Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Hei Happy Feet!

Du er veldig flink til å se positivt på det ja!! Uff, det er alt for spennende å gå sånn og vente på tanta altså, og hvertfall når det føles som at hun er på vei og bare litt brunt som kommer. Er nervøs på dine vegne jeg, og føler at det er på tide å finne fram popcornet :popcorn:

Helt enig i at det er slitsomt å være sur, så det er godt at humøret kommer seg!! :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei honning! :klemmer:

Nå er spenningen over, for nå kommer det BLOD. Hurra! :hoppe:

Ja, jeg er glad. Fordi med det lille brune som kom i går, samt at jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er gravid, så ble jeg litt småbekymret for at ting skulle være klusset til igjen og at det bare skulle begynne å komme brunt når jeg har mensen.

Men, ingen fare. Jeg blør! :nigo: Ikke noe mer enn de forrige gangene, men det er blod, så nå er jeg egentlig bare glad for at jeg har mensen, og at den kommer til riktig tid. :tommelsmil: Kjente jeg ble litt skuffet i går, men skuffelsen er borte i dag. Nå gleder jeg meg til å se framover og nyte livet, samt være innstilt på at dette kan ta tid. Trøste meg med at jo lenger tid det går, jo bedre er det for kroppen min (livmora mi) som tross alt har hatt en liten påkjenning med restene.

Liker egentlig ikke å se på det som at vi prøver å bli gravide. Liker bedre å tenke på det som at vi ikke prøver på å ikke bli gravid, hvis dere skjønner. :fnise: Så tar det fokuset litt fra det med å prøve. Jeg liker egentlig ikke det ordet, det stresser meg litt. Og når jeg ser på det sånn, så slipper jeg å lete etter symptomer og tenke at jeg kaaanskje er gravid fra EL til IKM. Selv om jeg ikke ville tenke på det denne gangen, så gjorde jeg det likevel. Men hvis jeg liksom ikke prøver å bli gravid, så tar det forhåpentligvis fokuset og forventningene litt bort fra det.

Og vi har alltid regelmessig sex jevnt gjennom hele syklusen, så selv om jeg ikke ser på meg selv som prøver, så er det like stor sjanse for å bli gravid, det er ikke sånn at vi :sengekos: noe mindre fordet. :sjarmor:

Endelig fredag og snart helg! Deilig!

Livet er fint! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når jeg skal regne dag 1 i ny syklus? I går med brunt eller i dag med blod?

Blir vel kanskje i dag? Ikke at det spiller noen rolle, for jeg er jo ikke prøver. :gjeiper: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker litt med tanken på å opprette en ny dagbok. Siden jeg ikke har lyst til å tenke så mye på prøving, liksom. Men, det kan jo hende dette bare er en forbigående periode. Jeg har jo tanta på besøk, så ikke rart om jeg er litt ustabil og skiftende i hva jeg vil. :ler:

I dag har jeg ikke lyst til å være prøver, i morgen kan det hende jeg har veldig lyst. Jeg tror jeg kanskje bare henger her, det er jo liksom så trygt og godt her. Så får dere kanskje heller være overbærende med at det kanskje ikke er så mye prøversnakk her... :sjenert:

Jaja, vi får se. Er så bra, når jeg endelig kan sette i gang med prøvingen, noe jeg har sett fram til i, skal vi se.. siden MA'en i starten av desember... 10 måneder, så vil jeg liksom ikke legge så mye i prøvingen. Men jeg er jo prøver, jeg liker bare ikke å tenke på meg selv som det.

:skravle: --------> meg selv som diskuterer med meg selv

Tror jeg er enig med meg selv om at jeg blir her og at det bare blir denne dagboka. Så får vi se i morgen om vi fortsatt er enige. :fnise:

:eeeh: Litt merkelig humør i dag. Jeg skylder på tanta. Ellers er det en fin dag, sola skinner og jeg er klar for helg! Skal møte ei venninne etter jobben i dag, det blir koselig, selv om hun dessverre ikke har god nyheter i forhold til hva som skjer i livet hennes. Huff, stakkars. :tristbla: En av grunnene til at jeg begynte å tenke på hvor fantastisk bra jeg har det og hvor glad jeg er for at min kjæreste er akkurat min kjæreste. :hjerte:

Jeg er heldig, som er så heldig. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg er litt anti-prøver er at jeg har fått en fiks idé om at livmorslimhinna mi ikke er helt klar for graviditet enda. Jeg fikk liksom ikke noe bekreftelse på om den var bedre på sykehuset. Den var tynn, men jeg hadde akkurat hatt mensen og hun sa at da ble den jo alltid tynn. Jeg vet liksom ikke om den blir så mye tykkere i løpet av måneden.

Jeg har fått det for meg at den ikke er det og at jeg bare må ta tida til hjelp for at den skal bli det. Jeg mener, for noe rart er det jo siden jeg blør så lite, mot tidligere hvor jeg blødde ut madrass og laken om natta da jeg hadde mensen? :klø:

Derfor vil jeg heller ikke ha så store forventninger og legge så mye i prøvingen fordi jeg tror det kan ta tid. Men, for hver måned som går og for hvert tantebesøk jeg har, så tror jeg ting bare blir bedre og bedre. :tommelsmil:

Og hvem vet, kanskje jeg har feil og får meg en positiv overraskelse i løpet av høsten? Ingen ting hadde vært bedre enn det, men jeg skal holde forventningene nede, så jeg ikke blir skuffet.

Fokusere på andre ting. Som f.eks at vi skal til Barcelona om 4 uker i morgen! Gleeeeder meg! :bolledeig: Og England bare to uker etter det. Det lyser shopping i øynene mine. :sjarmor:

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere ser, arbeidsmoralen er ikke særlig høy her i dag... :sjenert:

Mye på hjertet, som liksom må ut av systemet og inn på KG. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som dere ser, arbeidsmoralen er ikke særlig høy her i dag... :sjenert:

Mye på hjertet, som liksom må ut av systemet og inn på KG. :fnise:

:fnise: Ja her var det mye å oppdatere seg på etter en dag på jobb :fnise:

Skjønner at du tenker på dette med prøvingen og livmorslimhinnen og alt det der :) Men så lenge dere har fått klarsignal til å begynne å prøve igjen, så ser nok alt ut som det skal ;)

Håper du blir her i boka di jeg da :Nikke: Må jo ikke teste etter el og være "desperat" prøver for å holde til her inne da :)

Sikkert veldig deilig å kunne la være å tenke så mye på babylaging og heller ta ting som det kommer dersom du klarer det :) Du har jo ganske stabile sykluser da, så el er jo ca i midten ;)

Ha en super helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy Feet

Kjedelig med TR, men hurra for friskt blod og normal syklus :jepp:

Jeg håper slik du lykkes snart, og det gjør du sikkert også :strix: Kjempe bra at du holder motet oppe og er så positiv :klem:

Ikke sikkert at mengden blod har så mye å si? Jeg har bestandig blødd lite, som regel ikke mer enn tre dager med friskt blod og da ikke mye, men hørt at det ikke har betydning for fruktbarheten. Men klart for deg så handler det jo om å få kroppen tilbake slik den var før MA, men vi får håpe at mengden blod ikke har så mye å si og det er sikkert litt greit å ikke blø så mye som før også?

Lurt å ikke fokusere på prøvingen så itenst, men gi kroppen litt tid til å komme tilbake til normalen og heller nyte den fantastiske kjæresten din :strix: og :humpe: i vei så mye dere kan :gjeiper: Så plutselig sitter spiren der skal du se :rødme: Jeg prøver å si det samme til meg selv da, men har ikke lyktes helt med det enda. Men har trua på deg :klemmer: Men forsvinn ikke helt fra boka di da, vi vil gjerne høre hvordan det går innimellom...

Ha en kjempe fin helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for blod!!

Her ble jeg glad av å lese nå altså! Og det på en dag du har fått mensen :fnise: Du har jo to turer på kort tid som du skal på og har masse å se fram til. Da er det ikke nødvendig å fokusere på prøving, og heller bare nyte livet med din kjære ja! :nigo:

Ha ei flott helg, Happy Feet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt som du skravler da :fnise:;)

Slenger meg med på tankeendringen din :jepp: Det var lurt :)Ikke det at vi kommer til å få til en hjemmelaget heller

Ang tanten, du kan godt få min :jepp: Forrige mens kunne jeg satt på skåla 3/4 deler av dagen. Sov utrolig dårlig for jeg var redd for å blø ut alt :sjenert: Har sjeldent vært slike mengder, kan kun huske en tidligere gang.

God helg Happy Feet, og kos deg med din kjære :strix:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, takk for veldig koselige hilsener. :klemmer:

Lucky?: Livmorslimhinnen min er helt sikkert ok igjen, er bare tankene som løper litt løpsk. Men når de sier på sykehuset at det er ok å prøve igjen, så er det nok det. Så heretter, bort med alle sånne dumme tanker! :scorpis:

Rosa76: Tror vel egentlig ikke at menge blod har noe å si, jeg blir bare litt skeptisk siden jeg alltid blødde så mye før (men det var før hormonprevensjonens tid). Siden jeg tenker mye på dette har jeg prøvd å søke litt etter info og jeg ser det hele tiden står at det er vanlig å blø både mye og lite, og at alt er normalt og veldig individuelt, så heretter - bort med alle sånnne dumme tanker angående mengde blod også! :scorpis: Vi får heller sette pris på at vi blør så lite, for det er jo myye mer praktisk. :tommelopp:

honning: Så koselig at du ble glad av å lese her! :hoppe: Kjempedeilig med to turer å se fram til og glede seg til, så kommer liksom tankene på prøving og alt rundt det litt i bakgrunnen.

pusilus: Ja, kjekk tankegang, ikke sant? :jepp: Huff, blør du så mye? Det må være veldig slitsomt. Jeg er veldig glad for at jeg ikke gjør det altså, så jeg får heller sette pris på det lille jeg har. Det er jo tross alt mye bedre.

Tvi tvi i kveld ;) Måtte beste laget vinne!!

Takk, lykkeønskningene må ha slått til. :lur: Jepp, det beste laget vant! :nigo::danse:

Litt synd på dere da, men nå som vi har vunnet denne kammpen, heier jeg på dere resten av sesongen. :duskedame:

Jeg har hatt en veldig fin helg, men den har gått fort. På lørdag feiret vi bursdagen til søsteren min hjemme hos meg så hele dagen gikk med til å ordne og styre og så var det fult hus på kvelden. Søster lå over hos meg til i går, så vi koste oss og hadde en fin formiddag/dag sammen fram til fotballkampen.

Kjære har vært på hyttetur i helga med en overnatting, så har ikke fått så mye tid sammen med han. Nå gleder jeg meg bare til å komme hjem og kose med han i kveld. Tanta har takket for seg for denne gang, så nå er butikken åpnet igjen. :sjarmor:

Tanta var like kort på besøk som tidligere. Brunt på torsdag, blod på fredag, brunt på lørdag og bittelitt lysebrunt på søndag. Men, nå er det som sagt slutt på å tenke på og overanalysere alt som har med tanta å gjøre, så jeg får bare glede meg over at hun er her så kort og at vi raskt kan gjenoppta :sengekos: igjen.

Veldig trøtt i dag, men bare 4 dager igjen å stå opp tidlig før helg og miniferie. Skal ha noen dager fri til uka i sammenheng med helga, så det blir deilig.

Ha en fin uke, alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, lykkeønskningene må ha slått til. :lur: Jepp, det beste laget vant! :nigo::danse:

Litt synd på dere da, men nå som vi har vunnet denne kammpen, heier jeg på dere resten av sesongen. :duskedame:

Ha en fin uke, alle sammen! :klemmer:

Jeg følger ikke så mye med på laget "mitt" lenger egentlig, men fikk med meg at dere vant ganske bra over oss i helgen :P

Syns laget "mitt" har gjort det veldig dårlig denne sesongen jeg, har dere gjort det bra i år eller?

Ellers heier jeg på deg og at spiren sitter snart!

Ha en fin uke du også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, mitt lag har ikke gjort det bra i det heeeele tatt. :roll: Vi lå to poeng under dere på tabellen, men med seier i går, så ligger vi et helt poeng foran dere. :sjarmor: Hver kamp er en kamp for tilværelsen i tippeligaen, så det var veldig deilig med 3 velfortjente poeng i går. :tommelsmil:

Takk for det - håper spira sitter snart jeg også. :duskedame:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa76: Tror vel egentlig ikke at menge blod har noe å si, jeg blir bare litt skeptisk siden jeg alltid blødde så mye før (men det var før hormonprevensjonens tid). Siden jeg tenker mye på dette har jeg prøvd å søke litt etter info og jeg ser det hele tiden står at det er vanlig å blø både mye og lite, og at alt er normalt og veldig individuelt, så heretter - bort med alle sånnne dumme tanker angående mengde blod også! :scorpis: Vi får heller sette pris på at vi blør så lite, for det er jo myye mer praktisk. :tommelopp:

Så flott at du også har hørt at det ikke har så mye å si da :danser: Vet du hva, vi vil nok lykkes tilslutt skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra butikken er åpen igjen :fnise:

Gikk ikke veldig bra for vår del i går nei....men gratulerer med seier til dere i allefall :)

Får bare krysse alt jeg har for at vi klarer å holde oss i tippeligaen jeg nå vel :sjenert:

Håper du har hatt en fin mandag :) Bare 4 dager igjen til helg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åpen butikk :fnise: bra måte å si det på ;)

Jeg blør vanligvis ikke i slike mengder, og håper det var et engangstilfelle *krysse fingrene*. Nå sist gang hadde jeg jo så vondt som jeg aldri har hatte det også, kanskje det er en sammenheng :vetikke:

Og den tankeendringen, jeg har ikke kommet helt i gang med den :sjenert:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rosa76, Lucky?, pusilus og Missiw. :klemmer:

Litt lite KG-aktivitet på meg for tiden. Føler meg egentlig ganske tanketom og har ikke så mye på hjertet. Kanskje det er den nye taktikken min som virker? Altså, jeg er nok ikke heeelt omvendt, men føler at jeg tenker mye mindre på graviditet nå enn tidligere og heller nyter livet som det er her og nå.

Jeg har det veldig fint! Kan betrygge dere med at butikken så absolutt er åpen og nå nærmer det seg tiden hvor den er døgnåpen. :sjarmor: Selv om jeg ikke tester etter EL, er det jo ikke noen hemmelighet når sånn ca den er. Vet jeg har gått inn i den uka hvor hver :sengekos: kan føre til graviditet, så vi står på. :lur: Men det pleier vi å gjøre uansett! :fnise:

Denne gangen er glidemiddelet forkastet da jeg leste at det ikke var så heldig hvis man ønsket å bli gravid siden glidemiddel ikke var så vennlig mot svømmerne. Etter å ha brukt kondom i mange månder, var vi blitt så vant med glidemiddel, så vi bare fortsatte med det. Helt til jeg for en uke siden leste at det ikke var å anbefale, selv om man sikkert blir gravid med det også, så vil jeg jo gjøre forholdene optimale. Så - ikke noe mer glidemiddel her i huset!

Ellers nyter jeg livet. Gleder meg over det fine været og høsten, nyter synet av rød/gule lønneblader på bakken og ser fram til helg og fridager til uka. :nigo:

Ha en flott helg, alle sammen! :klemmer:

Helg og miniferie!

:hoppe:

Kos dere masse!

:klem:

Hurra! :bolledeig: Vi skal kose oss! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at du har det så bra og at du er så avslappet til prøvingen :) Satser på at døgnåpen butikk og avslapning er det som skal til ;)

Har du ferie til uken du eller?

Stor :klemmer: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...