelig - men sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Hva m kontrollen over barna??? Er dere klar over hvor mange dødsheslige unger som totalt mangler folkeskikk d er rundt omkring i landet her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Ante meg ikke at det var så mange. Så grusomt.

Er enig med at det er slapp kontroll - OG masse heslige unger! Men det gjelder ikke bare innvandrere, da, om det var det taler mente! Utrolig masse norske unger som også mangler folkeskikk totalt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Oooops, kom nær entertasten en gang for mye her...

Jeg synes det er leit å lese slikt, men på en annen side forstår jeg det. Husk at asylsøker og innvandrer er to forskjellige ting da folkens. Asylsøkere søker oppholdstillatelse på humanitære grunnlag! Og slike saker kan ta mange år.

Leit å sitte inne i fem år mens saken din "blir behandlet" for så å få avslag og bli sendt hjem til et land der de ikke har glemt......

Og når man er uten personnr. osv, er det jo ikke mulig å begynne på skole eller få seg jobb. Da blir det til at man finner på andre ting. Nei, hadde det vært litt fortgang i sakene derimot!

Vi kom til Norge i 86. Jeg var seks år, og kunne ikke engang leke på lekeplassen utenfor hotellet som den gang ble brukt som mottak.

Vi satt inne i nesten et halvt år, det var NOK, mer enn nok. Vi fikk heldigvis oppholdstillatelse, og jeg vil ikke engang tenke på hva som hadde skjedd dersom vi ikke hadde fått det...

Dette ble rotete. Poenget mitt er at det ikke finnes den asylsøker her på jorden som er det frivillig. Selvsagt vil man bli i landet man er født og oppvokst i, blant familie, kjente og kjære som elsker en. Men står det om liv og død og en bare er NØDT til å flykte, da er valget klart... For hvem vil vel bli torturert og drept, hvem vil se de man elsker bli slaktet som dyr, hvem vil bli mishandlet til døden av de man forakter?

Der finnes en million andre grusomme ting å flykte fra...

Som sagt, valget er klart.

Det er ikke lett for noen det her. Alltid to sider av samme sak....

-Mina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...