Happy Feet Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #1661 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg overlevde treningen! Det var faktisk bare deilig å trene igjen. Trodde alt skulle være et ork, at jeg måtte ta meg selv i nakkeskinnet og slepe meg rundt til de forskjellige maskinene, men nei - det var bare veldig godt å bruke kroppen igjen. Tilpasset jo selvfølgelig treningen i forhold til at jeg er gravid med litt lettere vekter osv, men jeg ble sliten i musklene fordet. Sliten på en god måte. Hadde også 30 minutters utholdenhetstrening før styrketreningen. Nå sitter jeg her hjemme blid og fornøyd og med den gode treningsfølelsen i kroppen. Veldig glad over at den første treningen som gravid var en positiv opplevelse, da blir det litt lettere å komme seg på trening neste gang også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 28. desember 2009 #1662 Del Skrevet 28. desember 2009 Høres ut som om du har hatt en fin jul ja Deilig med late dager og kos Flink du var som var å trente i går da Følelsen av å ha trent er jo sååå deilig Ha en fin dag vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 28. desember 2009 #1663 Del Skrevet 28. desember 2009 Innom å hilser på. Så flott at den første treningen ble positiv. Litt lettere å fortsette da ja Burde vel begynne å trene igjenn jeg og, så får tuppe meg selv i baken og dra jeg og snart. Har jo bare godt av det. Han en fin fin dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. desember 2009 #1664 Del Skrevet 28. desember 2009 Herlig å være i gang med treningen God mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #1665 Del Skrevet 28. desember 2009 Lucky?, Gaupa og pusilus Veldig deilig å være i gang med treninga igjen, ja. Kjenner meg ganske så stiv og støl i skrotten i dag. Planen er en ny tur på Sats i morgen. Siden det gikk så greit med første runde, slipper jeg å gå og psyke meg opp halve dagen. I dag har jeg kjøpt mine første gravid-bukser! Prøvde mange på H&M. Det er veldig uvant å ha på seg og flere passet ikke i det hele tatt. Virket som om de var for folk med litt større mager, for de var skikkelig store og pløsete der det liksom skulle være en mage. Men så fant jeg ei bukse som satt som støpt! Strikken satt kjempefint over den lille magen min og det er også god plass til at magen kan vokse, uten at den ser for stor ut nå. Satt veldig fint på beina og rumpa også! Bortsett fra strikken på magen, ser det ut som om jeg har på meg helt vanlige jeans. Veldig deilig å ikke ha noe som presser på magen. Godt å slippe magen fri! Ble også litt annen shopping i dag. Et par nye treningstopper som magen kan vokse litt i, et par nye støvletter, litt undertøy og et skjerf. Følte meg veldig flink som ikke kjøpte noen nye tunikaer. Det har jeg nemlig nok av, men det er jo så mange fine rundt om i butikkene, med god plass til en liten mage, så det er veldig vanskelig å la være. Men jeg klarte det! Ellers merker jeg ikke så mye til at jeg er gravid om dagen. Jeg er jo omtrent ikke kvalm lenger. Siden jeg har fri, sover jeg lenge om morgenen og kjenner meg derfor uthvilt og lite trøtt om dagen. Deilig å være i så fin form nå. At man blir i bedre form etter 1. trimester, stemmer i alle fall veldig på meg. Bortsett fra at mange av buksene mine ikke passer lenger, så er det ikke så mye som minner meg om at jeg var gravid, foruten at det opptar tankene mine omtrent hele tiden. Gleder meg til jeg kan begynne å kjenne liv. Ligger og kjenner etter når jeg har lagt meg om kvelden. Kjenner etter en fornemmelse av en fiskehale som slår, en liten boble som sprekker og sommerfuglvinger, ting jeg har lest i bøker at noen sier de kan kjenne nå, men jeg kjenner ingen ting. Vet det er veldig tidlig og det står at førstegangsfødende kjenner slikt senere, men jeg klarer ikke la være å kjenne etter fordet. Må være helt fantastisk når man kan begynne å kjenne det lille livet som vokser der. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #1666 Del Skrevet 29. desember 2009 En ny treningsøkt er gjennomført. Det gikk veldig fint. Jeg har jo ikke like tunge vekter som vanlig og savner litt det å ta meg heeelt ut, men jeg gjør heller flere repetisjoner, så blir sliten på en litt annen måte. Og så 40 minutter på elipsemaskin (hvis det er det det helter :gjeiper: ) først. Veldig fornøyd med meg selv og god følelse i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 31. desember 2009 #1667 Del Skrevet 31. desember 2009 GODT NYTT ÅR TIL DEG VENNEN Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #1668 Del Skrevet 31. desember 2009 Tusen takk for det Lucky?! Et riktig godt nytt år og en fin kveld ønskes deg også, vennen. For vår del blir det en ganske rolig feiring i heimen. Vi får søster og hennes kjære på besøk og skal spise kalkun. 15 uker i dag! Har sovet veldig dårlig de siste nettene. Kjenner meg helt fyllesyk. Jeg tisser minst 5 ganger om natta, så det er klart det ikke blir den mest effektive søvnen ut av det. Og så har jeg begyne å klø. Har hørt om svangerskapskløe, så kanskje det er det. Det klør på mage, lår, armer osv og selvfølgelig som verst da jeg skal sove. Tror jeg må innføre noen regler om drikking på kvelden. Ikke lov til å drikke etter et visst klokkeslett, så får vi se om det kan begrense doturene. Nå driver jeg og lager Creme Brulee, kveldens dessert. Så er planen en litt sen frokost og trening. Så er det vel tid for å sette kalkunen i ovnen og begynne å ordne litt til kveldens middag. Ønsker dere alle en fin siste dag i 2009 og et riktig godt nytt år! Håper 2010 er året da store ønsker går i oppfyllelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananan Skrevet 31. desember 2009 #1669 Del Skrevet 31. desember 2009 Som alltid veldig koselig å lese her inne, godt å høre at alt står bra til med mor og barn Ønsker deg og dine en flott nyttårsfeiring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #1670 Del Skrevet 1. januar 2010 Hei Ananan! Så koselig at du syns det! Takk for det, vi hadde en veldig fin kveld. Håper du også hadde det! Da var nyttårsaften over og vi skriver 2010. Dette blir et spennende år og det er rart å tenke på alt vi har i vente og hvor totalt anderledes livet vårt kommer til å bli. Nyttår er alltid tid for ettertanke. Jeg tenker alltid på hva som har vært og ikke minst hva det nye året skal bringe med seg. Jeg gleder meg veldig over alt vi har i vente. Vi hadde en veldig fin nyttårsaften i går. Med fantastisk god mat! Jeg får vann i munnen, bare jeg tenker på maten. Jeg spiste virkelig for to i går, føltes som om jeg var 7 måneder på vei da jeg var ferdig. Resten av kvelden var jeg så mett at jeg knapt orket å stå oppreist! Nå gleder jeg meg bare til å spise rester senere i dag! Nam, nam! Ellers, ingen store planer for årets første dag. Jeg kjenner meg veldig lat i dag, og det har man lov til å være på årets første dag. Dagen startet med sinnsyk kvalme, lenge siden jeg har vært så kvalm nå. Ble mye bedre etter at jeg sto opp og fikk i meg litt mat, men fortsatt litt småuggen. Nå blir det nok sofa og nyttårshopprenn. Det følger liksom med 1. nyttårsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. januar 2010 #1671 Del Skrevet 1. januar 2010 for 15 uker. Det er et spennende år dere går i møte. En liten på vei Her er det også rolig i dag, litt tv ( hopprenn) og litt data Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. januar 2010 #1672 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Tenk så mye fint og spennende dere har i vente 2009 har vært et tøft år for deg, men 2010 skal bli helt supert Ha en fin lørdag Endret 2. januar 2010 av Lucky? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #1673 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei pusilus og Lucky?. Ja, tenk hvilket spennende år dette blir! Dette må jo bli mitt mest spennende år noen sinne! Håper dere også går et like spennende år i møte. Jeg krysser alt jeg har for dere! Hadde egentlig planer om trening nå, men så klarte jeg å overbevise kjære om at det var like greit å trene i morgen, så nå blir det hjemmekos resten av dagen! Har rester av Creme Bruleen som skal nytes med en god kopp te etterpå. Før den tid skal julepynten bort! Det er så koselig å få fram julepynten, men du så deilig det er å få den ut igjen også! Så blir det litt forandring i stua med nye farger på lys og litt stæsj som jeg har kjøpt inn. Deilig med forandringer! Jeg lurer på om jeg kjente noe i magen for forste gang på morgenen i dag. Det var som en liten boble som sprakk. Men det var bare en gang og jeg aner jo virkelig ikke om det var den lille eller noe annet som kjentes i magen. Jeg kjenner godt etter når jeg ligger i senga både morgen og kveld, så det kan jo hende jeg kjenner så godt etter at jeg til slutt kjenner det jeg vil kjenne. Men dette var litt anderledes enn mageting jeg har kjent før, så det blir spennende å se om jeg kommer til å kjenne det samme de kommende dagene. Gleder meg så til å kjenne liv... :rødme: Nå er det til jula for denne gang! Nå skal jeg se og komme i gang med å kaste den ut! Rart å tenke på at neste gang jeg skal pynte til jul, så er det en liten en på 6 måneder her i huset. Ha en fin lørdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 2. januar 2010 #1674 Del Skrevet 2. januar 2010 Så spennende med muligens tegn fra den lille Gleder meg stort til å kjenne liv :rødme: Ha en koselig lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 2. januar 2010 #1675 Del Skrevet 2. januar 2010 Deilig å få bort julen igjen ja Veldig koselig å pynte til jul, men deilig å få det ned igjen også Så herlig å kjenne tegn fra den lille da :rødme: Må være en herlig følelse Kos deg i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 3. januar 2010 #1676 Del Skrevet 3. januar 2010 Godt nyttår Happy Feet!!! Så godt å se at det står så bra til med deg, at formen er fin, treninga går bra, og at det begynner å komme litt tegn fra den lille med bevegelser i magen :rødme: Dette blir virkelig et spennende år for dere ja. Tenk så fantastisk Ha en fin søndag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #1677 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei Gaupa, Lucky? og honning! Veldig spennende med tegn fra den lille, ja. Hvis det er det det er, da... Jeg tør ikke tro det før jeg kjenner det flere ganger. Eneste jeg har å gå ut ifra, er at jeg kjente noe jeg tror jeg ikke har kjent før, så det kan jo liksågodt være noe annet jeg kjente... Prøvde å kjenne etter da jeg la meg i går og på morgenen i dag, men kjente ikke noe da. Uansett er det veldig spennende og nå klarer jeg ikke annet enn å kjenne etter hver gang jeg ligger stille. Nå er jula kastet ut her! Holdt på i hele går ettermiddag og kveld. Så deilig å bli kvitt alt det røde! Nå er det bare flere røde julestjerner igjen her. De lever i beste velgående, jeg som pleier å klare å drepe dem lenge før jula er her. Men nå er jeg drittlei dem, og da ser det ut til at de trives som bare det. Har jo ikke hjerte til å kaste julestjernene heller, så får prøve å stue de en plass der de ikke gjør så mye ut av seg. Kanskje jeg setter de ned i hjemmekinoen til kjære, han legger sikkert ikke merke til blomstene der uansett. Vaske rakk jeg ikke i går da, så sitter og psyker meg opp til å begynne med det nå. Må jo nesten starte den første arbeidsuka i 2010 med rent og pent hus, men jeg er nesten fristet til å bare slenge over med støvsugeren og ta vasken til helga. Men nei, i år skal jeg bli flinkere til ikke å utsette ting til "i morgen", noe jeg er veldig god på, så får vel bare ta meg selv i nakkeskinnet. Det er jo aldri ille, bare jeg kommer i gang. Den største jobber er faktisk oppi hodet mitt, bare jeg kommer til skrittet å gjøre det, går det bra. Jeg får prøve å gjøre som Nike. Just do it! Så da blir det vel husvask, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #1678 Del Skrevet 3. januar 2010 Nå er det nyvasket og rent og pent her! Deilig! Jobb i morgen. Det er helt greit, men jeg gruer meg til å stå opp tidlig. De siste dagene har jeg sover til rundt 10. I morgen ringer klokka 04.55. :dåne: Det er deilig med ferie, men det kjennes også fint at hverdagen er her igjen. Jeg liker hverdagen min. Dessuten er det så deilig med helg når man har jobbet en hel uke. Jeg gleder meg ikke like mye over helg når jeg har hatt fri hele uka. Da blir liksom hverdag og helg det samme. Nå gleder jeg meg til å kjenne gleden over at det snart er helg på fredag og alle planer og tanker man har om hva helgen skal brukes til. Jobbstart i januar er alltid litt som å starte med blanke ark. Jeg liker den følelsen. Har noen enkle nyttårsforsetter jeg håper å gjennomføre, de går egentlig mest ut på å få et sundt svangerskap. * drikke minst 2 liter vann her dag. Jeg har vært litt dårlig på det i det siste, men nå skal jeg bli flinkere. Men ikke etter klokka seks, ellers blir det 5 doturer pr natt igjen. * trene 2-3 ganger pr uke gjennom svangerskapet * prøve å gå raske turer de dagene jeg ikke trener. Turer med hunden teller ikke, han skal snuse på alt, så det blir ikke raskt nok. Dessuten har han pådratt seg en strekk i foten, noe som gjør at han bare kan gå korte turer til beinet er bra igjen. Det ser ut til at det kan ta litt tid. * spise hver 3. time. Jordmor sa det var viktig å ha et stabilt blodsukker. Heller mange og små måltider enn få store. * ikke spise godteri på ukedager. Det har blitt en del søtsaker i desember. Det ønsker jeg ikke å fortsette med. Jeg kjenner at jeg har lyst på noe søtt hver dag nå etter jula, så tenkte at dersom jeg ikke har lov til å spise søtt midt i uka, så er det lettere å avstå fra det. I helga har jeg lov til å kose meg med noe søtt, dersom jeg har lyst på det, men erfaringsmessig så har jeg mindre lyst på søtt, jo minre søtt jeg spiser. Er det bursdager osv midt i uka, så kan jeg unne meg en kakebit. * bli flinkere til å ikke småshoppe det ene og det andre og heller spare penger til alt vi må kjøpe til babyen. Dessuten øke fondsparingen min fra 2000 til 3000 i måneden. * bli flinkere til å rydde bort ting med en gang og ikke tenke at jeg "tar det i morgen". F.eks henge opp klær etter bruk om kvelden, istedet for å legge det i en pen haug på badet. Det blir ikke akkurat så mye lettere å ta det når haugen består av klær fra flere dager osv. Ta ting med en gang! * fortsette med den fine vanen jeg har lagt meg til de siste månedene - å gå tur med hunden før jeg drar på jobb om morgenen. Før ferien var vi ute og gikk rundt 05.15 i all slags vær, noe som er en fin start på dagen både for meg og hunden. * meditere hver dag. Jeg har lært meg en meditasjonsteknikk for mange år siden. Skal helst gjøres 2 x 20 minutter hver dag. Jeg var veldig flink til det da jeg var yngre og følte jeg måtte ha de 20 minuttene to ganger daglig, men i de senere årene har jeg blitt veldig dårlig til det. Det gjør utrolig godt for kropp og sjel, så skal prøve å få til det fra i morgen. Egentlig så er det ikke så vanskelig - jeg tar toget både til og fra jobb hver dag. På morgenen er det veldig greit å meditere på toget, da sitter jo alle mennesker i koma og sover uansett. På vei hjem er det litt mer urolig på toget å vanskelig å finne roen, men da skal jeg heller prøve å sette meg i godstolen i 20 minutter når jeg kommer hjem. Det har sikkert både jeg og babyen godt av. Så gjenstår det å se om jeg klarer å gjennomføre dette. Det er forholdsvis enkle ting som ikke krever all verden, så får satse på at det går bra. Dessuten føles det litt mer "alvorlig" når jeg har skrevet det ned for meg selv, håper det gir meg et litt ekstra mot til å gjennomføre det. Litt sliten i kroppen etter husvasken. Nå skal jeg legge meg på sofaen og slappe litt av før vi skal på trening. Eller nei, jeg skal meditere! Ønsker alle en fortsatt fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 3. januar 2010 #1679 Del Skrevet 3. januar 2010 * bli flinkere til å rydde bort ting med en gang og ikke tenke at jeg "tar det i morgen". F.eks henge opp klær etter bruk om kvelden, istedet for å legge det i en pen haug på badet. Det blir ikke akkurat så mye lettere å ta det når haugen består av klær fra flere dager osv. Ta ting med en gang! Dette er et av mine nyttårsforsetter også Jeg er helt super på å utsette ting Ellers mange fine forsetter du har og det kommer du nok til å klare så bra så! Deilig å få bort julen da, her ble alt borte på fredag...bare kjøkkengardinene igjen og de går i kveld Ha en fin trening og fortsatt god søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #1680 Del Skrevet 3. januar 2010 Haha, er det ett av dine nyttårsforsetter også, Lucky? Godt det ikke bare er meg som er sånn da! Får håpe vi klarer å skjerpe oss nå da. Veldig deilig å få bort jula, ja. Så koselig å få den fram, men like deilig å få den bort. Syns det er veldig deilig å få fjernet alt før man begynner å jobbe igjen i januar. Jeg har litt med blanke ark osv-følelse, så da er det godt å ha kvittet seg med jula. Treningen gikk kjempebra i dag! Merker at formen er mye bedre allerede, bare etter 5 treninger. Det er veldig motiverende! Må prøve å komme meg i seng i tide i kveld. Vanligvis er jeg veldig trøtt om kvelden, men når jeg har ferie venner jeg meg til å være lenger oppe om kvelden og sove lenger om morgenen. Håper jeg er trøtt i passe tid i kveld, ellers blir det hardt å stå opp i morgen. Det ar alltid masse å gjøre på jobb for meg i januar og februar. Har noen store greier som må være ferdig i løpet av de to første ukene. Det er litt slitsomt med sånn pang-start med masse stress og mas for å bli ferdig, men det skal nok gå bra. Bare litt tungt å psyke seg opp til sånn rett etter ferien. Her er det ikke snakk om noen myk start! Men jeg liker jobben min og det jeg gjør, så da går det veldig bra selv om jeg må jobbe mye en periode. Dessuten jobber jeg aller best under press, så det skal nok gå bra, men kjenner jeg nesten blir litt sliten bare ved tanken nå... Ha en fin søndagskveld, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå