Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Bind (eller dessverre truseinnlegg, så lite er det som kommer :sukk:) her i gården også Lucky?. Jeg skal ha full kontroll med hvor mye som kommer ut. Før var det tampong for alle penga, men nå er det andre tider. :fnise:

Litt kjip dag. :sukk: Blør nesten ikke noe, var kun tidlig på dagen i dag, helt til jeg jublet for blod her inne. Etter det har det ikke kommet noe i truseinnlegget, og nesten ikke noe når jeg har vært på do heller. Og jeg går jo på do hele tiden, på jakt etter blod. Rene vampyren. :fnise: Men altså, ikke mye å juble for. Har jo ikke vært noen store mengder tidligere heller, men det har i alle fall dryppet godt da jeg har vært på do, men nå er det ikke noe omtrent... :riste: Faen! Jeg som hadde så god tro denne gangen. Det har jo bare blitt mer og mer for hver gang, selv om det har vært små skritt. Nå føler jeg at det er mange skritt tilbake.

Har ikke vært til akupunktur denne gangen pga ferie. Kanskje det er stikkemannen som har klart å få fram blod de andre gangene og ikke hormonpillene? Og trenger det å være mye blod for at livmorslimhinna mi skal ha blitt tykkere, eller er det bare noe jeg har laget i mitt eget hode? Jeg har tenkt at hvis jeg blør mye, så er alt i orden, og nå som jeg omtrent ikke blør, så tenker jeg at den jævla livmorslimhinna er like tynn som for tre måneder siden.

Æsj! :sur: Ting ser sikkert litt lysere ut i morgen. I dag føles alt svart. Lurer på hvilken beskjed jeg kommer til å få på kontrollen i slutten av august. Har ikke så store forhåpningene i dag, akkurat.

Har egentlig planlagt å trene i dag, men har mest lyst til å grave meg ned her hjemme. Se en film som kan få tankene mine over på noe annet, men vet at jeg har godt av trening. Det pleier å hjelpe veldig godt på humøret, så får prøve å tvinge meg avsted og heller se en film i kveld.

Dumme dag! Dumme tante! Dumme livmorslimhinne! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så i dag som skulle være en gledens dag med hormonpilleslutt og greier. Nå føler jeg at de jævla hormonpillene ikke har bidratt med en dritt, bortsett fra humørsvingninger. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte::heks: Nå må du se å komme ordentlig til Happy Feet altså, eller så får du med meg å gjøre :trampe:

og en god :hug til deg Happy Feet. Håper det ordner seg og at livmorslimhinna di er tykk og god :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tante-kjefting og god klem, pusilus. :klem: Hun tør nok ikke annet enn å komme ordentlig nå, nei. :fnise:

Joda, det kan jo fortsatt ta seg opp, Gossip girl. Alt håp er jo ikke ute enda, det er jo tross alt tidlig. Og litt bedre har det blitt siden sist jeg skrev. Etter flere timers tørke, kom det litt blod når jeg var på do nå, så hun har heldigvis ikke pakket sammen og reist riktig enda.

Kanskje det var trusselen om å få med pusilus å gjøre som gjorde at tanta blir litt lenger. :fnise:

Humøret kjennes litt bedre nå da. Har ikke fått vært på trening enda, men har grått noen tårer og fortalt kjæresten om den dumme tanta. Snille, gode kjæresten min, han har alltid noen gode ord og trøst på lager. Og det hjelper alltid. Alt føltes mye bedre bare jeg får lettet hjertet mitt for han. :hjerter_rundt:

Nå føler jeg meg god og avslappet i kroppen. Jeg blir helt utslitt av å gråte. Leste en gang at tårer er sjelens utløsning, og det føles ofte sånn. Det er godt å gråte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt kjæresten er da :rødme:

Veldig godt å gråte noen ganger ja :) Noen ganger er det som å skru på en kran og tårene bare renner...det er veldig godt etterpå da :)

Så godt at tanta ikke har pakket og reist da! Skal se hun kommer med mer blod i løpet av dagene nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at tanta ikke har pakket og reist da! Skal se hun kommer med mer blod i løpet av dagene nå :klemmer:

:jepp::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig slept meg på trening. Hadde ikke lyst. Var til og med inne på hjemmesiden til SATS og sjekket om jeg var så "heldig" at de sommerstengte en time tidligere enn jeg trodde, så vi ikke hadde rukket trening. Men det gjorde de ikke, og det er jeg glad for nå. Hadde en supergod trening og føler meg så god og fornøyd i kroppen. Utrolig deilig. :nigo:

Ikke kommet noe mer blod, men jeg får prøve å legge bekymringene tilside. Jeg har jo et godt kort på hånden. Nemlig Vitex-kortet. :sjarmor: I morgen tar jeg min første Vitex-pille. Blir spennende!

Nå blir det film og kos resten av kvelden. En fin kveld ønskes de som måtte titte innom. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta meg en alvorsprat til med :heks: slik at hun holder seg hos deg i litt flere dager :trampe:

Deilg å ha kommet seg på trening da :jepp: Trenger noen til å sparke meg bak jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, kjedelig at du har hatt en tøff dag. Krysse fingrene for at tanta ikke har gitt seg helt for denne gang. Men godt å høre at du har en støttende kjæreste :yvonne:

Så bra du kom deg på trening :) Gjør som regel veldig godt bare man kommer seg ut ja!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle inn å heie på at du var ferdig meg homonene, men her var det ikke så mye å heie for! Trist å lese at :heks: ikke har oppført seg og at humøret er på bunn. Godt du har snille mannen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusilus, Rosa76 og Missiw. :klemmer:

Ser ut som den dumme tanta er på returen nå. Er bare litt brunt som kommer. Rart hvordan ting kan endre seg i løpet av 24 timer. I går ved frokostbordet satt jeg og var glad og fornøyd, kjente på menssmertene og blødde friskt blod. Ved godt mot og følte dette gikk riktige veien, så for meg at det begynte å bli orden på kroppen igjen og ordentlig mens de kommende dagene. I dag ved frokostbordet skjønner jeg ikke hvordan jeg skal kunne bli gravid igjen, i alle fall ikke på laaaang tid, med så tynn livmorslimhinne. Tenker at jeg bare får slutte å tenke graviditet og baby, fordi jeg føler det er liten sjanse for at det skal kunne skje med det første. To helt totalt forskjellige verdener på bare et døgn. :sukk:

Jeg skal prøve å ikke tenke på det. Jeg får jo ikke "dommen" før i slutten av august. Det er jo ikke noe jeg kan gjøre fra eller til uansett. Tankene gjør jo ikke ting bedre, de ødelegger bare humøret mitt uten at det hjelper noe på den dumme livmorslimhinna mi. Jeg tenker at det er greit om jeg må vente litt til før jeg kan bli gravid, men jeg skulle ønske at jeg kunne fått en forsikring om at det kommer til å gå bra. Nå vet jeg ingen ting og jeg hater å leve i uvisshet. Men kroppen må da kunne klare å bli normal igjen? Det er jo bare slim, hvor vanskelig kan det være?

Igjen, jeg må slutte å tenke på dette! Får se for meg en stor kommode med en kraftig skuff, hvor jeg legger de dumme tankene angående mens, livmorslimhinne, graviditet og baby oppi, lukker igjen skuffen, låser den med en stor nøkkel og kaster nøkkelen i havet. Sånn - tankene kommer ikke til å klare å lure seg ut av den skuffen og inn i hodet mitt igjen.

Føler meg veldig negativ i dag, jeg som vansligvis pleier å være veldig positivt innstilt. Men hvis jeg ikke har så store forhåpninger, blir jeg ikke så skuffet, hvis det er dårlige nyheter i august. Jeg har alltid hatt så god tro og vært så positiv til at alt skal gå bra, så har jeg stadig fått nye slag i trynet i forhold til alt tullet etter graviditeten, så føler at det kan hjelpe litt å ikke ha noen forventninger og heller eventuelt bli positivt overrasket.

Vi får se. Kjenner jeg meg rett, dukker optimisten snart fram igjen.

Uansett, livet er egentlig ganske fint. Det er mange ting å glede seg over, så jeg får heller prøve å fokusere på det. Og, jeg har tatt min første Vitex-pille i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, livet er egentlig ganske fint. Det er mange ting å glede seg over, så jeg får heller prøve å fokusere på det. Og, jeg har tatt min første Vitex-pille i dag. :)

Aner litt optimisme her ja :tommelsmil:

Teite tante som allerede er på vei hjem igjen da :( Går virkelig ikke ann å oppføre seg sånn :kjefte:

Uff...synes virkelig du har hatt nok dritt nå altså :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner litt optimisme her ja :tommelsmil:

:jepp:

Teite tanta, ja! :kjefte:

Det må vel kunne bli orden på kroppen min etterhvert også. Må da være noe annet som kan gjøres, dersom den berømte livmorslimhinna er like tynn på kontrollen i slutten av august. Må vel være noen andre hormoner de kan putte i meg? Er det ikke noen piller som kan sette i gang mensen? Kan jeg ikke få det, istedet for piller for folk i overgangsalderen. Har da ikke hørt om noen andre som har fått sånne piller som meg, før. Bortsett fra folk på 60 år. :ler:

Nei, det skal nok gå bra til slutt, men skal prøve å ikke ha for store forhåpninger med det første og heller ikke tenke for mye på det. Får heller tenke at jeg blir gravid når kroppen er klar for det. For det skal den bli. En eller annen gang. :)

Og kanskje får jeg meg en overraskelse i slutten av august, kanskje Vitexen gjør underverker. :jepp: Jeg håper i alle fall jeg får tillatelse til å droppe kondomen, da har man i alle fall en litt større mulighet for å bli gravid og jeg kan få litt spenning hver måned. Jeg har jo eggløsning, problemet er vel heller at egget ikke har så mye å feste seg i? Blir spennende å høre hva de sier, men jeg skal prøve å holde forventningene nede.

Fy, for et regnvær det er ute nå. Veldig glad det ikke er i dag jeg skulle på Madonna-konsert. Ble så lei meg da jeg var for sent ute til de billettene som ble revet bort på 34 minutter, men nå er jeg veldig glad for at jeg var det og heller kunne sikre meg billetter til ekstrakonserten vi var på på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humøret er ikke helt på topp i dag heller, kjenner jeg. Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at tanta var på vei. Kjenner meg lat og orkesløs og ingen ting frister. Været er kjipt og i det hele tatt. :fnise:

Gikk en tur i skogen med hunden og det hjalp faktisk litt på humøret. Fikk fylt opp magen med litt blåbær og sola tittet fram noen ganger også. Da fikk jeg nesten følelsen av at det faktisk er sommer. Fælt å si, men det kjennes nesten som om sommeren er over for denne gang, men det kan jo bli mange fine dager fortsatt da. Håper august byr på bedre vær enn juli, for det har jammen ikke vært mye å skryte av. Kroppen min trenger mye mer sol og sommer før den kan gå på en ny vinter.

Jeg har hatt en teori om at når det er skikkelig vinter, masse snø osv, så får vi skikkelig sommer. Den teorien kan i alle fall legges død. Etter den lange og snørikevinteren vi hadde, trodde jeg at sommeren skulle bli fantastisk, men den gang ei.

Ellers har det murret masse i magen i dag. Jeg tenker at det sikkert er Vitexen som har skjønt at her er det mye å ta tak i og som nå jobber på spreng med livmorslimhinnen min. :jepp: Jeg leste et sted at istedet for å tilføre kroppen hormoner, regulerer Vitexen kroppens egne hormoner, så det høres jo lovende ut.

Jeg ønsker meg sol og tykk livmorslimhinne, takk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på trening. Deilig! Og så hjelper det så godt på humøret. :nigo:

Nå skal det grilles. Er det ikke sommer ute, skal vi i alle fall ha smaken av sommer. Grillmat smaker deilig sommer. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg ønsker meg sol og tykk livmorslimhinne, takk! :nigo:

Søt du er ;)

Vært på trening. Deilig! Og så hjelper det så godt på humøret. :nigo:

Nå skal det grilles. Er det ikke sommer ute, skal vi i alle fall ha smaken av sommer. Grillmat smaker deilig sommer. :sikle:

Flink du er til å trene da! Hjelper på både humør og energi det ;)

Grillmat og sommer hører jo sammen ja! Ikke mange grillingser vi har hatt i år hvor vi har grillet og spist ute....har så og si tatt med maten inn hver gang :(

Ha en super helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt du er ;)

:kyss2:

Trening hjelper så absolutt på både humør og energi, ja. Bare så synd det er så vanskelig å huske i det man sitter og argumenterer med seg selv om man skal slepe seg på trening eller ikke. :fnise: Jeg er veldig fornøyd med å ha vært så flink med treningene i det siste, så håper jeg klarer å holde det ved like nå.

Vi har også grillet og spist ute utrolig få ganger denne sommeren. Helt tragisk! Blir som regel bare grilling ute og så må maten nytes inne. Håper virkelig det kan komme litt ordentlig sommervær igjen nå.

Sol og fint vær i dag da, så mitt ønske om sol ser i alle fall ut til å ha blitt oppfylt, så da får vi satse på at det er livmorslimhinnen som står for tur neste gang. :jepp: Det murrer veldig i magen til tider, selv om tanta akkurat har vært her. Eller tante og tante, kan vel nesten ikke kalles tante engang. Håper det er Vitexen som jobber på spreng!

En super helg til deg også, Lucky? og andre som titter innom her. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Sjekk ut sammenhengen mellom tykkelse på slimhinna og mengde blod, for jeg - i min kunnskapsløshet - syns ikke det høres logisk ut at det skal være sammenheng? :klø: Du skal se at den vokser seg stor og tykk - og skikkelig bra nå som du er på Vitex også!! (Kremt - hva er Vitex..? :sjenert: )

Nå ble jeg inspirert av at du skrev du jobbet i hagen, så det skal jammen jeg og! Jeg var ute ei lita økt igår, så med ei økt idag også så kanskje det vil begynne å likne på noe der ute! Og ei imorra osv..

Hva trener du på Sats forresten?

Ha en fiiin dag! :klemmer:

PS, jeg var også på Madonna på tirsdag, kanskje vi så hverandre uten å vite det?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Golden Girl :klemmer:

Jeg har prøvd å finne ut sammenhengen mellom tykkelsen på livmorslimhinna og mengde blod, men klarer ikke finne noen ting... :klø: Er helt grønn på det området jeg også, men siden jeg ikke klarer å finne noen fakta, har jeg laget min egen teori som går ut på at livmorslimhinnen bygger seg opp hver måned for å kunne ta imot et befruktet egg, dersom man ikke blir gravid, kommer mye av livmorslimhinnen ut som mensblod og siden jeg da ikke blør noe særlig, tror jeg at jeg ikke har noen tykk og fin livmorslimhinne som kroppen kan kvitte seg med...? :sjenert: Håper virkelig jeg tar grundig feil. :fnise:

Dette er Vitex. Hadde aldri hørt om det før, men etter å ha lest mye positivt om det her inne, fikk jeg lyst til å prøve. Høres jo veldig lovende ut og ser ut til å hjelpe for så mangt, så tenkte at det sikkert er fint for en stakkar livmorslimhinne også. Dessuten står det at det kan hjelpe mot migrene i forbindelse med mens , noe jeg er plaget av, så blir spennende å se om det kan hjelpe for det også. Det selges ikke i Norge, men kan bestilles fra Danmark. Veldig spent på virkningen og satser på at den gjør underverker for livmorslimhinna mi. :Nikke:

Så hyggelig at du kan finne litt inspirasjon her. Har surret litt i hagen i dag jeg også. Må passe på når det endelig er fint vær. Tar man litt hver dag, blir det ikke så uoverkommelig, og så blir det så fint når det er ferdig. :)

Jeg trener bare styrke på SATS. Det hender jeg får ånden over meg og trener litt kondisjon også, men det synes jeg er så kjedelig, så blir mest bare oppvarming på 15-20 minutter og så rett på vekter. Har aldri vært noe glad i å gå på timer, men styrketrening for meg selv med god musikk på øret er en treningsform som passer meg perfekt.

Jeg har hatt en fin dag, håper du også har hatt det. Nå venter litt kos og avslapping med en kopp te og noen blader mamma kom med. Vakre Hjem og Se&Hør.

PS, så moro at du også var der. Kanskje vi så hverandre uten å vite det, ja. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...