Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Gjest Golden Girl

:omg: Vitex = kyskhetstre!! :nei: Blir ikke mye bebis av slikt da snuppa!! :fnise: Men så virker den jo dempende eller stimulernede på seksualdriften, etter behov! :fnise: Hvordan kan den vite det tro..? :fnise:

Neinei, nå er jeg overtrøtt altså... :fnise:

Jeg også trener akkurat sånn du skrev, og så går jeg turer i tillegg. Helt fint! :)

Ja kom meg ut i hagen, og fått gjort litt mer idag. Så nå ser det hvertfall ikke helt overgrodd ut lenger! Skal se om jeg ikke får pusket meg ut litt hver dag i ferien, så sant det ikke regner hvertfall - våt jord= mye gris, så det gidder jeg ikke.

Så takk for inspirasjonen - jeg skal love deg jeg trenger det!! :roll:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:omg: Vitex = kyskhetstre!! :nei: Blir ikke mye bebis av slikt da snuppa!! :fnise: Men så virker den jo dempende eller stimulernede på seksualdriften, etter behov! :fnise: Hvordan kan den vite det tro..? :fnise:

:hoho:

Da jeg fant fram linken om Vitexen, leste jeg høyt for kjæresten og jeg så han fikk en meget bekymret rynke da jeg fortalte at det ble kalt kyskhetstre og at munkene tygde bærene for å redusere uønskede lyster. :fnise:

Men jeg kunne da berolige med at den økte eller reduserte seksualdriften etter behov, men hvordan vet den det ja?? :skratte:

Vitexen har i alle fall ikke lagt noen demper her i huset enda. :sjarmor::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitexen har i alle fall ikke lagt noen demper her i huset enda. :sjarmor::fnise:

:fnise: Så bra! Tror ikke den skal gjøre det heller, kommer vel ann på lysta tenker jeg :fnise:

Håper du får en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hei Lucky? :klemmer:

Jeg har hatt en fin søndag - bestående av film på morgenen, lang tur i skogen med hunden og kjæresten, så tur på fotballkamp hvor laget mitt (endelig) spilte en kanonkamp og tok 3 viktige poeng :danse: , og så baking av sjokoladekjeks til kvelds. En fin søndag!

I morgen er det jobb igjen. 4 uker ferie har gått utrolig fort, men på den annen side, så føles det som veldig lenge siden jeg var på jobb også, så jeg føler jeg har hatt skikkelig ferie og koblet godt av. Skal bli helt ok å begynne å jobbe igjen, jeg liker hverdagene godt også, selv om jeg selvfølgelig ikke hadde takket nei til en uke ferie til.

Gruer meg til å stå opp 5.30 i morgen da. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitexen har ikke dempet noe her i gården heller :sjarmor:

:klappe: for laget ditt og ønsker deg en god dag på jobb i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitexen har ikke dempet noe her i gården heller :sjarmor:

:tommelopp::sjarmor:

Tusen takk, pusilus. :klemmer: Må bare se og få slept meg i seng, så skal nok dagen i morgen bli fin. :jepp: Er så utrolig vanskelig å komme seg i seng når jeg har hatt ferie og blitt vant til å rangle oppe halve natta. Ikke trøtt i det hele tatt... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Hei Lucky? :klemmer:

Jeg har hatt en fin søndag - bestående av film på morgenen, lang tur i skogen med hunden og kjæresten, så tur på fotballkamp hvor laget mitt (endelig) spilte en kanonkamp og tok 3 viktige poeng :danse: , og så baking av sjokoladekjeks til kvelds. En fin søndag!

I morgen er det jobb igjen. 4 uker ferie har gått utrolig fort, men på den annen side, så føles det som veldig lenge siden jeg var på jobb også, så jeg føler jeg har hatt skikkelig ferie og koblet godt av. Skal bli helt ok å begynne å jobbe igjen, jeg liker hverdagene godt også, selv om jeg selvfølgelig ikke hadde takket nei til en uke ferie til.

Gruer meg til å stå opp 5.30 i morgen da. :Gjesp:

Høres ut som en deilig søndag! Laget mitt fikk endelig 3 poeng i går også, makan til dårlig spill på mitt lag i det siste i allefall :sjenert:

4 uker går altfor fort ja...men man blir nok aldri klar for å begynne å jobbe igjen etter ferien uansett :fnise:

Håper du kom deg opp og har hatt en fin første arbeidsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Hp du har hatt en fin dag på jobben!! Vi ferietøser holder litt liv i dagboka di imens vi... :sjarmor: Haha.. Du får heller le ekstra godt når jeg skal på jobb igjen i sjokk neste mandag, og du har kommet godt inn i rutinene igjen! ;)

Jeg er forresten også gla i hverdagene, og så elsker jeg høst jeg da, så det er helt ok. Men trenger meer sol før høsten setter inn altså!!! :Nikke:

Ha en fin uke!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky?: Så bra dere også tok 3 poeng! :5: Veldig overraskende at det har gått som det har gått med dere i år, dere var jo så gode i fjor. Ikke fullt så overraskende at mitt lag sliter på nedre del av tabellen, det er som det pleier. :fnise: Får satse på at seieren er den første i en lang rekke for begge lag utover høsten. :Nikke:

Gossip girl: :klemmer: Tusen takk, jeg har hatt en fin dag på jobb. Trøtt, men fin. :)

Golden Girl: Hehe, godt dere ferietøser holder liv i dagboka mi. Jeg skal nok le godt når du er i sjokk neste mandag, ja. :erter:

Jeg synes også høsten er fin. Etter en sommer, er det alltid godt å pakke seg inn i ny, tykk høstgenser i den friske og gode høstlufta. Lengter alltid litt ekstra etter høsten når det på sommeren kommer en ny katalog fra H&M med nye høstklær og fine høstbilder. Kjente det suget i går faktisk, da jeg satt og bladde i katalogen. Og alle fine fargene ute! :hjerter: Nei, nå kjenner jeg at jeg gleder meg til høsten. :hoppe: Men litt mer sol og sommer må vi ha først. :Nikke: Alle årstider har egentlig sin sjarm, så jeg får være glad vi bor i et land med fire årstider, selv om jeg har ønsket at jeg bodde i litt varmere strøk noen ganger i sommer.

Da var hverdagen her igjen. Hverdagen er som sagt fin, den også. Men fy hvor tungt det var å stå opp i dag! Og fy så trøtt jeg er nå! Det har ikke blitt så mange timene med søvn i natt, så har dagdrømt om senga mi i hele dag. Må holde meg i gang nå i kveld, så jeg ikke sovner på sofaen. Er det eneste jeg har lyst til nå, men da blir det vel vanskelig å få sove til kvelden, og så er jeg like trøtt i morgen igjen. Det kan vi ikke ha noe av. :nei:

Har hatt en fin første dag på jobb. Alltid deilig å ha unnagjort første dag etter ferien. Det er så mye som hoper seg opp når jeg har ferie, det er ingen som tar min jobb når jeg ikke er der, så greit å få gått igjennom ting og få litt oversikt over hva som må gjøres. Nå er det en måneds jobb som skal tas igjen, så det blir nok å gjøre de neste dagene. :dåne: Men jeg liker jobben min, så selv om det er mye å ta tak i, går det fint. Dessuten har jeg så koselige kollegaer rundt meg, så storkoser meg på jobb også. :)

Nå skal jeg vekke kjæresten, som har sovnet på sofaen, noe vi var så fast bestemt på at vi ikke skulle gjøre i kveld. :fnise: Det var bare en ting som kunne holde han våken, sa han, så da får jeg vekke han og sørge for det da. :lur::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Grattis med vel overstått arbeidsdag! :tommelsmil:

Har du sagt hva du jobber med tro..? Kjente jeg var litt nysgjerrig på det.. Må sjekke om det er du som har sendt pm om det, blander litt sammen her merker jeg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første arbeidsdag etter ferien er alltid slitsom :( Gruer meg til mandag jeg....ikke nok med at det er første arbeidsdag, så skal vi ha møte på slutten av dagen....uff...

Godt å lese at du trives godt i jobben din da :) Ingenting er bedre enn det ;)

Håper du fikk vekket kjæresten i går da :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og oppdaterer meg og :hoppe: litt for at du er ferdig med hormonkuren! Synd tanta fikk deg i så dårlig humør, men som flere andre har påpekt så trenger det jo ikkje nødvendigvis være en sammenheng? :klø:

Blir spennende å se hva som skjer med dere i månedene fremover nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden Girl: :fnise: Kan sende deg en PM jeg, så du får tilfredsstilt nysgjerrigheta di. ;) Vet hvordan det er å være nysgjerrig på jentene her, jeg er det stadig vekk. :fnise:

Lucky?: Første dag på jobb etter ferien er alltid kjip ja, så veldig godt å få det overstått. Uff, jobbmøte på kvelden og greier første dag etter ferie, det skulle ikke vært lov. Skulle vært obligatorisk med myyyk overgang spør du meg. :ler: Jeg fikk vekket kjæresten ja. :lur: Får se på det som nyttig tørrtrening til senere i høst. :fnise:

Klematis: Så koselig at du titter innom! :klemmer: Veldig godt å være ferdig med hormonkuren og skal bli veldig spennende å se hvordan kroppen oppfører seg nå uten hormoner. Det trenger så absolutt ikke være noen sammenheng mellom mengde blod og tykkelse på livmorslimhinne, så etter at skuffelsen har lagt seg, føler jeg meg ved godt mot selv om jeg likevel ikke har de største forventningene. Greit å skru de ned litt, så jeg ikke blir så skuffet, men håper selvfølgelig heller at jeg blir positivt overrasket. I så fall er det ikke lenge til det blir spennende tider her - det skal bli så moro! :hoppe:

Nok en arbeidsdag er over, bare 3 dager igjen til helg nå. Her går det unna! :danse: Setter så mye større pris på helgene når det ikke er ferie, så nå gleeeder jeg meg og teller ned til helg.

Har akkurat kommet hjem fra trening. Så deilig å trene, altså! Og så er det så deilig å gjøre det midt i uka - får så mye mer ut av kvelden istedet for å sette seg til i sofaen og bli trøtt og daff. Jeg er egentlig ikke så flink til å trene midt i uka, men det håper jeg at jeg skal bli bedre på nå. Prøve å huske den gode følelsen jeg sitter med nå, så kanskje det blir lettere å komme seg avsted en annen hverdag. :Nikke:

Og så har jeg vært hos stikkemannen i dag! Første gang etter ferien. Han sa at det ikke trengte å være så negativt at det ikke kom så mye blod og det var positivt at det ikke kom noen klumper. Han mente kroppen burde være klar for graviditet, jeg håper han har rett. Han stakk på punkter som skulle styrke blodet, og det høres jo bra ut. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg ja :hoppe::fnise:

(jeg vet alt om daff ettermiddag, har sovet i 3 timer :flau: Etter en time i våken tilstand er det på tide å finne sengen igjen :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snart helg ja :hoppe::fnise:

:bolledeig: Bare to og en halv dag igjen nå!

(jeg vet alt om daff ettermiddag, har sovet i 3 timer :flau: Etter en time i våken tilstand er det på tide å finne sengen igjen :sjenert: )

:fnise: Da trengte du det sikkert. Det pleier jeg å trøste meg med... :sjenert:

I dag skulle det liksom være stor :sol: i hele dag. Hvor er den? Joda, jeg ser den er i ferd med å titte fram bakom skyene nå, men det er langt ifra full sol enda.

Jeg har tatt på meg hvit sommerkjole på trass i dag. Det skulle jo endelig bli så fint vær. Var ikke særlig fristende å trekke den på seg hjemme når det var grått og 11 grader, men siden det liksom skulle bli fint vær i dag, tenkte jeg at jeg måtte passe på, skal jeg få brukt noen av sommerklærne. De har ikke blitt godt brukt i sommer, for å si det sånn. :roll: Jaja, når sola er i ferd med å titte fram, så skal jeg ikke klage. Da slipper jeg i alle fall å fryse på vei hjem i sommerkjolen min. :fnise:

Trøtt og lite motivert for å jobbe, kjenner jeg... Men har mye som må gjøres, så må bare ta meg selv i nakkeskinnet. Det er hardt å være i full jobb igjen, altså. Skikkelig sjokk for kroppen. Jeg har i alle fall en god kopp te som står og venter på meg nå, så jeg passer på å kose meg litt selv om jeg drukner i jobb. :kaffekopp: Bedre å drukne med en god kopp te ved sin side. :ler:

Håper alle har en fin dag med masse :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy Feet!

Nå har jeg oppdatert meg litt her etter ferien. Først og fremst; hurra for en overstått hormonkur!! :duskedame: Dumt å høre at du ble så trist av mensen, men den kom hvertfall, og det var blod! Og jeg tror nok at stikkemannen har rett og at det ikke er noe å bekymre seg over :klem:

Du får nyte resten av sommeren, og så tror jeg absolutt at Vitexen også kan være med på å stabilisere kroppen din, så er den nok snart klar for ny graviditet snart skal du se! :) Høres forresten ut som at dere hadde en deilig ferie på tur i Sverige. Er godt å bare nyte sommeren og få litt sol og varme før høsten kommer.

Jeg fikk inspirasjon og bestilte meg H&M-katalogen med en gang jeg leste her nå forresten. Har ikke fått den på noen år. Er morro å sitte og bla i, og det er virkelig deilig at vi har 4 årstider ja. Det er godt å se fram til høsten med kvelder inne med teppe, ei god bok og en kopp kakao eller te....

Ca 2 dager igjen på jobb nå!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det kom mer sol til deg i går! Her var det full sol hele dagen :)

Så bra stikkemannen mente det ikke hadde noe å si at det ikke var så mye blødning da! Nå er det virkelig ikke lenge igjen før dere kan starte prøvingen igjen :)

Slitsomt å jobbe når man er trøtt og umotivert ja...håper motivasjonen er bedre i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei honning - takk for koselig hilsen! :) Ja, jeg får glede meg over at tanta kom og at det var BLOD, så får jeg tro på stikkemannens ord om at ting sikkert er i orden nå og at Vitexen legger krona på livmorslimhinne-verket mitt. :jepp::fnise: Blir spennende, snart bare to uker til jeg får "dommen" på sykehuset.

Så moro at du ble inspirert til å bestille H&M-katalogen. Jeg storkoser meg så med å bla i den, og selv om man ikke ender opp med å bestille seg så mye (selv om jeg nesten alltid gjør det... :sjenert:) så er det veldig moro å se og få litt inspirasjon. Håper du kommer til å kose deg med den like mye som jeg gjør. :)

1 dag igjen på jobb nå! :hoppe:

Hei Lucky? - det kom sol til meg også. Ikke lenge etter at jeg hadde klaget min nød, dukket sola opp for fullt og det har vært sol og fint vær siden. Deilig med følelsen av at det faktisk er sommer igjen. Får håpe det holder seg sånn nå, så vi kan få tatt noen turer med båten igjen. Begynner å bli en stund siden sist og jeg føler meg så absolutt ikke verdig med båtturer for i år.

Dette har vært ei lang og hard uke på jobb, men motivasjonen er så absolutt bedre i dag, det er jo FREDAG!! :danse:

Endelig fredag! :strix: Etter en laaang og hard uke. Det har vært en kamp å stå opp hver morgen, men det har likevel blitt lettere og lettere for hver dag, så får tro at kroppen er på god vei inn i jobbmodus igjen. Skikkelig sjokk å starte på jobbe igjen, men kan se ut som det er veldig vanlig, for jeg hører det er mange som har det på samme måte som meg.

Fant ut i går kveld at jeg har tatt for mye Vitex! :sjokk: Aner ikke på hvilken planet jeg har vært, for jeg har stappet i meg to kapsler daglig og det står klart og tydelig på boksen at man skal ta 1 kapsel daglig og at man ikke bør ta med enn anbefalt daglig dose. Jeg pleier å ta to omega 3- kapsler daglig, og da klarer hjernen min tydeligvis ikke å skjønne at jeg bare skal ta 1 tablett av noe annet. :fnise:

Jaja, det er jo bare urter, så det kan vel ikke være så store skaden skjedd annet enn at kroppen har fått en skikkelig pang-start på Vitex-behandlingen. Har gått på de i en uke nå og kan ikke huske annet enn at jeg på ren rutine har stappet i meg to tabletter daglig hele uka. Men i dag, da ble det bare en tablett. Var helt tilfeldig at jeg oppdaget det i går da jeg kom over boksen mens jeg pusset tenna og begynte å lese bakpå for å slå ihjel litt tannpusse-tid.

Skikkelig vondt i hodet i dag. Migrene. Var så vidt jeg orket rive hodet løs fra puta i dag. Har stappet innpå med tablett, men ikke hjulpet så mye enda. Håper det kommer seg utover dagen, ellers blir det ikke så mye jobb gjort i dag. Orker liksom ikke tenke så mye, så det blir bare de enkleste oppgavene som blir tatt samt at papir blir flyttet mye fram og tilbake på pulten min. :ler:

Migrenen kom nesten som bestilt. Dag 11 etter mensen i dag og det er så ofte jeg våkner med migrene en stund etter mensen og begynner å telle hvor jeg er i syklusen og ender som regel opp på dag 11. Migrene kan være hormonelt betinget og det er tydelig at min er det og kommer noe i forkant av EL, har jeg funnet ut. Trenger ikke EL-tester her i gården tydeligvis, kan bare lytte til hodet. Så sparer jeg i alle fall de penga. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...