Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Lucky? og Ananan. :klemmer: Så langt har helga vært fin, satser på at resten blir like bra. :)

Dagen startet med den obligatoriske helgefrokosten. Den ser jeg fram til hele uka siden vi aldri spiser frokost sammen hjemme på hverdager. Etter det begynte vi å behandle dette berømte skifergulvet. Det skulle smøres inn to omganger med impregnering og en annen greie. Tørketiden var på 4 timer, så etter første strøket tok vi med oss hunden og emigrerte. Dro til byen på shopping. Var en del småting som måtte ordnes. Kjøpte også nye gardiner til skifer-etasjen, så nå blir det fint her. Kjøpte litt andre småting som te (karamell-te og kaktus-te), tekopp, singlet, en pose til å ha klesklyper i og et interiørblad.

Nå har vi kommet hjem igjen og har gått over gulvet med den andre behandlingen. Pc'n står ikke i det rommet, så jeg klarte å snike meg fram til den uten å tråkke på gulvet. Nå begynner det å dra seg til her, dette er vel det siste som gjøres i det rommet foruten koselige ting som å henge opp gardiner, sette på plass møbler og sånn. Herlig å være ferdig. Det har blitt så fint. :strix:

Nesten så jeg lurer på hva vi skal bruke helgene til nå framover, for føler vi ikke har gjort annet siden påske. Har nesten glemt hvordan det er å ha fri uten å ta på seg "arbeidsklærne" og holde på hele dagen. Men joda, vi skal nok klare å få tiden til å gå. Vi har jo en ny båt som bare står og venter på sin første tur for sesongen og sin andre tur med oss. Rakk akkurat å ta en båttur da vi kjøpte den i fjor høst. Stemmer, det har vi også kjøpt i dag. En liten kjølebag med plastbestikk og servise til å ha med i båten. Det var til og med salt- og pepperbøsser i plast der. Liten bærbar gassgrill kjøpte vi for en stund siden, så alt er klappet og klart til herlige båtturer. :nigo:

Ellers skulle jeg egentlig hatt termin denne helga, hadde det ikke vært for MA'en. Veldig rart å tenke på. Det virker helt fjernt på en måte... Det er som om det at jeg var gravid og skulle ha barn denne sommeren, bare har vært en drøm og det er jo deilig at jeg ikke går sånn og dveler ved det og tenker på hva som kunne ha vært. Snakket med kjæresten om det da vi holdt på med gulvet og han føler det på samme måte. Det er helt fjernt, det er ikke oss. Nå har vi holdt på i så lang tid med ting som ikke hadde passet dersom jeg hadde vært gravid. Vi er jo nesten helt løsemiddel-skadet, hele uka har kjæresten holdt på og oljet spisestuebord og et annet bord, det har luktet rimelig sterkt her, jeg har malt hyller med oljemaling og nå denne behandlingen av gulvene som også lukter ganske mye. Når vi ser på det nå i etterkant, så passer det så mye bedre å starte med prøvingen til høsten, så dette påtvungne oppholdet i prøvingen, har egentlig passet ganske godt. Misforstå meg rett, det var jo trist at jeg mistet og også veldig leit at det har sittet rester igjen i så lang tid og nå denne tynne livmorslimhinnen, ville jo helst vært foruten det, men når det først er sånn, så må man jo prøve å se det beste i det.

Dessuten, hadde jeg vært klar for å få baby nå, i morgen liksom? Selvfølgelig hadde jeg vært klar, jeg hadde jo hatt mange måneder å forberede meg på, men nå, som jeg er så lang ifra gravid som det går an å bli, her vi driver og har oss med kondomer, så kjennes det veldig skummelt ut at vi skulle fått baby nå. Men å få baby til sommeren, dersom vi kan starte prøvingen i slutten av august, det føles veldig riktig og det føler jeg meg veldig klar for. Litt usammenhengende tanker kanskje, men håper dere skjønner hva jeg mener... :sjenert:

Håper alle som titter innom har en flott lørdag og at resten av helga blir like fin. :vinke:

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Så gøy at dere er ferdige, det er nok lekkert kan jeg tenke meg! Skifergulv er kjempefint! :Nikke:

Følger deg veldig godt i tankene jeg, syns du har veldig bra tankegang. Rart med det, "the silver lining" dukker gjerne opp i etterkant når ting ikke går helt som planlagt! ;) Og godt er det.

Imens så kan vi :strix: litt for nytt golv og helg og sommer og tenk all den vinen du kan kose deg med ute i sommer!! :ler:

Ha en fortsatt fin lørdagskveld - og en fin søndag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at gulvet endelig er ferdig da :bolledeig: Skal nok bli deilig å få ting på plass igjen å få det fint der igjen ;) Dere har virkelig stått på siden påske ja, blir nok litt rart å ikke ha noe å holde på med fremover da :)

Skjønner godt hvordan du tenker i forhold til ma og termin og sånt... Er jo ikke så lenge til jeg skulle hatt termin selv, men det virker helt fjernt for meg også. Skjedde jo såpass tidlig, så fikk nok ikke noe forhold til det tenker jeg, selvom jeg gjerne skulle hatt termin forrige uke jeg altså :fnise:

Ha en super søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei! Har du hatt en fin søndag som du har fyllt med mye godt?

Gratulerer med nytt skifergulv, så deilig å bli ferdig da! ;)

Skjønner veldig godt tankene om du "kunne hatt" en baby i armene nå.. så fjernt på en måte, når det allikevel ikke ble slikt. Livet tar uventa tvista innimellom... det er sikkert.. og man kan ikke annet enn å følge med og se hvor det bærer hen.

Du skal se at en ny spire settet seg snart, og du får en ny termin og forholde deg til ;)

godklem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Golden Girl: Utrolig gøy og veldig deilig å være ferdig med gulvet. Det har blitt sååå fint. :hoppe:

Ja, det er rart med det. Og godt er det. Har flere ganger undret underveis hva meningen er med alt dette her, og nå faller liksom bitene litt på plass. Vår tid for en liten en var bare ikke kommet enda, men den kommer snart. :Nikke:

Mye å :strix: for nå om dagen. Sol, sommer og kald hvitvin på terrassen er så absolutt ikke å forakte, så dette er ikke akkurat den verste tiden å ikke være gravid på. :)

Lucky?: Veldig godt å få ting ferdig. Fikk på plass møbler og hang opp nye gardiner i går, og det har blitt så fint. :bolledeig:

Veldig rart med den termin-datoen. Dagen kom og gikk i går uten noen vonde tanker, bare at det hadde vært helt fjern om vi skulle hatt baby i går. Da jeg var gravid, passerte jeg jo den magiske 12-ukers grensen og tillot meg å glede meg veldig og se framover og da MA'en ble oppdaget, ble det en veldig tom følelse fordi jeg hadde sett for meg hvordan sommeren skulle bli - med baby. Og det ble veldig tomt da det ikke skulle bli sånn alikevell, men den tomme følelsen er så absolutt borte og alt er nullstilt, nå er hele greie bare veldig fjern.. Men baby neste sommer, det føles ikke fjernt... ;)

Aurelia: Heihei! Jeg hadde så absolutt en søndag som ble fylt med mye godt - bokstavelig talt... :sjenert::ler: Tenkte på det i går kveld at jeg jammen hadde klart å stappe i meg mye søtsaker, det var overvekt av det i forhold til ordentlig mat. Ikke bra, men noen dager blir bare sånn... Det gikk i is, sjokoladebolle, sjokolade og en stor milkshake. Da kvelden kom var jeg kvalm og det var jammen ikke rart. :fnise:

Livet tar uventede retninger noen ganger ja, veien blir til mens man går er det jo noe som heter, og det er jammen sant. Det er jo det som gjør livet så spennende også... ;)

Takk for godklem - godklem tilbake til deg! :klemmer:

Nå har jeg vært til stikking. Ny stikkemann siden stikkedame ble syk. Han var SÅ flink! :tommel: Var veldig lei meg da stikkedame ble syk og bekymret for hvordan det skulle gå med stikkingen, men hadde så absolutt ikke noen grunn til å bekymre meg, for stikkemannen hadde virkelig greie på sakene sine. Han stakk og forklarte og jeg føler virkelig ivaretatt. Blir veldig spennende å se resultatene framover.

Han kjente på pulsen min og sa at han kunne kjenne at jeg ikke hadde så mye energi og at jeg måtte slappe godt av og ta var på meg selv. Har egentlig kjent meg ganske sliten i det siste, det henger vel kanskje sammen med at vi har stått på så fælt hjemme, så nå får jeg roe ned noen hakk og kose meg litt med god samvittighet, for det har stikkemannen sagt. :nigo: Får heller se på at kjæresten jobber mens jeg skal ligge og late meg etter stikkemannens anbefaling. :lur:

Dessuten sa han at det var viktig at jeg tenker positivt. Jeg prøver jo å gjøre det, men tror det kanskje ligger og ulmer litt i underbevisstheten at hva om ting ikke blir bra igjen? og det var ikke bra, det kunne blokkere ting, så han stakk en nål som skulle hjelpe meg til å slappe av og ikke stresse meg selv med sånne tanker.

Stikkordet var å være god mot seg selv (spise sundt og variert, bevege seg, slappe av, ikke stresse, drikke masse vann), så da får jeg prøve å være det. :Nikke:

Fikk også beskjed om å ta det litt med ro etter timen, slappe litt av med en god kopp te da jeg kom tilbake på jobb, så da tar jeg en liten avslappende KG-runde med god samvittighet. Stikkemannen har sagt det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så trøtt! :dåne: Det hjelper liksom ikke at stikkemannen sier at jeg har lite energi. Da føler jeg meg i alle fall trøtt. :ler:

Får ta meg selv i nakkeskinnet og være effektiv og flink den siste timen, snaaart er denne arbeidsdagen over og da er det bare fire dager til helg! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok best å gjøre som stikkemannen sier :jepp:

Gratulerer med ferdig opp-pusset skifer etage :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra stikkemannen var snill mot deg :) Alltid skummelt å komme til nye mennesker, men godt du er fornøyd med han da! Klart du er sliten om dagen, jobb, oppusning og babytanker tar veldig mye energi, så hør på stikkemannen og slapp av litt innimellom ;) Stikkedama mi kjenner også på pulsen og ser på tunga faktisk...visste ikke at man kunne se på tunga hvordan formen din var jeg da...men går visst det også :fnise:

Kos deg med god samvittighet og skyld på stikkemannen dersom noen prøver å si noe ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stikke mann ser også på tunga, og har kunne fortelle meg at jeg har mye vann i kroppen. Jeg lurer virkelig på hvor det vannet befinner seg :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stikkemann så også på tunga - hele tre ganger. Følte det var noe merkelig med tunga mi, siden han måtte granske den så inngående. :fnise: Utrolig hva de kan se ut ifra tunga...

Var veldig spent på stikkemannen, er jo kjipt hvis det er en person man ikke får god kjemi med, men jeg likte han godt, så han skal nok få høre alle detaljer om blod og slim osv. :ler: Helt utrolig at det kan føles så naturlig å snakke om sånt med et vilt fremmed menneske.

Er nok best å gjøre som stikkemannen sier ja, så nå blir det avslapping resten av kvelden. :Nikke:

Gode klemmer til pusilus og Lucky?. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt lenge å lurte på hvem denne strikkemannen var :fnise: Hvordan han foklarte og hjelp deg med strikkearbeidet ditt, skjønte jo etterhvert at det ikke var ei jakke eller lignende han hjalp dag med :) Jaja, mandag i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ferdig golv i helga! :hoppe:

Det er godt å høre at du ikke dveler over MAen. Det er jo ingenting å vinne på å dvele med det, og absolutt bra å heller glede seg over det man kan og tenke positivt (selv om det til tider ikke er så lett). Sol, sommer og hvitvin er absolutt noe som må nytes!

Hurra for en flink stikkemann! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt lenge å lurte på hvem denne strikkemannen var :fnise: Hvordan han foklarte og hjelp deg med strikkearbeidet ditt, skjønte jo etterhvert at det ikke var ei jakke eller lignende han hjalp dag med :) Jaja, mandag i dag ;)

:hoho::skratte::fnise:

Tusen takk, honning! :hoppe:

Ja, vi får heller nyte livet som er nå og se framover mot en ny spire som forhåpentligvis vil komme i løpet av høsten. Fram til da skal vi kose oss med hverandre, sol, sommer og hvitvin. Forhåentligvis blir det ikke det neste sommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig spent på stikkemannen, er jo kjipt hvis det er en person man ikke får god kjemi med, men jeg likte han godt, så han skal nok få høre alle detaljer om blod og slim osv. :ler: Helt utrolig at det kan føles så naturlig å snakke om sånt med et vilt fremmed menneske.

Ja utrolig hva man snakker med "fremmede" om :fnise: Føles veldig naturlig å snakke om sånt når man er der ja, stikkedama mi vet nok mer enn sambo vet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt utrolig, Lucky?. Føles liksom som den naturligste ting i verden... :fnise:

Har ikke blitt så mye avslapping enda. Vi har vært på shopping. :sjarmor: Gardinshopping (igjen!). Gardinene vi kjøpte til å ha nede var så fine, så vi ville ha dem i stua oppe også, så da måtte vi ut og kjøpe flere. Og når jeg har bestemt meg for å kjøpe noe, må det gjøres med en gang, for jeg får skumle fantasier i hodet mitt om at det sikkert kommer til å være revet vekk fra alle butikker dersom jeg ikke sikrer meg dem ASAP. :ler: Så da bar det ut på en liten shoppingtur. Kjøpte også noen nye puter og litt annet stæsj til stua, så da blir det fargebytte - nå blir det turkis her. De nye gardinene er hvite, og veggene er hvite, så det er enkelt å bytte farger her i heimen.

Orker ikke å bytte gardiner i dag da, må følge stikkemannens råd for resten av kvelden. Skal bare gjøre ferdig middagen. Vi skal grille, så det vil si at kjæresten griller og jeg ordner tilbehøret :sikle: , så blir det sofa resten av kvelden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget meg en stor kopp karamellte og skal ha litt "tvangsavslapping" på sofaen med noen blader. Det har gått i ett i det siste, helt siden vi begynte med skifergulvet, så jeg kan nesten ikke huske hvordan man slapper av. :fnise: Har ikke gjort det på lenge, men får prøve å følge stikkemannens råd og da må det gjøres ved "tvang". Nesten så jeg ikke har ro i kroppen til å sitte stille, det ligner jo ikke meg egentlig - mamma sier jeg er bedagelig anlagt :fnise:, men nå som jeg liksom har gått på høygir fortsetter jeg i det sporet selv om jeg ikke trenger det, ting er jo ferdig her. Har egentlig lyst til å stryke og henge opp gardinene, men tror kroppen min trenger den avslappingen, for er veldig sliten og trøtt på jobb, så nå må jeg bare beordre meg selv i sofaen og "være god mot meg selv" som stikkemannen sa. ;)

Fikk noen cd'er i posten i dag, blant annet denne cd'en og den høres skikkelig fin ut. Deilig med ny musikk som fenger fra første gjennomlytting. :digge:

Nå må jeg komme meg oppi sofaen før teen min blir kald... :kaffekopp:

Håper aller har en flott ettermiddag/kveld. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser av tickeren din at du er over halvveis i hormonkuren! :danser: Det er jo kjempebra!

Og planen med å kose dere med hverandre, sol, sommer og hvitvin, og nyte skiferen og "den nye" stua, høres ut som en veldig god plan! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...