Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Det blir ikke Champagne i dag eller en god latter. :forvirret: De har ringt fra sykehuset og de vet egentlig ikke noe mer. :trist: De ser det samme på bildene som på ultralyden, men de klarer ikke se hva det er, så jeg har fått time på sykehuset på torsdag. Hun skulle ha et møte med de andre overlegene nå, så hvis de ikke mener noe annet, blir det bare vanlig undersøkelse på torsdag. Hun sa at det ikke blir noen utskrapning før de vet hva som sitter der, så de skal ta vevsprøver. Hun håper at det er en muskelknute, men siden blodprøvene mine viser at jeg har hcg, så stemmer ikke det med muskelknute og hun sa det er vanskelig fordi ting taler mot hverandre. Det ser ikke ut som rester, men kroppen min oppfører seg gravid. Det ser ut som muskelknute, men det stemmer ikke med at jeg skal ha hcg.

Hun skulle ta kontakt dersom de andre overlegene hadde noen andre forslag, så jeg får vente og se om jeg hører noe i løpet av dagen.. Hun er veldig hyggelig og forståelsesfull, og jeg føler meg egentlig i trygge hender, håper bare ikke det tar tid før noe blir gjort… Jeg er så lei av å gå sånn og vente. Så jævlig typisk at jeg skal være et sånt tilfelle som ingen skjønner noe av! :kjempesinna: Og det er så skummelt at det er livmora det dreier seg om… :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda, vennen! Nå ble jeg lei meg! Unnskyld om jeg har gjort deg for positiv.. :tristbla:

Skjønner ikke at det kan være noe annet enn rester i og med at du har HCG i blodet. Utrolig at det skal være så vanskelig å finne ut av det da! :sukk:

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var kjedelig å høre! :klem:

Får håpe overlegene har noen gode ideer. Høres merkelig ut det hele... Eneste jeg har kommet over som kunne vært en forklaring, er noe som kalles 'molar pregnancy'. Men da ska normalt HCG-nivåene være skyhøye. Men kanskje en liten rest av noe slikt? :klø:

En vevsprøve regner jeg med vil gi svar uansett hva det måtte være. :jepp: Vet du hvor lang tid det normalt tar å få svar på slike prøver? Håper det ikke er snakk om nye uker før du får vite noe.

Tenker på deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke så hyggelig å lese :tristbla:

Så utrolig kjipt å gå sånn å ikke vite noenting - men i det minste godt å kjenne at man er i gode hender. Krysser fingrene for at de finner ut av det og at det ordner seg fort. :klemmer:

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke og gode ord, Cuba, Klematis og Ananan. :klemmer:

Cuba: Du skal så absolutt ikke føle det sånn! Selv om jeg har vært urolig og nervøs, så har jeg også vært optimistisk innerst inne. Jeg har tenkt at det kan da ikke være noe annet sånn som kroppen oppfører seg. Når jeg har hatt negative dager, så har det bare vært positivt å få hjelp til å se litt lysere på ting, for uansett resultat, så hjelper det jo ikke akkurat å tro det verste.

Klematis: Jeg spurte om det, men legen sa også at hun ikke trodde det var det, fordi hcg-nivået da skulle vært skyhøyt, men det kan jo være noen rester av det, som du sier... :klø: Vet ikke hvor lang tid det tar å få svar på disse vevsprøvene, men det kan da ikke ta så lang tid? Får høre når jeg skal dit på torsdag.

Jeg er i alle fall glad for at MRen viste noe og jeg er også glad for at jeg fikk utslag på hcg, ellers hadde de sikkert avfeid det hele med at det bare er en muskelknute, for det er visst det det ser ut som. Hjelper sikkert ikke så mye at jeg maser om at jeg føler meg gravid, så det er godt at blodprøvene også viser det.

Jeg er også glad for at jeg fikk ny time så fort. Jeg vet at hun egentlig ikke har ledig time før i juni, så det var veldig fint at jeg fikk komme allerede på torsdag. Virker som de vil gjøre alt for å finne ut av ting, og det er godt å vite. En vevsprøve må jo vise hva det er. Kan ikke skjønne at de ikke kunne tatt det med en gang, i tillegg til MR? Jaja, nå blir det tatt nå i alle fall, så jeg får være fornøyd med det.

Satser på at det ikke er så lenge til Champagnen kan sprettes. :jepp: Jeg kan fortsatt ikke fatt og begripe at det skal være noe annet siden kroppen produserer hcg, men jeg skjønner jo at de ikke bare kan anta det, særlig ikke når det ser ut som noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at de ikke fant ut av det! Men tenk på at det er bra at de utreder ordentlig og gjør veloverveide ting - nettopp fordi det er livmora som du sier...

Stor klem til deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Happy Feet!

Veldig trist at det ikke ble som du hadde tenkt det i dag! :klemmer:

Men jeg synes det var fint å lese at du blir tatt seriøst og at de ønske å finne ut av hva som skjer. Det er jo ikke normal å gå å produsere graviditetshormon så lenge etter du mistet! :regler: Det gjør jo det ikke akkurat lett for dere og kroppen din å komme dere videre! Håper at vevsprøven gir positivt resultat, vennen!

Vil med det samme takke deg (i din dagbok) for støtte og oppmuntrende ord i dagboka mi! Jeg setter stor pris på at du "gidder" å lese om mine problem og skrive så fine innlegg! Tusen takk! :klem1:

Ønsker deg og din kjære alt godt framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig at de ikke finner ut hva det er da :( Føler veldig med deg som må gå sånn å vente og ikke vite hva som skjer :klemmer:

Men veldig godt de på sykehuset ikke tar noen sjangser da og tar deg på alvor :)

Håper de finner ut av det på torsdag og at champagnen snart kan sprettes :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig dumt å høre at de enda ikke vet hva det er, og at du må vente enda lenger :(

Men bra at du får komme igjen kjapt sånn at ting skjer og du slipper å vente i evigheter til.

Husk at det ordner seg for snille jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for superkoselige hilsener og klemmer, Celestine, Gossip girl, Kirin, Missiw, Lucky? og honning. Godt å ha dere! :klemmer:

Men tenk på at det er bra at de utreder ordentlig og gjør veloverveide ting - nettopp fordi det er livmora som du sier...

:Nikke: Ja, er det jeg også tenker nå og jeg er jo veldig glad for at de gjør det selv om det tar litt lengre tid enn jeg hadde sett for meg. Uansett er jeg heldig, for jeg hører jo om folk som må vente og vente mellom timer og her virker det som om ting kommer til å gå fort, så jeg skjønner at jeg er utrolig heldig. :)

Vil med det samme takke deg (i din dagbok) for støtte og oppmuntrende ord i dagboka mi! Jeg setter stor pris på at du "gidder" å lese om mine problem og skrive så fine innlegg! Tusen takk! :klem1:

Ønsker deg og din kjære alt godt framover!

Så koselig å høre, Missiw. Jeg får si i like måte. Det er så godt å ha noen å dele både oppturer og nedturer med. :klemmer:

Legen ringte meg på nytt da jeg var på vei hjem i går. Hun har fri i dag, men sa at det var noen som skulle vurdere bildene mine i dag også, så skal hun ringe meg i morgen med beskjed om hva som skjer videre. Hun sa at det er godt mulig jeg skal legges i narkose allerede på fredag eller mandag så de kan ta vevsprøver, så da skal jeg ikke møte til time på torsdag likevel, hun kunne likså godt ta det legene kommer fram til i dag over telefon. Veldig spent på hva som skjer og håper de kan gjøre det allerede på fredag eller mandag. Kommer til å bære med meg telefonen i morgen hvor enn jeg går.

Ellers kjennes ting veldig greit ut i dag. Jeg har en god følelse. Hadde for så vidt det i går også, til en forandring så gråt jeg ikke en eneste tåre. ;) Det jeg fryktet mest etter MR’en var at de skulle si at ting ser greit ut, det er bare en muskelknute og det gjør de ikke noe med, men jeg vet jo at ting ikke er greit, jeg kjenner det på kroppen, så jeg ble veldig glad og lettet for at de skjønner at det er noe som ikke stemmer. Og det gjør det jo ikke heller, siden kroppen produserer hcg 5 måneder etter utskrapningen. Går nok ikke så lang tid nå før jeg er så god som ny igjen. :jepp:

Måtte le i går. Hadde en samtale med kjæresten:

Kjæresten: Skal de ta vevsprøver av det nå da?

Jeg: Ja, de skal ta prøver av det. Hehe, UFO’et, for det er jo på en måte det det er, selv om det ikke er flygende akkurat, så er det i alle fall et uidentifiserbart objekt.

Kjæresten: Ja, UFO – Uidentifiserbart Fi**e Objekt.

:skratte: Holdt på å le meg i hjel. Nå går det i livmora min bare under betegnelsen UFO og vi vet hva ALLE bokstavene står for. :ler: Og ja, vi har akkurat fylt tretten år.. :sjenert::fnise:

Takker alle nok en gang for utrolig hyggelige hilsener og oppmuntring. Jeg har blitt så glade i dere, hele hurven! Tusen takk for at dere er her. :blomst:

Ønsker alle en fin onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le i går. Hadde en samtale med kjæresten:

Kjæresten: Skal de ta vevsprøver av det nå da?

Jeg: Ja, de skal ta prøver av det. Hehe, UFO’et, for det er jo på en måte det det er, selv om det ikke er flygende akkurat, så er det i alle fall et uidentifiserbart objekt.

Kjæresten: Ja, UFO – Uidentifiserbart Fi**e Objekt.

:skratte: Holdt på å le meg i hjel. Nå går det i livmora min bare under betegnelsen UFO og vi vet hva ALLE bokstavene står for. :ler: Og ja, vi har akkurat fylt tretten år.. :sjenert::fnise:

:skratte: Så utrolig bra :skratte:

Godt dere kan le av det da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jammen godt, Ananan. :fnise:

:klem:

Gud, så trøtt og sliten jeg er! :dåne: Helt tappet for energi. Men det er kanskje ikke så rart, for den stakkars kroppen min må jo være veldig forvirret siden den tror den er gravid, men ikke er det. Og siden "mensen" dukker opp, må den jo noen gang tro at jeg ikke er gravid likevel, så det er vel total forvirring. :ler: Kroppen bruker sikkert all energi på å prøve å forstå hva som skjer, så er det ikke noe igjen til andre ting. Er så vidt jeg kommer gjennom dagen på jobb. Eller jeg kommer meg vel egentlig ikke igjennom hele dagen, for nå går jeg hjem en halvtime tidligere om dagen. Passer greit sånn, så kan jeg kjøre med min kjære og komme litt raskere hjem. Alle har full forståelse for at jeg hangler litt, så det er jo bra. :) Nesten så de jager meg hjem fordi de er redde for at jeg skal få en smell fordi jeg er så sliten når alt dette er over. Det er nok ingen fare, men godt å ha forståelsesfulle kollegaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alt MR-styr og bekymringer for UFO'et har vi helt glemt bort bursdagen til hunden vår. :sjokkert: Han ble 8 år på mandag, MR-dagen... :rødme:

Huff, vi er skikkelig dårlige foreldre. :gjeiper: Får feire burdagen hans til helga, så får jeg håpe vi blir tilgitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFO :skratte:

Godt de passer på deg på jobb da! :) Deilig når man kan ha sånne kolleger :jepp:

Ikke alle som har det!

Håper du har en fin kveld og at dere koser dere sammen alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I alt MR-styr og bekymringer for UFO'et har vi helt glemt bort bursdagen til hunden vår. :sjokkert: Han ble 8 år på mandag, MR-dagen... :rødme:

Huff, vi er skikkelig dårlige foreldre. :gjeiper: Får feire burdagen hans til helga, så får jeg håpe vi blir tilgitt. :fnise:

Du er så søt som feiere hunden deres :) Hvilken type hund er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det blir narkose og vevsprøver veldig snart da :)

UFO ja, den var ny :fnise:

Blir helt sikkert tilgitt av hunden deres om dere feirer den til helgen i stedet :) Bare gi den noe skikkelig digg, så er dere nok tilgitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å oppdatere meg. Kjedelig at det ikke gikk som du håpet, men godt at du er i trygge hender :jepp: Godt med forståelsesfulle kollegaer :tommelopp:

Natta :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Cuba, Gossip girl, Lucky? og pusilus :kose:

Gossip girl: Det er en langhåret schæfer. Verdens peneste, selvfølgelig.. :rødme:

Ikke hørt noe fra sykehuset enda... :filer: Vil liksom ikke ringe og mase. Håper hun ringer på slutten av dagen, ellers får jeg ringe dit i morgen tidlig. Jeg drasser med meg mobilen over alt, superredd for å ikke få med meg at den ringer. Hun ringte meg opp kl 15.45 sist, så det er jo enda håp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...