Gjest lucy d-.-b Skrevet 24. oktober 2009 #761 Del Skrevet 24. oktober 2009 Sikter ikke sånn direkte til deg og polarbrødet ditt, lucy Nei, det skjønner jeg jo, jeg er jo bare sjarmerende og herrrlig uansett hvor mye jeg drikker Håper du får en god natt og en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 26. oktober 2009 #762 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Yes, da var nok en treningsuke i gang. Det ble litt få økter i forrige uke, men får heller innse at jeg dette året ikke vil klare å opprettholde treningsmengdene fra i fjor. Da hadde jeg jo ikke så rent sjelden 6-7 gode treningsøkter pr. uke. Kommer sterkere tilbake neste høst! Grei rygg/biceps-økt i dag: 15 minutter ellipse 1000 meter roing Chins m/ assistanse (3 x 5 m/ -23 kg + ett dropsett) Smal nedtrekk (1 x 8 m/ 32 kg, 2 x 8 m/ 39 kg) Hantelroing (3 x 8 m/ 16,2 kg) Stående roing, varierende grep (3 x 8 m/ 30 kg) Hammercurl m/ manualer (dropsett: 3 x maks m/ 8 - 6 - 4 kg) Eksentrisk biceps i kabel (dropsett: 2 x maks m/ 12,4 - 10 kg) 10 minutter jogging Fornøyd med fremgangen og teknikken i hantelroing. Det er egentlig en ganske ny øvelse ettersom jeg kun har trent den siden i vår, men føler den sitter bra for tiden. Ellers så falt som vanlig armene nesten av etter dropsettet med hammercurl... Endret 26. oktober 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 26. oktober 2009 #763 Del Skrevet 26. oktober 2009 Ellers så falt som vanlig armene nesten av etter dropsettet med hammercurl... Sånn skal det være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 27. oktober 2009 #764 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Bryst/triceps/skuldre i dag. Trente med en kamerat, så fikk endelig pushet meg ekstra hardt i benken. Husker ikke alt av alle tall, men skriver inn det jeg har friskt i minnet. 15 minutter ellipse Benkpress (10/22,5, 8/32,5, 5/45, 4/45, 4/45, 2/50, 2/47,5) Jeg var ikke så flink som det ser ut til. 2/50 klarte jeg akkurat ikke alene, så han hjalp til med en liten finger der. Ikke uventet med tanke på settene i forkant. Måtte også ha pittelitt hjelp på den siste repetisjonen på et par av de andre settene. Men alt i alt godt fornøyd! Skulderpress (8/8,6, 5/11, 5/11) Cable flyes (10/10,2, 7/12, 7/12) Enarms triceps pulldown (3 x maks i dropsett) Enarms cable lateral raise (3 x maks i dropsett) Sidehev (7/8, 7/8, 7/8) ~ fronthev (5/5, 5/5, 5/5) Bra økt, synes jeg. Mye folk på senteret, så det ble en lang trening pga. noe venting innimellom. Er for øvrig midt oppi et pistolkurs, så er utrolig stiv i nakke/skuldre. Uvant belastning, men veldig moro! Så får jeg heller tåle litt vondt her og der. Håper bare at jeg ikke har tatt så mye i benken at jeg ikke klarer å løfte pistolen i morgen. Typisk at jeg blir stående og skjelve pga. treningsverk, og da treffer jeg i alle fall ikke... Endret 27. oktober 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulda Skrevet 27. oktober 2009 #765 Del Skrevet 27. oktober 2009 Å, så gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 27. oktober 2009 #766 Del Skrevet 27. oktober 2009 1 rep alene på 50 kg er BRA med tanke på alle løfta før det Hva er maksen din i benk igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 27. oktober 2009 #767 Del Skrevet 27. oktober 2009 1 rep alene på 50 kg er BRA med tanke på alle løfta før det Hva er maksen din i benk igjen? Vel, måtte som sagt ha en liiten hjelpende finger fra treningspartneren min på løftene med 50 kilo i dag, men er sikker på at det hadde gått veldig greit hvis jeg hadde gått rett på 50 etter oppvarmingssettene. Hadde vel kanskje klart mer enn én rep også... Får prøve det neste gang det passer! Maksen min er nettopp 50 kilo. Den er fra juni, så det er lenge siden jeg har testet nå. Er egentlig fornøyd med å være på samme nivå som det nå, med tanke på treningen (eller mangelen på sådan) de siste månedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 27. oktober 2009 #768 Del Skrevet 27. oktober 2009 Wow for en bra benkøkt! Også skriver logger du omvendt av meg med reps foran kg (jeg skriver kg/reps), så jeg blir helt -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 27. oktober 2009 #769 Del Skrevet 27. oktober 2009 :Hehe: Du rocker i benken!! Veldig bra økt! Jeg hadde ikke spot i dag, så turte ikke kjøre så hardt på, men jeg håper jo å jobbe meg opp dit du er ganske raskt.. kanskje.. (Jeg trenger forresten et par innlegg i boka mi nå, du drar ifra..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 28. oktober 2009 #770 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Også skriver logger du omvendt av meg med reps foran kg (jeg skriver kg/reps), så jeg blir helt Haha, det er fordi jeg glemmer hva som skal først av reps og kilo hver gang! Er ikke vant til å logge på denne måten, men når jeg kjører ulik belastning og antall reps på hvert sett er det helt klart mest praktisk. Skal prøve å lære meg dette snart (Jeg regner forresten med at du skjønte at jeg tok to reps med 50 kilo, og ikke 50 reps med to kilo i benken i går ) Du rocker i benken!! Veldig bra økt! Jeg hadde ikke spot i dag, så turte ikke kjøre så hardt på, men jeg håper jo å jobbe meg opp dit du er ganske raskt.. kanskje.. (Jeg trenger forresten et par innlegg i boka mi nå, du drar ifra..) Jeg merker at det har veldig mye å si at jeg har spotter, og der er du heldigere enn meg for tiden. Så du kommer nok etter, sakte men sikkert 5 x 5 med 45 til jul er et ganske realistisk mål, slik jeg ser det nå. Endret 28. oktober 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 28. oktober 2009 #771 Del Skrevet 28. oktober 2009 Haha, det er fordi jeg glemmer hva som skal først av reps og kilo hver gang! Er ikke vant til å logge på denne måten, men når jeg kjører ulik belastning og antall reps på hvert sett er det helt klart mest praktisk. Skal prøve å lære meg dette snart (Jeg regner forresten med at du skjønte at jeg tok to reps med 50 kilo, og ikke 50 reps med to kilo i benken i går ) Hahaha, høres jo ut som sånn trening jeg skal gjøre fremover! Jeg merker at det har veldig mye å si at jeg har spotter, og der er du heldigere enn meg for tiden. Så du kommer nok etter, sakte men sikkert 5 x 5 med 45 til jul er et ganske realistisk mål, slik jeg ser det nå. Det tror jeg også! -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 28. oktober 2009 #772 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hahaha, høres jo ut som sånn trening jeg skal gjøre fremover! Og da er det vel nesten sånn at man hører snorkelyder fra benken et stykke ut i settet... Ingen trening i dag. Har vondt i armene etter skytingen, og er nødt til å holde ut med litt smerter i to dager til for å få kurset godkjent. Så da er det nok smart å holde seg unna styrketreningen, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 28. oktober 2009 #773 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg fikk forresten nettopp de viktigste resultatene fra blodprøvetesten. Det største utslaget er på melkeproteinet whey. Takk og farvel til proteinshake (utenom M-Factor, antar jeg?) og 2good-barer, med andre ord. I tillegg har den slått ut på egg, skalldyr, hvete og spelt. Særlig hvete/spelt var vel som forventet, men egg og skalldyr var litt overraskende. Av alt dette er det vel egg som er det mest kjedelige å kutte ut, siden det ikke finnes noe erstatning. Skalldyr spiser jeg svært lite av. Omfatter det reker, forresten? I såfall er det jo litt dumt, men ikke akkurat krise. Skal få litt mer nøyaktig gjennomgang av prøveresultatene på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 28. oktober 2009 #774 Del Skrevet 28. oktober 2009 Føler du at det stemmer med dine erfaringer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 28. oktober 2009 #775 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Jeg aner faktisk ikke. Hvete er jo noe jeg får i meg hver dag, og det kan jo forklare hvorfor jeg generelt sliter litt med magen. Men så har man disse enkeltdagene hvor alt bare skjærer seg, og her har jeg vanskelig for å koble det opp mot noe som helst. Ved matintoleranse kan jo plagene komme så seint som opp til tre uker etter inntak, så derfor er det nærmest umulig å finne ut av det. Målet er at jeg ved å kutte ut de nevnte matvarene og proppe i meg mengder av kosttilskudd og probiotika som jeg får av terapeuten, vil kunne bli kvitt plagene og gjeninnføre problematiske matvarer etter noen måneder. Dette er jo det såkalte lekk tarm-syndromet (eller leaky gut, som det så fint heter på engelsk http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'>), hvor proteinene i maten siver ut i blodet. Kroppen tolker dette som gift, og reagerer dermed deretter. Synes denne artikkelen oppsummerer det ganske greit. Endret 28. oktober 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 28. oktober 2009 #776 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kjenner meg VELDIG igjen i det du skriver, og hva artikkelen dreier seg om. Jeg har ennå ikke tatt noen allergitester, men må vel ta tak i dette snart. Jeg har perioder som er superbra, og plutselig er det ikke fullt så bra. Heldigvis merker jeg ikke så mye på allmenntilstanden, jeg har like mye energi uansett. Det er som om det bare er magen som skal bli kvitt noe, og resten er "like blid" Merker du generelt noe på energinivået i perioder? Form-forskjeller på trening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 28. oktober 2009 #777 Del Skrevet 28. oktober 2009 Heldigvis merker jeg ikke så mye på allmenntilstanden, jeg har like mye energi uansett. Det er som om det bare er magen som skal bli kvitt noe, og resten er "like blid" Merker du generelt noe på energinivået i perioder? Form-forskjeller på trening? Jeg er helt lik deg angående energi og allmenntilstand. Det er kun magen jeg plages med. Så ingen merkbare innvirkninger på energinivået på treningen heller. Jeg håper virkelig at dette behandlingsprosjektet mitt vil gi resultater. Akkurat nå våger jeg liksom ikke å håpe på at jeg kan fungere som vanlig om et halvt års tid, men alt ville blitt utrolig mye enklere for meg om behandlingen faktisk virker. Men frem til det vil det nok oppstå mye frustrasjon i forbindelse med min fremtidige melke-/hvete-/egg-/skalldyr- og speltfrie diett... Når andre klarer det bør vel imidlertid også jeg få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 30. oktober 2009 #778 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Etter to treningsfrie dager (pga. kurset) var det godt å komme i gang igjen. I dag prøvde jeg en litt ny økt, nemlig bryst og rygg. Er jo stort sett vant til å kjøre bryst/triceps og rygg/biceps, men det kan være greit med litt variasjon. 15 minutter ellipse Chins m/ assistanse: -32/10, -27/8, -23/6, -18/4 Nedtrekk, bredt grep: 39/8, 45/7 Hantelpress: 11/10, 13,6/8, 13,6/8 Stående, fremoverbøyd roing: 25/10, 27,5/8, 27,5/10 Cable crossover: 14,4/8, 18/7, 18/7, 14,4/10 Sittende roing: 25/7, 32/7, 32/7 Fokus på teknikk og rolig utførelse på stående og sittende roing. Fikk bedre kontakt i stående roing enn på lenge, for har en tendens til å "kaste" stangen litt oppover når jeg blir sliten. Så i dag kjørte jeg rolig og forholdsvis lett med skikkelig bredt overhåndsgrep. Føler også at jeg sliter litt med teknikken i sittende roing, så liker egentlig ikke den øvelsen så godt. Det gikk greit i dag, men fremdeles ingen favorittøvelse... Cable crossover, derimot - den tok skikkelig på brystet i dag I kveld er vi en gjeng som skal på middag hos en kamerat, så det blir godt å gjøre noe annet enn å stå på skytebanen. Det har vært en morsom, men lang og utfordrende uke, og nå er det godt å være ferdig. I morgen blir det en skuldre/triceps/biceps-økt, og det gleder jeg meg faktisk skikkelig til. Da blir det bare go'-øvelser! God helg, alle sammen Endret 30. oktober 2009 av fragment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 30. oktober 2009 #779 Del Skrevet 30. oktober 2009 Håper du koser deg på middagen i kveld, og at du får en fin helg! -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 30. oktober 2009 #780 Del Skrevet 30. oktober 2009 God helg! Kos deg på middag, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg