Gå til innhold

Tarot forstyrret av følelser


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt tarot kort i noen år, og både jeg og venner jeg har lagt for har alltid blitt overrasket over hvor "rett" kortene har hatt, og kortene har gitt et annerledes og nyttig syn på forskjellige situasjoner.

Men nå er jeg forelsket i en fyr, og det virker som om det gjør at jeg får feil svar. Jeg får rett og slett det svaret jeg skulle ha ønsket meg, i stedet for det som er virkeligheten. Og det er helt sikkert ikke det at jeg tolker kortene til å bety det jeg vil, jeg har prøvd å få kortene til å passe i et mer sannsynlig mønster, og det går ikke.

Noen andre som har opplevd noe lignende? Det er jo ganske trist om forelskelse kan "forstyrre" kortene på denne måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt tarot kort i noen år, og både jeg og venner jeg har lagt for har alltid blitt overrasket over hvor "rett" kortene har hatt, og kortene har gitt et annerledes og nyttig syn på forskjellige situasjoner.

Men nå er jeg forelsket i en fyr, og det virker som om det gjør at jeg får feil svar. Jeg får rett og slett det svaret jeg skulle ha ønsket meg, i stedet for det som er virkeligheten. Og det er helt sikkert ikke det at jeg tolker kortene til å bety det jeg vil, jeg har prøvd å få kortene til å passe i et mer sannsynlig mønster, og det går ikke.

Noen andre som har opplevd noe lignende? Det er jo ganske trist om forelskelse kan "forstyrre" kortene på denne måten...

Du kan ikke tolke for deg selv, fordi du kan aldri få den samme objektive avstanden til deg selv som til andre. Du må bare innse at hvis empirien peker mot en trend i høy treffprosent når du tolker for andre, så er det din force. Lytt like mye til hva som blir feil, som hva som blir rett. For du må lære hvor du treffer, og hvor du selv bør oppsøke andre, for å utfylle din begrensning.

Det blir det samme som om du har en høy treffrate på kjærlighet, men en lav på økonomi. Da er din styrke å tolke innen de feltene du evner å gjøre det. Det er ikke uvanlig å avstå fra å legge på seg selv. Og der finns sikkert grunner til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spådde en venninne. Så DE mulighetene for henne og DET livet for henne fremover.

Så spådde jeg noe om meg. Dèt så ikke spesielt lyst ut. Særlig ikke i forhold til henne :fnise:

Men men...

Man må lære seg å være objektiv ja. Da kan man spå seg selv, men så var det det med å være objektiv ovenfor seg selv. Det er ikke alltid lett, men øvelse gjør mester i dette tilfellet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...