Gå til innhold

Trenger tips til hvor jeg kan reise til i asia med kjæresten i 14 dager:)


Gjest Eaztah

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper det er noen som kan hjelpe meg her Jeg studerer for tiden i Singapore, og i mars kommer kjæresten på besøk og da er planen å reise litt rundt omkring i Asia i disse to ukene. Planen er å reise til steder hvor de har digge strender og hvor man bare kan slappe av maksimalt, eventuelt muligheter for massasje og SPA og sånt, men hvor det også gjerne er litt aktiviteter å finne på utenom å bare slikke sol:) Men vi har også lyst til å reise til ulike byer for å oppleve dette også, eventuelt mindre steder/byer. Vi vil bevege oss rundt med fly så langt vi kan det. Når det gjelder prisklasse for bolig så kan det være alt fra middels billig, til litt dyrere luksus alt etter hva som anbefales for de forskjellige stedene:) Det skal helst ikke være for turistaktig heller, men dette kan også variere litt slik at vi får opplevd litt av det og. Det viktigste er bare at vi får en kongekos tur:)

Foreløpig har vi tenkt å reise til disse stedene.

Bali, Philipinene, Thailand, Malaysia

Problemet er at jeg aner ikke hvilke steder i disse landene det er bra å reise til. Er det viktig å booke hotell/hostell/bungalows på forhånd, eller kan man gjøre det når man kommer ned? I filipinenene er planen å kanskje dra til Boracay, og i Thailand skal vi kanskje dra til Koh Yam som er en øy uten for Phi Phi. Og i malaysia skal vi ihvertfall se K.L, men kan også muligens oppleve noe mer der også. Bali vet jeg ikke hvor jeg skal dra, så trenger gjerne noen tips her. Hva med vietnam? Kan det anbefales, i så fall hvor?

Er det noen her som kan gi meg noen tips og forslag til rute, steder å bo, aktiviteter, osv? Eller eventuelt andre steder man burde dra til istedenfor?

Setter stor pris på svar:) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Helene_*

Jeg vil anbefale en tur til Perhentian Islands i Malaysia. Jeg var der med samboeren i 2007. Paradis på jord. Vi reise i 6 mnd tilsammen, og Perhentian var første stranddestinasjon i Asia. Vi var der i litt over en uke, men dro da videre for vi var overbevist om at vi kom til å finne tilsvarende steder i Thailand. Det gjorde vi ikke......Det var mange fine steder i Thailand, men ingen kunne måle seg med renheten og atmosfæren på Perhentian.

Jeg likte KL veldig godt, det samme med Bangkok. Laos var supert, Vietnam var greit, det samme med Kambodsja. Har ikke tid å skrive så mye mer, men bare spør hvis det er noe spesielt du lurer på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kona og jeg var i Malaysia i mars for noen år siden og vi dro til KL, Perhentian og Langkawi. Jeg har vært tilbake i KL flere ganger på jobb og jeg kan anbefale Traders hotell :-) Her er et reisebrev med bilder: http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm . Perhentian var flott og selv om ikke selve hotellet var så lukseriøst så var snorklingen helt fantastisk :-) Jeg er ellers svak for Thailand og synes at Bangkok er en spennende by. Her er et reisebrev med bilder fra en tur i 2007 da vi var innom Bangkok og Samui http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Ellers vil jeg anbefale å booke hotell på forhånd så slipper dere å kaste bort tid på å finne et rom når dere kommer til neste plass. Lykke til med planleggingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger der eå reise innom alle disse landene i løpet av 14 dager (høres i såfall pesete ut) eller er dette land som kan være aktuelle?

Filippinene er fint, men temmelig langt unna Singapore. (må dessuten ofte bytte fly i Manila, men kommer an på hvor dere skal) Flest turister på Boracay og Cebu, litt roligere på Palawan.

Hva med en kombinasjon av øya Phu Quok (1 time med fly fra HCMC) og Ho Chi Minh City i Vietnam?

Har vært flere ganger i Ho Chi Minh og elsker byen. Venner dro nettopp til øya Phu Quok og ble ufattelig fascinert. Som Thailand for 20 år siden. Nydelige strender, koselig lokalbefolkning og deilig mat.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Har vært flere ganger diverse steder i Indonesia, og jeg anbefaler på mange måter Lombok framfor Bali (søk Mataram for flybilletter). Synes øya var roligere og penere, men det avhenger litt av hva dere vil? Mange resorts/hoteller i hvert fall rundt Sengigi i nordøst. Ikke langt unna er det også flere små øyer som er kjempefine - Gili Islands - men med en del backpackere (fint å snorkle tror jeg?) Ellers er Bali også ok, men i Kuta-området, som er i nærheten av flyplassen, er det veldig mye turister. Områdene i nord er bedre sånn, men her er det rullesteinsstrender/svart sand i hvert fall mange steder. Men søk på nett, lån litt reisebøker, det er et utrolig fint - og variert! - land:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...