Gå til innhold

12 uker og blodklump i do


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det står i overskriften at hun er i uke 12, Lissi....

Jeg har hatt SA to ganger (en gang uke 6, annen gang rundt uke 4), og hadde mye smerter begge gangene. Det blødde mye, det var både rennende blod og mindre "klumper"... Smertene kjentes ut som veldig, veldig sterke menssmerter, som skikkelige kramper i livmora.

Ja jeg vet, jeg ble bare litt sjokkert og fikk litt dejavu. Jeg så jo hjertelyden i uke 6 så ble paff og bekymret når hun sa hun var i uke 12 og sa de ikke fant hjertelyd. Jeg tok også som en selvfølge at hun hadde hatt ultralyd og det er kanskje feil av meg, dere sier doppler også... I allefall så tenkte jeg at babyen skal jo være nesten 10 cm nå med armer og ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos legen i dag for å få sjekket hjertelyden, men det var for tidlig, hun kunne ikke høre noe. Jeg som håpet jeg skulle få en liten bekreftelse på liv. Men jeg har fortsatt ikke hatt noe mer blødning (annet enn bittelitt rosa på papiret) og ikke vondt (annet enn bittelitt murring som jeg ikke hadde merket hvis det ikke var for at jeg nå kjenner VELDIG godt etter). Så da får jeg smøre meg med tålmodighet til onsdag da jeg skal på sykehuset og få tatt ultralyd og blodprøve.

Jeg ser jo her at hun skulle få ultralyd i dag.

Håper det har gått bra med deg ts :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte hjertelyd i uke 6. Derfor jeg reagerte på at de ikke hadde hørt hjertelyd i uke 12. Så da koblet jeg ingen hjertelyd og klump i do med kanskje en SA. Men jeg er ingen lege.

i uke 6 hører man ikke hjertelyd med doppler - men man kan se hjertet slå, på en ul.

i uke 12 har livmoren vokst over skambenet - defor er det da mulig å HØRE hjertet slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge
i uke 6 hører man ikke hjertelyd med doppler - men man kan se hjertet slå, på en ul.

i uke 12 har livmoren vokst over skambenet - defor er det da mulig å HØRE hjertet slå.

Jeg hørte hjertet slå med doppler i uke 8 i alle fall så for noen er det mulig før uke 12. Hørte hjertet på hver kontroll etter det. Jeg hadde to kontroller i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i uke 6 hører man ikke hjertelyd med doppler - men man kan se hjertet slå, på en ul.

i uke 12 har livmoren vokst over skambenet - defor er det da mulig å HØRE hjertet slå.

aha :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...