Gå til innhold

Kanskje det blir i år vi får en liten skjønning?


Entil

Anbefalte innlegg

Da meldte behovet seg for å seg for å få ned alle tankene "på papiret"!

Jeg kan jo begynne med å fortelle litt om meg selv først. Jeg er 33 år,mamma til en 9 åring og har vært gift i ett år nå. Vi har prøvd lenge med å bli gravide uten hell og nå er jeg igang med min andre runde pergotime. Det var en stor nedtur da det ikke klaffet første måneden fordi vi hadde så trua på at de pillene skulle hjelpe oss. Denne måneden tør vi nesten ikke snakke om det i det hele tatt....

Dette er dag 10 i syklusen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med hilsener i boka mi :) Jeg er innom bare en liten tur men skal titte innom bøkene deres også snart.

I dag er det dag 11. Dvs at gynekologen synes vi skal hoppe til køys og bli der til dag 13 :rødme: Personelig så mener jeg at den riktige tida er litt seinere..men jeg har pco og det er jo han som er eksperten tross alt! Tør ikke gjøre annet enn det han sier jeg :ler:

Endret av Entil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært en utrolig koselig mandag idag! Mannen min og jeg har vært hjemme i dag begge to og dagen starta med lang frokost og tur med hunden. Etterpå dro vi til byen,holdt hender og gjorde små ærender vi aldri rekker ellers. Når vi kom hjem igjen lagde vi nachos til lunsj :sikle: Men så blei jeg plutselig ganske forkjøla og følte meg såpass dårlig at jeg gikk og la meg. Så her ligger jeg under tre dyner med vifteovnen på og fryser!! Verker i korsryggen som det alltid gjør når jeg føler meg dårlig og har ubehag i eggstokkene -sikkert pga pergoen fordi det var sånn sist mnd også. Tolker det som om de jobber på høygir jeg :Nikke:

Sånn ellers så er jeg godt fornøyd meg innsatsen vår på babylaginga,vi følger iallefall instruksene :rødme: Men denne mnd er jeg mer avslappet enn ellers fordi det ikke gjør så mye om det ikke skal klaffe akkurat nå. Vi skal nemlig på bryllupsreise til thailand rundt ikm og da er det uten tvil kjekkest uten en liten en i magen. Det fungerer bra å tenke sånn fordi da slapper jeg bedre av. Vil ikke at babylaginga skal styre humøret mitt! Når det skjer så er jeg ikke lett å være i hus med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Og :velkommen: blant KG-prøvarane! :nigo:

Håpar det snart blir klaff. Gjerne i neste PP, etter Thailand-tur. :lur:

God bedring! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så koselig :)

Jeg blir litt stressa av å være syk nå merker jeg..orker ikke lage noe baby i kveld. Ser det på blikket til mannen at han kommer til å nekte å gjennomføre når jeg ligger her og blusser...jaja..må bli frisk i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt jenta mi på skolebussen glad og fornøyd med altfor tung skolesekk... Oppi matboksen idag så lurte jeg med et sjokoladekakestykke uten at hun så det. Vet om ei som kommer til å bli helt :sjokkert: ! :ler2:

Jeg var ikke så bra i går heller men fikk til litt kos med mannen likevel. Skikkelig typisk om jeg blir gravid akkurat denne mnd når vi skal på hønnimuuun. Det er jo ikke så usannsynelig heller siden jeg går på min første doble pergokur. Litt dårlig timing men det bare falt seg sånn. Alternativet hadde vært å tatt dobbelt kur mens vi var der nede. Det virket som en veldig dårlig ide fordi jeg fikk så mange vonde bivirkninger på første kuren min. Det blei likevel ingen bivirkninger denne gangen. Merkelig. Får håpe jeg slipper unna "bivirkningene" ved en evnt graviditet. Det vet man jo aldri men har lest at veldig mange ikke blir kvalme eller trøtte før etter uke 6. Satser på at det går bra! Vi får en kjempetur uansett!

Nå venter jeg bare på bikini og klær jeg bestillte fra hm. Har lagt på meg litt i det siste så fant ut at sommerklærne var litt i trangeste laget nå. Valgte å ikke dvele så mye ved det jeg :roll:

Rekker å sove et par timer nå ser jeg ,så da kryper jeg og bikkja under dyna igjen tror jeg. (jeg aner ikke hvordan han har klart å få det til å virke som den naturligste ting i verden ,jeg har bare merket meg kald snute i ryggen i noen år nå )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er humøret totalt på felgen. Jeg er syk midt i de viktigste dagene i mnd. Jeg er sliten. Dessuten så har jeg krangla med en gammel venn og eks. Ikke noe farlig bare en gammel greie som dreier seg om vi skal ha kontakt eller ikke. Kan kanskje ikke kalle det en krangel heller men jeg blir lett lei meg for tida. Jeg blir lei meg mest fordi han oppriktig ikke tror jeg er lykkelig i ekteskapet mitt. Når jeg spør han hvordan han kan få seg til å si noe sånt så får jeg svar som "jeg kjenner jo deg godt ikke glem det...."

Det er helt uhørt å si sånt. idiotisk!! Jeg har ikke sagt eller gjordt noe som tilsier at jeg ikke er lykkelig gift. Jeg vet ikke hva han vil oppnå jeg. Jeg har iallefall blokkert han fra msn og tenker så absolutt ikke svare på flere sms'er fra den kanten.

Nå ligger bikkja i sofaen og drømmer noe veldig spennende ! Beina går i hundre og han bjeffer med en noe unaturlig lys stemme. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voffene er så søte når de gjør det. :rødme:

Han gamle vennen din synes jeg skulle hatt en smekk på lanken, faktisk. Tølper! :Nikke:

Jeg vil også bestille meg klær. :sjenert: Når drar dere igjen? Tror det kan bli bra for både kropp og sjel med en tur - og så får man tid til å se hverandre litt ekstra. Gjøkkeno det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal reise 12 februar. Uten barn og vi gleder oss sånn at vi har den samme samtalen om temaet flere ganger om dagen :skratte:

vofsen min er veldig søt og god da...jeg forstår ikke helt hvordan det skal gå med den mammadalten når vi får en liten baby i hus. Han ligger stort sett oppå meg på en eller annen måte og har utvikla seg til å bli ganske sjalu og det er ikke bra.

Han der eksen min tror jeg jeg bare må se på som en eks og ikke venn heretter. Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får enten snakke ham oppetter veggen eller ignorere ham. Jeg hadde nok gjort det første, men kommer jo litt an på da.

Hvor skal dere reise hvis du vil si? Høres uansett veeeldig deilig ut! jegh har nettopp vært på tur, så jeg vet hehe. ;)

Men angående vofsen så pleier de ikke å være sjalu mot barn da. Småttiser har som regel hvalpefaktor og slipper unna. Heldigvis. Men sikkert lurt å passe på at man ikke glemmer vofsen også. Her har de hatt masse oppmerksomhet i årevis og så kommer det en liten rosa dings liksom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går ikke an å glemme den bikkja det er helt sikkert... Håper virkelig det går bra han er jo vant til litt større barn så det bør vel gå greit. Vi skal reise litt rundt i thailand og gå mye på spa og bo på luksushoteller i 14 dager. Sikkert litt unødvendig å bruke så mye penger på hotell men det skal jo være en helt spesiell tur!

Nå er det natta for meg også tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 15 idag og halveis i syklusen sånn ca. Føler ikke nå at det kommer til å skje noe denne mnd til tross for dobbel pergo. Vet ikke jeg,mulig det er pergoen men føler meg helt tørr nedentil. sånn skal det iallefall ikke være rundt el. Tror jeg. Unormalt for meg dette. Drar derfor konklusjonen at jeg ikke har el denne mnd evnt at den kommer på et seinere tidspunkt. Føler at det blir en kikkehullsoperasjon på meg. Gynekologen vil gi meg tre runder med pergo så er neste på programmet å svi hull på cystene på eggstokkene. Jeg synes det høres helt utrolig ekkelt ut. :unsure: Sikkert fordi operasjoen går ned i navelen og jeg har totalt angst for alt som har med å ta ned i navelen. Jeg liker ikke engang å tørke meg der selv :eeeh: grøss...

Tror jeg skal ut på by'n og ta noen øl i morgen kveld. Det kan jo hende det blir lenge til neste gang :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, slike ekser er ikke noe å svare på. Hadde også en slik en, blokkerte han helt etter han komme med noen trussler om at han kunne ødelegge forholdet mitt med min mann. :roll: Hva tror de de er egentlig?! :fnise:

Kjenner jeg gruer meg til å høre fra legen min når jeg hører hva som er next hos deg :sjenert: Vet egentlig så lite om alternative behandlinger, burde kanskje lese meg opp litt før timen slik jeg vet hva han snakker om? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er sikkert lurt å forberede seg litt før neste legebesøk. Jeg bruker mye energi der for å kunne klare å snakke om problemene på en rolig måte. Opplever at han er veldig flink til å ufarliggjøre dette og er veldig optimistisk på mine vegne. Det som er litt rart er at når man leser så mye om emne så kan man jo mye på forhånd. Blir nesten litt irritert når gynekologen oversetter til "normalt språk" og forenkler alt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...