Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Whoopee!!! :strix: Så herlig å høre! :hoppe:

Forresten, når det gjelder mål: Jeg var på tidlig UL og fikk målt CRL til 16,3 mm. Det skulle i følge gynekologen tilsvare 8+1, og det har stemt med begge de senere UL'ene jeg har vært på, og med endelig termindato. :jepp: Sånn hvis du vil ha noe å sammenlikne med. ;)

Å, nå ble jeg glad altså! Og så bra at du får fin oppfølging. :jepp:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lille spire så ut til å ha det bra Happy Feet, nå ble jeg veldig glad :klemmer: Og hurra for 8 uker!

Han legen hørtes jo veldig hyggelig og dyktig ut, forstår godt at du har lyst å fortsette hos han. Bra han tar deg på alvor, og vil følge deg opp tett. Håper du klarer å slappe litt mer av framover for denne gangen skal det gå bra :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre :strix:

Tenk at det slår et lite :hjerte: inni magen din :rødme:

Gynekologen virket jo kjempegrei da, så er nok lurt å holde seg til han og ikke til dumme fastleger ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastiske nyheter, Happy Feet!! :bolledeig: Det fortjente du nå. Og utrolig bra at du skal tilbake igjen om bare litt over to uker så du får ei tett oppfølging. Tenk å se hjertet som banker allerede :rødme:

Ha en flott kveld videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig! :strix: Fikk helt gråten i halsen her jeg... Så bra du fikk gode nyheter idag! :klemmer:

(Benytter såklart sjansen til å rulle meg litt i babystøv.. :sjarmor: )

:pasha: :pasha: :pasha: :pasha: :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :strix: :strix: :strix: ble helt rørt her jeg sitter, tenk at det er et lite bankende hjerte som skal vokse seg stort og sterkt :rødme: Det må være en fantastisk å få oppleve! :blush:

Også så utrolig bra at du får tett oppfølging, så du slipper å bruke tid og energi på å bekymre deg :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og tusen, tusen takk for alle hyggelige hilsener. Jeg blir så rørt over at dere er så glade på mine vegne. :grine: Det varmer virkelig. Dere er helt fantastiske! :blomst:

Forresten, når det gjelder mål: Jeg var på tidlig UL og fikk målt CRL til 16,3 mm. Det skulle i følge gynekologen tilsvare 8+1, og det har stemt med begge de senere UL'ene jeg har vært på, og med endelig termindato. :jepp: Sånn hvis du vil ha noe å sammenlikne med. ;)

Oi, det må jo nesten bety at jeg i går faktisk var over 8 uker da? :sjokk: Etter å ha lest litt rundt, så har jeg fått inntrykk av at 19 mm er mer enn 8 uker, men jeg kunne liksom ikke helt tro det i forhold til når siste mens var? Jeg har regnet med at jeg har 28- dagers syklus, for det har jeg alltid hatt, men de siste gangene, kom riktignok tanta noen dager før, så syklusen kan jo ha vært noen dager kortere. Men det kan jo nesten se ut som om jeg er 8 og en halv uke, så da er jeg plutselig 7 dager lenger enn jeg trodde. Har jeg hatt EL tidligere enn man skulle tro da? :klø: Jeg har som sagt aldri testet etter EL, men trodde liksom at det gikk 14 dager fra EL til tanta kom, men det kan kanskje gå enda flere dager og at jeg har EL ganske tidlig i syklusen? Hmmm :klø:

Men det gidder jeg ikke bry meg om nå, jeg er bare glad til hvis jeg er enda lenger på vei enn jeg trodde. Jo nærmer de magiske 12 ukene, jo bedre. Skal bli moro å komme på UL igjen om 2 uker å se hvor langt det ser ut som jeg er da. Jeg tar uansett utgangspunktet i at jeg var 8 uker i går, men har i bakhodet at jeg antakelig er litt lenger. Skal lage meg ny ticker. Da blir det i 8 + 1 i dag! :strix:

(Benytter såklart sjansen til å rulle meg litt i babystøv.. :sjarmor: )

:pasha: :pasha: :pasha: :pasha: :pasha:

Rull i vei! Nå som jeg vet at det er babystøv av god kvalitet, håper jeg det gjør susen. Masse babystøv til deg og alle andre som vil ha!

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare gått rundt sånn :nigo: omtrent i hele dag. Jeg har bare lyst til å smile hele tiden og skrike ut til alle at det banker et lite hjerte inni meg. Det er en helt merkelig, men fantastisk følelse, å vite at det vokser et liv inni meg. Nå som jeg har sett hjerteslagene, er det på en måte litt mer virkelig, selv om det fortatt er uvirkelig. Hvis dere skjønner. :fnise:

Dessuten har det kommet en deilig ro over meg med tanke på graviditeten. Alle bekymringer har forsvunnet som dugg for solen. Jeg har en god følelse og begynner å tro at vi faktisk skal ha baby til sommeren. Den tanken har jeg ikke tørt å tenke helt ut tidligere. Det kjennes godt ut å gjøre det nå.

Det kjennes også veldig godt og trygt ut å vite at jeg skal tilbake på UL om bare to uker. Godt å vite at jeg blir tatt godt vare på. Jeg er heldig! :strix:

Jeg har vært mye kvalm i dag. På morgenen i dag måtte jeg brekke meg flere ganger igjen og jeg gikk og stønnet for meg selv hjemme og skjønte ikke hvordan jeg skulle klare å gå på jobb. Jeg klager ikke altså, jeg er faktisk glad for å kjenne på kroppen at jeg er gravid, selv om jeg ikke er så veldig fornøyd da det står på som verst. ;)

Og så er det det med maten. Jeg er mye sulten, men det er veldig lite jeg har lyst på. I dag har jeg spist sånn rett i koppen potetmos til både lunsj og nå et lite mellommåltid før jeg skal gå hjem. Det er jo ikke så mye mat i det, så må prøve å få i meg noe annet i tillegg. Jeg kjenner faktisk at jeg har lyst på wokede grønnsaker, så kanskje jeg skal ordne det hjemme og så ta med til lunsj. Det og litt kylling kjenner jeg at hadde vært godt. Må prøve å få i meg litt næringsrik mat, jeg spier jo for to, men det er ikke alltid så lett når det er lite som frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være deilig å vite at alt står bra til i magen og du bare kan nyte graviditeten og dens symptomer :)

Blir så glad av å lese her altså :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dinedama, Lucky?, honning og dreia. :klemmer:

På morgenen i dag kastet jeg opp for første gang. Jeg har helt spyangst, men det gikk bra. :fnise: Og kvalmen ble faktisk mye bedre etterpå og utover dagen i dag har jeg vært lite kvalm. :tommelsmil:

Jeg har jo tidligere sagt at jeg ønsker meg skikkelig gravidsymptomer, litt oppkast om morgenen og sånn, som ordenlig tegn på at jeg er gravid, men nå som jeg vet at det banker et lite :hjerte: inni meg, så kunne jeg fint klart meg uten. Men jeg skal ikke klage, det kunne vært mye verre og det er jo litt godt å kjenne på kroppen at man er gravid også.

Snaaart er denne arbeidsdagen over også! To dager igjen til heeeelg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...