Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hjemme! guuud så deilig! :hoppe:

nå skal jeg koose meg og være med familien og bake og handle julegaver og lage mat og alt mulig som er koselig å gjøre. ikke alt på en gang altså.

litt sliten kjenner jeg, sov jo bare 4 timer i dag og fikk ikke sove på toget.. så nå kriger jeg med sofaen, vil ikke sovne vil heller legge meg tidlig i dag.

møtte E såvidt isted han kom å hentet meg og så var vi hos meg noen timer.. var veldig koselig å sees igjen.. :rolleyes: nå er han på vei til bergen igjen, så sees vi på mandagen. tenker nok at julen blir som de forrige julene har vært, at vi er sammen og alt er som før på en måte.. og det er egentlig helt ok for meg. faktisk vedig ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på julekonsert på fredag og vil ut å spise først. Men skal ha med min mormor på 90 år så det må ikke være langt å gå fra eventuell restaurant til Oslo Konserthus.. Aker Brygge tilogmed er litt for langt. Lenge siden jeg har vært ute å spist i Oslo og husker bare San Leandro tapasbar som ligger i området..

Har noen noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger jo flere restauranter i området der, en rett under Oslo Konserthus og noen i gaten som går forbi Vika kino. Men jeg husker selvfølgelig ikke hva noen av dem heter - beklager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ikke jeg heller - blir sprø!

det er jo masse spisesteder i området..

eneste jeg kommer på er fridays i klingenberggata :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke San Lorenzo vi hadde julebordet på i fjor, Nótt?

Jo det kan kanskje tenkes... husker ikke helt.

Alle var stengt på søndager utenom San Lorenzo - så da blir det den :)

håper det er bra! takk igjen for hjelpen, Nótt!

Håper det blir bra ja. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølgen og Moi fikk 5 i BT i dag :strix: hurra!

deilig å sove, har sovet skikkelig ut og våknet av meg selv kl halv 11.. lenge siden! utrolig fin i formen nå :) i dag skal vi bake, jeg skal lage biscotti, og i kveld skal vi lage konfekt.. blir koselig! får litt forskjellig familie og venner av familien over også, gleder meg til å se de alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i dag har jeg laget:

sandboller

krumkaker

risboller

berlinerkranser

pepperkaker

bounty-kuler

baileyskuler

sjokoladetrøfler

pasjonsfruktkonfekt

sveitsiske knapper

mokkakaramell

punsjboller med sjokoladestrø

nougat-ricekrispies

cognacsjokoladekuler

:) alt ser så godt ut! blir koselig å gi vekk til jul. i morgen skal jeg lage duftlys og så skal jeg lage eggelikør og tacopulver.

er trøtt og kusinen min på 12 skal sove hos oss i natt, og siden min lillesøster er ute på fest så skal hun sove hos meg.. :roll: ikke veldig lyst til det, for jeg har lyst å legge meg og sløve alene.. men men. det er nå så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh nam nam nam..

de konfektsakene hørtes fantastisk digg ut :sikle:

hvor har du funnet oppskriftene og er det noen du vil dele? :)

Er interessert i alle de siste du nevnte, men spesielt bountykuler, baileyskuler, sjkoladetrøfler og mokkakaramell :jepp:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) koselig i juletidene!

nå lager vi stearinlys, dyppelys og gelélys.. med lukt av kanel, vanilje og sånn julelukt! lukter kjempegodt :)

jeg skal også male krukkene som jeg skal gi bort de hjemmelagde tacomixene i.

kl 6 skal vi inn til Oslo, spise på San Lorenzo og så konsert med Oslo Gospel Choir. Blir første gang jeg går ut av huset siden jeg kom hjem, så det blir deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med restaurant og konsert! Jeg kunne egentlig tenkt meg å sett Oslo Gospel Choir selv, det er noe skikkelig "julete" over de! Også minner de meg om barndommen :)

Håper dere får en fin kveld :klemmer:

(Jeg bøyer meg som vanlig i støvet over dine evinnelige kokkekunster...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...