Gå til innhold

Treningsdagbok for den alltid like ambisiøse


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg ned i vekt! Jeg satser på det jeg vil kalle en livstilsendring altså ikke en slankekur. Slankekurer pleier å ha lite for seg, man legger ofte på seg igjen når en begynner å spise normalt. Jeg vil starte en livstilsendring hvor jeg spiser mindre, prøve å kutte ut chips ol. Kommer nok til å begrense potet-, pasta-, brødinntaket som Fedon anbefaler. Ellers skal jeg prøve å trene annenhver dag i begynnelsen og kanskje øke treningsmengden etterhvert. Liker å gå tur, så når det er fint vær foretrekker jeg det. I dårlig vær kan jeg trene på SATS eller eventuelt ergometersykkelen jeg har her hjemme.

Da er jeg igang!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spennende :) Er selv i samme situasjon, men vet ikke helt om jeg tør lage treningsdagbok.. Redd for å sprekke med en gang.!

Men du får ha lykke til ! :) Skal bli spennende å følge med underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til, trixis, *Mim*, Bolledeig og Skya. Kjekt at dere er innom!!

På tide med en aldri så liten rapport fra "det store prosjekektet mitt". Jeg har vært flink å gå tur annenhver dag! Så den biten er på plass. Når det gjelder kostholdet, så tar det tid å endre på det. Jeg har nok ikke vært så flink som jeg hadde håpet. Men som sagt endringer tar tid, og jeg har ikke tenkt å gi meg. Prøve å spise hver tredje time, små måltider.

I tillegg til kondisjonstrening tenkte jeg å samboeren å gå på SATS og trene styrke. Det sies at en forbrenner endel på styrketrening. Ingenting skal være uprøvd.

Jeg sliter litt med at jeg får voldsom apetitt etter å ha trent. Hva kan jeg putte i meg, som gir metthetsfølelse og samtidig er sundt (altså at jeg ikke legger på meg)? Har dere tips jenter?

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av de som har så godt som null sultfølelse etter trening, selv om det kan være mange timer siden jeg har spist. Men nå har jeg oppdaget mager kesam med en dæsj funlight-konsentrat i med Axa Gull over. Så det spiser jeg etter trening, rikt på både proteiner og karbohydrater og så smaker det kjempegodt. Jeg blir iallefall mett på det, og blir ikke sulten på lang tid etterpå, så litt må det mette, så kanskje verdt å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Skya!

Jeg har gått tur i snøværet i dag. Det var godt å være ute i den friske luften. Da jeg kom hjem hadde jeg mye energi så jeg tok fatt på husarbeidet likegodt :fnise:. Jeg fikk enormt med energi etter gåturen!

Nå kan jeg slappe av med godfølelsen av å ha fått endel ut av dagen, som jo er mitt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tur i dag også. Heldigvis gikk jeg tidlig mens det var sol, for senere på ettermiddaggen ble det kraftig snøvær.

Kostholdet sliter jeg litt med. Jeg må få den rette innstilingen noe jeg ikke har fått enda. Tenkte å fylle opp kjøleksapet med masse grønnsaker (som jeg kan skjære opp i terninger å spise som snacks) og kylling, fettfattig youghourt, magert pålegg osv. Da blir det kanskje lettere å få i seg sunn mat isteden for skjokolade som jeg har spist i dag. Det er merkelig det, jeg får veldig lyst på noe godt, så spiser jeg det og etterpå blir jeg sint fordi jeg spiste det. Må prøve å tenke på hvor fælt jeg har det etter jeg har spist usundt før jeg hiver det i meg, kanskje det kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange småtriks som hjelper, men det gjelder å finne ut hva som hjelper for deg på matfronten. jeg faller alltid for snop når jeg er sulten! det hjalp jo ikke på når jeg hadde vært flink og trene som igjen økte sultfølelsen min med det første.

kjempebra om du handler inn sunn mat. er det sunn mat som er tilgjengelig, ja så spiser du det :) når det gjelder middag er det veldig greit å skrive ukeplan så du ikke går i butikken og kjøper det med mest fett i hver dag bare fordi du er sulten.

jeg har begynt å spise frukt når sulten kommer. så holder jeg ut en time eller 2 til før jeg skal spise lunsj, middag osv. frukt i kjøleskap er jeg ikke noe fan av, så nå ligger appelsinene på bordet der jeg alltid ser de og jeg lover - jeg har aldri spist så mye appelsiner i hele mitt liv!! :ler:

og så er jo regelen å aldri gå på butikken sulten :) det går aldri bra. og så kommer alt ned til viljestyrke helt til slutt. jeg var godtemoms og klarte meg ikke 1 dag uten noe snop før, men nå spiser jeg det i gjennomsnitt i gang annenhver uke og det bare fordi jeg ikke føler jeg har lyst på!

ellers er det bare å stå på! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinelise! I det siste har jeg faktisk ikke hatt så stor matlyst etter at jeg har trent merkelig nok. Det er sant det du sier at hvis vi har sunn mat tilgjengelig så spiser man det. Ukeplan er ikke så dumt nei. Frukt er både sundt å mettende så det er lurt å ha det liggende, enig med deg der.

Det er helt klart ikke bra å gå i butikken sulten, for da frister alt det usunne som ligger i hyllene :ler:.

Bra at du har fått opparbeidet viljestyrke og spiser sjeldnere snop.

Jeg har trent annenhver dag i 2 uker nå og er fornøyd med det. Trening er godt for mye det, en blir gladere, man får energi, hjelper på angst og til slutt man går ned i vekt. Det finnes ingen grunn til å la være å trene.. Kostholdet kunne jeg ha vært flinkere med, må innrømme det. Men endringer tar tid, så jeg jobber stadig med saken.

Gulroten jeg strekker meg etter får være at jeg skal ha gått ned noen kilo til vi skal til syden i juli, så samboeren min ser mer på meg enn alle de lekre bikinibabsene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, *Smak*! Flink du er til å trene. :)

Jeg synes en tallerken havregryn med melk metter godt. Putt noe godt oppi, som rosiner eller frosne bringebær.

Jeg er heller ikke så flink med kostholdet. Er så suuulten! Og brødmat kan jeg spise nesten ubegrenset av. Prøver å gi meg uansett etter to - tre skiver, selv om jeg har lyst på mer. Når jeg får tenkt meg om, er jeg jo mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:vinke: *smak* :)

Støtter meg til alle de andre som sier at ukeplan er en god ting :Nikke: Jeg synes faktisk det er koselig å bla i kokebøker, og planlegge uka, og deretter skrive en handlelapp, som jeg gir til min kjære :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Enig. Ukeplan er veldig smart. Noe som også er smart er å renske ut alt av fristelser i heimen. Er det ikke der, kan du ikke spise det, go så fort det blir litt mer personlig tiltak å få tak i noe ,er det plutselig ganske mye mindre attraktivt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest *smak*

Ja, havregryn metter godt det *Mim*. Fort gjort å hive i seg mer mat enn en trenger når det smaker godt, har det på samme måte selv.

Hei Shorty! Ja det er inspirerende å bla i kokebøker. Men det hender at noe som virker lovende ikke smaker så godt likevel. Dessuten bruker jeg nettet mer og mer til å finne oppskrifter. Hva skal vi med kokebøker i dag?

Heia Bolledeig! Det er absolutt en fordel å ikke ha fristelser på lur i huset. Det er som du sier et tiltak å gå ut å kjøpe noe..

Lenge siden jeg har oppdatert nå. Jeg går fortsatt turer, men ikke så ofte som før. Målet er å gå tur iallefall annenhver dag og det vet jeg at jeg kan klare. Forrige onsdag skulle jeg til legen som holder til ca 7 km unna. Jeg sto opp klokka syv og gikk til legesenteret. Da var jeg stolt av meg selv etterpå.. :ler:

Har gått ned ca 5 kilo og det er jo positivt. Det kommer nok av at jeg ikke spiser så mye som før og at jeg er mer aktiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har oppdatert nå. Jeg går fortsatt turer, men ikke så ofte som før. Målet er å gå tur iallefall annenhver dag og det vet jeg at jeg kan klare. Forrige onsdag skulle jeg til legen som holder til ca 7 km unna. Jeg sto opp klokka syv og gikk til legesenteret. Da var jeg stolt av meg selv etterpå.. :ler:

Har gått ned ca 5 kilo og det er jo positivt. Det kommer nok av at jeg ikke spiser så mye som før og at jeg er mer aktiv. :)

Kjempebra!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest *smak*

Har gått halvannen times tur i passe tempo. Gikk på litt ekstra i bakkene for å forbedre formen min. Energidrikken min for tiden er blåbærdrikk uten tilsetningstoffer fra Coop, kjempegod å drikke etter en treningsøkt! Hadde med vannflaske på turen, følte det ga meg litt ekstra krefter! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...