Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

:klem:

Håper uroen er ubegrunnet, men skjønner at du er bekymret, Happy Feet! Håper humøret er bedre i dag, vennen!

Har ikke vært inne å lest til deg på en stund, men hvordan ble det med den ekstra tidlige ultralyden? Vi var jo så heldige å få se hjertet til litja tidlig i uke 7, og banker hjertet er det en veldig stor sjanse for at det skal gå bra.

Synes det høres bra ut med god appetitt! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter og takk for hilsener. :klemmer:

Det går bra med meg. Det dårlige humøret som var på søndag, har vært borte hele uka. Jeg har nemlig vært superkvalm og det har beroliget meg veldig. Har ikke kastet opp da, men føler meg til tider grønn i ansiktet av kvalme og på morgenen i går måtte jeg til og med holde hodet over doskåla fordi jeg brakk meg så fælt. Men det kom ikke noe, jeg har nemlig helst spyangst.

Så humøret har egentlig vært bra, men med denne kvalmen og at jeg i tillegg er utrolig trøtt og sliten, så har jeg ikke orket så mye annet enn å sløve på sofaen når jeg har kommet hjem.

Jeg føler meg veldig gravid og det har fått meg til å slappe litt mer av. Jeg føler meg veldig gravid i matveien også. Ting jeg for eksempel har vært veldig glad i tidligere, orker jeg plutselig ikke tanken på å spise. Jeg blir kvalm bare ved tanken og det varierer også veldig hva jeg har lyst på. En ting kan jeg kjenne meg veldig sulten på, men 10 minutter senere byr det meg i mot å spise det, og omvendt og det er vel en ganske typisk greie for gravide.

Har vært lite farget utflod om dagen også, men da jeg kom på jobb i dag var det plutselig kommet litt mørkere brunt og da ble den gode følelsen jeg har hatt de siste dagene erstatten med bekymringer. Igjen. :sukk: Dessuten har jeg ikke vært såååå kvalm i dag, så da blir jeg selvfølgelig bekymret for det også. :roll:

Rart å tenke på at jeg bare har visst om graviditeten i 3 uker. For meg føles det som om jeg har vært gravid (og bekymret) i en evighet. Den første uka var jeg ikke bekymret i det hele tatt, så det er faktisk bare 2 uker hvor jeg har vært gravid og bekymret, men det føles som flere måneder.

Uansett er det ikke lenge til UL nå. I dag er jeg faktisk 7 uker (tickeren min er litt feil, noen ganger er den riktig, andre ganger viser den 1 dag for lite - og det gjør den selvfølgelig alltid den dagen jeg går over i en ny uke), så jeg kan jo hoppe litt forsiktig for det. :hoppe: Hadde tenkt til å bestille UL til uka, når jeg er 7 + noen dager, men nå har jeg begynt å lure på om jeg ikke skal vente en uke til sånn at jeg kanskje er 8 + noen dager. Jeg får se litt hvor bekymret jeg er de kommende dagene. ;)

Uansett er det ikke lenge til og det skal bli veldig godt å forhåpentligvis kunne se et bankende hjerte og kanskje kunne begynne å nyte tiden litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres veldig gravid ut i matveien i allefall! Skulle ønske at utfloden ga seg sånn at du kan få nyte graviditeten (og kvalmen!) uten for mange bekymringer! :klemmer:

Ble litt bekymret for deg når det var stille så lenge, så jeg ble glad for det jeg leste. Men jeg unner deg virkelig ikke disse tunge dagene og bekymringene! :klem: De har du hatt nok av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en stor :klemmer: Så bra å høre at det går fint og at du har senket skuldrene noe.

Synes du skal ringe å bestille den UL'en jeg, vet aldri hvor lang venteliste det er. Da jeg bestilte var det flere uker de fleste plassene, kun en klinikk hvor jeg kunne få time innen en uke (og da kl. 23 en fredags kveld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 7 uker :rødme:

Enig i at tiden går sakte om dagen :sjenert: Selv om det ikke er gøy å være kvalm, så skjønner jeg hva du mener med at man slapper litt bedre av når man føler seg gravid.

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 7uker!! :hoppe:

Så bra at du er mer positiv og at symptomene er på plass :) Godt å høre!

Spennende med ul da :) Se å bestill deg time, så blir du litt mindre bekymret når du ser det lille hjertet slå :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! :klemmer:

Da har jeg bestilt UL og jeg skal allerede på mandag. Deilig å få time så fort, men herre gud som jeg gruer meg! :dåne: Jeg skalv på hendene og fikk helt vondt i magen bare jeg tok opp telefonrøret for å ringe.

Hadde egentlig tenkt tidligst i slutten av neste uke, da jeg har rundet 8 uker eller tidlig i uka etter det da jeg er 8 uker + noen dager, men da damen foreslo mandag, kjente jeg meg veldig lettet og JA - det passer! Etter mine beregninger skal jeg da være 7+4.

Skal bli så deilig å vite, og forhåpentligvis er det gode nyheter. Skulle det ikke være det, er jeg jo heldig som finner ut det i uke 7 og ikke som sist hvor jeg var i uke 12 og "alle" hadde fått vite at jeg var gravid.

Uæææ, jeg gruer meg sånn! Men jeg vil jo vite, så jeg må jo bare få det unnagjort. Heldigvis er det ikke så mange dagene å grue seg... Bare en liten helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte melding til kjæresten og sa at jeg hadde fått time til UL på mandag og at jeg gruet meg, men at det jo var bedre å vite, uanasett svar.

Og så svarer han at han aldri pleier å "ha noe på følelsen" (det har vi snakket om mange ganger - jeg prøver å få han til å si om han har en god eller dårlig følelse, men han har aldri det og tror ikke noe på å ha det...), men nå tror jeg alt er som det skal. :)

Jeg ble så glad over at han, som aldri har noe på følelsen, har en god følelse, at jeg begynte å grine. :grine:

Håper så indelig han har rett... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Unnfangelsen finner sted omkring: 1. oktober 2009

Hjertet begynner å slå: 26. oktober 2009

Embryoet beveger seg: 19. november 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 26. november 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 26. november 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 10. desember 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 17. desember 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 24. desember 2009

Fosteret svelger og tisser: 7. januar 2010

Tid for ultralyd: 14. januar 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 21. januar 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 4. februar 2010

Fosteret begynner å høre: 25. februar 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 25. mars 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 29. april 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 5. juni 2010

Antatt termindato: 26. juni 2010

Antatt termindato er dagen før bursdagen min. Moro! :strix:

Har snik lest litt nå og da er det jo på sin plass og si gratulerer!!!! Så hyggelig og koselig :nigo::hjerte:

Hvor fant du den oversikten over her forresten? Synes den var litt grei og opplysende. :)

Ps: leste litt om at du hadde hatt litt farget utflod... det kan jo hende det er sånn festeblødning.. det er jo normalt og fosteret som klamrer seg godt fast, men så klart... oppleves ubehagelig for oss gravide :)

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...