Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Hei Devilina, så koselig! :)

Tusen takk for gratulasjon og gratulerer så masse selv. :strix: Ser du er ganske så nygravert. ;)

Den lista fant jeg på denne siden. Litt moro å vite når ting skjer framover.

Får håpe den brune utfloden er tegn på at spira klorer seg godt fast. Jeg har jo lest at det er vanlig, så får håpe det er helt ufarlig. Men tankene løper liksom løpsk, så det skal bli godt å forhåpentligvis på bekreftet at alt er i orden på UL på mandag.

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snart UL! Og snart skal du få sjå eit bankande hjerte. Sååå koselig at mannen har ein god følelse. :rødme:

Håpar du får ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ul på mandag da :) Når både moren din og mannen har en god følelse så må det jo bety at dette går veldig bra :tommelsmil:

Og ikke minst har jeg en god følelse på dette ;)

Ha en fin fredag vennen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dreia, Lucky? og pusilus. :klemmer:

Håper virkelig alle de gode følelsene betyr noe. Jeg har ingen følelse. Heller en dårlig følelse enn en god følelse, men det er fordi jeg prøver å forberede meg på det verste. For ikke å bli skuffet.

I det ene sekunden tror jeg det verste, men i det neste, så kan jeg liksom ikke tro at det skal gå galt igjen? Jeg har mer symptomer nå enn sist. Jeg er kvalm hver dag. Og dette med maten. At jeg nesten kaster opp bare ved tanken på enkelte retter, som jeg vanligvis har vært så glad i. Sånn var jeg ikke sist, og jeg håper det er et godt tegn.

Jeg er veldig kvalm og har halsbrann her jeg sitter, så nå er jeg ikke så veldig bekymret. I går derimot, gråt jeg fordi jeg var sikker på at jeg kom til å få en dårlig beskjed i morgen. Det er det dumme brune som stadig vekk får meg til å tro det verste.

Huff, får prøve å ikke tenke på det. Det som skjer, det skjer uansett. Men jeg kommer ikke til å være særlig høy i hatten der jeg krabber opp i stolen og venter på "dommen". Det var så fælt sist. Det kom som lyn fra klar himmel, jeg ante virkelig ingen ting.

Og det er akkurat den følelsen jeg er så redd for igjen. Det er derfor jeg prøver å forberede meg på det verste. Men forhåpentligvis har jeg ingen grunn til det. Forhåpentligvis er jeg i himmelen i morgen og kan legge alle bekymringene min til side. Jeg håper, håper, håper. :pls:

Nå må jeg finne meg litt mat. Er sulten og kvalm, men litt mat pleier å hjelpe. Det er slettes ikka alt som frister, men rugsprø med hvitost går fint. Det har jeg lyst på. Potetmos står også veldig høyt i kurs om dagen. Og så har jeg lyst på grøt! Risengrynsgrøt, så det skal jeg spise litt senere i dag.

Håper dere har hatt en fin helg, jenter og at resten av helga blir like fin. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du gruer deg til UL, det er mye mer skummelt enn man skulle tro. ;) Håper og tror at du får se et bittelite bankende hjerte og at du da kan puste ut og ta det rolig. Bare en dag igjen nå! :jepp:

God søndag til deg, og masse lykke til i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Skjønner godt at du gruer deg til i morgen ja, synet av en tom sekk i livmoren sitter godt i hodet mitt også, men i morgen...da SKAL det være et lite :hjerte: der ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på et lite :hjerte: som banker jeg også!

Dere har vært igjennom så mye at nå er det deres tur! :klem:

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hei alle sammen og tusen takk for alle koselige hilsener og lykkeønskninger. Jeg blir helt rørt, jeg! :rødme:

Da er jeg tilbake fra UL... Har vært sykt nervøs i dag. Har tatt meg fri fra jobben, så har sovet lenge og godt, men på formiddagen i dag har jeg vært helt ødelagt av nerver og spenning. Vi har en badeolje som skal være beroligende og det var så ille at jeg begynte å sniffe på den, i håp om at det skulle gjøre meg litt roligere. :fnise:

Slapp heldigvis å sitte lenge og pines på venteværelset. Jeg kom faktisk inn noen minutter før tiden. Det var en hyggelig, eldre mann jeg skulle til. Jeg fortalte om alt som har skjedd fra jeg ble gravid for et drøyt år siden, om UL'en i uke 12 som ikke var noen hyggelig opplevelse og alt styr som har vært etterpå. Med rester, MR, vevsprøvene, hormonpillene, den tynne livmorslimhinna osv og at jeg nå er gravid igjen, men utrolig redd og nervøs for at det samme skal skje igjen.

Han sier at vi får ta en titt da. Opp i stolen. Grusomt nervøs. Jeg forteller om den brune utfloden. Han stikker ultralydsaken inn. Undersøker og sier ingen ting. Sekundene føles som timer. Jeg har så mange rare tanker i hodet der jeg ligger og venter på dommen. Prøver å puste rolig. Hadde til og med på forhånd på vei ned, skrevet opp en liste på mobilen min med ting som er bra ved å ikke være gravid. Banale ting som at jeg kan bruke den nye, kule, stramme olabuksa jeg kjøpte før jeg ble gravid, som jeg ikke har orket å bruke i det siste. At jeg tør trene igjen osv. Alt dette raste gjennom hodet mitt og tiden sto helt stille.

Til mannen sier at: det finns en levande graviditet her. Du skal snart få se, jeg skal bare ta noen mål først. Åh, så glad og lettet jeg ble. En helt merkelig og uvirkelig følelse. Som å få en positiv test på ny. Så fikk jeg se og jeg kunne se en hvit flekk som slo. :hjerte: :rødme: Hjertet til en liten skapning på 19 mm som skulle tilsvare ca 8 uker. :strix::hjerter:

Jeg spurte om det brune. Om det er farlig. Og han sa at det kan være vanlig å blø litt. Noen får friskt blod, mens andre bare blør litt og at det kommer ut i form av brun utflod. Det kunne være helt ufarlig, men det kunne også være et tegn på at alt ikke er som det skal, men når jeg var kommet så langt, så var prognosene veldig gode for at det skulle gå bra.

Jeg ble ikke overlykkelig over det svaret. Jeg ville gjerne blitt lovet gull og grønne skoger, men jeg skjønner jo at de ikke kan gjøre det. Det finnes jo ingen garantier, men når jeg har kommet så langt som 8 uker, så får jeg jo tro at det skal gå bra. Sist stoppet det opp ved 6 uker og jeg fikk høre at dette var en veldig kritisk tid for mange, så jeg er i alle fall godt over det og mye lenger på vei enn sist. Bare det er en seier.

Han spurte hvor jeg ville gå til svangerskapskontroll og jeg sa jeg ønsket å gå der. Dette er en privat gynekologklinikk i byen jeg bor og jeg er litt usikker på om det kommer til å koste noe, men de er veldig flinke, har egen jordmor og jeg føler meg trygg på at de kan sakene sine, i motsetning til fastlegen som jeg ikke var noe fornøyd med sist. Om det koster noe, så er det verdt å betale.

Jeg skal faktisk tilbake om 2 uker og 2 dager for en ny UL og ser alt bra ut da, så skal jeg ta blodprøver osv som første svangerskapskontroll. Jeg føler virkelig at jeg får god oppfølging nå og det kjennes veldig betryggende å vite om at jeg skal til ny UL om så kort tid.

Og så er jeg jo faktisk lenger enn jeg trodde! Det er jo moro! :hoppe: Ca 8 uker sa han. I en svangerskapsbok jeg fikk av legen sist, står det at fra 8 + 0 til 8 + 6 er embryoet fra 15-22 mm og på nettet fant jeg en tabell som sa at fra 8 uker er fosteret 19-26 mm. Jeg tror kanskje mer på den siste og da kan det se ut som jeg kanskje er akkurat 8 uker. Jeg trodde jeg skulle være 7+4 i forhold til siste mens, men jeg har jo aldri testet for EL, så den kan jo godt ha vært noen dager tidligere enn hva man skulle tro.

Så dere, jeg er antakeligvis 8 uker på vei og har et bankende :hjerte: inni meg. Det er helt fantastisk! Jeg er overlykkelig! :strix::hjerter:

Nå bare håper jeg at det er like gode nyheter om 2 uker. Men så langt ser jo alt helt strålende ut, og jeg skal prøve å legge alle bekymringer til side og prøve å tenke bare gode tanker. Det er nok det beste for det livet som vokser inni meg.

Åh, jeg er så lettet! :grine:

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...