Gå til innhold

Veien fra 2 til 3

Happy Feet

Anbefalte innlegg

Må nesten juble litt for at det bare er

EN UKE IGJEN TIL PÅSKEFERIE :hoppe:

HURRA!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skya: Snart påskeferie!!! :skya:

Seier ho som er sjukmeldt i ei veke, og berre har 3 arbeidsdagar før det er påskeferie. :fnise:

Reknar dei virkelig tyggis som mat? Eg blei litt småoverraska då dei rekna vatn som "mat", men tyggis??? :klø:

Så bra at du endelig kjem til utskraping. Det er neppe noko særlig å aldri bli (fysisk) ferdig med dei graviditetane som allerede er over. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten juble litt for at det bare er

EN UKE IGJEN TIL PÅSKEFERIE :hoppe:

HURRA!! :strix:

Begynner påskeferien på fredag vi :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dreia: :klem: Jepp, tyggis er visst "mat". Av en eller annen merkelig grunn... :klø: De påpekte det da jeg skulle ha den første utskrapningen, trodde kanskje dama jeg snakket med var litt rar jeg, men hvis Lucky? har fått beskjed om det også, er det vel noe i det. :fnise:

Cuba: Veldig bra! :danse:

Gossip girl: Heldiggris! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky?: Takk for påminnelsen. :tommel: Det hadde jeg helt glemt, tenker jo ikke på tyggis som mat. Jeg kunne godt ha funnet på å sitte der med tyggis i munnen og fortelle at jeg er 100 % fastende. :fnise:

Det var det jeg gjorde :) Satt der med tyggis jeg og dama ble helt fra seg :fnise: Røyking er visst heller ikke tillatt.... mye rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Uskikkelige Lucky? liksom, tygger tyggis når hun skal faste. :fnise:

:fnise: måtte bare :sjenert: Kjempe uskikkelig.. Trodde ikke tyggis var mat jeg heller :riste:

Snaaaaart påske :hoppe: Da blir det fem hele dager med kjære på meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg litt til timen på sykehuset på formiddagen. Er redd for at de ikke skal forstå hvor viktig det er for meg å for fjernet restene så fort som mulig. Er redd jeg må si ifra og “krangle” til meg en snarlig utskrapning. Jeg har nemlig ganske vanskelig for å si ifra og “stå på krava”, så gruer meg hvis jeg må det. De var veldig hyggelige og forståelsesfulle sist, så det er sikkert ikke noe å grue seg for. :klaske:

Tyggis og fasting må ha gått litt til hodet på meg. På morgenen i dag "våknet" jeg av at jeg hadde sovet med tyggis i munnen, våknet og tenkte: iiiiik :sjokkert:, det skulle de visst på sykehuset, tok ut tyggisen og slang den på nattbordet. Da jeg våknet ordentlig, var det ingen tyggis på nattbordet og jeg vet at jeg så absolutt ikke tok en tyggis før jeg la meg i går kveld eller i natt, så jeg må ha drømt. :ler: Følte meg i alle fall veldig uskikkelig da jeg våkent i drømmen og trodde jeg hadde slafset tyggis i hele natt når jeg skulle faste. :fnise: Skikkelig saftig og god var den, kunne nesten kjenne smaken i munnen.

Deilig at det er fint vær i dag! :sol: Håper legen på sykehuset blir like glad av pent vær som meg og gir meg akkurat det jeg vil ha, en utskrapning i dag, fordi hun er i så godt humør. :strix:

:vinke: pusilus - NÅ er det ikke lenge igjen til påske. Hurraaaaa! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom drøm :ler:

Håper det går bra med deg på sykehuset! Spent på å høre om du måtte krangle deg til en utskrapning eller hva det ble til ;)

Kanskje du må spør og så sier legen "ja, du skal få utskrapning i dag". Du blir selvfølgelig utrolig lettet og gjør deg klar. Litt etter kommer legen tilbake med et lurt glis og utbryter "Aprilsnarr!!!" :hakeslepp::fnise: Huff.. det hadde ikke vært noe særlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det ser ut som du har stressa litt med den fastinga, ja. :ler:

Får håpa du kjem inn til utskraping i dag. Du har neppe godt av fleire slike må-fasta-pga-kanskje-utskraping-dagar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk ikke som jeg hadde håpet… :murvegg:

De tok ultralyd på meg og hun kunne se det samme som gynekologen så. Det sitter noe i livmora mi, helt i kanten visstnok, så det var litt vanskelig å se. For å være helt sikker på at det var rester og ikke en muskelknute eller noe annet, skal de ta MR av livmora, og det vil ta ca 2 uker å få time, selv om det skulle være hastetime. :sukk: Så skal jeg tilbake på sykehuset om en måned, da har de svar fra MR’en og så blir det, forhåpentligvis bestemt, at jeg skal ha utskrapning. Hun sa at de kunne ikke bare skrape det ut, de måtte være helt sikre på hva det var og hun ville gjøre det riktig siden jeg er “ung” og vil ha barn. Hele greia var visst veldig spesiell, så hun måtte ha inn en annen også for og høre hva hun ville ha gjort, og hun sa også at MR var det beste for å være sikre. Hun brukte utrykket “merkelig” flere ganger og jeg liker ikke når noe ved min kropp er “merkelig”… :forvirret:

Jeg begynte jo selvfølgelig å gråte, jeg er så utrolig lei av å gå sånn og hun skjønte det, men det var likevel ikke annet å gjøre. Jeg sa at jeg har følt meg så gravid og har aldri blitt meg selv etter utskrapningen, og man blir vel ikke i sånn form av en muskelknute. Hun var også inne på at det kunne være dette andre greiene som gynekologen nevnte, så jeg måtte ta masse blodprøver og skal tilbake på fredag for flere prøver.

Nå føles det som om alle brikkene, som plutselig falt på plass etter at jeg var hos gynekologen, har blitt revet fra hverandre og ingen og jeg har en hel haug av løse brikker jeg ikke får til å passe sammen. :grine: Jeg vet jo hvordan jeg føler meg og den eneste naturlige forklaringen, syns jeg, er at det sitter rester igjen der, det stemmer liksom med alt som har skjedd, men allikevel er jeg redd for at det etter MR’en bare skal se ut som en musketknute og at det ikke blir gjort noe mer, mens jeg fortsetter å føle meg i like elendig gravid form og ikke blir “hørt”. Uff, jeg får kanskje ikke ta sorgene på forskudd... ;)

Nå føler jeg meg bare tom og utrolig lei… Jeg orker ikke gå og føle meg i sånn form lenger, men jeg har jo ikke noe valg. Det går nok bra det og, men akkurat nå som jeg hadde gledet meg så til å bli ferdig med det, kjennes det veldig tungt at det skal drøye lenger, minst en måned til, og jeg er jo ikke sikker på hva som skjer da heller… :trist:

Cuba: :ler: Jeg får heller håpe de ringer fra sykehuset og sier: Aprilsnarr!! Det er ikke noe merkelig i livmora di, så det blir utskrapning i dag! Jeg har akkurat spist nå, så da hadde det i så fall blitt en ny runde med faste-stress. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det var jo noe dritt da! Skjønner godt at du føler som du gjør altså! Hadde virkelig håpt at du skulle blitt ferdig med dette nå. Forstår vel at de vil være sikre på at det er rester og ikke noe annet, men tror nok du har rett med at det er nettopp rester det er :)

Men utrolig kjedelig at du må vente så lenge da! Går ikke an å ta det privat eller noe? Har null peil jeg altså, hadde bare blitt rimelig utålmodig selv!

:klem:

:fnise: Ja, det hadde jo vært noe da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Utrolig kjedelig å måtte vente en måned til! Men satser på at når det er gjort så er livmora ren og pen og klar for instant befruktning! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...så utrolig kjedelig at ting tar slik tid :( Ikke noe moro å gå sånn å vente så lenge da, i allefall så lenge formen din ikke er på topp...

Morsom drøm du hadde da :) Tror tyggispraten har gått litt i hodet på deg ja :fnise:

Tenker på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: kjipt at det ikke gikk som du ønsket..

Liker heller ikke når leger blir :overrasket: og sier sier " hmm, spennende.." Eller " oj, dette var interessant"

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsener, jenter. :helen:

Når alle tankene har blitt satt litt i system, så går det mye bedre. Jeg skjønner jo at de må gjøre ting grundig på sykehuset og det er jo godt å vite at jeg blir tatt ordentlig var på. Som de sa, skulle det være kreft (noe jeg så absolutt ikke tror det er, så det gidder jeg ikke ofre en tanke engang) eller bare en musketknute, er det ikke bra å gå inn og skrape i den tynne livmorveggen med noe spisst. Og hva er vel en måneds ++ venting i den store sammenheng? Jeg vet jo at jeg kan bli gravid og det er utrolig mange her inne som har ventet i lang tid, så når alt kommer til alt, er jeg jo heldig. :)

Som mamma sa, nå får du skannet hele livmora og underlivet ditt, så da vet du at alt er 100% til du blir gravid igjen, så slipper du å bekymre deg for at ting ikke skal være i orden. :fnise: Gode mamman min, har alltid fine og oppmuntrende ord på lur. Alt blir så mye bedre bare jeg får snakket med mamma... :sjenert:

Ble bare litt skuffet med en gang, fordi jeg hadde sett for meg at NÅ skal det bli orden på sakene, og når det ikke blir sånn likevel, blir det litt tungt til jeg får summet meg. Nå er det jo snart påskeferie og vips, har to uker gått og jeg er sikkert på MR før jeg aner ordet av det. :jepp: Tenkte først at jeg skulle får ordnet det privat jeg og, Cuba, men når jeg har tenkt meg om, så får det bli som det blir.

Hjalp forresten med noen tårer, for når jeg begynte å gråte, ringe hun til røntgenavdelingen og spurte om de hadde noen avbestillinger i dag så jeg kunne komme dit med en gang. Det hadde de ikke, men hun gjorde jo så godt hun kunne. Hun skulle også be de ringe meg dersom de fikk noen avbestillinger underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...