Gå til innhold

Dere som takker nei til plastposer


thapara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nettet ligger i gangen sammen med kortholderen, så jeg er nødt til å se det :) Men jeg glemmer alltid nettet hvis jeg skal handle på vei hjem fra trening/skole. Ofte er jeg så sta at jeg takker nei til pose likevel, og bærer et lass med varer i armene hjem. Noen ganger må jeg ha pose, og da skammer jeg meg, og gir posen til svigermor som bruker den som søppelpose på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger må jeg ha pose, og da skammer jeg meg, og gir posen til svigermor som bruker den som søppelpose på hytta.

:fnise:

Jeg har noen sånne nett liggende i gangen ved siden av husnøklene, og så pleier jeg ha et i vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Passer på at det alltid ligger ett el to tøynett i sekken jeg bruker på jobb, i tilfelle.... Ellers blir det etterhvert en vane å ta med noen tøynett på butikken eller bytur el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse smarte handlenett. Det jeg lurer på er imidlertid; hva bruker dere til søpleposer? For her i huset synes jeg det nesten alltid er manko på det, til tross for at vi stort sett ber om pose i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlenett kjøpt på Ultra for 17 kroner ligger alltid i veska. Legger det tilbake i veska når varene er ryddet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse smarte handlenett. Det jeg lurer på er imidlertid; hva bruker dere til søpleposer? For her i huset synes jeg det nesten alltid er manko på det, til tross for at vi stort sett ber om pose i butikken.

Kjøper tynne plastposer (på Ultra) som jeg bruker til søppel. De brytes raskere ned og er ikke så skadelige for miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nett fra Meny som kan brettes sammen og blir lite. Har et par i veska, men det hender jeg glemmer å ta dem med inn i butikken, hvis jeg bare tar med lommeboka... :sjenert:

Det jeg lurer på er imidlertid; hva bruker dere til søpleposer?
Har kjøpt rull med søppelposer (sånne små hvite) i butikken; de koster faktisk mindre per stk. enn å kjøpe plastpose i butikken!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse smarte handlenett. Det jeg lurer på er imidlertid; hva bruker dere til søpleposer? For her i huset synes jeg det nesten alltid er manko på det, til tross for at vi stort sett ber om pose i butikken.
Her går papir, plast, glass og mat til gjenvinning så mengden av restavfall er veldig liten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi handler på Ica Maxi, og har kjøpt 4 store nett der. Men så lurer jeg på, vil de ikke tro at vi skal kjøpe dem når vi kommer til kassa? Det blir jo som å ta med seg en brus inn i en butikk :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid masse forskjellige nett i bilen - handler alltid med bil.

Ikea har forresten sånne blå-poser i liten størrelse (Brattby, finner dem ikke på ikea.no) som er perfekte til handlenett, men de kan dessverre ikke brettes lett sammen (jfr. hvordan blåposene er) til å ha i håndvesken.

De koster 3 kroner stk, tror jeg, og er uslitelige. Pleier å fylle dem opp med de tyngste varene, og håndtakene er lange nok til at man kan ha dem over skulderen. Geniale for dem som handler mye i slengen og som bruker 4-5-6 nett på en handletur, og som derfor trenger å gjøre bruk av både hender og skuldre i varebæring :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har somregel et eller to i vogna (mamma i permisjon går ikke på butikk uten baby) siden jeg somregel triller til butikken. Har også rett og slett stort sett vennet meg til å ta et fra vogna om jeg går forbi for å kjøre til butikken.

Og til søppel? Vel, når vi (om en aldri så liten evighet) har klart å bruke opp de plastposene vi har i huset, så får vi tenke på det, en og annen pose kommer visst i hus likevel, så det går sakte nedover i mengden... Vi har visst ikke vært så flinke til å ikke få med poser for alltid nei, for vi har innmari mange poser, og finner stadig flere, sånn en pose full av poser på boda og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi handler på Ica Maxi, og har kjøpt 4 store nett der. Men så lurer jeg på, vil de ikke tro at vi skal kjøpe dem når vi kommer til kassa? Det blir jo som å ta med seg en brus inn i en butikk :vetikke:

De ser vel ikke helt nye ut lenger?

Kanskje en ide å ta vare på kvitteringen når man kjøper slike nett, men det ligger jo noe i det du sier da - spesielt dersom de ikke har alarm slik at de blir "avalarmisert" i det du kjøper dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler på Ica Maxi, og har kjøpt 4 store nett der. Men så lurer jeg på, vil de ikke tro at vi skal kjøpe dem når vi kommer til kassa? Det blir jo som å ta med seg en brus inn i en butikk :vetikke:

Det er lett å se på posene om de er splitter nye eller ei. :)

Jeg har alltid en pose liggende i veska i tilfelle, og skal jeg gjøre storinnkjøp tar jeg med et par ekstra før jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posene ble kjøpt for 2 dager siden og er bare brukt en gang, så de ser jo flunka nye ut... jeg trenger ikke så store handlenett når jeg ikke handler mat så jeg får liksom ikke brukt de så mye heller.

De er ganske stive i materialet også så det nytter ikke rulle de sammen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Iris_*
Masse smarte handlenett. Det jeg lurer på er imidlertid; hva bruker dere til søpleposer? For her i huset synes jeg det nesten alltid er manko på det, til tross for at vi stort sett ber om pose i butikken.

Har nettopp kjøpt hvite søppelposer på Claes Olsson i dag. Fikk to ruller for 20 kr. Da jeg også sorterer søppel (plast,metal,papir, elektronikkosv.) Blir det lite søppel som går i posene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...