Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Husk at du ikke må spise tyggis heller da :fnise:

Gratulerer med seier i dag :) Vi tapte i dag vi...

Høres ut som om dere har hatt en super dag :) Deilig å få gjort masse i hagen da, gleder meg til jeg kan begynne å plante ute ;)

Lykke til i morgen da vennen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg hjemme igjen, har vært det en stund, men er så dårlig, så orker ikke sitte oppreist. Er så kvalm og svimmel som jeg aldri har vært før, har fått spydd opp litt, men er ikke så mye å få opp. :spy::spy::spy:

Orker ikke skrive mer, så forteller senere. Fy og fy. :spy: Merkelig, for jeg ble ikke dårlig av narkosen sist...

:sprettoy:

Lucky? :vinke: (Jeg orker ikke skrive mer.. :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem1: god god-bedringsklem til deg!! Håper du kommer deg snart slik at du kan kose deg hjemme og slappe litt av. Gikk det greit? :vinke: Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Aurelia og Cuba. :klemmer:

Det gikk vel ikke så bra som jeg hadde håpet. De har tatt vevsprøver og til og med fjernet litt av det (hørtes ut som det var graviditetsrester), men de kunne ikke ta alt. Får svar på vevsprøvene om ca 14 dager. MEN, de var inne i livmora mi med et kamera og det de så, var en veldig tynn livmorslimhinne, de har skrapt for mye når de skrapte ut i desember, og det kan gjøre det vanskelig å bli gravid. :trist: Jeg skal settes på en hormonkur i 3 måneder og forhåpentligvis klare å bygge opp livmorslimhinnen med det. Jeg vet ikke hva sjangsene for at det skal gå bra er, men hun sa at vi får bare håpe på det beste. Fikk ikke snakket med legene da jeg var der i dag fordi de ble så opptatte, men jeg fikk en telefon midt i kvalmehelvete senere på dagen.

Så nå blir det hormonkur i tre måneder og jeg kan jo selvfølgelig ikke bli gravid så lenge den pågår. Hele verden raste sammen i en halvtimes tid, men nå tenker jeg at min livmorslimhinne må da vel klare å bygge seg opp hvis den bare får litt tid? Leste dessuten på nettet at akupunktur kunne være bra, så har tenkt til å prøve det sammen med hormonkuren. Da kan da vel ikke skade, det er jo bare nåler?

Jeg er så drittlei av dårlige beskjeder og nedturer, den ene avløser den andre, men kan ikke sette meg ned å deppe. Jeg blir litt sta og SKAL klare å få en tykk og fin livmorslimhinne sånn at forholdene skal ligge fint til rette for et egg. Jeg har eggløsning, det har de sett på blodprøver, så det er i alle fall ikke noe problem. Hvis det bare får den tiden det trenger, så må det vel kunne bli bra etterhvert. Leste også såvidt at C-vitaminer skulle være en bra ting. Var så kvalm, så orket ikke lese noe særlig, men jeg skal titte nærmere på det etter hvert, så skal jeg gå i gang med operasjon tykk og fin livmorslimhinne! :tommel: Dersom noen har noen tips eller erfaringer, tar jeg gjerne imot. :)

Kvalmen har heldigvis avtatt litt. Har ropt litt mer på elgen og ligget stille og sett på film og nå har jeg faktisk blitt veldig fysen på noe salt, så nå lager jeg meg pommes frites. Virker som om jeg har hatt tidenes fyllekule. :ler:

Skjønner ikke hvorfor jeg har blitt så dårlig :klø:, men de skulle holde på i ca 15 minutter (var så lang tid det også tok da jeg var inne i desember), men nå holdt de på i 45-60 minutter, så kanskje jeg har fått litt mer narkose?

Jeg akter å ha en fin vår og sommer, jeg og hormonkuren min (huff, håper jeg ikke blir et troll av en hormonbombe). Skal tenke gode og positive tanker om livmorslimhinnen min, så skal nok dette gå bra også. Sier jeg i dag, men vi får se når alt de har puttet i meg går ut av kroppen. ;) Har fått masse smertestillende for hadde veldig vondt, så mulig jeg er litt neddopet og livet virker lyst uansett. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Leste på nettet nå at hormonspiral, som er det jeg har hatt i 7 år, gjør at livmorslimhinna blir tynn. Og da må det da være mulig bygge den opp igjen også, nå som jeg ikke har den fordømte hormonspiralen lenger (for et møkkaprevensjonsmiddel, særlig med tanke på graviditetl!)? Og nå med litt hormoner, så må jo det gå fint. Heia livmorslimhinna mi! :duskedame:

Pommes fristes smakte forresten nydelig, akkurat det jeg trengte. Håper det tar resten av kvalmen.

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Divina

Heier på livmorslimhinna di jeg også!

:duskedame::duskedame::duskedame:

Det kommer til å gå så fint at! Slim liksom, hvor vanskelig kan det være? :fnise: Kroppen er jo ganske fantastisk slik, og ordner opp i det meste på egenhånd.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelige nyheter da vennen :klemmer:

Gynekologen min sa også at livmorslimhinnen var tynn første gang jeg var der etter utskrapingen, men i dag og etter 3 pergokurer var alt perfekt der nede :) Og jeg tar jo akupunktur i tillegg, så ikke vet jeg hvem som skal ta på seg skylden for resultatene :)

Godt du er ved så godt mot du klarer da. Du er tøff du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go livmorshinna til Happy Feet :hoppe:

Satser på at dette går bra! Ellers!!! :kjefte:

Har desverre ikke noen gode råd eller tips å komme med, men sender over en :klem: til likevel! :)

Håper resten av kvelden blir fin og kvalmfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem. Så godt å høre at du holder motet oppe, med alle disse tunge beskjedene. Men med hormonkur og sol og nålstikk, må du jo få drømmeslimet!

Jeg ser opp til sterke mennesker som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, tusen :hjerte:-lig takk for utrolig fine ord, oppmuntringer og heiing. Jeg blir helt rørt, jeg. :rødme:

Litt tom inni meg i dag. Har vært hjemme fra jobb i dag også, kjenner meg litt sår i magen, så har mest bare ligget på sofaen, lest og sett på Brothers and Sisters.

Har tenkt mye på livmorslimhinna mi. Jeg er redd det kommer til å bli det nye hotte ordet i dagboka mi. Det tar over for utskrapning. Dere som leser her for bare stålsette dere. :fnise:

Som Divina sier, det er slim, hvor vanskelig kan det være? Den MÅ da kunne bli fin igjen? Om det så skal ta tre måneder med hormoner eller år med regelmessig mens, så må den da klare å lege seg selv? Tiden leger alle sår, så den må vel klare å lege en tynn livmorslimhinne også? Dessuten har jeg tro på akupunktur. Søkte på nettet og fant et sted like i nærheten av jobben. Tenkte ringe de i morgen.

Jeg ytret min bekymring overfor mamma og sa at tenk om jeg aldri kan få barn og mamma sa veldig bestemt at Dere kommer til å få barn. Det vet jeg! Det er litt godt å høre, jeg tror på mamma. Jeg tror at dette kommer til å gå fint selv også. Men noen gang i dag har tanken Hva om den aldri blir bedre ? sneket seg inn, men jeg har ikke tillatt meg selv å ikke spinne videre på det, for dette skal gå bra. Det skal det! :jepp:

Lurer litt på hva jeg skal gjøre med dagboka mi, da. :klø: Lurte på om den skulle legges litt på is og om jeg eventuelt skal starte en ny under generell. Men jeg prøver jo å bli gravid, selv om jeg ikke prøver prøver nå, så håper jeg jo å være der snart igjen. Dette er jo også noen skritt på veien fra to til tre, selv om det blir noen måneders opphold. Håper hormonene resulterer i kraftig mens (det er vel et tegn på at slimhinnene er bedre) og da passer det kanskje bedre å utbrodere de tingene her i stedet for under de generelle dagbøkene. Her er dere jo vant til blod og slim og sånt, så kanskje tryggest å være her. :fnise:

I morgen skal jeg på jobb igjen og da er det bare to dager før langhelg! Fint vær er det spådd også, så jeg gleder meg. Håper vi får tatt en tur på Plantasjen og kjøpt litt blomster til hagen så kan jeg pusle litt med det i finværet. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, alle er så snille mot meg. Nå fikk jeg akkurat blomster på døra fra ei på jobben med et kort med mange fine, oppmuntrende ord. Begynner å grine jeg. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Happy Feet! :goodbye:

Lenge siden jeg har vært inne å lest til deg nå. (Vært fysisk og psykisk bortreist i noen dager! :gjeiper: )

Var utrolig kjedelig å lese om livmorslimhinnen din! Det var liksom ikke meningen at dere skulle få til dette med det første! :kose: Håper ikke du blir for påvirket at hormonkuren,og at de neste tre månedene går unna i en fei! :Nikke:

Jeg synes du kan bare beholde prøvedagboka, jeg! Du er jo fremdeles prøver!

Føler meg inspirert av Pusilus og tar meg friheten til å lage ei positiv liste til deg!

* Du har kommet et stor skritt nærmere å finne ut hva som er galt!

* Du får "fri" fra prøvingen i sommer og kan kose deg med hva du vil uten å tenke over at du kanskje er gravid! (Jeg vet at du aller helst kunne tenkt deg en spire, men en må jo bare prøve å se det positive i situasjonen...)

* Kroppen får tid til å komme seg etter utskrapingen!

* Livmorslimhinna di får tid til å vokse seg tykk og fin slik at en spire snart får festet seg!

* Tre måneder er ikke sååå lenge og i mellomtiden får dere nyte kjærligheten og livet sammen med mannen!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Missiw, så god du er!! :klemmer: Så fin liste! Tusen, tusen takk! Mange fine punkter, og det du skriver er jo så sant, så sant. Tre måneder er ikke lenge, og kroppen min har så absolutt godt av å hvile seg litt nå. Før jeg fikk høre om denne tynne livmorslimhinnen, hadde jeg faktisk tenkt til å ta en pause på et par måneder for at kroppen skulle få komme seg igjen, men det er ikke sikkert jeg hadde klart det, og nå blir jeg jo pent nødt til å vente i alle fall tre måneder, så kanskje det var meningen med den tynne livmorslimhinna.

Tusen takk, Missiw, nå ble jeg glad. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, alle er så snille mot meg. Nå fikk jeg akkurat blomster på døra fra ei på jobben med et kort med mange fine, oppmuntrende ord. Begynner å grine jeg. :grine:

Så heldig du er som har så fine kollegaer :)

Synes du skal bli her i prøververdenen jeg! Du er jo prøver, selvom dere har litt prøvepause nå bare :) Og her er vi jo vant med alt som er av detaljer :fnise:

Livmorslimhinnen har tatt over for utskraping ja, det liker vi ;) Er det pergotime du skal bruke nå fremover eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også du skal beholde dagboken din her inne :jepp: Som du sier du er jo fremdeles på veien fra 2 til 3...

Jeg gleder meg til å høre masse om livmorslimhinnen din :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...