Bestee Skrevet 21. januar 2010 #1761 Del Skrevet 21. januar 2010 Jeg skjønner godt at du er litt urolig før UL! Det skulle da bare mangle. Jeg var også litt nervøs, men heldigvis viste alt seg å være i den skjønneste orden (etter det hun kunne se selvfølgelig.) Min kjære sa etter ultralyden, at dersom han hadde tenkt på at jordmor skulle gå igjennom hele kroppen til nurket for å se etter feil, ville han nok vært litt mer nervøs på forhånd.. Har inntrykk av at de fleste mannfolk tar hele graviditeten med stor ro ja. Har påpekt mer enn en gang til min at han er så heldig som slipper å gå og være så urolig hele tiden. Men tenkt på alt det vi vet som de ikke vet da.. om alt som KAN gå galt i et svangerskap. De tråler jo ikke akkurat nettet etter all mulig info om symptomer på SA, MA, kromosomfeil osv osv.. Kanskje like greit.. For en fin mage du har! Kjære tar bilde av magen min hver uke, og har gjort det siden uke 9. Når jeg tenker at jeg nesten ikke har fått noe mage i det hele tatt, kan jeg bare se på bildene og konstantere at den har visst vokst en god del allikevel. Men jeg ser forstatt litt feit ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 21. januar 2010 #1762 Del Skrevet 21. januar 2010 Søte fine magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 22. januar 2010 #1763 Del Skrevet 22. januar 2010 18 uker og snart ultralyd Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #1764 Del Skrevet 22. januar 2010 Tusen takk for gode ord, Bestee. Så moro å ha vært på ultralyd og godt å høre at alt sto bra til. Huff ja, man hører jo om så mange skumle ting, så det er vel bare naturlig å bli litt nervøs, vil jo så gjerne at alt skal stå bra til med den lille. Mannfolka er heldig som er litt uvitende på det punktet der. Så koselig med magebilder fra uke 9. Jeg angrer meg på at jeg ikke har tatt noen tidligere, men skal bli flink til å dokumentere den voksende magen framover. Moro å ha! Tusen takk, Devilina. Takk, Lucky? og god helg til deg også. Ikke lenge igjen til UL nå nei, bare en liten helg og en arbeidsdag. ****** Endelig helg! :hoppe: I natt har jeg drømt at vi var på UL og det var en liten i magen min... Koselig drøm. Blir spennende å se om jeg er sanndrømt. Så deilig med helg!! I kveld skal det bare slappes av. Skal lage middag nå. Har skrevet ut noen nye oppskrifter fra nettet som skal prøves ut, så får se hvilken jeg ender opp med i dag. Så blir det sofa og fredags-TV resten av kvelden! God helg, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 22. januar 2010 #1765 Del Skrevet 22. januar 2010 Helg!! Så søt liten mage du hadde fått deg da :rødme: Herlig. Det blir spennende med UL, og ikke lenge igjen nå nei. Den går nok knirkefritt Kos deg med fredags-tv og sofa i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 23. januar 2010 #1766 Del Skrevet 23. januar 2010 I natt har jeg drømt at vi var på UL og det var en liten i magen min... Koselig drøm. Blir spennende å se om jeg er sanndrømt. :rødme: Så herlig Blir spennende å se hva som gjemmer seg i magen din Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. januar 2010 #1767 Del Skrevet 23. januar 2010 Å sove ER rett og slett det beste som finnes Hater å stå opp altså og håper hver morgen når klokka ringer at jeg bare drømmer ******************** Godt det hjalp med litt sol på kroppen mot eksemen Happy Feet Herlig gravidemage du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 24. januar 2010 #1768 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei Happy Feet! Jeg falt ut av dagbøkene her i høst/vinter... men er nå tilbake. Husker ikke om jeg har gratulert deg med baby på vei engang. Uansett!! Gratulerer så mye!!! Fantatiske greier Får følge deg litt her heller, deg og den lille, søte magen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 24. januar 2010 #1769 Del Skrevet 24. januar 2010 Så søt mage! Hvilken dag er det UL er? Veldig kos om det stemmer at det er en jente da, siden du drømte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #1770 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Takk for koselige hilsener honning, Lucky?, pusilus, Aurelia og Estrella84. Koselig å se deg her igjen, Aurelia. Takk for gratulasjon, satser på at det ikke er alt for lenge til jeg kan gratulere deg også. Estrella; ultralyden er på tirsdag, så ikke lenge igjen nå. Jeg er så spent!! Det er resten av familien også, tror mamma er like spent som meg. Det er så koselig! Første gang hun skal bli bestemor, så det er klart det er stas. Tantene mine er også veldig spente. Jeg er eldst av "ungene" i min familie og dette blir det første barnet i vår generasjon, så tror alle gleder seg veldig over det nye familiemedlemmet som er på vei. I anledning ultralyden på tirsdag, har jeg hentet fram denne lista igjen: Tippeliste: Missiw - Happy Feet - Devilina - Cuba - honning - pusilus - Rosa76 - Gossip girl - Lucky? - Sambo - dinedama - dreia - Ananan - naerin - Mamma - Tante - Mamma og tante har også troa på jente, så jeg har skrevet opp dem på lista også. Jeg hadde veldig guttefølelse først, men nå er det veldig sterk jentefølelse. Heller veldig mot jente altså, men tror jeg fortsatt skal tippe gutt, siden jeg var så sikker på det i lang tid. Mamma har vært her og vasket i dag, så nå er huset skinnende rent og pent. Mamma er så mye mer nøye enn meg, så det blir noe helt annet når mamma hjelper til med vasken. Snille mamma'n min! I dag skal vi ha stek til middag! Den står i ovnen nå. Gleder meg, stek er nam, nam! Ha en fin søndagskveld, jenter. Jeg skal fylle ut et skjema jeg har fått fra sykehuset, så det er klart til UL. Vet ikke om det har så mye med UL'en å gjøre, tror heller det var i forbindelse med at jeg er tildelt fødeplass der, men det skulle fylles ut og legges sammen med Helsekortet, så da får jeg gjøre det. Endret 24. januar 2010 av Happy Feet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 24. januar 2010 #1771 Del Skrevet 24. januar 2010 Mamma har vært her og vasket i dag, så nå er huset skinnende rent og pent. Mamma er så mye mer nøye enn meg, så det blir noe helt annet når mamma hjelper til med vasken. Snille mamma'n min! Snille mammaen din da Slike mammaer er gode å ha Håper steken ble god og at dere har hatt en deilig søndagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #1772 Del Skrevet 25. januar 2010 Steken var veldig god og jeg hadde en fin søndagskveld, Lucky?. Var kjære som sto for hele middagen med dessert og det hele. Skikkelig søndagsmiddag! Og ja, sånne mammaer er veldig gode å ha. ****** Åh, jeg er så spent på morgendagen! Klarer ikke tenke på annet og kjenner sommerfugler i magen. Skulle ønske jeg kunne spole tida fram og få det overstått! Og så er jeg så utrolig god på å "hause" opp meg selv, det gjør jo ikke saken akkurat bedre. Det kiiiiler i magen! Er nysgjerrig på om det er en liten gutt eller jente i magen, men det er liksom ikke det jeg er mest spent på. Det er selve opplevelsen og selvfølgelig få en bekreftelse på at alt står bra til. Har time først utpå dagen i morgen, skjønner ikke hvordan jeg skal få formiddagen til å gå! Dette er så spennende! :dåne: :bond: :bond: :bond: :bond: :bond: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 25. januar 2010 #1773 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg deler følelsene dine jeg Jeg bare håper håper håper håååååper at de klarer å se hva slags huledings det er i magen min!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 25. januar 2010 #1774 Del Skrevet 25. januar 2010 Gleder meg til å høre om opplevelsen deres i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 25. januar 2010 #1775 Del Skrevet 25. januar 2010 Eg følger med heile tida sjølv om eg ikkje skriv så mykje. Herlig at litt sol gjer underverker for eksemen! Spennande med UL i morgon. Eg forstår godt korleis du har det med å måtta venta til langt utpå dagen. Det er utrulig nervepirrande, og du sit og kikkar på klokka kvart femte minutt på jobb. Lykke til! Håpar alt ser tipp-topp ut og at mini viser seg frå alle sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 25. januar 2010 #1776 Del Skrevet 25. januar 2010 Håper formiddagen går fort for deg i morgen, ikke lett å konsentrere seg på jobben tenker jeg Masse lykke til i morgen, gleder meg til referat Håper de kan se om det er en eller en i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #1777 Del Skrevet 26. januar 2010 Takk for koselige hilsener, jenter! Har vært skikkelig nervøs i hele dag. Både nervøs og spent, gledet og smågruet meg om hverandre. Men, UL gikk kjempefint, så jeg hadde ikke noe å være nervøs for. Nå smiler jeg bare fra øre til øre og kjenner meg så utrolig glad og lykkelig! Utrolig hvor mye man kan se, hun målte og viste alle organer. Skulle til å begynne med måle hodet, men den lå med hodet nedover litt bortgjemt, så det var visst ikke så lett. Hun målte andre ting istedet og når hun til slutt skulle prøve å måle hodet igjen, så var den like sta. Hun trykket og trykket, men den ville ikke lee hodet sitt. En sta liten krabat, men til slutt fikk hun vel tatt de målene hun ville og vi fikk se toppen av hodet. Hun spurte til slutt om vi hadde noen spørsmål, ellers var hun ferdig med undersøkelsen. Jeg spurte om hun kunne se kjønnet og hun sa at ja, det hadde hun sett hele tiden og flyttet ultralydredskapet og viste og det var ikke noe vanskelig å se at det var en liten . Han var ikke så glad i å vise fram hodet sitt, men det mellom bena viste han gladelig fram. Så jeg har altså en liten gutt i magen min. Gratulerer så masse til Devilina, Gossip girl og Ananan som tippet riktig. Etter ultralyden dro vi på shopping. Var innom H&M og kjøpte juniors første klær. Var ikke så veldig godt utvalg til så små i den butikken jeg var, men fant da noe. Inspirert av dinedama, dro vi også innom Princess hvor det er 40% på alle varer. Der kjøpte vi to dyner, en til seng og en til vogn/vogge, dynetrekk, håndklær, en liten bamse, kluter, laken og helsetepper. Veldig moro å gå til innkjøp av babyutstyr. Etter ultralyden, kjennes alt så mye mer virkelig. Tenk at vi skal få en sønn om 5 måneder. :rødme: I følge ultralyden er jeg 19+1 i dag, ikke 18+5 som jeg har trodd, så nå kan jeg begynne å feire ny uke på mandager istedet for torsdager. Det har jo ikke akkurat så mye å si, men alltid veldig stas når går over i en ny uke og nå blir det mandager det kan feires. En god start på uka. Fikk også med noen bilder, men siden han lå litt dumt til og nektet å flytte seg, fikk hun ikke bilder av hele han, så ble kun bilder av kroppen ned til beina, ikke noe helfigur. Men vi har jo sett hele han og han så frisk og fin ut, det var det viktigste med ultralyden. Og så fikke vi vite kjønnet og det veldig sikkert. Kjempehappy! Vi kjøpte noen kakestykker på et konditori hvor de har veldig fine kaker, så nå skal vi spise middag og så feire overstått ul med deilige kaker. Så blir det avslapping med film etter det. Har supervondt i hodet, så har også skeiet ut med en Paracet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 26. januar 2010 #1778 Del Skrevet 26. januar 2010 Nå er du jo lengre på vei enn meg da Jeg ble satt tilbake til 18+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 26. januar 2010 #1779 Del Skrevet 26. januar 2010 Gratulerer med vel overstått UL og en helt perfekt prins i magen! Ble litt rørt jeg nå! Ha en koslig feiring! Håper hodepinen gir seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 26. januar 2010 #1780 Del Skrevet 26. januar 2010 Så fantastisk at alt står bra til og at det er en liten som gjemmer seg i magen din Moro å begynne å handle inn til han da, er jo sååå mye fint å få tak i! Deilig å bli satt litt frem også da, på mandag er du jo faktisk halvveis Kos dere med deilig og velfortjent kake i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå