Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #721 Skrevet 15. mai 2009 Her er noen av mine tanker fra i går: -Prøvde Synnøve Svabø desperat å etterligne Jostein Pedersen? Med spydige kommentarer og slikt... jeg syns hun var morsom en stund, men at hun dreit seg ut fra og med det øyeblikket stemmingen begynte -Irland hadde en bra sang. Synd de ikke kom videre. -Alex kan egentlig ikke synge særlig bra, men totalt sett gjør han en god jobb og havner på pallen i semifinalen i mine øyne -De som sang som nr. 2 var usedvanlig anmasende og grusomme.. og Ungarn, vel.. hehehe
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #722 Skrevet 16. mai 2009 Synd at de har forandret showet sitt så mye! Mye bedre i Norge, naturlig flyt og farger i motsetning til det grafikkshowet det er nå... Tviler på at vi vinner, europa må være lei... Isåfall må showet være UTROLIG.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #723 Skrevet 16. mai 2009 Hr hørt en del på Sveriges bidrag det siste døgnet, og synes den er bra. Den er bedre enn den norske, og fortjener å vinne. Blir likevel ikke lei meg om Norge vinner.
juliane Skrevet 16. mai 2009 #724 Skrevet 16. mai 2009 Synd at de har forandret showet sitt så mye! Mye bedre i Norge, naturlig flyt og farger i motsetning til det grafikkshowet det er nå... Tviler på at vi vinner, europa må være lei... Isåfall må showet være UTROLIG. Du må huske på at 90% av seerne ikke har sett sangene før i semifinalen, og mange har sikkert ikke sett semifinalene engang. Vi som sitter på nettet og diskuterer Esc ser jo alle bidragene på youtube opptil flere ganger, men det betyr ikke at alle andre gjør det. Det snakkes om 100 millioner seere, mens Alexander Rybak kanskje har et par millioner views på Youtube til sammen. Jeg har sikkert stått for 30 av dem bare jeg, og jeg er nok ikke den eneste. Norge har jo ikke forandret showet sitt i det hele tatt! At de russiske produsentene gir dem en annen bakrgrunn enn det de hadde ønsket og har en altfor stor scene og tar dårlige valg i forhold til kameraføring og klipp er dessverre ikke noe Norge kan få gjort noe med.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #725 Skrevet 16. mai 2009 Norge har jo ikke forandret showet sitt i det hele tatt! At de russiske produsentene gir dem en annen bakrgrunn enn det de hadde ønsket og har en altfor stor scene og tar dårlige valg i forhold til kameraføring og klipp er dessverre ikke noe Norge kan få gjort noe med. Det er forandret. Ikke like naturlig... Og nei, Norge kan ikke noe for at produsentene har forandret grafikken, men det er forandret allikevel.
ninuska_ Skrevet 16. mai 2009 #726 Skrevet 16. mai 2009 Du må huske på at 90% av seerne ikke har sett sangene før i semifinalen, og mange har sikkert ikke sett semifinalene engang. Vi som sitter på nettet og diskuterer Esc ser jo alle bidragene på youtube opptil flere ganger, men det betyr ikke at alle andre gjør det. Det snakkes om 100 millioner seere, mens Alexander Rybak kanskje har et par millioner views på Youtube til sammen. Jeg har sikkert stått for 30 av dem bare jeg, og jeg er nok ikke den eneste. Norge har jo ikke forandret showet sitt i det hele tatt! At de russiske produsentene gir dem en annen bakrgrunn enn det de hadde ønsket og har en altfor stor scene og tar dårlige valg i forhold til kameraføring og klipp er dessverre ikke noe Norge kan få gjort noe med. Jeg tviler på at det er så mange som ikke har hørt Fairytale. De har presset den sangen inn overalt hvor de kunne - det skal du være sikker på. Det er synd for Aleksander - jeg håper at han ikke vinner. For hans egen del. Syns den norske pressen har vært altfor innpågående på Aleksander. De skulle latt han være i fred og latt han øve og få tid til å slappe av. Hver morning jeg har stått opp, er ansiktet til Aleksander ut over alle avisene - framfor masse viktige nyheter. Hvor fantastisk han er, hvor ditt og datt han er.. Ja, vel? Jeg syns han har mistet gnisten som var i Spektrum - han ser bare sliten og påtvungen ut - smilet han kommer ut med er ikke det minste ekte. Jeg er skikkelig lei hele oppstyret rundt han. Og jeg føler det kommer til å bli en sånn "bystander-tendens" ikveld på finalen - at folk tenker at "ja, men han er så populær at jeg trenger ikke stemme på han - det er tusen andre som gjør, jeg får heller gi stemmen min til.........."
juliane Skrevet 16. mai 2009 #728 Skrevet 16. mai 2009 De har presset inn Fairytale i Norge ja, men tror du virkelig folk i Andorra, Malta, Israel og Moldova ikke kan sette på radioen uten å høre den sangen? Jeg må presisere at jeg ikke aner noe om hitlistene i disse landene, men jeg tviler sterkt... Alexander har jo fått kritikk nettopp fordi han ikke har dratt på promoturne for å gjøre sangen bedre kjent i resten av Europa. Jeg har troen på Alexander, og mener at hvis vi ikke vinner er det fordi Europa liker en annen sang bedre - ikke at folk er lei av Fairytale.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #729 Skrevet 16. mai 2009 Har sett grand prix i alle år... ja her i norge har vi hørt alexander hele tiden.. men ikke de i utlandet. Det tviler jeg sterkt på. Jeg er nok en av de som liker den gamle måten best - så jeg titter ikke på semifinalene eller noe. Så kun uttrekningen For meg kommer alle sangene som en overraskelse i dag (foruten norges bidrag da) Men ja jeg liker norges bidrag jeg i år og håper han kommer langt opp. Er nok mest vi nordmenn som har fått litt overdose av den norske sangen. Men jeg synes det svinger av den enda og det er mange år siden jeg har likt et norskt bidrag så godt .
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #730 Skrevet 16. mai 2009 Og jeg føler det kommer til å bli en sånn "bystander-tendens" ikveld på finalen - at folk tenker at "ja, men han er så populær at jeg trenger ikke stemme på han - det er tusen andre som gjør, jeg får heller gi stemmen min til.........." Har du ikke fått med deg at Norge allerede har talt? Alexander er nordmannen som er med i internasjonale Eurovision. Folk i Hellas, Frankrike, Slovenia og you name it har vel knapt hørt om han, på samme måte som jeg ikke aner hvem som representerer Serbia i år (hvis de i det heletatt er med)...
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2009 #731 Skrevet 16. mai 2009 Men hvorfor er f.eks Israel med? Trodde det bare skulle være Europeiske jeg...
Meaty Skrevet 16. mai 2009 #732 Skrevet 16. mai 2009 De har presset inn Fairytale i Norge ja, men tror du virkelig folk i Andorra, Malta, Israel og Moldova ikke kan sette på radioen uten å høre den sangen? Jeg må presisere at jeg ikke aner noe om hitlistene i disse landene, men jeg tviler sterkt... Alexander har jo fått kritikk nettopp fordi han ikke har dratt på promoturne for å gjøre sangen bedre kjent i resten av Europa. Jeg har troen på Alexander, og mener at hvis vi ikke vinner er det fordi Europa liker en annen sang bedre - ikke at folk er lei av Fairytale. Vel talt!!
Søtpotita Skrevet 16. mai 2009 #733 Skrevet 16. mai 2009 Har du ikke fått med deg at Norge allerede har talt? Alexander er nordmannen som er med i internasjonale Eurovision. Folk i Hellas, Frankrike, Slovenia og you name it har vel knapt hørt om han, på samme måte som jeg ikke aner hvem som representerer Serbia i år (hvis de i det heletatt er med)... Serbia kom diverre ikkje vidare i frå semifinalen. Låta var ganske fin Hadde nok vunne dersom folk ville innsett det
sleazejenta Skrevet 16. mai 2009 #734 Skrevet 16. mai 2009 Serbia kom diverre ikkje vidare i frå semifinalen. Låta var ganske fin Hadde nok vunne dersom folk ville innsett det ja riktig... Kommer resultatene i finalen i kveld til å bli lagt frem på gode gamle måten hvor landene sier hvor mange poeng de gir til de andre? eller blir det på den kjappe måten som i semifinalene, egentlig?
Fortunatus Skrevet 16. mai 2009 #735 Skrevet 16. mai 2009 ^ Det er vel den litt langtekkelige måten Men er spent på den juryen, hvordan spiller den inn?
Søtpotita Skrevet 16. mai 2009 #736 Skrevet 16. mai 2009 Kommer resultatene i finalen i kveld til å bli lagt frem på gode gamle måten hvor landene sier hvor mange poeng de gir til de andre? eller blir det på den kjappe måten som i semifinalene, egentlig? Ein ting kan du vere sikker på; det vert drege ut med ekstremflørting mellom hoftedama og Modern-Talking-look-aliken
henine Skrevet 16. mai 2009 #737 Skrevet 16. mai 2009 Gleder meg til ikveld! Jeg også, klarer nesten ikke vente..
sleazejenta Skrevet 16. mai 2009 #738 Skrevet 16. mai 2009 ^ Det er vel den litt langtekkelige måten Men er spent på den juryen, hvordan spiller den inn? eneste jeg har fått med meg er at jurypoeng og telefonstemmer er fifty-fifty... Ein ting kan du vere sikker på; det vert drege ut med ekstremflørting mellom hoftedama og Modern-Talking-look-aliken haha, ja!...
ninuska_ Skrevet 16. mai 2009 #739 Skrevet 16. mai 2009 eneste jeg har fått med meg er at jurypoeng og telefonstemmer er fifty-fifty... haha, ja!... Får man vite hva juryen har stemt da? Eller blir det bare.. plottet sammen med telefonstemmene?
sleazejenta Skrevet 16. mai 2009 #740 Skrevet 16. mai 2009 sjekket litt nå det er visst sånn at hvert jurymedlem setter opp sin egen liste. Så blir da de "stemmene" summert... og da blir de bare lagt til telefonstemmene, så virker litt som man ikke får vite det. var sånn jeg skjønte det utifra det jeg leste, iaffal
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå